minä täällä taas

yksin suuressa maailmassa

Minua pelottaa. Olen väsynyt, peloissani, surullinen, vihainen, enkä keksi syitä elää. Silti olen täällä. Mimua raivostuttaa kuunnella paria ihmistä, kun he puhuvat masennuksestaan. Ei siinä olisi mitään, hyvä että osaavat kertoa tuntemuksistaan, mutta sehan siinä onkin ärsyttävää. Miksen minä osaa? Tahdon puhua jollekin, mutta aina kun avaan suuni, joku toinen puhuu päälle. Tai sitten ei kukaan kuuntele. Kerran sanoin n. viiden hengen porukassa että hei, mua masentaa, enkä jaksa mitään, mitä mä teen ja kukaan heistä ei kommentoinut. Kaikki olivat hetken hiljaa, kunnes joku sanoi että kyllä se tosta vielä selviää, kaikkiahan joskus masentaa. Ja sitten kaikki alkoivat nopeasti puhua omista asioistaan. Ketään ei siis kiinosta mun jutut. OKei, en sitten puhu. Paitsi että mä höpötän koko ajan, mutta yritän tehdä sen iloisesti ettei kukaan vaan huomaa mun pahaa oloani. Tekis mieli hakata päätä seinään. Pelkään että rakkaani jättää mut yksin kun en osaa enää hänellekään puhua. Itken vain ja olen hiljaa. Enkä mä välttämättä tahdo sille puhuakaan, kunhan se pitäis mua vaan sylissään, eikä sanois mitään. Mutta en mä voi sitä siltä pyytää. Sitä rasittaa varmasti kuunnella mun ongelmia ja ihan yhtä paljon sitä varmasti rasittaa kun en kerro mikä on. Multa hajoo kohta pää. Miksi ketään muka kiinnostais? Oon niin väsynyt taistelemaan.

1

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex masentunut.

      moi vaan... jos sulla on netti niin käy osoitteessa www.tukinet.net se on sellanen kriisiryhmä netissä jossa voit puhua jonkun asiantuntijan kanssa avoimesti ilman että tarvitse näyttää naamaansa kellekkään ja voit kertoa mitä vain. (sieltä voidaan ohjata paikkakuntasi ilmaisille ammattiauttajille.) itse kävin siellä usein keskustelemassa omista asioistani.masennuin kesällä ja minulla on lapsi josta en jaksanut enää huolehtia. pyysin vanhemmiltani apua ja itsekseni selvitin ongelmiani. en halunnut alkaa syömään lääkitystä mutta ehkäpä siksi vieläkin kuljen masennukseni jälkimainingeissa...voimat palaavat pikkuhiljaa.
      voit kirjoittaa mulle meiliinkin jos haluat [email protected]

      yritä sen verran jaksaa, että tartut itseäsi niskasta kiinni ja puhut jollekin läheiselle tai tukeudu tähän kriisiryhmään tai minuun jos ystävistäsi ei ole apua....kyllä se aurinko paistaa risukasaankin vielä.
      jos haluat voisit kertoa minulle miksi olet masentunut?oliko siihen joku syy?vai tapahtuiko se itsekseen?

      kyllä sinä pystyt! :)

      kokeile vaikka jos et usko! ;)

      t: ex masentunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 191
      2393
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2144
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      186
      2063
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1712
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      6
      1225
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1198
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1098
    Aihe