Miksi julkisen sektorin työpaikkoja halveksitaan?

oikeudentajuinen mies

Miksi julkisen sektorin työpaikkoja pitää halveksia ja väheksyä? Minä ainakin haluaisin työpanokseni hyödyttävän yhteiskuntaa eikä jotain sikamaisen ahnetta Maybachilla ajelevaa firman osakkeenomistajaa jonka voittojen lisäämiseksi pitää potkia työntekijätkin pihalle ja viedä työt hyödyttämään vain kiinan yhteiskuntaa!!!

9

244

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeudentajuisin mies

Minäkin haluan mieluummin hyödyttää panssaroidulla Mersulla ajelevaa ja yksityissuihkukoneella lentelevää poliittista broileria, joka ei edes ole tehnyt mitään nämä ansaitakseen!

Näiden eteen täytyy sitten potkia työntekijöitä pellolle jotta on varaa pitää yritys toiminnassa! Mutta kyllä he ovat tämän ansainneet!

• oikeudentajuinen mies

en tarkoita yhteiskunnan hyödyttämisellä poliittista johtoa vaan TAVALLISIA SUOMEN KANSALAISIA!

• oikeudentajuisin mies
        oikeudentajuinen mies kirjoitti:

en tarkoita yhteiskunnan hyödyttämisellä poliittista johtoa vaan TAVALLISIA SUOMEN KANSALAISIA!

Pitäisi varmaan saada ne kovin kalliiksi käyvät lihavat broilerit pois että arvostus nousisi? He kun toimivat keulakuvina koko sektorille.

• virkamies

Ehkä kyseessä on yleinen arvostus korkeasti palkattuja tehtäviä kohtaan. Julkinen sektori ei sillä saralla erityisesti loista. Toinen on 50-vuoden takainen käsitys lokoisista valtion hommista.

Itse työskentelen valtion palveluksessa. Minulle julkinen sektori oli pienestä palkkauksesta huolimatta luonnollinen valinta. Tuottaahan julkinen sektori mm terveys- ja turvallisuuspalvelut yhteiskunnalle. Ilman julkista sektoria järjestäytynyt yhteiskunta romahtaisi. Tavallaan on helppo kokea tekevänsä tarpeellista työtä.

En voisi kuvitellakkaan että elämäntehtäväni olisi uuden kännykän soittoäänen tai matopelin kehittäminen. Puhumattakaan siitä, että uhraisin parhaat vuoteni tuottaakseni osakkeenomistajille mahdollisimman hyvän tuoton.

• *Kansalainen*

Varmaankin siksi, koska ne ovat meidän yksityisellä sektorilla työskentelevien verovaroilla ylläpidettyjä.
      Minä ainakin koen paljon mielekkäämmäksi työskennellä firmassa joka myy tuotteensa ulkomaille ja tuo sieltä rahat kotimaahan lisäten näin kansallisvarallisuuttamme.

Toki julkista sektoriakin ja sen työpaikkoja tarvitaan.

• oikeudentajuinen mies

"...firmassa joka myy tuotteensa ulkomaille ja tuo sieltä rahat kotimaahan lisäten näin kansallisvarallisuuttamme."

Ei, yritysten toiminta ei kuulemma ole mitään "hyväntekeväisyyttä", niillä ei ole mitään muita arvoja kuin ahneus, kylmä suur- ja pikavoittojen tavoittelu osakkeenomistajille tässä markkinatalous-nykymaailmassa.

• Tyytyväinen Työntekijä ja O...

"...firmassa joka myy tuotteensa ulkomaille ja tuo sieltä rahat kotimaahan lisäten näin kansallisvarallisuuttamme."

Ei, yritysten toiminta ei kuulemma ole mitään "hyväntekeväisyyttä", niillä ei ole mitään muita arvoja kuin ahneus, kylmä suur- ja pikavoittojen tavoittelu osakkeenomistajille tässä markkinatalous-nykymaailmassa.

Tuollaistako se onkin.

• oikeudentajuinen mies
        Tyytyväinen Työntekijä ja O... kirjoitti:

Tuollaistako se onkin.

se Maybachilla ajeleva ahne osakkeenomistaja...

• ja Osakkeenomistaja

se Maybachilla ajeleva ahne osakkeenomistaja...

Osakkeenomistaja kyllä mutta ihan julkisten kulkuneuvojen käyttäjä, kesäisin useimmiten pyöräilen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      88
      1531
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      114
      1420
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      68
      1282
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1141
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      118
      982
    6. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      46
      928
    7. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      19
      882
    8. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      65
      797
    9. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      316
      783
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      733
    Aihe