Aito ja oikea uskonnollinen usko (luottamus Luojaan)
tuo muassaan myös ylenpalttista viisautta, jota ilman ilmeisesti jokainen ihminen jää, jos ei usko.
Minä uskon tuon pitävän hyvin paikkansa, sillä pitkä elämä on tuonut tuon suuntaisia kokemuksia ja niitä kohtaamisia ihmisten kanssa, jotka myöskin tukevat tuota yllä olevaa ajatuskuviota. Miten on, onko muilla tähän jotakin viisasta sanottavaa?
hajatelma
19
559
Vastaukset
- jaina
"Aito ja oikea uskonnollinen usko (luottamus Luojaan)
tuo muassaan myös ylenpalttista viisautta, jota ilman ilmeisesti jokainen ihminen jää, jos ei usko."
:D :D :D :D :D
Nolet tooosi hyvä esimerkki!- laurikaisen poika
Totta visertelet! Hän on hyvä esimerkki. :=)
- Trubaduuri
Sinusta ei sitten uskoa löydy, vaikka oletkin omien sanojesi mukaan johonkin uskova, peräti, mutta vain lievästi, sillä toistelet taikauskoisesti asioita.
Olet siis jopa viisaille koitinkivi. Mutta hieman kevyt sellainen, toisin kuin esim. ihmisen Poika, joka jo sukupuoleltaan on etulyönti asemassa sinuun nähden. Käyt myös esimerkiksi, tosin sitä en tiedä , jotta kenelle. - jaina
Trubaduuri kirjoitti:
Sinusta ei sitten uskoa löydy, vaikka oletkin omien sanojesi mukaan johonkin uskova, peräti, mutta vain lievästi, sillä toistelet taikauskoisesti asioita.
Olet siis jopa viisaille koitinkivi. Mutta hieman kevyt sellainen, toisin kuin esim. ihmisen Poika, joka jo sukupuoleltaan on etulyönti asemassa sinuun nähden. Käyt myös esimerkiksi, tosin sitä en tiedä , jotta kenelle.Vertaat minua siis Ihmisen Poikaan,
etkä ihan suotta, olenhan Ihmisen Tytär,
elävä Louhi, kamala Kali-Ma.
"Olet siis jopa viisaille koitinkivi. Mutta hieman kevyt sellainen, toisin kuin esim. ihmisen Poika, joka jo sukupuoleltaan on etulyönti asemassa sinuun nähden."
Zorppa: meikä on vanha partiolainen: Aina Valmiina, mikä on naisellisen potenssin vittumainen voima miehiseen verrattuna ;D
Sivumennen, yritä sivistyä ja hommata itsellesi antelias, pakanallinen tyttöystävä, säästyisit yllämainitun kaltaisilta noloilta paljastuksilta. - narsisti kun olet
jaina kirjoitti:
Vertaat minua siis Ihmisen Poikaan,
"Olet siis jopa viisaille koitinkivi. Mutta hieman kevyt sellainen, toisin kuin esim. ihmisen Poika, joka jo sukupuoleltaan on etulyönti asemassa sinuun nähden."
Zorppa: meikä on vanha partiolainen: Aina Valmiina, mikä on naisellisen potenssin vittumainen voima miehiseen verrattuna ;D
Sivumennen, yritä sivistyä ja hommata itsellesi antelias, pakanallinen tyttöystävä, säästyisit yllämainitun kaltaisilta noloilta paljastuksilta.sananlaskut 23: 27-28
27 Sillä portto on syvä kuoppa, ja vieras vaimo on ahdas kaivo.
28 Vieläpä hän väijyy kuin rosvo, ja hän kartuttaa uskottomia ihmisten seassa. - jaina
narsisti kun olet kirjoitti:
sananlaskut 23: 27-28
27 Sillä portto on syvä kuoppa, ja vieras vaimo on ahdas kaivo.
28 Vieläpä hän väijyy kuin rosvo, ja hän kartuttaa uskottomia ihmisten seassa.väsähtäneenä viistää viisaus jo maata:
adhaesit pavimento anima mea. - Trubaduuri
jaina kirjoitti:
Vertaat minua siis Ihmisen Poikaan,
Sivumennen, yritä sivistyä ja hommata itsellesi antelias, pakanallinen tyttöystävä, säästyisit yllämainitun kaltaisilta noloilta paljastuksilta.Voisitko hieman tarkentaa lisää. Mitä tarkoitat sananmukaisesti tuolla sivistyksellä ja kenen tai minkä ihmisryhmän/kansakunnan nimenomaista sivistystä harjoitat.
Jos sinulle on syntynyt sisäisen tarve saattaa
minut nolostumaan tai nolata minua tai joitakin muita ihmisiä, jota et ole vielä itse huomannut, niin suosittelen sinulle itsetutkiskelua ja ammattimaista apua itsesi tuntemiseen.
- Gigul216
Viisaus on kirjatiedon/kokemusperäisen tiedon/taidon soveltamiskykyä käytäntöön toimivasti,,tässä toki älykkyydelläkin on sijansa,,,mutta ennen kaikkea on tärkeää olla avoin kaikelle,,sillä mitä laajempi on "kenttä" josta tiedot taidot ovat peräisin sitä "viisaampia" voimme olla,,,se että suhde Korkeimpaan on ensiarvoisen tärkeä on selviö,,,tähän liittyy tälläisten ihmisten aito kiinnostus kaikkeen,,ei siis minkään elämänalueen suoraltakädeltä pois sulkeminen tai hylkääminen ennen pohdintoja,,sama pitäisi koskea "tosi ateisteja" kuin myös "tosi uskovia".
- Trubaduuri
Toisaalta, voitaisiin myös ajtella lisäksi siihen näinkin, vain olennainen on tärkeää ja kyky kohdistaa omat voimavarat oikeassa suhteessa ja sillä painovarvolla, jolla itse asian luonne ja monitahoiset tarpeet sitä niin vaatii. Saman toki täytyisi kohdistua kaikkiin ihmisiin, niin kuin totesit, mutta hajatelmani on sitä hieman vastaan.
- Gigul216
Trubaduuri kirjoitti:
Toisaalta, voitaisiin myös ajtella lisäksi siihen näinkin, vain olennainen on tärkeää ja kyky kohdistaa omat voimavarat oikeassa suhteessa ja sillä painovarvolla, jolla itse asian luonne ja monitahoiset tarpeet sitä niin vaatii. Saman toki täytyisi kohdistua kaikkiin ihmisiin, niin kuin totesit, mutta hajatelmani on sitä hieman vastaan.
>>vain olennainen on tärkeää ja kyky kohdistaa omat voimavarat oikeassa suhteessa ja sillä painovarvolla, jolla itse asian luonne ja monitahoiset tarpeet sitä niin vaatii.
- Trubaduuri
Gigul216 kirjoitti:
>>vain olennainen on tärkeää ja kyky kohdistaa omat voimavarat oikeassa suhteessa ja sillä painovarvolla, jolla itse asian luonne ja monitahoiset tarpeet sitä niin vaatii.
Mutta mutta. Tuohon voisi senverran puuttua, eli takertua kiinne, tuohon ennakkoluulottomasti ja avoimesti kohtaan. Ilman ennakkoluuloja ei voi oikein mihinkään asiaan paneutua kunnolla ja edes alkaa etsimään ja toisaalta avoimuus asioille on luontaista kaikille ihmiselle. Sillä muutenhan he eivät ehkä voisi ajatella yhtään mitään. Joten ei nuistakaan voi mennä tekemään jotakin kattavaa ohjenuoraa itse elämässä ilmenevään viisauteen ja sen tulkintaan sekä sen ymmärtämiseen. Tuo ajassa
liikkuminen ja sen tuomat tuntemukset sensijaan
ovat asiaa, eli vaikka pää onkin välillä pilvissä , on jalkojen oltava jatkuvasti tukevasti maassa kiinne. Yhteenvetona tähän lopuksi, yleensä
kaikki tunnetut teoriat ja tulkinnat vaativat siis
ennakkoluuloisuutta, koska niitä ei voi syntyä ilman sitä ja asioille avoimuutta tarvitaan myös tutkimusvälineeksi, jotta voisi sulkea sitten pois epäolennaisuuksia itse asiasta. - Gigul216
Trubaduuri kirjoitti:
Mutta mutta. Tuohon voisi senverran puuttua, eli takertua kiinne, tuohon ennakkoluulottomasti ja avoimesti kohtaan. Ilman ennakkoluuloja ei voi oikein mihinkään asiaan paneutua kunnolla ja edes alkaa etsimään ja toisaalta avoimuus asioille on luontaista kaikille ihmiselle. Sillä muutenhan he eivät ehkä voisi ajatella yhtään mitään. Joten ei nuistakaan voi mennä tekemään jotakin kattavaa ohjenuoraa itse elämässä ilmenevään viisauteen ja sen tulkintaan sekä sen ymmärtämiseen. Tuo ajassa
liikkuminen ja sen tuomat tuntemukset sensijaan
ovat asiaa, eli vaikka pää onkin välillä pilvissä , on jalkojen oltava jatkuvasti tukevasti maassa kiinne. Yhteenvetona tähän lopuksi, yleensä
kaikki tunnetut teoriat ja tulkinnat vaativat siis
ennakkoluuloisuutta, koska niitä ei voi syntyä ilman sitä ja asioille avoimuutta tarvitaan myös tutkimusvälineeksi, jotta voisi sulkea sitten pois epäolennaisuuksia itse asiasta.>>Ilman ennakkoluuloja ei voi oikein mihinkään asiaan paneutua kunnolla ja edes alkaa etsimään ja toisaalta avoimuus asioille on luontaista kaikille ihmiselle. Sillä muutenhan he eivät ehkä voisi ajatella yhtään mitään. mitkä meitä sattuvat avoimesti kiinnostamaan ei välttämättä löydykkään sitä olennaista mihin vastausta etsimme.
Eli esimerkiksi ateistinen ihminen ei voi marerialistisen näkemyksensä, periaatteensa ja katsomuksensa vuoksi lähestyä asioita avoimesti,koska hän ei voi ajatella että Korkein on ja tämä sulkee jo pois paljon asioita,, jos sen sijaan oltaisiin avoimia,,eli oletus olisi 'aina voi olla katsotaan',, oltaisiin tälläisen avoimuuden kanssa paremmissa lähtökuopissa kuin "vahvasti kaivautuneina omiin ajatuksellisiin juoksuhautoihin joista sitten ammutaan hajalaukauksia sen sijaan että noustaisiin niistä asetelmista avoimesti ja ennakkoasenteista huolimatta ennakkoluulottomasti keskustelemaan tyrmäämättä toista välittömästi kiväärinperällä kun toinen jotain poikeava omasta "oikeasta näkemyksestä" esittää.
Tämän pitää jatkua läpi elämän,, vaikkakin perus-asetelma esim. Jumala-asiassa olisi Itselle selvinnyt,,on hyvä pitää korvat avoimina ja kuunnella[pitää suuta pienemmällä itse kukin] mitä muilla on sanottavaa---> "sillä ei sitä koskaan tiedä,, kun ei todellakaan kaikkea voi tietää!" - Trubaduuri
Gigul216 kirjoitti:
>>Ilman ennakkoluuloja ei voi oikein mihinkään asiaan paneutua kunnolla ja edes alkaa etsimään ja toisaalta avoimuus asioille on luontaista kaikille ihmiselle. Sillä muutenhan he eivät ehkä voisi ajatella yhtään mitään. mitkä meitä sattuvat avoimesti kiinnostamaan ei välttämättä löydykkään sitä olennaista mihin vastausta etsimme.
Eli esimerkiksi ateistinen ihminen ei voi marerialistisen näkemyksensä, periaatteensa ja katsomuksensa vuoksi lähestyä asioita avoimesti,koska hän ei voi ajatella että Korkein on ja tämä sulkee jo pois paljon asioita,, jos sen sijaan oltaisiin avoimia,,eli oletus olisi 'aina voi olla katsotaan',, oltaisiin tälläisen avoimuuden kanssa paremmissa lähtökuopissa kuin "vahvasti kaivautuneina omiin ajatuksellisiin juoksuhautoihin joista sitten ammutaan hajalaukauksia sen sijaan että noustaisiin niistä asetelmista avoimesti ja ennakkoasenteista huolimatta ennakkoluulottomasti keskustelemaan tyrmäämättä toista välittömästi kiväärinperällä kun toinen jotain poikeava omasta "oikeasta näkemyksestä" esittää.
Tämän pitää jatkua läpi elämän,, vaikkakin perus-asetelma esim. Jumala-asiassa olisi Itselle selvinnyt,,on hyvä pitää korvat avoimina ja kuunnella[pitää suuta pienemmällä itse kukin] mitä muilla on sanottavaa---> "sillä ei sitä koskaan tiedä,, kun ei todellakaan kaikkea voi tietää!"Tarkoitin myös, näin lyhyesti ilmaistuna, ilman ennakkoluuloja elämästäkään ei tule mitään, eikä siihen vaikuta uskominen tai uskomattomuus, eikä myöskään ihmisen avoimuus tai sulkeutuneisuus.
Sillä pohjimmiltaan uskova ihminen kuten minä, saa anomalla viisautta osakseen taivaallisen Isän lupauksen mukaisesti ja uskomattomat voivat opetella viisauksia kirjojen sivuilta ja siten sitten aina silloin tällöin näytellä viisaita.
Pienistä lapsista kuitenkin näemme, jotta kuinka avoimia ihmiset ovatkaan jo syntymästä lähtien ja kuinka ennakkoluuloisia ajatuksia heidän pienet aivot tuottavatkin, mutta positiivisessa mielessä.
Tuo vahva viittaus ateististen ihmisten oman ajatusmaailman urautumisen suhteen on kyllä totta
, olen sen itsekkin laittanut merkille, mutta ei sekään poista heiltä vastuuta olla ihminen.
Ja aivan lopuksi, perusteiltaan elämähän onkin kasvamista lopulliseen luopumiseen tästä kovin raadollissävytteisestä elämästä kohti täyteistä hengellisyyttä tuonpuoleiseen, eli takaisin alku kotiin, tuohon ihanaan paratiisiin Luojan, taivaallisen Isän kasvojen eteen ja tulla täten tietoiseksi perimmäisestä totuudesta elämän suhteen.
- mie vain
Kokemus tuo mukanaan viisautta, ja Jumala opettaa ihmisestä parempaa koettelemusten kautta.
- Trubaduuri
Pienenä muistin vain tämän värssyn, ano niin sinulle annetaan, ja se koski myös viisautta. En tiedä, enkä tunne vieläkään parenpaa värssyä. Kristuskin kehoitti ihmisiä anomaan hänen nimissään ja se myös toimii, sekin, sillä tuostahan se alkaa.
- Sanalla sanoen.
Jaak. 3:13
Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä. - Trubaduuri
Sanalla sanoen. kirjoitti:
Jaak. 3:13
Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.Vähiin käyvät ennen kuin loppuvat kokonaan.
- monella tapaa
Uskonto on ahneiden hallitsijoiden levittämää epätietoa ja epätoivoa.Luojamme on aurinko kuten esi-isämme jo tuhansia vuosia sitten tiesivät.
- Trubaduuri
Aurinko ei kykene luomaan elämää, vaikka se tärkeä elämälle onkin. Muinaiset kansat palvoivat aurinkoa jumalanaan, kuten monia muitakin luomakunnan elementtejä. Uskonnot (aattelliset opit) ovat vain ihmisten oppeja, kuten taikauskoisiin uskontoihin perustuvat opit.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865352
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h784714Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113017Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv872948Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232514Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251966- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851328