Kielen jäätyminen kiinni...

Niles

Yhdellä ruokatunnilla joku selitti että oli pentuna jäädyttänyt kielensä pakkasella metallisiin tikkaisiin kiinni (vaikka äiti oli kieltänyt) ja siitä seurasi mielenkiintoinen havainto että lähes kaikki pöytäseurueesta muistivat mihin olivat jättäneet kielensä kiinni.

Muistaako kukaan tämän lukija?

-Itse olen jättänyt kielen pakkasella kiinni mattotelineeseen. Ja eikun repäisemällä irti.
-Yksi oli ollut oli jumissa kottikärryissä
-Ja ehkä hauskin tapaus oli kun yksi tyttö oli jäädyttänyt kielensä kiinni remmisuksen siteeseen, ja ne sukset oli ollut jalassa!

Lohduttavaa oli todeta että ihminen sittenkin oppii virheistään. Kaikki tapaukset olivat ymmärtämättömänä pikkumukulana tehtyjä ja kukaan ei ollut tehnyt virhettään kahdesti. (Siis kasvattajat huom! Kipu on hyvä ehdollistaja.)

12

3527

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päivi

´kylläpä sain nauraa makeesti. kaikkea sitä kuulee.
      lisää näitä juttuja ;)

• pössi

mulla on ainakin jäänyt kieli mattotelineeseen(se oli huurteessa ja näytti niin mielenkiintoiselta et piti vähän nuolaista=)) ja katuvalotolppaan on jäänyt kans. ei oo mitään niin kauheeta ku jäädä kielestä kiinni ja repäistä.....

• Josefiina

kun kaikki kielletty on niin kiehtovaa...
      Olin isäni kanssa kioskilla, oli talvi ja pakkasta reilusti. Hetken aikaa kesti, kun oli meidän vuoromme. Nousin pienelle korotukselle, että näin kioskin sisällä olevat herkulliset karkki vuoret. Kioskin luukulla piti tietenkin olla metallinen lista, ja isäni sanoi minulle että: "älä vaan koske tuohon listaan, ettei sormet jää siihen kiinni". Kun kioskin setä alkoi lapikoida karkkeja pussiin, niin minä fiksuna tyttönä en kokeillutkaan sormella metallilistaa, vaan kielellä... No sehän juuttui listaan kiinni, ja sopivasti takanamme oli pitkä jono ihmisiä lotto-kupongit käsissään, lauantai-ilta kun oli. Isäni ei ensin huommannut tapahtunutta, vaan jutteli sedän kanssa niitä näitä. Sössötin siinä sitten:"isi, mun kieli juuttu". Eihän siinä muu auttanut, kun setä kaatoi kuumaa vettä kielen päälle ja varovasti kieli irti listasta. Isääni kuulemma hävetti kamalasti eikä huutoni varmasti auttanut asiaa.
      Saan kuulla kioskin sedältä vieläkin vinoilua, vaikka tapahtuneesta on kulunut n. 15v...

• coolio

ja aina yhtä huvittavia. Itse onnistuin penskana jättämään kieleni kaverin ovenripaan! Ja tämä sama kaveri taas puolestaan sillan kaiteeseen! Kaverin tapauksessa verta tuli niin paljon että piti käydä oikeen sairaalassa asti! :)

• =)

Olin alle kouluikäinen kun oltiin kovassa pakkasessa tulossa isän kanssa mummolasta. Istuin rattaissa ja imeskelin tapani mukaan toppahaalarin vetoketjua. Vähän ajan päästä oli sitten alkanut rattaista kuulumaan kamala huuto kun kieleni oli jäänyt kiinni siihen vetoketjun osaan, joka ylettyy hyvin suuhun asti. Eikun vaan lääkäriin ja keittokuurille seuraavaksi viikoksi. Kyllä oli kieli kipee sen jälkeen...
      On varmaan sukuvika... isäni oli pienenä ollut kielestä kiinni pihan lipputangossa! Auts...

• Tanja

Kerran talvella eräässä leikkipuistossa oli jäänyt keinut ottamatta pois. Keinuin ja en tiedä mistä syystä, mutta laitoinpa kuitenkin kielen metalliseen keinun ketjuun. Siihen jämähdin ja hoitotädit tuli kaataa kuumaa vettä. Muistan vain että sattui niin perkeleesti ja en voinut syödä appelsiinejä..

• Pasi

Kolmen kaverini kanssa noin 15vuotta sitten päätettiin maistaa miltä roskapönttö maistuu. Vähän ajan päästä siinä olikin neljä pikku jätkää polvillaan roskapöntön reunalla. Oli varmaan aika erikoisen näköistä. Muistaakseni ei käyny mitenkää ku joku hoksasi että jos siinä tarpeeksi pitkään on niin kieli sulattaa sen jään ja siitä pääsee irti. Meni siinä aikaa mutta irti päästiin. Haalarin vetoketjuun tartuin aika monesti ja ikkunalauta oli kans aika paha. Mikähän kumma siinä on että pitää mennä kokeilemaan tuollaista vaikka tietää että kiinni jää.?! :)

• pimu

minä taas pienenä kakarana tökkäsin kieleni lumikolaan..oli kiva kantaa kola sisälle asti ja yritä siinä sitten selittää äitille.

• Missy

Se on kumma, ku pentuna tulee talvella houkutus laittaa kieli valotolpaan kiinni...Olin pienenä perhepäivähoidossa ja siellä oli kolme muuta lasta minun ja pikkusiskoni lisäksi.
      Ensin nuolasi minun kanssani samanikäinen tolpaa ja sitten minä, ja nuolasinki kunnolla, sitten usutimme vielä pikkusiskoni nuolaisemaan...oli siinä hoitajalla homma meidän irottamisessa..varsinki minun, joka oli kaikista tiukimmin siinä. Ohikulkijoilla riitti nauramista..

• Laura

..usutti mut tekemään kaikkea tyyliin "Et uskalla..". Usutti mut sitten talvella nuolasemaan metallista keinutolppaa- ja lähti hakemaan äitiä irrottamaan mut.. Toisen kerran jäin kaupan edessä ränniin kiinni- peitin suuni lapasilla ettei kukaan näkis, mutta jonkun aikaa seisoskeltuani joku kiltti mummeli pysähtyi katsomaan mitä tyttö tekee.. Ja keinujen ketjut, huh huh:).. Vai muka kerrasta oppii..:)

• Hihhulityttö

Joo oon määki ollu kielestäni kiinni muunmuassa postilaatikossa ja rännissä, mutta erään kerran ku oltiin mummolassa, niin vanha suomen ajokoira tuli kauheella ryminällä sisään ku oli tarttunu kielestään kiinni metalliseen viiden litran sankkoon. Kaame ulina siitä kuuluu...

• tajunta

en oo vielä tavannu henkilöä joka olis hullumpaan paikkaan kielensä tyrkänny: potkurin jalakseen minä sen pienenä kiedoin. ai miten mä nyt potkurin jalasta vahingossa nuolasin? no ihan tahallani testasin että jääkö kiinni. jäi se.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      222
      1537
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1393
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1207
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1194
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      942
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe