Usko ja saatana

Kyssäkaali

Onko PAKKO uskoa saatanaan jos on uskovainen?

Onko siellä ketään joka uskoo vain Jumalaan?

20

541

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

No ei tietenkään.. eihän ole pakko uskoa yhtään mihinkään, mutta jos kristinuskoa tarkoitat niin eiköhän siellä raamatussa jutella aika paljonkin Saatanasta ja Helvetistä. Eli kieltämällä persoonallisen pahan kiellät kristillisen jumalan. Näin helppoa se on.

• theos

...käsitys on se, ettei tarvitse uskoa Jumalaan Saatanasta puhumattakaan, ei edes Raamattuunkaan.

Jos vain uskoo, että Jeesus on elänyt ja kuollut ristillä ihmiskunnan puolesta, niin se riittää pelastumiseen.

• JaakkoV

mutta missä ihmeessä arkkipiispa on noin sanonut? Aika kummallista tulkintaa, mielestäni, moninkin osin, nimittäin.

• StarEye

tarkalleen tarkoitat saatanaan uskomisella? saatanan olemassaoloon uskominenko? kylla saatana on olemassa. ihan yhtalailla kuin jumalakin.

• enigma

Mikä pakko siihen on uskoa. Minä muuten en usko Saatanaan vaan Saatanan :)

• Efraim

Ei uskovaiset Saatanaan usko, mutta tietävät hänen olevan olemassa.

• Pakana(M)

Saatana on yksi kristinuskon jumalista. Raamattu kertoo Saatanan koetelleen Jeesusta. Jos et usko Saatanaan, niin et silloin voi uskoa evankeliumeihinkaan. Jos et usko evankeliumeihin, niin miten voit olla kristitty?

• JaakkoV

Siis mitä?

Jos Raamattu kertoo Saatanan koetelleen Jeesusta, minun pitää uskoa, että hän on Jumala?
        Jos siis Raamattu kertoo Pilatuksen kyselleen Jeesuskelta yhtä sun toista, minun pitää uskoa, että Pilatus on Jumala?

Ei kai nyt sentään. Ei Saatana mikään Jumala ole.

(ai niin, käsiteselvennys: vai Pakana, ajatteletko, että mikä tahansa henkiolento on automaattisesti samalla myös "jumala": enkelit etc.)

Niin, kyllä minä uskon Saatanaan - siinä mielessä, että minusta Saatana on Jumalan vasen käsi. Mitään itsenäisyyttä ei moisella hahmolla ole. Toisaalt ataas Saatanalla usein tarkoitetaan (myös UT:ssä) ihmisen omaa luontoa, joka yrittää kaikenlaisia kiusauksia keksiä & koetella. Kenties myös se Saatana, joka Jeesusta koetteli, oli Hän itse. Vaan ei langennut.

• Pakana(M)
        JaakkoV kirjoitti:

Siis mitä?

Jos Raamattu kertoo Saatanan koetelleen Jeesusta, minun pitää uskoa, että hän on Jumala?
        Jos siis Raamattu kertoo Pilatuksen kyselleen Jeesuskelta yhtä sun toista, minun pitää uskoa, että Pilatus on Jumala?

(ai niin, käsiteselvennys: vai Pakana, ajatteletko, että mikä tahansa henkiolento on automaattisesti samalla myös "jumala": enkelit etc.)

Niin, kyllä minä uskon Saatanaan - siinä mielessä, että minusta Saatana on Jumalan vasen käsi. Mitään itsenäisyyttä ei moisella hahmolla ole. Toisaalt ataas Saatanalla usein tarkoitetaan (myös UT:ssä) ihmisen omaa luontoa, joka yrittää kaikenlaisia kiusauksia keksiä & koetella. Kenties myös se Saatana, joka Jeesusta koetteli, oli Hän itse. Vaan ei langennut.

En minä Saatanaa ole ikinä Jumalaksi sanonut. Saatana on yksi kristittyjen jumalista. Heikoille jää keskustelussa ihminen, joka ei erota edes käsitteitä erisnimi ja yleisnimi.

Enkä minä edes väittänyt, että Saatana olisi jumala siksi, että koetteli Jeesusta (Raamatussa). Väitin, että kristityn on pakko uskoa Saatanaan, jos kerran uskoo Raamattuun.

• JaakkoV
        Pakana(M) kirjoitti:

En minä Saatanaa ole ikinä Jumalaksi sanonut. Saatana on yksi kristittyjen jumalista. Heikoille jää keskustelussa ihminen, joka ei erota edes käsitteitä erisnimi ja yleisnimi.

Enkä minä edes väittänyt, että Saatana olisi jumala siksi, että koetteli Jeesusta (Raamatussa). Väitin, että kristityn on pakko uskoa Saatanaan, jos kerran uskoo Raamattuun.

Jumala, kun piti kirjoittaa jumala.

Mutta asiaan siis: ... ei Saatana kuitenkaan ole "yksi kristittyjen jumalista". Ei ainakaan yksi omista jumalistani. Kuten kirjoitin, koeta erottaa käsite jumala käsitteestä henkiolento (_; - jumala toimii itsenäisesti, vapaasti.

• Kolbjan
        JaakkoV kirjoitti:

Siis mitä?

Joskus tuppaa tuntumaan siltä että Saatana olisikin kirkkokristittyjen the jumala. Välillä saatanan voimia nimittäin isotellaan siinä määrin, että kohtahan meidän teologiamme mukaan Jumalamme on, sen lisäksi että heikkojen Jumala, myös heikko Jumala.

• Pakana(M)
        JaakkoV kirjoitti:

Jumala, kun piti kirjoittaa jumala.

Mutta asiaan siis: ... ei Saatana kuitenkaan ole "yksi kristittyjen jumalista". Ei ainakaan yksi omista jumalistani. Kuten kirjoitin, koeta erottaa käsite jumala käsitteestä henkiolento (_; - jumala toimii itsenäisesti, vapaasti.

että sinä kiellät Saatanan olevan jumala, vaikuta. Teikäläiset voivat keksiä mitä ihmeellisempiä selityksiä Saatanalle, mutta kristinuskon ulkopuolelta havainnoivalle Saatana on kristinuskon pahuudenjumala.

• JaakkoV
        Pakana(M) kirjoitti:

että sinä kiellät Saatanan olevan jumala, vaikuta. Teikäläiset voivat keksiä mitä ihmeellisempiä selityksiä Saatanalle, mutta kristinuskon ulkopuolelta havainnoivalle Saatana on kristinuskon pahuudenjumala.

joiden mielestä Saatana ei ole pahuuden jumala? Ei se, että väität Saatanan olevan jumala, vaikuta - etenkään kun et edes usko jumaliin ja tietämyksesi kristinuskosta muutenkin on varsin ulkokohtainen & heikko.

• kati sinenmaa

Sinun on pakko uskoa saatanaan, jos olet uskossa johonkin uskontoon, koska muutoin muut uskovat tuomitsevat Sinut helvettiin!

Kun taasen uskot vain Jumalaan, silloin Sinä et voi uskoa mihinkän muuhun, koska Jumala on kaikki, joten Jumalaan uskovat eivät voi uskoa mihinkään uskontoon, joissa vain voidaan pakosta ja pelosta uskoa Saatanaan.

Jos siis Sinä pelkäät uskovia, niin Silloin Sinun on ihan pakko uskoa siihen oppiin, jota He opettavat, eli helvettiin.

Tutusta lähemmin
      http://www.geocities.com/sinenmaa/frames.html

• JaakkoV

Niin, olen kyllä kristitty, mutta en minä usko mihinkään "uskontoon". Uskoni kohde on Jumala.

"Sinun on pakko uskoa saatanaan, jos olet uskossa johonkin uskontoon, koska muutoin muut uskovat tuomitsevat Sinut helvettiin!"

En oikein ymmärrä. Keitä ovat nämä "uskontoon uskovat uskovaiset"? En ole tällaisiä helvettiin toivottelijoita kovinkaan usein...

"Jos siis Sinä pelkäät uskovia",

Miksi pitäisi pelätä uskovia?

• kati sinenmaa
        JaakkoV kirjoitti:

Niin, olen kyllä kristitty, mutta en minä usko mihinkään "uskontoon". Uskoni kohde on Jumala.

"Sinun on pakko uskoa saatanaan, jos olet uskossa johonkin uskontoon, koska muutoin muut uskovat tuomitsevat Sinut helvettiin!"

En oikein ymmärrä. Keitä ovat nämä "uskontoon uskovat uskovaiset"? En ole tällaisiä helvettiin toivottelijoita kovinkaan usein...

"Jos siis Sinä pelkäät uskovia",

Miksi pitäisi pelätä uskovia?

Miten muka voit olla kristitty, jos et usko uskontoon?
        Koska siis Sinä todisit itsestäsi, että olet kristitty, silloin Sinä et voi olla Jumalaan uskovainen, koska Sinä uskoasi puolustaaksesi olet täysin valmis tuhoamaan helvetissä jokaisen, joka ei usko Sinun oppiisi. Sinä katala pikku piru!

Jos et usko, että se olet Sinä, joka heität viattomia ihmisiä helvettiin, ja se olet Sinä, joka saat sen pysymään kuumana, niin silloin Sinä et voi olla kristitty, koska vain uskovaiset tuhoavat viattomia ihmisiä, jotta uskovaiset voisivat säilyttää oppinsa puhtaana.

Lue aiheesta lisää:

• JaakkoV
        kati sinenmaa kirjoitti:

Miten muka voit olla kristitty, jos et usko uskontoon?
        Koska siis Sinä todisit itsestäsi, että olet kristitty, silloin Sinä et voi olla Jumalaan uskovainen, koska Sinä uskoasi puolustaaksesi olet täysin valmis tuhoamaan helvetissä jokaisen, joka ei usko Sinun oppiisi. Sinä katala pikku piru!

Jos et usko, että se olet Sinä, joka heität viattomia ihmisiä helvettiin, ja se olet Sinä, joka saat sen pysymään kuumana, niin silloin Sinä et voi olla kristitty, koska vain uskovaiset tuhoavat viattomia ihmisiä, jotta uskovaiset voisivat säilyttää oppinsa puhtaana.

Lue aiheesta lisää:

"Miten muka voit olla kristitty, jos et usko uskontoon? Koska siis Sinä todisit itsestäsi, että olet kristitty, silloin Sinä et voi olla Jumalaan uskovainen, koska Sinä uskoasi puolustaaksesi olet täysin valmis tuhoamaan helvetissä jokaisen, joka ei usko Sinun oppiisi. Sinä katala pikku piru!"

Ohhoh! Kyllä, minä olen kristitty, ja uskoni kohde on Jumala, ei kristinusko. Kriittisin mielein olen sitoutunut kristinuskon vuosituhantiseen perintöön. Uskoani puolustaakseni en ole valmis helvetissä tuhoamaan ketään. Minulla ei olisi moiseen edes valtaa. Minulla ei ole mitään sellaista erillistä oppia, johon uskomattomat haluaisin tuhota. Ja, selvyyden vuoksi - mistä olet saanut käsityksen, että esim. ev.lut. kirkko "haluaisi helvetissä tuhota" kaikki ne, jotka eivät allekirjoita ev.lut. kirkon oppeja?

" Jos et usko, että se olet Sinä, joka heität viattomia ihmisiä helvettiin, ja se olet Sinä, joka saat sen pysymään kuumana, niin silloin Sinä et voi olla kristitty, koska vain uskovaiset tuhoavat viattomia ihmisiä, jotta uskovaiset voisivat säilyttää oppinsa puhtaana."

1)uskon puhtauden esäilyttämisellä ja helvettilähetteillä ei ymmärtääkseni ole yhteyttä.
        2)uskon puhtaus ei vaadi, että ne, jotka eivät usko juuri kuten itse uskon, joutuisivat helvettiin.

Kati, minusta tuntuu, että olet nuoruudessasi viettänyt liian paljon aikaa äkkivääriin oman opin julistajiin, nuoriin kuumapäihin ja raamttufundamentalisteihin... mitähän jos yrittäisit katsoa hieman laajemmin, ja nähdä, että kristittyjä on muunkinlaisia.

• Uspenskin katedraali

Jos aiot kutsua itseäsi kristityksi. Kristinuskoon kuuluu Jumalan ja Saatanan olemassaolon uskominen. Jos uskot vain Jumalaan, et voi nimittää itseäsi kristityksi.

• Jussi

Ei usko mitään ratkaise. Etsi totuutta. Etsi itseäsi.

Saatana ei ole mitään muuta kuin pikku pirulainen meidän jokaisen sisällä. Ei ole olemassa henkistä pahaa, saatanaa ulkopuolella ihmistä! Ainoa paha on siveellinen paha meissä itsessämme - muusta pahasta ei ole syytä puhuakaan: ulkoapäin tulevat taudit ja kärsimykset eivät ole mitään pahaa; ne kuuluvat luonnon järjestykseen.
      Tuo "saatana" meissä käskee meitä himoamaan, suuttumaan ja vihastumaan jne.. Se yrittää myös uskotella meille, että sinä olet parempi ihminen kuin muut: se erottaa meidät muusta maailmasta ja uskottelee meille että mitään Jumalaa ei ole eikä mitään ihmisjärkeä suurempaa maailmassa.

Seuraavasta osoitteesta voisi löytyä sinullekin ihan asiallista pohdiskeltavaa ja Mainpage:lta myös hyviä kirjavinkkejä:

www.sunpoint.net/~kolbjan/mietelmia.htm

"Tulkoon rakkaus, tulkoon rikkaus
      jokaiselle tarpeen mukaan..."

Rauhaa!

• Tuulia

Usko on sitä että Uskoo Jumalaan, mutta saatan voima on myöskin todellinen asia josta ei päästä mihinkään, molemmat on hyväksyttävä tosiasioiksi.
      Jos on valoa on myös pimeyttä. Raamattukin sanoo että jos se valo joka meissä on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys. >Miksi sitten kaikki ei usko Jumalaan? siksi koska saatana vallitsee ihmisten ajatuksia uskomasta Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7708
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3712
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1866
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1130
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      993
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      953
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      762
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe