Hymyily

Onko sinun kasvosi usein ns.peruslukemilla
vai jaksatko hymyillä?

Olin tänään yhdessä kokouksessa laulamassa
ja kukaan ei hymyillyt, ei silloin itseäkään
paljon hymyilyttänyt.

Onko niin, että ilo Herrassa ei olekaan väkevyytemme?

19

594

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hengellinen

Mikä on Herralle tärkeintä ja mieluisinta?, eikö laupeuden tekeminen ja almujen antaminen vähäosaisille?, eikö nuhteettomuus ja tottelevaisuus?

Tottakai pitää iloita Herrassa, mutta ilo on sydämen ja sielun rauha ja levollisuus, eikä sen ole pakko näkyä ulospäin, eikä Herran Henkeä voi kukaan käskeä iloitsemaan tai suremaan, koska Herra on Kaikkivaltias, eikä kukaan hänelle ehtoja aseta.

Jos me luulemme että Herran tahto on se, että me suullamme ylistämme ja karkeloimme, mutta emme tee hänen tahtoaan, niin mikä kiitos se on?

Ja vaikka me vaeltaisimme hänen tahdossaan, niin eihän se ole hänen tahtonsa että me virne naamalla vaellamme hetkestä toiseen?, koska Herran Henki on surullinen luopumuksen ja kaiken laittomuuden takia, eikä hänelle ole mieleinen suun suloiset sanat tai virret, jos ihmisen sydän ei ole hänen kanssaan.

Toivon että ymmärrät mitä tahdon tällä kertoa. En siis tarkoita etteikö iloita tule, mutta turha napina tai ulkokultaisuus ei ainakaan ole se mitä Herra omiltaan tahtoo suitsutukseksi.

>>Voi teitä, jotka toivotte Herran päivän tulemista. Miksi hyväksi on teille Herran päivä? Se on oleva pimeys, eikä valkeus- ikäänkuin jos joku pakenisi leijonaa ja häntä kohtaisi karhu, tahi joku tulisi kotiin ja nojaisi kätensä seinään ja häntä pistäisi käärme. Eikö Herran päivä ole pimeys, eikä valkeus, eikö se ole synkeys, jossa ei valoa ole? Minä vihaan, minä halveksin teidän juhlianne enkä mielisty teidän juhlakokouksiinne. Sillä vaikka te tuotte minulle polttouhreja ja ruokauhrejanne, eivät ne minulle kelpaa, enkä minä katso teidän yhteysuhrienne, syöttövasikkainne, puoleen. Vie pois minun edestäni virttesi pauhina, en tahdo kuulla sinun harppujesi soittoa. Mutta oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus niinkuin ehtymätön puro.>Mutta mihin minä vertaan tämän sukupolven? Se on lasten kaltainen, jotka istuvat toreilla ja huutavat toisilleen sanoen: 'Me soitimme teille huilua, ja te ette karkeloineet; me veisasimme itkuvirsiä, ja te ette valittaneet'. Sillä Johannes tuli, hän ei syö eikä juo, ja he sanovat: 'Hänessä on riivaaja'. Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanovat: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa.">Parempi kuin pitotaloon on mennä surutaloon, sillä siinä on kaikkien ihmisten loppu, ja elossa oleva painaa sen mieleensä. Suru on parempi kuin nauru, sillä sydämelle on hyväksi, että kasvot ovat murheelliset. Viisaitten sydän on surutalossa, tyhmien sydän ilotalossa. Parempi on kuulla viisaan nuhdetta, kuin olla kuulemassa tyhmien laulua; sillä niinkuin orjantappurain rätinä padan alla, on tyhmän nauru. Ja sekin on turhuutta. Sillä väärä voitto tekee viisaan hulluksi, ja lahja turmelee sydämen.

• sun-glasses

Älä nyt ymmärrä tätä napinana, laitan tähän muutamia Raamatun kohtia. En väitä vastaan tuota kirjoitustasi, mutta asiat voidaan ymmärtää monin tavoin. Jos korostamme tiettyä puolta asiasta, jäävät toiset huomioon ottamatta. Sinä toit kirjoituksellasi esiin asian toisen puolen, jota minä täydennän alla olevilla Raamatun kohdilla.

Ps.28:6-7

6. Kiitetty olkoon Herra, sillä hän on kuullut minun rukousteni äänen.

7. Herra on minun voimani ja kilpeni; häneen minun sydämeni turvasi, ja minä sain avun. Siitä minun sydämeni riemuitsee, ja veisuullani minä häntä ylistän.

Ps.30:12-13

12. Sinä muutit minun murheeni ilokarkeloksi, sinä riisuit minun surupukuni ja vyötit minut riemulla,

13. että minun sieluni veisaisi sinulle kiitosta, eikä vaikenisi. Herra, minun Jumalani, sinua minä ylistän iankaikkisesti.

Ps.95:2-3

2. Käykäämme kiittäen hänen kasvojensa eteen, veisatkaamme hänelle riemuvirsiä.

3. Sillä Herra on suuri Jumala, suuri kuningas yli kaikkien jumalien.

Snl.15:15

15. Kurjalle ovat pahoja kaikki päivät, mutta hyvä mieli on kuin alituiset pidot.

Ps.150

1. Halleluja! Ylistäkää Jumalaa hänen pyhäkössään, ylistäkää häntä hänen
        väkevyytensä taivaanvahvuuksissa.

2. Ylistäkää häntä hänen voimallisista teoistansa, ylistäkää häntä, sillä hänen herrautensa on suuri.

3. Ylistäkää häntä pasunan pauhulla, ylistäkää häntä harpuilla ja kanteleilla.

4. Ylistäkää häntä vaskirummuilla ja karkelolla, ylistäkää häntä kielisoittimilla ja huiluilla.

5. Ylistäkää häntä helisevillä kymbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla kymbaaleilla.

6. Kaikki, joissa henki on, ylistäkää Herraa! Halleluja!

• mutta kyllä useimmiten ilo sisimmässä näkyy myös ulospäin. Minusta ainakin tuntuu, että nykyään me murehdimme liikaa arkipäivän huolia, ja unohdamme kiittää Jumalaa. Meillä pitäisi olla aina ilo Herrassa, sillä Hän on meidät omikseen lunastanut. Usein tuo ilo kuitenkin peittyy kaiken muun turhan alle.

Ja tuo lainaamasi paikka oli tarkoitettu fariseuksille, jotka ylistivät Jumalaa vain huulillaan. Meille Herran päivä on riemun päivä, sillä silloin näemme Vapahtajamme kasvoista kasvoihin. Silloin samme sen seppeleen, jonka Hän on meille luvannut. Pimeyden ja synkeyden päivä niille, jotka eivät ole vaeltaneet Herrassa.

Oikeassa ole kyllä siinä, ettei turhanpäiväinen virnistely ja ulkokultaisuus todellakaan miellytä Herraa, vaan Hän odottaa meiltä kuuliaisuutta.

Ilo Herrassa on kuitenkin väkevyytemme.

Siunausta.

• Kadun-nainen

Kävin kuunteleen sun biisejä. Et ole mikään totinen kitaransoittaja kun napatanssikin lähti
        ja avot minulta melkein matotkin hana nagilaan. Syyllistyin vääntelehtimään musiikin tahdissa ruakaa tehdessä, Verhot kiinni saa tehdä syntiä.
        Hyvä Tero.

• Hengellinen
        sun-glasses kirjoitti:

Älä nyt ymmärrä tätä napinana, laitan tähän muutamia Raamatun kohtia. En väitä vastaan tuota kirjoitustasi, mutta asiat voidaan ymmärtää monin tavoin. Jos korostamme tiettyä puolta asiasta, jäävät toiset huomioon ottamatta. Sinä toit kirjoituksellasi esiin asian toisen puolen, jota minä täydennän alla olevilla Raamatun kohdilla.

Ps.28:6-7

6. Kiitetty olkoon Herra, sillä hän on kuullut minun rukousteni äänen.

7. Herra on minun voimani ja kilpeni; häneen minun sydämeni turvasi, ja minä sain avun. Siitä minun sydämeni riemuitsee, ja veisuullani minä häntä ylistän.

Ps.30:12-13

12. Sinä muutit minun murheeni ilokarkeloksi, sinä riisuit minun surupukuni ja vyötit minut riemulla,

13. että minun sieluni veisaisi sinulle kiitosta, eikä vaikenisi. Herra, minun Jumalani, sinua minä ylistän iankaikkisesti.

Ps.95:2-3

2. Käykäämme kiittäen hänen kasvojensa eteen, veisatkaamme hänelle riemuvirsiä.

3. Sillä Herra on suuri Jumala, suuri kuningas yli kaikkien jumalien.

Snl.15:15

15. Kurjalle ovat pahoja kaikki päivät, mutta hyvä mieli on kuin alituiset pidot.

Ps.150

1. Halleluja! Ylistäkää Jumalaa hänen pyhäkössään, ylistäkää häntä hänen
        väkevyytensä taivaanvahvuuksissa.

2. Ylistäkää häntä hänen voimallisista teoistansa, ylistäkää häntä, sillä hänen herrautensa on suuri.

3. Ylistäkää häntä pasunan pauhulla, ylistäkää häntä harpuilla ja kanteleilla.

4. Ylistäkää häntä vaskirummuilla ja karkelolla, ylistäkää häntä kielisoittimilla ja huiluilla.

5. Ylistäkää häntä helisevillä kymbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla kymbaaleilla.

6. Kaikki, joissa henki on, ylistäkää Herraa! Halleluja!

Kyllähän toin juuri senkin puolen esille, että Herra on ainoa josta ihmisen turvapaikka löytyy ja jolle ihmisen tulee ainostaan kunniaa ja ylistystä antaa.

• sun-glasses
        Hengellinen kirjoitti:

Kyllähän toin juuri senkin puolen esille, että Herra on ainoa josta ihmisen turvapaikka löytyy ja jolle ihmisen tulee ainostaan kunniaa ja ylistystä antaa.

Anteeksi jos sanoin jotenkin loukkaavasti, ei ollut tarkoitus. En tarkoittanut, että pitäisi alkaa virnistellä ja ilvehtiä. Mutta ei elämän tarvitse olla jatkuvaa murheen alhossa vaellustakaan. Raamatussa sanotaan näinkin:

Fil.4:4-7

4. Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!

5. Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.

6. Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,

7. ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.

• Hengellinen
        Kadun-nainen kirjoitti:

Kävin kuunteleen sun biisejä. Et ole mikään totinen kitaransoittaja kun napatanssikin lähti
        ja avot minulta melkein matotkin hana nagilaan. Syyllistyin vääntelehtimään musiikin tahdissa ruakaa tehdessä, Verhot kiinni saa tehdä syntiä.
        Hyvä Tero.

Tämä kyseinen kappale, jonka jo poistinkin, sen turhan pitkän aikansa takia, on Israelilainen kansanlaulu.

• Kadun-nainen
        Hengellinen kirjoitti:

Tämä kyseinen kappale, jonka jo poistinkin, sen turhan pitkän aikansa takia, on Israelilainen kansanlaulu.

Poistan sen heti tietokoneen muistista.
        (Hymyilee)

• Hengellinen
        sun-glasses kirjoitti:

Anteeksi jos sanoin jotenkin loukkaavasti, ei ollut tarkoitus. En tarkoittanut, että pitäisi alkaa virnistellä ja ilvehtiä. Mutta ei elämän tarvitse olla jatkuvaa murheen alhossa vaellustakaan. Raamatussa sanotaan näinkin:

Fil.4:4-7

4. Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!

5. Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.

6. Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,

7. ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.

Kuinka voi loukata sellaista, joka ei edes elä tämän maailman hengessä?

• sun-glasses
        Hengellinen kirjoitti:

>>>>Kuinka voi loukata sellaista, joka ei edes elä tämän maailman hengessä? >>>>

Minulla ei ole halua loukata ketään, vaikka joskus siltikin niin tapahtuu.

Tuo vastauksesi antaa minun ymmärtää, että olet meikäläisen yläpuolella? Jos niin on, niin olkoon.

Jumala näkee meidän sydämemme ja tietää mistä vaikuttimista käsin elämme ja toimimme. Monet hyväksi tarkoittamani asiat eivät lopulta niin hyviä olekaan ja vaelluskin varsin epätäydellistä.

Jos voisin muuttaa autiolle saarelle, niin olisin lähimmäisilleni paras mahdollinen lähimmäinen :D. Jos ei tarvitsisi käydä töissä ja tulla toimeen mitä erilaisimmissa elämäntilanteissa, jos voisin vain jäädä johonkin rukouskammioon loppuelämäkseni, niin pyhyyteni voisi olla täydellisempää (en silti sano: täydellistä). Menneisyys ja sen aikana tehdyt valinnat määräävät osaltaan tämän päivän elämää.

- Ja taas huomaan harhautuneeni aivan sivuraiteille aloituksen aiheesta: hymyilystä.

Siksi laitankin tähän :D:D:D:):):).

• Kadun-nainen
        Hengellinen kirjoitti:

Voisit Tero testata oletko henkiolento.
        Yrittäppä tehdä tahra. Veikkaisin ettet onnistu.
        (smile)

Eikö Jumala jo moiti Sinua kun olet maan ja taivaan välissä vaikka tarkoitus on elää jalat maassa kiinni.

• Hengellinen
        sun-glasses kirjoitti:

>>>>Kuinka voi loukata sellaista, joka ei edes elä tämän maailman hengessä? >>>>

Tuo vastauksesi antaa minun ymmärtää, että olet meikäläisen yläpuolella? Jos niin on, niin olkoon.

Jumala näkee meidän sydämemme ja tietää mistä vaikuttimista käsin elämme ja toimimme. Monet hyväksi tarkoittamani asiat eivät lopulta niin hyviä olekaan ja vaelluskin varsin epätäydellistä.

Jos voisin muuttaa autiolle saarelle, niin olisin lähimmäisilleni paras mahdollinen lähimmäinen :D. Jos ei tarvitsisi käydä töissä ja tulla toimeen mitä erilaisimmissa elämäntilanteissa, jos voisin vain jäädä johonkin rukouskammioon loppuelämäkseni, niin pyhyyteni voisi olla täydellisempää (en silti sano: täydellistä). Menneisyys ja sen aikana tehdyt valinnat määräävät osaltaan tämän päivän elämää.

- Ja taas huomaan harhautuneeni aivan sivuraiteille aloituksen aiheesta: hymyilystä.

Maailman hengellä tarkoitan sitä, että kun vaellan Jumalan Hengen johdatuksessa ja kasvan pois lihasta ja kuolen synnille ja maailmalle; niin maailman henki joka Jumalaa vastaan sotii, ei vaikuta minuun, niin että minä kiivastuisin turhista asioista ja olisin äkkivihainen tai kestämätön koettelemuksissa.

Tässä vielä eräs kohta, joka muistuttaa minua niistä jotka maailman hengen omaavat, sekä meistä jotka Jumalan Hengen Ja Sanan omaamme sydämessämme: Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat, vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme, sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet- vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat". Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin. Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut; ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.

• Hengellinen
        sun-glasses kirjoitti:

>>Menneisyys ja sen aikana tehdyt valinnat määräävät osaltaan tämän päivän elämää.>>Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa, nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden, ovat päästäneet tuntonsa turtumaan ja heittäytyneet irstauden valtaan, harjoittamaan kaikkinaista saastaisuutta, ahneudessa. Mutta näin te ette ole oppineet Kristusta tuntemaan, jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa: että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten, ja uudistua mielenne hengeltä ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen. Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä. "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli, Älkääkä antako perkeleelle sijaa.

• runis

Turha kieltää etteikö srk tänä päivänä
        ole paljon pettyneitä kristittyjä -

ja mistäkö se johtuu?

Ehkä juuri siitä, ettei jakseta kulkea Herran kanssa ja Hänen tahtonsa mukaan, antaen koko elämäänsä Hänelle.

Jos me istumme srk arvostelu sydämissä
        ja etsimme epäkohtia, niin silloin Jeesus
        ei ole ensimmäisellä sijalla, vaan oma tahto.

Aloituksella tarkoitin just tätä
        että onko tämän päivän seurakunnat
        rakkaudellisia yhteisöjä vai mitä?

Ja silloin kun on Jeesusta lähellä,
        sydämessä on rauha ja levollisuus
        joka tuo myös hymyn kasvoille.

Miten muuten ulkopuoliset näkisivät
        että ilo Herrassa on väkevyytemme

ja - iloinen sydän kasvot kaunistaa!

• Hengellinen
        runis kirjoitti:

Turha kieltää etteikö srk tänä päivänä
        ole paljon pettyneitä kristittyjä -

ja mistäkö se johtuu?

Ehkä juuri siitä, ettei jakseta kulkea Herran kanssa ja Hänen tahtonsa mukaan, antaen koko elämäänsä Hänelle.

Jos me istumme srk arvostelu sydämissä
        ja etsimme epäkohtia, niin silloin Jeesus
        ei ole ensimmäisellä sijalla, vaan oma tahto.

Aloituksella tarkoitin just tätä
        että onko tämän päivän seurakunnat
        rakkaudellisia yhteisöjä vai mitä?

Ja silloin kun on Jeesusta lähellä,
        sydämessä on rauha ja levollisuus
        joka tuo myös hymyn kasvoille.

Miten muuten ulkopuoliset näkisivät
        että ilo Herrassa on väkevyytemme

ja - iloinen sydän kasvot kaunistaa!

Mutta onhan vakavatkin kasvot kauniit tai komeat, riippuu kuka niitä katselee ja kenen ne ovat :)

Mutta juuri sen tahdoin tuoda julki, että ei ilo tarkoita aina ulkoisesti hyviä oloja, koska kyllähän apostolitkin riemuitsivat, vaikka olivat juuri saaneet kokea vitsausta ilosanoman takia.

Eli, jos me iloitsemme vain tunteilun ja sielullisten aistien kautta, eli kaiken hyvältä kuulostavan, näyttävän, maistuvan, tuntuvan jne. mukaan, niin sehän on sielullista, eikä hengellistä, vai onko?

• runis
        Hengellinen kirjoitti:

Mutta onhan vakavatkin kasvot kauniit tai komeat, riippuu kuka niitä katselee ja kenen ne ovat :)

Mutta juuri sen tahdoin tuoda julki, että ei ilo tarkoita aina ulkoisesti hyviä oloja, koska kyllähän apostolitkin riemuitsivat, vaikka olivat juuri saaneet kokea vitsausta ilosanoman takia.

Eli, jos me iloitsemme vain tunteilun ja sielullisten aistien kautta, eli kaiken hyvältä kuulostavan, näyttävän, maistuvan, tuntuvan jne. mukaan, niin sehän on sielullista, eikä hengellistä, vai onko?

"Jos iloitsemme vain tunteilun ja sielullisten aistien kautta...niin sehän on sielullista
        eikä hengellistä, vai onko? "

Ensisijaisesti sielullista
        mutta silloin hengellistä
        jos Jeesus on ilomme lähde

suurinta olisikin iloita myös silloin
        kun on kärsimyten ja surujen keskellä
        sillä silloin Jumala kysyy:
        Luotatko minuun?

• sun-glasses

Myönnän että ei kovin usein tule hymyillyksi. Minulla on kylläkin paha tapa hymyillä väärissä paikoissa ja siitä saa osakseen mulkaisuja ja väärinymmärrystä. Pyydänkin lähimmäisiltä ymmärrystä, että ei aina välttämättä hymyn syynä ole jokin lähimmäisessä oleva huvittava asia, vaan hymy voi johtua aivan hymyilijän mieleen tulleesta hauskasta asiasta, joka ei mitenkään liity sen hetkiseen tilanteeseen.

Joillakin ihmisillä voi olla ulkonäöstään kompleksi, esim. hampaat eivät ole parhaassa mahdollisessa kunnossa ja silloin ei viitsi hammastahnahymyjä väläytellä. Vaikka tuskin sinä tarkoitit aivan tällaisia hymyjä. Hymy voi olla sellainenkin, että vain silmät hymyilevät.

• runis

Sydämen hymyssä
        kun Kristus verellään
        on puhdistanut -

jokaisen huoneen ihmisen sielun talossa

silloin armo kantaa kyynelvirran tietä
        myös luokse hänen, joka murhelaaksossa asuu

Siunausta, sisko ;)

• Monet ihmiset pyrkivät ohjaamaan Jumalaa
      eivätkä antautumaan Hänen johdatukseensa.
      He tahtovat näyttää Hänelle tietä sen sijaan
      että alistuvasti seuraisivat, minne Hän vie.

**

Minä sanoin: " Salli minun kulkea kedolla! "
      Jumala sanoi: " Ei, kulje kaupungissa! "
      Minä sanoin: " Siellä ei ole kukkia. "
      Hän sanoi: " Ei kukkia, mutta on kruunu! "

Minä sanoin: " Mutta taivas on tumma
      eikä siellä ole muuta kuin melua."
      Mutta Hän itki lähettäessään minut takaisin
      ja sanoi: " On siellä muutakin, siellä on syntiä."

Minä sanoin: " Ilma on niin paksua
      ja saasteet peittävät auringon."
      Hän vastasi: " Mutta sielut ovat sairaita
      ja matkalla turmioon."

Minä sanoin: " Minulle tulee ikävä valoa
      ja ystäville tulee ikävä minua!"
      Hän vastasi: " Valitse tänä iltana
      kuka sinua ikävöi, Minä vai he."

Minä pyysin aikaa ajatella.
      Hän sanoi: " Onko sinun niin vaikea päättää?
      Taivaassa ei tunnu vaikealta
      että olet seurannut Oppaasi askelissa. "

Minä katsoin viellä kerran ketoa
      sitten käännyin kaupunkia kohti.
      Hän sanoi: Lapseni, antaudutko?
      Luovutko kukista kruunun tähden?

Silloin laskin käteni Hänen käteensä
      ja Hän tuli sydämeeni.

Ja minä kuljen taivaallisessa valossa
      polkua, jolle niin olin pelännyt lähteä.

**

Minä tiedän Herra, ettei ihmisen tie ole hänen vallassansa, eikä miehen vallassa
      kuinka hän vaeltaa ja askeleensa ohjaa.
      Jer.10:23

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8229
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      44
      2224
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2102
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1718
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1657
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      32
      1327
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1083
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      995
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      860
    Aihe