>>Theodosius julkaisi jo vuonna 380 kuuluisan määräyksensä, jonka mukaan kaikkien valtakunnassa tuli tunnustaa sellaista kristinuskon muotoa, jossa tunnustauduttiin "kolmeen persoonaan yhdessä jumaluudessa". Kaikki muut kristinuskon muodot julistettiin hengellisen ja maallisen rangaistuksen uhalla kielletyiksi.
Valheen isä saatana...
13
541
Vastaukset
- hese
kun tiedät, että mikä suhde näillä kahdella persoonalla on Jumalaan ja luettele ne raamatunpaikat mistä tällainen harha on tullut, ettei allekirjoittaneen tarvitse sitä tehdä.
- Hengellinen
Oletko itse niin laiska, ette jaksa tutkia vaikka henkesi ja sielusi on kyseessä?
Kirkko ja siitä polveutuvat ovat maallisia laitoksia, kun taas Jumalan seurakuntaa ei voi nähdäkään, koska se on hengellisessä maailmassa, joka on ikuisuuden valtakunta, jonka Kunikaana on Herra Jeesus Kristus. - hese
Hengellinen kirjoitti:
Oletko itse niin laiska, ette jaksa tutkia vaikka henkesi ja sielusi on kyseessä?
Kirkko ja siitä polveutuvat ovat maallisia laitoksia, kun taas Jumalan seurakuntaa ei voi nähdäkään, koska se on hengellisessä maailmassa, joka on ikuisuuden valtakunta, jonka Kunikaana on Herra Jeesus Kristus.takaa sitä, että Todistajien palsta on jossakin muualla kuin tässä:).Onko Pyhä Henki sinulle, toimeliaalle sielunsa vartijalle, ainoastaan voima?Jos näin on, ei Herra asu sinussa eikä sinulla ole myöskään Isää.
- Hengellinen
hese kirjoitti:
takaa sitä, että Todistajien palsta on jossakin muualla kuin tässä:).Onko Pyhä Henki sinulle, toimeliaalle sielunsa vartijalle, ainoastaan voima?Jos näin on, ei Herra asu sinussa eikä sinulla ole myöskään Isää.
Jos sinulle käy raskaaksi kun Totuus tuodaan julki, niin annettakoon se ymmärryksesi vajavaisuuden takia anteeksi Herran Jeesuksen toimesta.
Siunausta ja rauhaa - hiljentymistä
Hengellinen kirjoitti:
Jos sinulle käy raskaaksi kun Totuus tuodaan julki, niin annettakoon se ymmärryksesi vajavaisuuden takia anteeksi Herran Jeesuksen toimesta.
Siunausta ja rauhaa...ja elämäsi jättämistä Jeesuksen ohjaukseen, niin sinäkin saisit levon sielullesi.
Ei kukaan voi olla oikeassa, ja samaan aikaan olla kaikkia muita vastaan.
Näkisin sinun kohdallesi olevan tarpeen vakavan itsetutkistelun hetken.
1.Joh.1:1. Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
2. ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -
3. minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
4. Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
5. Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
6. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä. - Hengellinen
hiljentymistä kirjoitti:
...ja elämäsi jättämistä Jeesuksen ohjaukseen, niin sinäkin saisit levon sielullesi.
Ei kukaan voi olla oikeassa, ja samaan aikaan olla kaikkia muita vastaan.
Näkisin sinun kohdallesi olevan tarpeen vakavan itsetutkistelun hetken.
1.Joh.1:1. Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
2. ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -
3. minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
4. Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
5. Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
6. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.Tässä muutamia kohtia, joista surullisen moni on juuri näistä ulkokullatuista ja valheapostoleista, jotka peittävät valheen Totuuden verhoon ja sulkevat Tien monilta, mutta itse eivät sisälle mene. Herra on yksi, eikä toista ole.
>>Mutta jos sinä unhotat Herran, sinun Jumalasi, ja seuraat muita jumalia, palvelet niitä ja kumarrat niitä, niin minä vakuutan teille tänä päivänä, että te peräti hukutte.>Niinkuin ne kansat, jotka Herra hukuttaa teidän tieltänne, niin tekin hukutte, kun ette kuulleet Herraa, teidän Jumalaanne.>Sillä tottelemattomuus on taikuuden syntiä, ja niskoittelu on valhetta ja kuin kotijumalain palvelusta.>He vain pitävät neuvoa, miten syöstä hänet korkeudestaan. He rakastavat valhetta, he siunaavat suullansa ja kiroavat sydämessänsä. Sela.>Vain tuulen henkäystä ovat ihmiset, vain valhetta ihmisten lapset: kaikki he nousevat vaa'assa ylös köykäisempinä kuin tuulenhenkäys.>Profeetat ennustavat valhetta, ja papit hallitsevat yksissä neuvoin heidän kanssaan, ja sitä minun kansani rakastaa. Mutta mitä te teette, kun tästä tulee loppu?>He pettävät toinen toisensa eivätkä puhu totta; he ovat totuttaneet kielensä puhumaan valhetta, ovat tehneet vääryyttä väsyksiin asti.>Mutta Herra sanoi minulle: "Valhetta ennustavat profeetat minun nimessäni; minä en ole lähettänyt heitä, en käskenyt heitä enkä puhunut heille. Valhenäkyjä, turhia ennustuksia ja oman sydämensä petosta he ennustavat teille.>Minun käteni on profeettoja vastaan, jotka petosnäkyjä näkevät ja valhetta ennustelevat. Ei pidä heidän oleman minun kansani yhteydessä, ei heitä kirjoiteta Israelin heimon kirjaan, eivätkä he tule Israelin maahan; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, Herra.>Ja te häpäisette minut kansani edessä muutamista ohrakourallisista ja leipäpalasista, kun kuoletatte sieluja, joiden ei olisi kuoltava, ja annatte elää sielujen, jotka eivät saisi elää; kun valhettelette minun kansalleni, joka kuuntelee valhetta.>Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.>Sillä minä en ole lähettänyt heitä, sanoo Herra, vaan he ennustavat minun nimessäni valhetta ja saattavat minut karkoittamaan teidät, ja te hukutte, te ja nuo profeetat, jotka teille ennustavat.>Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.>Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.>Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä. - hese
Hengellinen kirjoitti:
Siunausta ja rauhaaymmärrys tässä vajavainen on.Raskasta on ainoastaan se, että joutuu lukemaan semanttista höttöö minkä voisi tiivistää muutamaan lauseeseen missä niissäkään ei tosin olisi mitään uutta substanssia, mutta kertaus on vaelluksen akku, joten hyvä olisi niin.
Tämä nyt oli vähän suora kirjoitus mutta vast´edes muotoilen toisin. - Hengellinen
hese kirjoitti:
ymmärrys tässä vajavainen on.Raskasta on ainoastaan se, että joutuu lukemaan semanttista höttöö minkä voisi tiivistää muutamaan lauseeseen missä niissäkään ei tosin olisi mitään uutta substanssia, mutta kertaus on vaelluksen akku, joten hyvä olisi niin.
Tämä nyt oli vähän suora kirjoitus mutta vast´edes muotoilen toisin.Kuka on sinut pakottanut lukemaan?
Jos minua ei jokin kiinnosta, niin minä kartan ja kavahdan sellaista, niin siitä ei aiheudu turhia ajatuksen välähdyksiäkään. Joten jos sinä tunnet ettei ole tarpeellista lukea, niin ole lukematta, mutta älä täällä napise, vaan kuoleta kaikki turha napina, koska sellainen ei rakenna.
Jos ihmisellä on mahdollisuus ja aikaa tutkia, niin mikä häntä estää sitä tekemästä?
Mutta ymmärrän tämän ajan "uskovat", jotka ovat kuin pikaruokaloissa, eivätkä malta odottaa ateriansa saapumista, koska heillä on kiire ja kaikki pitää saada heti. Tämä sama toistuu kaikilla aloilla ja kaikkialla, jossa ihmiset kiivastuvat tyhjän takia ja napisevat turhuudesta. - hese
Hengellinen kirjoitti:
Kuka on sinut pakottanut lukemaan?
Jos minua ei jokin kiinnosta, niin minä kartan ja kavahdan sellaista, niin siitä ei aiheudu turhia ajatuksen välähdyksiäkään. Joten jos sinä tunnet ettei ole tarpeellista lukea, niin ole lukematta, mutta älä täällä napise, vaan kuoleta kaikki turha napina, koska sellainen ei rakenna.
Jos ihmisellä on mahdollisuus ja aikaa tutkia, niin mikä häntä estää sitä tekemästä?
Mutta ymmärrän tämän ajan "uskovat", jotka ovat kuin pikaruokaloissa, eivätkä malta odottaa ateriansa saapumista, koska heillä on kiire ja kaikki pitää saada heti. Tämä sama toistuu kaikilla aloilla ja kaikkialla, jossa ihmiset kiivastuvat tyhjän takia ja napisevat turhuudesta.ollut pakotettu, vaan kiinnostunut mistä aloituksessasi oli kysymys, sain kirjoituksestasi sen mitä halusin ja olen asiaa pohdiskellut.
Tarkoitus ei ollut napista, kuten Israel Herraansa vastaan, vaan ainoastaan esittää erään huomion muotoseikasta, mutta sinulle tyylisi sopii, joten voit jättää sen omaan arvoonsa.
Eipä ole minulla mitään millä puolustaisin itseäni tässä sitaattiuskovaisuudessa, impulsiivinen kuin mikä, jos olen jotain niin Herramme pienimpiä.Toivo on, että ahdistus saisi aikaan kärsivällisyyttä.
hese alias "fast food believer"
Mistä oli tuo lainauksesi ja mikä oikein on oma ajatuksesi Jumalasta?
Uskotko näin: Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä eroittamatta ja sekoittamatta?- Hengellinen
Lainaus on erään uskovaisen miehen kotisivuilta, mutta nimeä en muista.
Ja uskostani voit lukea tästä linkistä: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000218&posting=22000000012324223 Hengellinen kirjoitti:
Lainaus on erään uskovaisen miehen kotisivuilta, mutta nimeä en muista.
Ja uskostani voit lukea tästä linkistä: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000218&posting=22000000012324223En tahdo olla kovasanainen, olethan uskossa ja halusi on oikeaan, mutta jokin ajatusvirhe tuossa asiassa on. Onko se siinä, että ajattelet sanan persoona olevan synonyymi kokonaan erilliselle olennolle?
Esimerkiksi Pirkko Mannola, George W. Bush ja Matti Nykänen ovat eri persoonoita. Ehkä taitava kirurgi saisi heistä kurottua yhden ihmisen, mutta se kuolisi hyljintäreaktioihin alta aikayksikön. Jumala ei ole tuolla tavalla kolme.
Mutta Jumala on kolme samalla tavalla kuin ihmisen ruumis, sielu ja henki (henki on uskomattomalla nääntyneenä, uskovalla elävänä). Ihmisen ruumis ei ole sama kuin ihmisen sielu ja kuitenkin ne ovat yhtä ihmistä. Ihmisen sielu ei ole sama kuin ihmisen henki ja kuitenkin ne ovat yhtä ihmistä. Ihmisen henki ei ole sama kuin ihmisen ruumis ja kuitenkin ne ovat yhtä ihmistä. Jumala on tällä tavalla kolme ja silti yksi.
Ymmärsitkö mitä yritin selittää?- Hengellinen
uskova_1 kirjoitti:
En tahdo olla kovasanainen, olethan uskossa ja halusi on oikeaan, mutta jokin ajatusvirhe tuossa asiassa on. Onko se siinä, että ajattelet sanan persoona olevan synonyymi kokonaan erilliselle olennolle?
Esimerkiksi Pirkko Mannola, George W. Bush ja Matti Nykänen ovat eri persoonoita. Ehkä taitava kirurgi saisi heistä kurottua yhden ihmisen, mutta se kuolisi hyljintäreaktioihin alta aikayksikön. Jumala ei ole tuolla tavalla kolme.
Mutta Jumala on kolme samalla tavalla kuin ihmisen ruumis, sielu ja henki (henki on uskomattomalla nääntyneenä, uskovalla elävänä). Ihmisen ruumis ei ole sama kuin ihmisen sielu ja kuitenkin ne ovat yhtä ihmistä. Ihmisen sielu ei ole sama kuin ihmisen henki ja kuitenkin ne ovat yhtä ihmistä. Ihmisen henki ei ole sama kuin ihmisen ruumis ja kuitenkin ne ovat yhtä ihmistä. Jumala on tällä tavalla kolme ja silti yksi.
Ymmärsitkö mitä yritin selittää?Minähän olen vain sitä vastaan, että Jumalalla olisi "kolme persoonaa". Koska eihän Kristus tee tai puhu, mitää muuta kuin sitä mitä Isä. Ja eihän Henki tee mitään muuta, kuin sitä mitä Sana sanoo. Eikä liha tee mitään, jos Henki ei sitä tekoa tai puhetta eläväksi tee.
Herra Jumala Kaikkivaltias on yksi, eikä toista ole. Minun Herrani ja Jumalani on yksi persoona, joka tuli lihaksi, ja tekemään rauhan-liiton ihmisten ja itsensä välille, tekemällä Kristuksen uskosta lain jonka kautta me vanhurskaiksi tulemme, koska vanha laki ei tehnyt vanhurskaaksi ketään.
Ja ihmiset vanhan lain aikoina tottelivat kuollutta kirjainta sokeana, koska Henki ei avannut heidän silmiänsä, että mikä todella on tärkeätä ja mikä ei niin tärkeätä ja välttämätöntä.
Joten Herrani ja Jumalani, Jeesus, jota Kristukseksi kutsutaan, tuli Vapahtajaksi ja Pelastajaksi, niille jotka raskautettuina ovat ja tahtovat vapauteen turhista taakoista, joita uskonnot ja ihmis-opit ja tavat tuottavat.
Tämä on minun Herrani, ja myöskin sinun, koska Herra on luonut kaiken, eikä ilman häntä ole mitään luotu, koska hän on kaiken Isä ja Luoja, Kaikkivaltias, joka tuli tuomioksi maailmalle, jonka teot ovat pahat, ja jumalattomat hukkuvat omiin saastoihinsa ja vääryyksiinsä, koska eivät usko että Jeesus on Herra, eivätkä näin ollen vapaudu saatanan ja kuoleman kahleista, jotka tuomiolle ja turmioon johtavat.
Siunausta ja rauhaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti38440530Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1179003Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos316110Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös224748Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi623895Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta543710Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D753282- 352904
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192458Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!192292