Minä kävin

MAP-kirkossa tänään

ja en tiedä itkeäkö vai nauraako. Minua vähintäänkin närkästyttää se, miten tällä palstalla morkataan MAP-kirkon jäseniä. Miten joku VOI puhua heistä niin kauheita asioita. En käsitä sitä ollenkaan. En siis ollenkaan. Minä en nähnyt yhtään mitään epäilyttävää siellä, vaikka olen monessa ollut mukana ja kaikenlaista nähnyt. Minä näin tavallisia ihmisiä, jotka olivat kyllä aika fiksuja ihmisiä käytökseltään ja myös vaatteet olivat nätit. Aika valoisia siis jotenkin, miten sen sanoisi...tasapainoisia ja....jotenkin onnellisen oloisia ihmisiä. Aivan erilaisia kuin tällä palstalla olevat kirjoittajat, jotka käyttäytyvät vähintäänkin törkeästi. Päätin, että en kyllä usko pätkääkään näihin höpinöihin, mitä täällä heistä kirjoitetaan. Minulla on nyt oma Mormonin kirja, joten voin ottaa siitäkin selvää. Oikeastaan haluaisinkin kertoa kaikille, etten muista koskaan olleeni niin mukavissa kirkonmenoissa ja että jos joku muukin haluaa sinne mennä, niin kannattaa käydä.

28

1108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tode'

myös oma raamattu?

• uskoinen

Hedelmistä te heidät tunnette! Hienoa kuulla, että sinulla oli positiivinen kokemus vierailusta!

Tervetuloa uudelleen:)

• löytyy useita ihmisiä,jotka eivät usko tai säikähdä muiden puheista, vaan tsekkaavat itse kunka asia on.

Ymmärtänet hyvin minun ja muiden tällä sivulla olevien mormonien ihmetyksen moisesta keskustelutavasta. Kyllä oudoista asioista ja väärinymmärryksistä pitäisi pystyä keskustelamaan sivistyneesti. Sivistyneisyyteen kuuluu myös sen ymmärtäminenen, että kaikki eivät voi olla aina samaa mieltä asioista, mutta ei heitä silti tarvitse morkata.

Olen iloinen että kokemuksesi oli positiivinenja toivon hyviä lukuelämyksiä. Kirjassa on valtavasti hyviä kohtia jotka vahvistavat Jeesuksen Kristuksen evankeliumia, silmiini sattui tänään
      2 Nefi 31.

Kiitos lämpimistä sanoistasi.

• kirjoitan tänne

Minua ihan itkettää, kun ajattelen sitä yhtä laulua, joka siellä kirkossa laulettiin. Sen nimen pistin mieleeni. Se oli: uskon Kristukseen. Voisiko joku laittaa sen sanat tänne palstalle? Se oli niin ihana laulu ja ihmiset lauloivat sen niin kauniisti.

• pari kertaa
        kirjoitan tänne kirjoitti:

Minua ihan itkettää, kun ajattelen sitä yhtä laulua, joka siellä kirkossa laulettiin. Sen nimen pistin mieleeni. Se oli: uskon Kristukseen. Voisiko joku laittaa sen sanat tänne palstalle? Se oli niin ihana laulu ja ihmiset lauloivat sen niin kauniisti.

uudestaan niin kyllä ne hoilottavat jonkun kappaleen smithistäkin. Buranat mukaan siinä vaiheessa.

• kirjoitan tänne kirjoitti:

Mutta en nyt mista sanoja... olen lähettänyt eteenpäin pyynnön kirjoittaa ne tänne.... kun tuo laulukirja ei nyt ole käsillä. Laulu on eräs useimmin lauøettuja ja suosituimpia lauluja kirkossamme. Jos halua todella kuulla sen elämykselliseti laulettuna mutta kylläjin Englanniksi. Vaikka tabernaakkeli kuoron laulamana, niin mene www.kzion sivulle perjantaina tai Joulun tienoilla, niin voit sen toivoa. Mene songlistiin ja kirjoita hakuun "I believe in Christ" Niin sit saat semmosen sivun jossa on kuvan yläpuolella sana request... klikkaa sitä.

Toinen hyvä laulu on "This is the Christ", joka on ollut toivelistan kärjessä jo kaksi tai kolme vuotta. Sen löytää kun klikkaa favorite songs.

Oh en voi olla kehumatta, mutta kokeileppa Brett Raymond: Oh Lord my redemer.... aivan fantastinen!
        Tai Andrew Reese Hollows: How great though art tai Aron Karr: Jesus was no ordinary man... tai... uh... loputtomasti upeita lauluja. Hilatu Weeka, Felichia Sorensen, Felichia Starks, Jenny Frogly, Jenny Jordan Frogly... Laulut: Godly sorrow, Hold on teh ligh will come, Hold my hand, I`ll pray for you, Everything to win, Strength beyond my own...... ok paras että lopetan tähän. Tästä voin jatkaa loputtomiin.... nyt ne soittaa ihania joululauluja KOKO kuun!
        Ai niin jos haluat jotain ihan posketonta koeta "Snowmen" vai oliko seyksikössä "Snowman"
        Nautinnollisia hetkiä!

• päältä

kaunis. Se, että et kirkossa törmännyt muihin kuin tavallisilta näyttäviin ihmisiin, ei tee heidän uskosta totta. Ja uskallapas väittää heille jotain muuta, siinä loppuu onni, tasapaino, fiksuus ja valoisuus hyvin nopeasti..

• dfafg

Minäkin olen käynyt MAP-kirkossa. Mahtavia ihmisiä, ei siitä mihinkään pääse. Mutta ei se silti tee kirkosta oikeaa. Opissa paljon ristiriitaisuuksia yms. Jos etsii tietoa kriittisesti, eikä usko suorilta kaikkea MAP-kirkon propagandaa, niin löytää paljon ongelmia kirkosta.

• ristiriitaista? Olen ollut jäsen 45 vuotta enkä ole sellaista löytänyt. Toinen asia on taas se, ettei kaikkea ole ilmoitettu ja se, että monet ovat esittäneet omia mielilipiteitään, jotka eivät ole virallista oppia.

• Itsekkin asioista selvää ot...

Jos etsii niitä virheitä niin kyllä niitä löytyy jäsenistä, mutta JOS he noudattavat kirkon järjestystä, asia on kyllä toisin.

• *Xilomeida*

No joo... Sehän se onkin hienoa mormien taktiikassa että siellä on kivaa, mukavaa ja viihtyisää ja kaikkea.
      Pikkuhiljaa asiat alkavat muuttua... Etkö voisi harkita kasteelle menoa, kymmenysten maksamista, temppeliin menoa (johon uppoaa rahaa ihan kivasti matkoineen, garmentteineen ja temppelivaatetuksineen NE TOIMITUKSET!)
      Voisitko palvella kirkossasi joka sunnuntai ja viikollakin? Voisitko leipoa kekkereihin ja jne...

Pikku hiljaa pikkuhiljaa...Niin kävi minullekin! Ensin tuntui kuin olisi kotiin palannut, ihanaa! Sitten alkaa väsyä vaatimuksiin joita tehdään "vapaaehtoisesti"...

Käy vain katsomassa ja lue kirjakin mutta muista kokoajan se mitä Kristus opetti!

• Turust

kalliita? Ajattelen nyt entisen Neuvostoliiton sisaria ja veljiä jotka on tarkoitus toimittaa Leppävaaran temppelissä.

Esimerkiksi Kamshatkalta tai Alma-Atasta tulee jo melko kalliit matkakulut, laskettaessa mukaan Carmenit ja temppelikamppeet, niin eipä ole veli venäläisellä paljoakaan toivoa ainoasta oikeasta uskosta. Ei varsinkaan jos päälle tulee vielä huomattavat toimitusmaksut.

Eipä taida lopulta onnenlahjat käydä läheskään tasan?

Turust

• Turust kirjoitti:

kalliita? Ajattelen nyt entisen Neuvostoliiton sisaria ja veljiä jotka on tarkoitus toimittaa Leppävaaran temppelissä.

Esimerkiksi Kamshatkalta tai Alma-Atasta tulee jo melko kalliit matkakulut, laskettaessa mukaan Carmenit ja temppelikamppeet, niin eipä ole veli venäläisellä paljoakaan toivoa ainoasta oikeasta uskosta. Ei varsinkaan jos päälle tulee vielä huomattavat toimitusmaksut.

Turust

ovat tietenkin ilmaisia, mutta matkakustannukset ovat todella heille suuret. Vielä suuremmat ne olivat Tukholman temppeliin. Nyt venäläiset jäsenet odottavat innokkaina Suomen temppelin valmistumista. Tästä kertoi Jekaterinpurista palannut suomalainen lähtetyssaarnaaja aivan äskettäin.

• *Xilomeida*
        Turust kirjoitti:

Turust

Itse toimitukset ovat ilmaisia, asuminen asuntolassa ei, halpaa se on, mutta ilman ylläpitoa.
        Matkat temppeliin maksavat, garmentit maksavat, temppelivaatteet maksavat kaikki lisätilpehööri mitä myydään temppelin liepeillä!

Viimeksi kun olen itse käynyt tukholman temppelissä niin venäläisille oli omat, halvemmat hinnat, liekö vieläkin?
        Onko se reilua vai ei... en kommentoi...

• *Xilomeida* kirjoitti:

Itse toimitukset ovat ilmaisia, asuminen asuntolassa ei, halpaa se on, mutta ilman ylläpitoa.
        Matkat temppeliin maksavat, garmentit maksavat, temppelivaatteet maksavat kaikki lisätilpehööri mitä myydään temppelin liepeillä!

Viimeksi kun olen itse käynyt tukholman temppelissä niin venäläisille oli omat, halvemmat hinnat, liekö vieläkin?

Kirkko ei jo verotuksellisista syistä ota voittoa myytävistä tarvikkeista tai asusteista. Siksi kaikki on todella halpaa.

• kirkon oma-
        Tapani1 kirjoitti:

Kirkko ei jo verotuksellisista syistä ota voittoa myytävistä tarvikkeista tai asusteista. Siksi kaikki on todella halpaa.

kustannushintaan sisältyy kirkon johtajien jättipalkkiot.

• calmato
        *Xilomeida* kirjoitti:

Eihän edes temppeliin pääseminen ole ilmaista. Ihmisen tulee maksaa säännöllisesti kymmenykset vuosittaisesta tulostaan kirkolle, ennen kuin temppeliin edes päästetään.

Päälle tulevat matkat, majoituskulut, ruokailut, asut ja muu temppelirekvisiitta.

Saahan ev.lut kirkkoon kuuluvakin ilmaiset kirkolliset toimitukset ja vielä paljon muita seurakunnan palveluita, kuten lapsi-, nuoriso, diakonia- ja vanhustyö. Tämä kaikki kustannetaan kirkollisveroista niille, jotka kirkon palveluita ja tukea tarvitsevat. Käytännössä suunta kirkossa menee niin, että rikkaammat seurakuntalaiset maksavat enemmän veroa, mutta köyhät ja puutteenalaiset käyttävät eniten kirkon palveluita. Kirkollisveroa maksava osallistuu siis lähimmäistensä palvelemiseen, raamatullisesti sanoen antaa oman almunsa hyväntekeväisyyteen.

• kirkon oma- kirjoitti:

on faktoja! Mutta kun ei ole, niin heität perustelemattoman väitteen.
        Kukaan ei saa kirkolta jättipalkkioita. Se tulisi pian näkyviin. Jotkut jäsenistä ovat hyvinkin rikkaita, mutta eivät kirkon palkkioiden vaan muun toimintansa vuoksi.

• calmato kirjoitti:

Eihän edes temppeliin pääseminen ole ilmaista. Ihmisen tulee maksaa säännöllisesti kymmenykset vuosittaisesta tulostaan kirkolle, ennen kuin temppeliin edes päästetään.

Päälle tulevat matkat, majoituskulut, ruokailut, asut ja muu temppelirekvisiitta.

Saahan ev.lut kirkkoon kuuluvakin ilmaiset kirkolliset toimitukset ja vielä paljon muita seurakunnan palveluita, kuten lapsi-, nuoriso, diakonia- ja vanhustyö. Tämä kaikki kustannetaan kirkollisveroista niille, jotka kirkon palveluita ja tukea tarvitsevat. Käytännössä suunta kirkossa menee niin, että rikkaammat seurakuntalaiset maksavat enemmän veroa, mutta köyhät ja puutteenalaiset käyttävät eniten kirkon palveluita. Kirkollisveroa maksava osallistuu siis lähimmäistensä palvelemiseen, raamatullisesti sanoen antaa oman almunsa hyväntekeväisyyteen.

Ilmaisia ovat kaikki evankeliumin toimitukset, mutta omakustannushinta peritään yleensä aina, mutta ensi kerran temppeliin menevän ei tarvitse maksaa tarvittavien asusteíden vuokraa.

Joskus myös matkakustannuksia voidaan sponsoroida, jos varojen puute estää jäsenen saamasta temppelitoimituksia.

• calmato
        Tapani1 kirjoitti:

Ilmaisia ovat kaikki evankeliumin toimitukset, mutta omakustannushinta peritään yleensä aina, mutta ensi kerran temppeliin menevän ei tarvitse maksaa tarvittavien asusteíden vuokraa.

Joskus myös matkakustannuksia voidaan sponsoroida, jos varojen puute estää jäsenen saamasta temppelitoimituksia.

Temppeliin pääseminen maksaa 10% bruttotuloistasi. Se voi olla kallista tai halpaa, riippuu tuloistasi.

En puhunut mitään matkojen sponsoroinnista, vaan siitä, miten paljon mormonin pitää maksaa säännöllisesti tuloistaan kirkolle voidakseen saada temppelisuosituksen, jota ilman hän ei edes pääse temppelimatkalle - oli maktka sitten kallis tai halpa, matkakustannukset on ihan toinen asia.

• calmato kirjoitti:

Temppeliin pääseminen maksaa 10% bruttotuloistasi. Se voi olla kallista tai halpaa, riippuu tuloistasi.

En puhunut mitään matkojen sponsoroinnista, vaan siitä, miten paljon mormonin pitää maksaa säännöllisesti tuloistaan kirkolle voidakseen saada temppelisuosituksen, jota ilman hän ei edes pääse temppelimatkalle - oli maktka sitten kallis tai halpa, matkakustannukset on ihan toinen asia.

verran säästyy varsin helposti kun elää viisauden sanan mukaan. Näin ainakin ihmisten keskimääräisen kulutuksen mukaan. Bonuksina saa vielä terveyttä.

• säästeliäästi
        Tapani1 kirjoitti:

verran säästyy varsin helposti kun elää viisauden sanan mukaan. Näin ainakin ihmisten keskimääräisen kulutuksen mukaan. Bonuksina saa vielä terveyttä.

voi kuitenkin mainioisti elää ilman kirkkoa ja sen viisaudensanaakin.

• calmato
        Tapani1 kirjoitti:

Missä on näitä keskivertoihmisiä?
        Minulta ainakaan ei kulu senttiäkään alkoholiin tai tupakkaan. Ei myöskään lapsiltani (tietääkseni) tai heidän isäl,tään.

Voin käyttää 10% bruttotuloistani tai enemmänkin juuri niiden lähimmäisteni auttamiseen, jotka Jumala itse johdattaa kohdalleni.

• calmato kirjoitti:

Missä on näitä keskivertoihmisiä?
        Minulta ainakaan ei kulu senttiäkään alkoholiin tai tupakkaan. Ei myöskään lapsiltani (tietääkseni) tai heidän isäl,tään.

Voin käyttää 10% bruttotuloistani tai enemmänkin juuri niiden lähimmäisteni auttamiseen, jotka Jumala itse johdattaa kohdalleni.

ihmiset käyttävät keskimäärin 14% tuloistaan nautintoaineisiin kuten tupakaan, alkoholiin ja kahviin. Tämä tieto on kyllä vuosien takaa, joten tulotason muutos on saattanut vaikuttaa menojen jakautumiseen.

• yksilö
        Tapani1 kirjoitti:

ihmiset käyttävät keskimäärin 14% tuloistaan nautintoaineisiin kuten tupakaan, alkoholiin ja kahviin. Tämä tieto on kyllä vuosien takaa, joten tulotason muutos on saattanut vaikuttaa menojen jakautumiseen.

Mutta kun on koko joukko ihmisiä (minä mukaanlukien), jotka eivät nautintoaineita käytä lainkaan, joten ei ole kysymys siitä, että kirkkoon liittyminen toisi 14%:n säästön. Se veisi 10% käytettävissä olevista varoista.

Sinun laskuesimerkkisi toimisi vain jos kaikki ei-mormonit tupakoisivat, mutta tupakointiprosentti on kuitenkin reippaasti alle 50% (en nyt jaksa kaivaa tilastoja) ja alkoholinkin kohdalla koko väestön prosenttilukua nostavat suurkäyttäjät.

Tavallisen tossunkuluttajan liittyminen MAP-kirkkoon ei toisi säästöä vaan rahanmenoa.

• Oh hoh..
        kirkon oma- kirjoitti:

Jättipalkkiot??!! Heille on annettu sen verran rahaa, että he voivat elättää perheensä, ihmiset jotka uhraavat joka ainoa päivä aikaansa, rahaansa muiden hyväksi. Onko se jättipalkkio? Olen käynyt kirkon profeetan asunnolla ja nähnyt millaista siellä on. jättipalkkio on kyllä jo todella hävytön väite.

• Hämmentynyt
        calmato kirjoitti:

Joutuvat maksamaan kymmenykset?! Se on täysin oman harkinnan, tahdon ja halun mukaista. kukaan ei pakota siihen.

• Asia on toisin
        calmato kirjoitti:

Ottaako 10 % netosta vai brutosta, antaako sitä ollenkaan on jäsenen omassa harkinassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      83
      5114
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      73
      4678
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      85
      2924
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2414
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      60
      2034
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      22
      1805
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      113
      1425
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe