Missä iässä alettu epäillä ja miksi? Koska diagnosoitu ja miten hoidetaan?
missä iässä todettu
4
899
Vastaukset
- lapsi
Tuttavani lapsella on adhd. Sillon kun se todettiin sairautta sanottiin mpd:ksi. Heille sanottiin että taudin voi määritellä 2 vuotiaana. Poika on nyt eppuluokalla joten en tiedä ollaanko nykyään viisaampia.
- helppo huomata
Yleensä ADHD:n huomaa iässä, jossa pitäisi jo hetki osata istua paikallaan. Meillä se tarkoitti esikouluikää. Kotona olin tilanteen jo huomannut aikaisemmin. Yleensä viimeistää koulussa asia huomataan. Siellä kun täytyy pysyä paikallaan ja pystyä olemaan hiljaa. Meille diagnoosi tuli ekaluokalla.
- eskaria.....
Lapsi pääsi erityisryhmään, ja ratkaisu oli kyllä hyvä. Tarkoitus olisi aloittaa koulu normaaliin aikaan ensi syksynä, mutta ehkä pienryhmässä kuitenkin tai startin kautta. Hirveän paljon on tapahtunut edistystä tämän syksyn aikana, siitä iso kiitos kotikunnalleni siitä, että on kuntoutusta järjestynyt. Tutkimukset alkoi nelivuotiaana, silloin alkoi myös pk:n väki huolestua enemmän. Seurantaa ja ihmettelyä oli jo reilun kahden vuoden iässä. Varmaankin riippuu paljon lapsen ongelmien tyypistä se, milloin tutkimukset katsotaan aiheelliseksi. Tietyt riskipiirteet voidaan huomata jo vauvaiässä, kuten käsittelyherkkyys, itkuisuus, unihäiriöt jne. Silloinhan ei tehdä mitään diagnoosia, mutta pyritään kyllä kuntouttamaan mahdollisuuksien mukaan. Käytännössä taitaa olla kuntoutus siinä iässä vanhempien ohjeistamista.
- iitu
Meillä poika oli todella vilkas jo vauvasta,itse sen huomasin jo pojan ollessa kaksi vuotias.kolme vuotis neuvolassa asiaan perehdyttiin,laitettiin lähete sairaalaan.pojallani oli myös puheen kanssa ongelmia,olimme viikon sairalassa tutkittavana jolloin tuli diagnoosi että pojallani on dysfasia sekä adhd.poika joutui aloittamaan päiväkodin,olin hoitanut poikaani kotona koska on muitakin pienempiä sisaruksi ja asuinaluella paljon kavereita.siispä aloitimme päiväkodin ja puheterapian.nyt jäpikkä 5 puhuu sujuvasti mutta todella energinen,mitään lääkitystä ei meillä ainakaan ole käytössä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1014507Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293343No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 361388
- 341183
- 371116
- 131064
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872