Onko kukaan tilannut tuota kautta silmälasit netistä? Minkälaisia kokemuksia?
favoptic?
13
27882
Vastaukset
- Orvanen
Tiedätkä varmaan linssiesi vahvuudet ja sen millaiset pinnoittet ja himmennykset niihin haluat? Entä, oletko varma, että haluamasi prillit istuvat nenän päältä? Itse oon joutunut hylkäämään paritkin mieleiset, kun asiantunteva myyjä sanoi, ettei käy, tulevat hankaamaan nenääni.
Tietty ne nettilasit voi aina palauttaa, mutta pääsiskö kuitenkin helpommalla, jos hakis liikkeestä jossa on palvelut?- Tiina-
En tilais netistä laseja, sillä hankala paikka on myös sankojen istuminen korvan takaa. Nehän muotoillaan paikan päällä asiakkaan kallon mallin mukaan ja siltikin saa käydä usein monta kertaa ennenkuin ei kiristä tai roiku. Vai tarkotatko nyt pelkkiä kehysten ostoja jolloin ne viedään optikolle linssien laittoa varten?
- JKK
Tiina- kirjoitti:
En tilais netistä laseja, sillä hankala paikka on myös sankojen istuminen korvan takaa. Nehän muotoillaan paikan päällä asiakkaan kallon mallin mukaan ja siltikin saa käydä usein monta kertaa ennenkuin ei kiristä tai roiku. Vai tarkotatko nyt pelkkiä kehysten ostoja jolloin ne viedään optikolle linssien laittoa varten?
Kannattaako tästä kehyksien sovittamisesta maksaa paikalliselle optikolle satoja euroja saadaakseen korville aisat oikein. Ne voi myös itse myös säädellä. Säästää paljon rahaa.
- simmulasi
JKK kirjoitti:
Kannattaako tästä kehyksien sovittamisesta maksaa paikalliselle optikolle satoja euroja saadaakseen korville aisat oikein. Ne voi myös itse myös säädellä. Säästää paljon rahaa.
Entä nokan päältä, sääteletkö itse ja jos niin miten ihmeessä? Sitä ei kuvasta nää, mikä lasimalli istuu siitä kohti.
Ja miten korvan takaa taivuttelet ettei sanka mene poikki? - JKK
simmulasi kirjoitti:
Entä nokan päältä, sääteletkö itse ja jos niin miten ihmeessä? Sitä ei kuvasta nää, mikä lasimalli istuu siitä kohti.
Ja miten korvan takaa taivuttelet ettei sanka mene poikki?Helppo homma, nenätyynyt voi helposti käsin muuttaa leveyssuunnassa. Aisat myös helposti kunhan antaa näiden olla juoksevan kuuman raanaveden alla hetken aikaa. Toimii jopa metallisangoille. Vastauksen sain Favoptic:in asiakaspalvelusta ja toimii täysin jo kahden vuoden ajan. Mutta kukaan ei pakota ketään ostaan mistään jos ei halua, tästä syystä monenlainen kauppaaminen hyvä juttu.
- justus..
JKK kirjoitti:
Helppo homma, nenätyynyt voi helposti käsin muuttaa leveyssuunnassa. Aisat myös helposti kunhan antaa näiden olla juoksevan kuuman raanaveden alla hetken aikaa. Toimii jopa metallisangoille. Vastauksen sain Favoptic:in asiakaspalvelusta ja toimii täysin jo kahden vuoden ajan. Mutta kukaan ei pakota ketään ostaan mistään jos ei halua, tästä syystä monenlainen kauppaaminen hyvä juttu.
Omissa laseissani ei ole nenätyynyjä eikä metallisankoja. Ohjeesi sopii siis vain nenätyynylaseille joissa on metallisangat?
- nyt menossa
..ilmainen näöntarkastus, vai oisko tuollakaan väliä, kun ei kerran luettujen ja kellon- kollonaikojenkaan välillä.
Tiiiiiivist on tunnelma. - mummeli
tilasin marraskuun toisella viikolla ensin kokeiltavaksi 4 eri kehystä. Tulivat viikon sisällä, niistä valitsin yhdet, johon teimme tarpeelliset merkinnät. Palautin kaikki kehykset, silmälääkärin tutkimuksesta kopion sinne hiomoon.
Lasit tulivat 2,5 viikon kuluttua. Hyvin sopivat ovat. Maksoivat 44 euroa. Keväällä tilaan toiset lisämausteilla. - Petri
Pistin tilauksen menemään, kun vanhat lasit alkoivat olla elämänsä ehtoopuolella. Lasien hinnaksi mainostettiin 42€, joten ajattelin, ettei kokeilemalla ainakaan putoa kovin korkealta. Favopticolta saa kymmenet lasit siihen hintaan, mitä Suomesta alan liikkeestä.
Itse tilaus oli helppoa, sivulta vain valitsin neljät kehykset, jotka näyttivät hyviltä. Lisäksi tietysti henkilötiedot.
Pistin tilauksen muistaakseni torstaina ja seuraavana tiistaina paketti oli jo minulla.
Koska olin edellisen kerran käynyt näöntarkastuksessa vuonna 2002, niin kävin paikallisella optikolla tarkastuksessa saman tien. otin mukaan valitsemani kehykset, joihin optikko ystävällisesti merkitsi pupillien paikat, jotka varmasti tulivat oikein.
Sitten vain lasit ja resepti pakettiin ja paketti postiin.
Parin viikon päästä, eli eilen, oli valmiit silmälasit postilaatikossa. Mukana oli kaksi kappaletta nenätyynyjä ja muutama ruuvi, avaimenperäruuvimeisseli, jolla saa tyynyt vaihdettua, sekä linssien puhdistukseen tarkoitettu liina.
Lasit tulivat maksamaan 61€. Otin linsseihin heijastumisen eston, sekä kovamuovipinnoitteen naarmuuntumisen vähentämiseksi.
Laadultaan kehykset tuntuvat vähintään yhtä hyviltä, kuin vanhat 400€:n Policeni. Nämä uudet ovat jopa jämäkämmän oloiset ja istuvat todella hyvin. Nenätyynyjen väliä piti hieman pienentää, mutta sekin onnistui sormin vääntämällä.
Linsseissäkään ei ole valittamista.
Toki optikolta ostamalla silmälasit olisi saanut helpommalla, mutta lähes kymmenen kertaa kalliimmalla.
Heti tuli mieleen, että sitä voisi keväällä tilata aurinkolasit voimakkuuksilla samasta paikasta...
Itse kyllä suosittelen, jos on tarvetta laseille, mutta ei ole halua maksaa itseään kipeäksi. - löytyy täältä
Lisää keskustelua:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000201&posting=22000000011904916
IL:n artikkeli:
http://www.iltalehti.fi/osastot/kauneus/200510313666808_ka.shtml - moniteholinssit
Tilasin favopiticista 4 kpl sankoja kokeeksi kotiin, tulivat postiluukusta mahtuvassa paketissa parissa päivässä! Kokeilujen jälkeen valitsin kehyksettömän mallin, johon piirsin ohjeiden mukaan pupillien paikat peilin avulla. Tilauksen mukaan liitin optikon tekemän näöntarkastuksen tiedot kopiona. parin viikon kärsimättömän odotuksen jälkeen postiluukusta tupsahti valmiit lasit. Laseihin olen tyytyväinen, ne ovat moniteholinssit, korkeataitteiset & heijastuksenestolla varustetut.
Alussa oli epäileväinen laadun ym. suhteen, mutta työkaverit tilasivat itselleen ja lapsilleen lasit, joten tässä sitä ollaan. Entiset lasit oli ostettu instrusta, ikää n.7 vuotta. Kävin näöntarkastuksessa instrussa (maksoi 10 euroa) ja samalla katsoin kehyksiä ja linssien hintoja, nykyiset uudet lasit olisi tulleet maksamaan instrusta alkaen 399 euroa!!!- moniteh
tilaan jo toiset lasit favopticista , ensimmäiset kehyksettömät älyttömän kestävät
ja hyvät , tilaaminen helppoa ja mukana tulee kätevä työkalu . monitehot maksoivat 109 euroa .
En aio enää maksaa turhia laseista kun ikänäkö muuttuu jatkuvasti.En aio enää maksaa laseillani
välikäsien palkkoja ... - foureyes
moniteh kirjoitti:
tilaan jo toiset lasit favopticista , ensimmäiset kehyksettömät älyttömän kestävät
ja hyvät , tilaaminen helppoa ja mukana tulee kätevä työkalu . monitehot maksoivat 109 euroa .
En aio enää maksaa turhia laseista kun ikänäkö muuttuu jatkuvasti.En aio enää maksaa laseillani
välikäsien palkkoja ...Kokeilin favopticia. Lafka on ainakin 50% halvampi ja pari päivää nopeampi kun kylän optikko. Taidan tilata aurinkolasit vahvuuksilla kunhan toi aurinko tulee takaisin taas keväällä..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291721Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91556Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51280Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61244