Tuntuu että tällä palstalla viesti on aika selvästi se, että yrittäjyys ei kannata, kaikki rahat ja aika vaan menee. Kertokaapa kuitenkin, että kai se yrittäjyys joskus on ihan toimivakin vaihtoehto? Onko jotain vinkkiä siitä, että milloin homma saattaisi oikeasti toimia, eli saisi kohtuullisen toimeentulon? Itsellä on suunnitteilla maahantuontihommia Oy-pohjalta.
Millainen yritys kannattaa?
29
8628
Vastaukset
- josku
1) Sääntö Tulot pitää olla suuremmat kuin menot
2) Varo velkarahaa.
3) Pidä kiinteät kustannukset minimissä
4) Pidä henkilökunta pienenä ja organisaatio joustavana
5) Kun menee hyvin ja rahaa tulee, pistä sivuun pahan päivän varalle.
Siinä jotain omasta kokemuksestani.- sanat
suustani.
Lisäisin vielä, että älä suostu tekemään "ilmaista työtä" vaan tunne ammattiylpeyttä siitä mitä teet. Muista kuitenkin, että asiakas maksaa palkkasi eli nöyryyttä tarvitaan. - joku vaan
sanat kirjoitti:
suustani.
Lisäisin vielä, että älä suostu tekemään "ilmaista työtä" vaan tunne ammattiylpeyttä siitä mitä teet. Muista kuitenkin, että asiakas maksaa palkkasi eli nöyryyttä tarvitaan.Omaa työtä ei pysty kovin paljon myymään kun tunnit loppuvat. Mieluiten jotain monistettavaa.
Lisäksi verosuunnittelu on nykysuomessa tosi tärkeää, pitää miettiä tosi tarkkaan minne rahat kertyvät.
- yksinhuoltaja
Itselläni palvelualan yritys, ky. Vaikka laskutan vain noin 20,-/h, rahat riittävät ihan mukavaan elämiseen. Verot maksetaan aina ajallaan ja yel kohtuutasolla.
- kannattaa
Eihän hienompaa hommaa olekaan kuin yrittäminen, jos ja kun siitä saa riittävän korvauksen;)
Olen kokeillut sekä palkkatyötä että yrittäjyyttä molempia useampaan otteeseen. Yrittäjyydessä hienointa on mielestäni, että yleensä voit itse vaikuttaa työpanoksellasi palkkasi määrään. - erittäin tiukkaa
Huonommaksi on mennyt joka vuosi. Syitä mm.:
- jatkuvasti oleellisesti kiristynyt verotus
Tämä on tietysti ykkössyy siihen miksi homma ei kannata. Jos rahat on loppu niin konkka siitä vaan tulee.
- valvonta/holhous-byrokratia
Koko ajan saa olla varpaillaan mitä ensi viikolla tulee muutoksia, jotka lopettavat toimintasi siihen. Muutos lakeihin, määräyksiin ja asetuksiin on verhottu mitä mutkikkaimpiin lakitekstikiemuroihin. Monasti kukaan (edes tekstin kirjoittanut) ei tiedä mitä se tarkoittaa. Kaikki aika kuluu ihan turhaan paperisotaan. Homma mennyt vaan pahemmaksi.
- yleinen korruptio ja kartellit
Sehän on selvää, että toimimme aika lailla suojetussa systeemissä, joissa asiat sovitaan "korkealla" taholla. Puolueet pitäisi erittyää yritystoiminnasta. Kuinka kummassa ne puolueomistuksessa olevat voittavat kaikki tarjoukset vaikka hinta on korkeampi? Sopimuksista ja standardeista ei tarvitse pitää kiinni kun asiat "hoidettu" muutoin päättäjätasolla. Korruptio lamauttaa kun sille ei voi tehd mitään.- justustus
- vasta sen huomaat? onhan tuo ollut yleinen käytäntö aina. itse huomasin sen yli kymmenen vuotta sitten. paras jättää peli niille, joilla on siihen eväät ja katsella muita mahdollisuuksia. suhteita ei luoda hetkessä.
- joku vaan
Viitisentoista vuotta sitten pystyi tekemään esimerkiksi ohjelmoinnit ALV-vapaasti, käteenjäävästä tulosta piti maksaa 25% veroa ja siinä kaikki. Pari vuotta sitä aiemmin pärjäsi vielä vähemmällä.
Nyt menee ensin ALV 18.03% brutosta, sitten firman vero 26% ja lopusta osinkovero 28%.
Tilipussi jää pienemmäksi, asiakkaat eivät oikein ymmärrä noin suuria korotuksia tuntihintoihin. - pienyrittäjä
joku vaan kirjoitti:
Viitisentoista vuotta sitten pystyi tekemään esimerkiksi ohjelmoinnit ALV-vapaasti, käteenjäävästä tulosta piti maksaa 25% veroa ja siinä kaikki. Pari vuotta sitä aiemmin pärjäsi vielä vähemmällä.
Nyt menee ensin ALV 18.03% brutosta, sitten firman vero 26% ja lopusta osinkovero 28%.
Tilipussi jää pienemmäksi, asiakkaat eivät oikein ymmärrä noin suuria korotuksia tuntihintoihin.En kyllä ymmärrä noita valittajia, mulla ainakin menee hyvin veroista huolimatta ja niin menee monella muullakin. Mitä parempi voitto, sitä suuremmat verot, onhan se ihan oikein. Silti jää reilusti sekä aikaa että rahaa.
- Maalainen Erkki
pienyrittäjä kirjoitti:
En kyllä ymmärrä noita valittajia, mulla ainakin menee hyvin veroista huolimatta ja niin menee monella muullakin. Mitä parempi voitto, sitä suuremmat verot, onhan se ihan oikein. Silti jää reilusti sekä aikaa että rahaa.
Millä saralla olet?
- pienyrittäjä
Maalainen Erkki kirjoitti:
Millä saralla olet?
Yrityksille myytävät palvelut. Mulla mainospalvelut, kaverilla tietotekniikka, toisella kaverilla talousalan palvelut.
- sanat
pienyrittäjä kirjoitti:
En kyllä ymmärrä noita valittajia, mulla ainakin menee hyvin veroista huolimatta ja niin menee monella muullakin. Mitä parempi voitto, sitä suuremmat verot, onhan se ihan oikein. Silti jää reilusti sekä aikaa että rahaa.
Joo, jos rahat ei riitä on kyseessä joko hinnoitteluvirhe tai sitten holtiton rahankäyttö.
En minäkään ymmärrä valittajia; kun verot on tiedossa niin niihin tulee varautua ennakolta ja säästää osa tuloista niiden maksuun. - joku vaan
pienyrittäjä kirjoitti:
Yrityksille myytävät palvelut. Mulla mainospalvelut, kaverilla tietotekniikka, toisella kaverilla talousalan palvelut.
Myyt työtä.
Tietenkin siitä saa paremman hinnan kuin kuukausipalkkaisena, firmoilla on hillittömät yleiskustannukset. Suurelta osin juuri verojen vuoksi.
Tuossa ei kumminkaan ole kasvua. - pienyrittäjä
joku vaan kirjoitti:
Myyt työtä.
Tietenkin siitä saa paremman hinnan kuin kuukausipalkkaisena, firmoilla on hillittömät yleiskustannukset. Suurelta osin juuri verojen vuoksi.
Tuossa ei kumminkaan ole kasvua.Ei meillä ole minkäänlaista ongelmaa, ei perusongelmaa eikä muutakaan suurempaa ongelmaa. Meillä on kasvua ihan tarpeeksi, emme haluakaan enempää. Eikä meillä ole mitään hillittömiä yleiskustannuksia.
- usko pois
joku vaan kirjoitti:
Myyt työtä.
Tuossa ei kumminkaan ole kasvua.kannattaa uskoa, että on yrittäjiä jotka pärjäävät ihan hyvin.
- joku vaan
usko pois kirjoitti:
kannattaa uskoa, että on yrittäjiä jotka pärjäävät ihan hyvin.
Uskoisin, että pärjäsin yhtä hyvin tai paremmin silloin kun pyöritin firmaa.
Rahaa vaan tuli tarpeeksi, ei ollut kovin suurta tarvetta tienata enemmän. Ja verotus muuttui koko ajan hankalammaksi.
Eiköhän tämäkin systeemi kaadu omaan mahdottomuuteensa, sossujen pitää tehdä sama kuin Ahon hallitus teki: verot 25 prosenttiin. Nykyisin sekin on paljon, kun naapurimaassa ne ovat nolla.
- ex yrittäjä
7 v. yrittäjänä, väsähin totaalisesti, jouduin laittaan hanskat naulaan.(työuupumus)
muista lepo ja lomat vaikka tuntuis että töihin pitäis...
on se verotuskin aika rankkaa.
ota hyvät vakuutukset, saat sillä itsellesi sosiaaliturvan, valtion puolelta jäät heitteille.
maksa kohtuullinen YEL, eläketurvaa et kuitenkaan tule saamaan tulevaisuudessa.
ota mahdollisimman paljon verottomia nostoja, päivärahoina, km…
ite ostelin kaikenlaista tarpeetonta ja tarpeellista, ALV pysyy aisoissa.
yrittäjä nimi tulee siitä kun yrittää etsiä porsaanreikiä pykälistä.
yrittää kyllä voi mutta onnistuminen on vaikiaa. - virolainen yritys
Millainen yritys kannattaa?
Vastaus:
Virolainen yritys
Huono vastaus:
Suomalainen yritys- perustaa
On mielessä tuo kannattavan yrityksen perustaminen sinne Viroon. Pistäppä muutama hyvä linkki, josta saisin lisätietoa.
- joku vaan
perustaa kirjoitti:
On mielessä tuo kannattavan yrityksen perustaminen sinne Viroon. Pistäppä muutama hyvä linkki, josta saisin lisätietoa.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4000000000000031&posting=22000000012270621
Kannattaa myös lukea sitä seuraava viesti tai koko ketju. - perustaa
joku vaan kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4000000000000031&posting=22000000012270621
Kannattaa myös lukea sitä seuraava viesti tai koko ketju.Kiitos linkistä. Taisin innostua lisää.
Ennen kuin lähden asiaa syvemmin tutkimaan, niin olisi kiva hiukan ennalta tietää miten paljon rahaa pitää varata pelkkiin perustamiskustannuksiin ja minimipääomaan. Kysymykseen tulisi kai rajavastuuyhtiö. Ja mitähän pikkufirman kirjanpito ja tilintarkastus yms. maksaa karkeasti /vuosi.
Nämä mietityttää:
- mitä pankkeja kannatta käyttää?
- kauanko perustamiseen menee aikaa
- hallituksen jäsenten kotipaikkavaatimus? (en itse voi muuttaa Viroon)
- yhtiön osoite virossa (yhtiö toimisi pitkälti ehtäyhteyksien varassa ja minä asuisin Viron ulkopuolella). Pitäisi olla "postilaatikko" ja postin edelleen lähettäjä.
Olen kiitollinen kaikista vinkeistä. - joku vaan
perustaa kirjoitti:
Kiitos linkistä. Taisin innostua lisää.
Ennen kuin lähden asiaa syvemmin tutkimaan, niin olisi kiva hiukan ennalta tietää miten paljon rahaa pitää varata pelkkiin perustamiskustannuksiin ja minimipääomaan. Kysymykseen tulisi kai rajavastuuyhtiö. Ja mitähän pikkufirman kirjanpito ja tilintarkastus yms. maksaa karkeasti /vuosi.
Nämä mietityttää:
- yhtiön osoite virossa (yhtiö toimisi pitkälti ehtäyhteyksien varassa ja minä asuisin Viron ulkopuolella). Pitäisi olla "postilaatikko" ja postin edelleen lähettäjä.
Olen kiitollinen kaikista vinkeistä.Suomen verottajalle ei kannata antaa pienintäkään tulkintamahdollisuutta, kaiken on oltava viimeisen päälle kunnossa.
Eli firmaa on johdettava Virosta ja sen on toimittava muualla kuin Suomessa.
Osakkeita toki saa omistaa Suomesta käsin, jos nämä edellytykset täyttyvät.
Paljon fiksumpaa on muuttaa oikeasti Viroon jos firmaa pyörittää, pääseehän tänne takaisin myöhemmin jos sattuu haluamaan. - hmm....
perustaa kirjoitti:
Kiitos linkistä. Taisin innostua lisää.
Nämä mietityttää:
Olen kiitollinen kaikista vinkeistä.Yhtiö toimii täysin etäyhteyksien varassa... Toimiiko se yritys nyt Virossa vai ei? Homma haiskahtaa ensinnäkin vain sitlä että toiminta tapahtuu yhä samalla tapaa Suomessa, ja taitaa homma mennä verollekin Suomessa.
- perustaa
hmm.... kirjoitti:
Yhtiö toimii täysin etäyhteyksien varassa... Toimiiko se yritys nyt Virossa vai ei? Homma haiskahtaa ensinnäkin vain sitlä että toiminta tapahtuu yhä samalla tapaa Suomessa, ja taitaa homma mennä verollekin Suomessa.
En asu Suomessa ja olen rajoitetusti verovelvollinen siellä. Asiakkaat ovat osin Suomessa osin muualla EU -alueella. En ole myöskään Suomen verottajan mielivallan alainen, koska siellä ei ole omaisuutta eikä sieltä tuloja. Viro yhtiön kotipaikkana on tietenkin vain yksi vaihtoehto.
Missä sanotaan, että toimintaa pitää johtaa Virosta käsin? - hmm...
perustaa kirjoitti:
En asu Suomessa ja olen rajoitetusti verovelvollinen siellä. Asiakkaat ovat osin Suomessa osin muualla EU -alueella. En ole myöskään Suomen verottajan mielivallan alainen, koska siellä ei ole omaisuutta eikä sieltä tuloja. Viro yhtiön kotipaikkana on tietenkin vain yksi vaihtoehto.
Missä sanotaan, että toimintaa pitää johtaa Virosta käsin?Sinähän olet keksinyt tuon koko jutun?
- aaaaaaaaa4
Kakka haisee
- ei hajua ilman pskaa
Sun kannattaa katsoa housuihin, josko ois paketti tullut...
- Hyvä yritys
Helpoin tapa tienata rahaa yrittäjänä on investoida rahaa jo valmiiksi kannattaviin yrityksiin. Kannattaa aloittaa sivutoimisesti pienellä alkupääomalla ja voiton kasvaessa (kuukausittainen takaisin maksu) kasvattaa sijoituspääomaa. Itse olen todennut tämän toimivaksi. Voittoni kasvavat kuukausittain ja hajauttamalla investoinnit useampaan eri kohteeseen riski rahojen menetykseen on minimaalinen. Kannattaa tutustua esim. tähän https://uinvest.com.ua/?amigosid=9556
Sivu on englanniksi, mutta Google-kääntäjän avulla tulee kyllä ymmärtämään mistä on kyse.- Anonyymi
No kertokaas nyt miten yrittäjyys kannattaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka923009GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431147- 831122
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja511015Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!31974- 67858
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53837
- 44822
- 71770