miten

upotuskaste tapahtuu

voisiko joku kertoa, miten upotuskaste tapahtuu.
Eli mennäänkö "kyykkyyn" veden alle,
kastaja taivuttaa kastettavaa eteenpäin,
vai tavuttaa taaksepäin (selkä edellä)?
Tällainen kiinnostaa tällä kertaa. Kiitos.

25

536

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kastettu

Seisotaan vedessä ja kastaja taivuttaa taaksepäin.
      Kyykkyyn ei mennä, vesi on sen verran syvää.

• hansutuulia

kastettu. :)

• asia

Raamatussa ei missään mainita, että kastettava olisi mennyt kokonaan veden alle. Vanhimmat mosaiikkikuvat kertovat Jeesuksen kasteen olleen valelukaste. Eikä niitä perheitä kodeissa minnekään olisi voitu upottaakaan sen ajan yhteiskunnassa, jossa vesikin tuli kantaa kaukaa astioissa.

• Minäuskon

puhutaan miten ihmisiä kastettiin Ainonissa koska siellä oli paljon vettä. Miksi paljon vettä jos muutama litra riittää?

Myös Johannes kastoi edelleen; hän oli Ainonissa, Salimin lähellä, missä oli runsaasti vettä, ja ihmisiä tuli sinne kastettaviksi.

• todella
        Minäuskon kirjoitti:

puhutaan miten ihmisiä kastettiin Ainonissa koska siellä oli paljon vettä. Miksi paljon vettä jos muutama litra riittää?

Myös Johannes kastoi edelleen; hän oli Ainonissa, Salimin lähellä, missä oli runsaasti vettä, ja ihmisiä tuli sinne kastettaviksi.

Israelin kansakin kulki Punaisen Meren halki ja sai kasteen pilvessä ja meressä. Punaisessa meressä oli paljon vettä, mutta se ei Israelilaisten kohdalla tarkoita, että heidät olisi upotettu veden alle, kuten kävi egyptiläisille.

• Johanneksen kaste
        Minäuskon kirjoitti:

Jeesus asetti kristillisen kasteen vasta kuolemansa jälkeen. Ainonissa kastettiin Johanneksen parannuksen vesikasteella, joka oli tarkoitettu vain ja ainoastaan aikuisille. Jeesus ei kastanut ketään Johanneksen parannuksen vesikasteella (Joh.4:2) Se kaste lakkasi. Parempi kaste tuli tilalle; kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen (Mt.28:19-20). Kristillinen kaste on kastamista Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen yhteyteen.

• Minäuskon
        Johanneksen kaste kirjoitti:

Jeesus asetti kristillisen kasteen vasta kuolemansa jälkeen. Ainonissa kastettiin Johanneksen parannuksen vesikasteella, joka oli tarkoitettu vain ja ainoastaan aikuisille. Jeesus ei kastanut ketään Johanneksen parannuksen vesikasteella (Joh.4:2) Se kaste lakkasi. Parempi kaste tuli tilalle; kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen (Mt.28:19-20). Kristillinen kaste on kastamista Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen yhteyteen.

on kun apostolien kerrotaan kastaneen Jeesuksen Kristuksen nimeen?

• tässä.
        Minäuskon kirjoitti:

on kun apostolien kerrotaan kastaneen Jeesuksen Kristuksen nimeen?

16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
        17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Minäuskon
        tässä. kirjoitti:

16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
        17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Että julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. Joka sen uskoo ja saa kasteen on pelastuva.
        Sanan julistus, usko ja kaste...

• Matt.28
        Minäuskon kirjoitti:

Että julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. Joka sen uskoo ja saa kasteen on pelastuva.
        Sanan julistus, usko ja kaste...

Markuksen evankeliumin loppuosa (luku 16,päättyy jakeeseen 8) puuttuu alkuperäisistä Raamatun käsikirjoituksista, joten sen varaan ei kannata rakentaa dogmia.

• Minäuskon
        Matt.28 kirjoitti:

Markuksen evankeliumin loppuosa (luku 16,päättyy jakeeseen 8) puuttuu alkuperäisistä Raamatun käsikirjoituksista, joten sen varaan ei kannata rakentaa dogmia.

myös muualta varsinkin apostolien kirjoituksista. Sanan vastaan ottaneet kastettiin...

• once
        Minäuskon kirjoitti:

myös muualta varsinkin apostolien kirjoituksista. Sanan vastaan ottaneet kastettiin...

myös muualta varsinkin apostolien kirjoituksista. Sanan vastaan ottaneet kastettiin...perhekunnittain
        14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
        15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.

Kristityt ovat aina kastaneet lapsensa ja tulevat kastamaan, he eivät jätä lapsiaan kastamattomiksi pakanoiksi tämän maailman ruhtinaan valtakuntaa ilman Pyhän Hengen sinettiä, verensuojaa.

Lasten kastamiseen kielteisesti ja jopa vihamielisesti suhtautuvat ns. anabaptistiset kultit syntyivät vasta pääosin 1900-luvun alun Amerikassa.

• Minäuskon
        once kirjoitti:

myös muualta varsinkin apostolien kirjoituksista. Sanan vastaan ottaneet kastettiin...perhekunnittain
        14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
        15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.

Kristityt ovat aina kastaneet lapsensa ja tulevat kastamaan, he eivät jätä lapsiaan kastamattomiksi pakanoiksi tämän maailman ruhtinaan valtakuntaa ilman Pyhän Hengen sinettiä, verensuojaa.

Lasten kastamiseen kielteisesti ja jopa vihamielisesti suhtautuvat ns. anabaptistiset kultit syntyivät vasta pääosin 1900-luvun alun Amerikassa.

totuuteen palattiin 1900 luvulla ainakin kasteasiassa. Hansutuuliahan kertoi tuolla paikkansa pitävästi että sinetti saadaan kun tullaan uskovaksi. Ei kun kastetaan.

• asiassa
        Minäuskon kirjoitti:

totuuteen palattiin 1900 luvulla ainakin kasteasiassa. Hansutuuliahan kertoi tuolla paikkansa pitävästi että sinetti saadaan kun tullaan uskovaksi. Ei kun kastetaan.

ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi niin te saatte Pyhän Hengen lahjan sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu
        (apt.2)
        saitteko Pyhän Hengen kun tulitte uskoon?
        emme ole edes kuulleet että Pyhää Henkeä on olemassakaan.
        saivat Pyhän Hengen sinetin kasteessa (Apt.19)

Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen tuo Pyhän Hengen sinetin.

• Minäuskon
        asiassa kirjoitti:

ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi niin te saatte Pyhän Hengen lahjan sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu
        (apt.2)
        saitteko Pyhän Hengen kun tulitte uskoon?
        emme ole edes kuulleet että Pyhää Henkeä on olemassakaan.
        saivat Pyhän Hengen sinetin kasteessa (Apt.19)

Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen tuo Pyhän Hengen sinetin.

Efesolaiskirje:
        1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.

Sinetti tuli siis uskoontulon yhteydessä. Selvä juttu eikö?

• hansutuulia
        Minäuskon kirjoitti:

Efesolaiskirje:
        1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.

juuri näin. Pyhän Hengen kaste on sitten taasi eri asia, kun apostolit laittoivat noiden kahdentoista ihmisen päälle he alkoivat ylistään uusin kielin, eli he täyttyivät voimallisesti.
        He olivat sitä ennen jo uskossa.

• pantiin
        Minäuskon kirjoitti:

Efesolaiskirje:

Kaikkihan kastettiin. Unohdit kasteen.

• ylös vedestä

Jordanilla.

• tapahtumassa
        todella kirjoitti:

Israelin kansakin kulki Punaisen Meren halki ja sai kasteen pilvessä ja meressä. Punaisessa meressä oli paljon vettä, mutta se ei Israelilaisten kohdalla tarkoita, että heidät olisi upotettu veden alle, kuten kävi egyptiläisille.

uskovien kasteesta ollutkaan kysymys.Siksi.

• kansat minun
        tässä. kirjoitti:

opetuslapsiksi.Ja kun olivat tulleet ja tulevat opetuslapsiksi, otettuaan sanan(Jeesuksen) vastaan, niin sitten kaste ja sekin Raamatun opettamalla tavalla upotuskasteella.näin!

• ja puhu toisten
        once kirjoitti:

suulla.Ei kaikki kristityt kasta lapsiaan.Monien kristittyjen, tai paremminkin Jeesukseen uskovien kotien lapset menevät kasteelle, kun ovat ottaneet Jeesuksen ensin omasta tahdosta VAPAHTAJAKSEEN, niinhän Jeesukskin haluua, ei pakottaen, tai väkisin kastaen ja kaiken lisäksi nämä vauvana kastetut eivät tiedä tapahtumasta mitään!

• sanota
        ylös vedestä kirjoitti:

Jordanilla.

että olisi upotettu.
        veteen voi astua nilkkojen syvyyteen ja vedestä voi nousta nilkkojen syvyydestä.

toisessa yhteydessä enkeli sanoi polvirukoukseen mennellekin nouse ylös.

Israelin kansa sai kasteen pilvessä ja meressä ylittäessään punaista merta, ei heitäkään mihinkää upoteta, vaan he joivat Kristuksen henkeä. myös sylilapset saivat saman kasteen kuin aikuiset ja joivat Krisuksen henkeä kasteessa. sanakin on sama bapdidzoo, siis ei upotettu, mutta kyllä kastettiin.

• kastaminen
        kansat minun kirjoitti:

opetuslapsiksi.Ja kun olivat tulleet ja tulevat opetuslapsiksi, otettuaan sanan(Jeesuksen) vastaan, niin sitten kaste ja sekin Raamatun opettamalla tavalla upotuskasteella.näin!

Vain Johanneksen parannuksen kasteita tehtiin Jordanilla. Ketään ei sanota upotetun sielläkään.

Kristillinen kaste tuli myöhemmin. Se oli perhekaste, joita suoritettiin ihmisten kodeissa. Ei upotusta minnekään.

paavali kastettiin suoralla kadulla Juudaan talossa, ei upotusta.

etiopialainen hoviherra kastettiin Gazan tien varrella, jossa vettä saatiin pienestä kevätpurosta, jossa ei mahdollisuutta upottaa ketään kokonaan veden alle ilman kaivinkonetta. moni on nähnyt tuon paikan.

• Raamatussa
        ja puhu toisten kirjoitti:

suulla.Ei kaikki kristityt kasta lapsiaan.Monien kristittyjen, tai paremminkin Jeesukseen uskovien kotien lapset menevät kasteelle, kun ovat ottaneet Jeesuksen ensin omasta tahdosta VAPAHTAJAKSEEN, niinhän Jeesukskin haluua, ei pakottaen, tai väkisin kastaen ja kaiken lisäksi nämä vauvana kastetut eivät tiedä tapahtumasta mitään!

Israelin kansan sylilapsetkin saivan vanhempiensa kanssa kasteen Punaisen meren ylityksen aikan pakon edessä. Takana oli vihollisen joukot, egyptiläiset, jotka upotettiin meren syvyyteen.

Luuk. 14:23

Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;

• ja saivat hengen
        tapahtumassa kirjoitti:

uskovien kasteesta ollutkaan kysymys.Siksi.

Lapsetkin saivat Kristuksen hengen kasteessa ja uskoivat Herraan.

1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
        3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

2. Moos. 14:31
        Ja Israel näki sen suuren teon, jonka Herra teki tuhotessaan egyptiläiset. Silloin kansa pelkäsi Herraa ja uskoi Herraan ja uskoi hänen
        palvelijaansa Moosesta.

12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
        13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      60
      3679
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      47
      3679
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2841
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      51
      2569
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1639
    7. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1609
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe