Mikä saa ihmisen

yksitypy

olemaan toiselle susi? Tuli vaan mieleen.
Sellaisesta kun ei saa kuin itselleen vaan pahan mielen :=((((

40

2134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alien-8

Onkohan meissä ihmisissä yhtäkään,joka ei joskus,tavalla tai toisella..-haluaisi hyötyä lähimmäisestään?

• yksitypy evk

mutta lähimmäisestäkin voi hyötyä niin monella tavalla. Voi positiivisestikin kait hyötyä toisesta ihmisestä. Tarkoitan esim. vanhempien ihmisten elämänkokemuksista ja kuunella heitä.

• jeffjeff

typy kysymys ja hyvä, mutta minä uskon että niitä
      ihmisiä on paljon enemmän jotka eivät sitä pahaa
      mieltä saa vaikka kuinka toisia loukkaisivatkin:(

• yksitypy evk

jos ihmisellä tunteet vielä pelaa, saa siitä aina pahan mielen. Ehkä ihminen ei sitä itse aina huomaa vaan kätkee sen sielunsa syövereihin ja sitten joskus se huono olo jotenkin purkautuu. Valitettavasti ei aina hyvällä tapaa.

• sillä

täysin tunteettomia ovat vain psykopaatit ja heitä on harvassa, vain he eivät osaa katua tekojaan koska eivät tunne mitään eivätkä ymmärrä koskaan tehneensä väärin muita kohtaan.
        Suurin osa ihmisistä ennemmin tai myöhemmin katuu ja niistä ketkä katuvat myös suurin osaa osaa pyytää anteeksi, onneksi on näin.

• jeffjeff
        sillä kirjoitti:

täysin tunteettomia ovat vain psykopaatit ja heitä on harvassa, vain he eivät osaa katua tekojaan koska eivät tunne mitään eivätkä ymmärrä koskaan tehneensä väärin muita kohtaan.
        Suurin osa ihmisistä ennemmin tai myöhemmin katuu ja niistä ketkä katuvat myös suurin osaa osaa pyytää anteeksi, onneksi on näin.

allekirjoita kyllä tuota, ehkä minulle on kertynyt
        ikävuosia jo niin paljon ja elämän kiertokoulua
        käyneenä voin kokemuksestakin puhua ja kyllä se
        anteeksi pyytäminen on tänäpäivänäkin monelle
        hyvin vaikeaa suorastaan nöyryyttävää mielummin
        kartetaan sitä kenelle on vääryyttä tehty.

• olla oikeassa
        jeffjeff kirjoitti:

Sillä monesti anteeksi pyytämisen esteenä on "kasvojensa menetys". Vaikkakaan en ymmärrä kuinka kasvonsa voi menettää pyytämällä anteeksi. Paremminkin se tapahtuu juuri sanomallasi tavalla, kartetaan sitä ketä on loukattu.

• jeffjeff
        yksitypy evk kirjoitti:

jos ihmisellä tunteet vielä pelaa, saa siitä aina pahan mielen. Ehkä ihminen ei sitä itse aina huomaa vaan kätkee sen sielunsa syövereihin ja sitten joskus se huono olo jotenkin purkautuu. Valitettavasti ei aina hyvällä tapaa.

tänäpäivänä ihmiset ovat jäädyttäneet tunteensa,
        mutta tiedän myöskin monia tapauksi jossa sitten
        loppujen lopuksi käy huonosti.

• yksitypy evk
        jeffjeff kirjoitti:

anteeksipyytämisessä onkin niin vaikeaa.
        Sitä vaan etsii syitä siitä toisesta osapuolesta ja odottaa et se toinen pyytäis anteeksi ensin.
        Itse kun riitelee tai tietää loukanneensa toista itkee ja valvoo ensin yhden yön ja sitten aamulla ottaa esim. puhelimen kouraan ja sopii asian.
        Muuten on niin hiton huono olo.
        Mutta toista voi kyllä loukata myös huomaamatta sitä itse. Sitten ihmettelee, mistä joku on loukkaantunut kun ei puhu mitään.
        Ollaan me ihmiset niin monimutkaisia :=))))

• jeffjeff
        yksitypy evk kirjoitti:

anteeksipyytämisessä onkin niin vaikeaa.
        Sitä vaan etsii syitä siitä toisesta osapuolesta ja odottaa et se toinen pyytäis anteeksi ensin.
        Itse kun riitelee tai tietää loukanneensa toista itkee ja valvoo ensin yhden yön ja sitten aamulla ottaa esim. puhelimen kouraan ja sopii asian.
        Muuten on niin hiton huono olo.
        Mutta toista voi kyllä loukata myös huomaamatta sitä itse. Sitten ihmettelee, mistä joku on loukkaantunut kun ei puhu mitään.
        Ollaan me ihmiset niin monimutkaisia :=))))

monelle, minä olen sellainen että jos pahan mielen
        toiselle tavalla tai toisella teen ei mene kuin
        hetki niin asia on sovittava muuten en voi olla,
        se anteeksi pyyntö on ehkä vain yksi sana
        mutta suuri asia.

• varatartsan
        jeffjeff kirjoitti:

monelle, minä olen sellainen että jos pahan mielen
        toiselle tavalla tai toisella teen ei mene kuin
        hetki niin asia on sovittava muuten en voi olla,
        se anteeksi pyyntö on ehkä vain yksi sana
        mutta suuri asia.

kenellekkään vaikeaa se anteeksipyyntö!!! Hyvin helppoa se on! Anteeksi!!! Voitko sinä jeffjeff pyytää anteeksi, jos nyt olit väärässä?

• jeffjeff
        varatartsan kirjoitti:

kenellekkään vaikeaa se anteeksipyyntö!!! Hyvin helppoa se on! Anteeksi!!! Voitko sinä jeffjeff pyytää anteeksi, jos nyt olit väärässä?

tämä keskustelu ei ymmärtääkseni koskenut ollenkaan
        huuhaata vaan meidän kaikkien omaa henk.koht. elämää
        huuhaan ulkopuolella mutta jos olen väärässä
        niin kyllä voin, ANTEEKSI!

• varatartsan
        jeffjeff kirjoitti:

tämä keskustelu ei ymmärtääkseni koskenut ollenkaan
        huuhaata vaan meidän kaikkien omaa henk.koht. elämää
        huuhaan ulkopuolella mutta jos olen väärässä
        niin kyllä voin, ANTEEKSI!

luettuna päättelin kritiikin kohdistuneen Loneen. Nou hätä jj, heitin vaan. Mä taas tarkoitin, että täällä huuhaalla kyllä osataan myös pyytää anteeksi, toivottavasti myös annetaan anteeksi. Sekin taito, vai mitä jeffjeff? Anteeksi! Nyt kai kaikki taas OK?

• jeffjeff
        varatartsan kirjoitti:

luettuna päättelin kritiikin kohdistuneen Loneen. Nou hätä jj, heitin vaan. Mä taas tarkoitin, että täällä huuhaalla kyllä osataan myös pyytää anteeksi, toivottavasti myös annetaan anteeksi. Sekin taito, vai mitä jeffjeff? Anteeksi! Nyt kai kaikki taas OK?

olis mulla menny yöunet jos et olisi selventänny asiaa,
        molemmat ovat jaloja taitoja joita toivoisin
        kaikkien osavaan käyttää.

• Kuunkulkija

naulaa... Olen tavannut matkan varrella paljon ihmisiä joilla ei minkäänlaista omaatuntoa ole. Ne ovat sellaisia p****ja mistä kannattaa päästä mahdollisimman äkkiä eroon.
        Monasti on vaikea erottaa vaan tuollaiset ihmiset koska heillä on useimmiten supliikki kunnossa ja huomaa vasta sitten kun on myöhäistä....

• varatartsan
        jeffjeff kirjoitti:

olis mulla menny yöunet jos et olisi selventänny asiaa,
        molemmat ovat jaloja taitoja joita toivoisin
        kaikkien osavaan käyttää.

ei sitten mitään hätää jeffjeff. Olis ne unet menneet mullakin. Nyt hyvä. ;o)

• AMR-52

...asiaa Typysein,mut saisit vertauskuvaa miettii uuvemman kerran...)))eläimil ei semmosii paskatunteit,ko ihmisil..ihminen koittanu kaunistaa sanaa inhimillinen. miksei voi suoraa,et ihminillinen. sana eläimellinen aivan harhaanjohtava,joka täten kielitoimistolle tietoksi.

• ykistypy evk

monesti ihmisestä, että hän on niin eläimellinen.
        Mutta sehän kyllä pitäis sitten ottaa plussana :=)))
        Eläimethän ovat parempia kuin ihmiset.

• AMR-52
        ykistypy evk kirjoitti:

monesti ihmisestä, että hän on niin eläimellinen.
        Mutta sehän kyllä pitäis sitten ottaa plussana :=)))
        Eläimethän ovat parempia kuin ihmiset.

...se siin tarkotukses sanotaa,mikä ettei. vaa ylleesä sil halutaa kuvantaa jottai likaista..((

• yksitypy evk
        AMR-52 kirjoitti:

...se siin tarkotukses sanotaa,mikä ettei. vaa ylleesä sil halutaa kuvantaa jottai likaista..((

mistähän se sellainen ajattelu lie saanutkin alkunsa.
        Tästä lähtien jos joku minulle sanois että olen eläimellinen, niin kiitän, pokkaan ja kumarran vielä päälle :=))))))

• AMR-52
        yksitypy evk kirjoitti:

mistähän se sellainen ajattelu lie saanutkin alkunsa.
        Tästä lähtien jos joku minulle sanois että olen eläimellinen, niin kiitän, pokkaan ja kumarran vielä päälle :=))))))

...eläimellinen,alappas joutuu sielt..sänkyymeno aika koittaa kohtsiltää..))))))

• yksitypy evk
        AMR-52 kirjoitti:

...eläimellinen,alappas joutuu sielt..sänkyymeno aika koittaa kohtsiltää..))))))

eläimellinen :=))))
        Ja tietenkin siellä sängyssä. Se eläimellinen meno oliskin varmaan hurjaa :=))
        Hyvät yöt sinulle eläimellinen Antza. Nyt voit sitten kiittää ja kumartaa :=))))

• AMR-52
        yksitypy evk kirjoitti:

eläimellinen :=))))
        Ja tietenkin siellä sängyssä. Se eläimellinen meno oliskin varmaan hurjaa :=))
        Hyvät yöt sinulle eläimellinen Antza. Nyt voit sitten kiittää ja kumartaa :=))))

...Yötä, naarasgebardini...)))))))

• Wolf

Se, että me ollaan ihmisiä ja se sama susi asuu sinussakin ja tulee esiin kun sattuu "sopiva" tilanne.

• yksitypy evk

susi, vaan LEIJONA raateluhampaineen :=))))))

• yksitypy evk

tää lätinä ihan muuhun kuin huuhailemiseen.
      Sefu tekee varmaan huomenna siirron tästä ketjusta johonki elämänfilosofia palstalle :=)))))
      Mutta hyvät yöt ja anteeksi kaikille joille olen anteeksiannon velkaa :=)))))))))))))

• jeffjeff

typy kauniita unia ja anteeksi:)))))

• velkaa

Tuo oli hyvä heitto. Sillä, jos on vaikeaa pyytää niin on myös vaikeaa aidosti antaa anteeksi.

Hyvää yötä :D

• ???

vastaus löytyy siinä, vaikka sä kuinka olet sisältäsi "kaunis" yrität huomioida kaikki. Yrität olla kaikille ystävällinen ja kunnioitat jokaista elollista, vaikka et tekisikään mitään rikkeitä. Ihmiset on kaikki erilaisia, vaikka samoista geeneistä on lähtöisin (hekin erilaisia persoonia) aina löytyy joku/jotkut, joita ei olemuksesi/käytöksesi/tekosi mielytä, vaikka tekisit mitä. Ihminen on kuitenkin ihminen ja mitenkään ei voi olla "kaunis" joka suuntaan, vaikka kuinka haluaisikin olla. Tuo oli kyllä pientä "susimaisuutta" mikä tahtomattaan jokainen saa jossain vaiheessa osakseen, vaikka toinen ei tarkoittaisikaan.

Isompaa "susimaisuutta" voisi selittää sillä, jokainen ihminen on syntyessään "puhdas taulu" niin viaton viattomuus, siinähän jokainen voi itse päätellä mistä arvot muut rakentuvat ensisijaisesti/toissijaisesti.

-ei voinut vastustaa kiusausta kommentoida tähän aiheeseen, vaikka olenkin täältä jo itseni haudannut pois/pyyhkinyt pois käyntini/poistanut kaikki viestini ja siinä sivussa poistin tahtomattani muidenkin kirjoituksia, en olisi tahtonut olla susimainen (tuohonkin voi aihetta rinnastaa) pahoittelen-

• yksitypy evk

Mutta miks läksit täältä sitten pois?
        Voisitko tulla takaisin huuhalle Please :=))))
        Hyvät päivänjatkot sinulle.

• varatartsan

siiskö täällä joku haluais toiselle pahaa? Enpäs todellakaan usko! Ja kaikkein vähiten Lonelta. Teille kaikille edellä kirjoittaneelle voin sanoo, että syitä nykyiseen juttuun voi hakea ihan jostain muualta. En usko koskaan, että täällä huuhaalla joku on susi toiselle! Jos joku loukkaantuu siitä, että hän itse menee helppoon jossain jutskassa, niin sitten loukkaantukoon.

Pahus, kun täällä on niin vakavaakin porukkaa..

Uskon, että sefulla riittää sitä huumorintajua taas. Ei todellakaan pidä ottaa kaikkea vakavasti, varsinkaan huuhaalla. Käykääs kaatiksella lukemassa se ketju "Sefu ja minä". Siis ketä siinä loukattiin??? Lähti lentoon, kuin lämpöohjus. Siis huuhaata!

JJ ja muut, luuletteko todellakin, että anteeksiantaminen voisi olla jollekkin niin vaikeeta??? Kunnon huuhareille ei varmasti!!! Tänään on nähty jo anteeksipyyntöja huuhaalla jo ainaskin parit, rahtari on pyydellyt anteeksi, Lone...ja minä nyt. Anteeksi, että kirjoitin tämän! Mua vituttaa, että täällä jotkut tekopyhät kerää irtopisteitä arvostelemalla toisia, kertomalla, että ei he osaa katua tekojaan.! Typy, en tarkoita nyt sinua. Jokainen miettiköön itse!

Asiahan on nyt silleen, että tämä huuhaajustka kärsii siitä, että joka helvetin viestiä tutkitaan suurennuslasilla. Itseironiaa täytyy löytyä, ja pienet potkut omaan persuukseen täytyy kestää, jos jutut ei ole törkeitä.

Saas nähdä, milloin jengi tajuaa sen!

Poistoja saa tehdä juttujen perusteella, ei nikkien perusteella. PISTE.

• joskus me aikuiset ollaan isoja lapsia....
      samaa yritin tossa yks päivä vihjailla....
      ny meen vonkaan sättiin....
      se on smorooooooo=:0))))))))))))

• Noita "susia" kun on ollut liikkeellä jopa täällä huuhaallakin.......*huomenta Typy*

>Sellaisesta kun ei saa kuin itselleen vaan pahan mielen :=((((<

- juuri näin, mutta kun järki ei joillain riitä tajuamaan tuota - etenkin, jos viina sumentaa sen vähäisenkin järjenjuoksun...........?

Terveisiä ja työn iloa alkavalle päivälle, t. MM.

• yksitypy evk

sinullekin. Elämä on sellaista. Ikävä kyllä. Mutta yritetään aiankin tehdä siitä parempaa :=)))))

Nyt töihin äkkii... :=))))

• yksitypy evk

kun synnit tuli annettua anteeksi :=))))
      On se vaan kumma, kun täällä huuhalla on kauan ollut, tullut tunne et meillä melkein jokaisella täällä olijalla on ollut jonkinlaisia kolhuja elämänsä varrelle. En tiedä olenko väärässä.
      Ja jos näin on, mikä meidät on ajanut juuri tänne huuhaalle.
      Itse löysin tänne tieni, kun halusin edes vähäsi aikaa unohtaa yhden ikävän asian, jolle ei mitään voinut. Ja täällä huuhalla se onnistui :=))))

Mutta hyvät päivänjatkot kaikille.
      Jatkamme Brunetin kans huuhailua miestenvonkaus linjalla :=)))))))))))))

• sitä

toisten susimaisuudet huomaa,mutta kun peiliin katsoo ja ajattelee mitä on tullut tehtyä tai tekee parhaillaan, joista toiset (esim.lähimmäiset) eivät tiedä niin eiköshän tuota susimaisuutta löydy meistä jokikisestä?
      Vain harva voi olla "puhtaan kaulan kanssa". Kyllä roskan toisen silmästä havaitsee, muttei malkaa omasta?

• Tanevaan

Minusta toi on niin,että nainen on naiselle susi.Sillonhan puhutaan ihan eri asiasta :=)))

• tuohon

että naimisissa oleva nainen myös susi miehelleen?

• kippari

on hyvä omatunto tossa asiassa kun täällä en muutenkaan ole ollut ja sen mitä olen ollut en siihen ole osallistunut.Mut jokainen voi mennä itseensä ja ajatella onko sellaista tehnyt ja paljon täällä sitä ihmiset harrastaa ja se syy ettei täällä enää viihdy niikuin aikoinaan.Mut toivon että jokainen tajuu sen että sillä ei saa kuin oman ja toisen pahalle mielelle ja toivon et sellainen loppuisi täällä et jokaisella olisi hyvä olla huuhalla ja omassa elämässä niikuin mulla on omassa elämässä nyt.

• yksitypy evk

sinua ei ole näkyillytkään aikoihin ;=))))
        Niinhän se, että huuhaalle rauha ja huuhaalaisille hyvä tahto :=)))
        Hieno juttu Kippari, että sinulla alkaa tuo elämä ottamaan otettaan positiivisempaan suuntaan.
        Joskus muistan maininneenikin sinulla, että kyllä se vielä onnaa :=)))

Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      71
      5525
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      256
      4817
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      39
      3148
    4. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      255
      2994
    5. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      102
      2621
    6. Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta

"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S
      Kotimaiset julkkisjuorut
      334
      2027
    7. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      5
      1962
    8. Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin

Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik
      Maailman menoa
      61
      1730
    9. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      15
      1555
    10. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      2
      1536
    Aihe