Kun eroat

adventtikirkosta

Entisen adventistin kotisivuilla on taas suomennettuna uusi kohta 18b, kun eroat adventtikirkosta.
Adventistit ja muutkin käykäähän lukemassa!

10

586

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rauhaa ja kiitos

Monenlaisia tarinoita on kirjoitettu.

Tavallisesti siinä käy niin että ihminen turhautuu pettyessään, ja alkaa syyllistämään.
      Itsestä ei vikaa silloin löydy, eikä nöyryyttää sopia riitansa ja asianssa kuntoon,.

Jos kirkossa joku joutuu erimielisyyksiin, on se kyllä oma vika voidaan hyvin pitkälti sanoa näin.
      Toki on kypsymättömiä ihmisiä jotka saattavat loukata, mutta ihmisellä tulee olla itsellään hiukan nöyryyttä nieläkseen sellaistakin.

Kyse on elämäntaidoista, mutta ymmärrän ettei niitä kaikilla ole, ja silloin tilanne voi olla hankala.
      Itsekin joskus erosin kirkosta loukkaantumisen vuoksi, mutta palasin 1,5 vuotta myöhemmin.

Minusta hyvä tapa olisi toimia siten että antaa kiivastuksen ja vihan mennä ohi, ja sitten kun täysin rauhoittunut, ja asia kypsynyt mielessä ja oma osuus asissa arvioitu, olisi oikea hetki sopia riitansa.

Anteeksipyyntö on aina hyvä esittää kuitenkin pikaisesti, mutta tuo anteeksiantoprosessi kestää joskus pidempään.
      Minullakin on joissakin mennyt vuosia joskus, ja tässäkin tapauksessa kun erosin ainakin 1 vuosi.

Kristitty ollakseen kristitty antaa sydämestään anteeksi, se on kristityn velvollisuus Raamatun mukaan.
      Jos ihminen on oikea kristitty, hän ei joudu riitoihin.

Eli vikaa sa hakea ensin aina itsestä, eikä entisten adventistien kotisivuista.
      Heitä on hyvin vähän, ja meitä noin 15 miljoonaa tyytyväistä.

En tiedä ainuttakaan kirkosta eronutta tai erotettua, enkä ole koskaan kuullutkaan.

Jumalan siunausta
      jari laurila

• kulkija123
      • Seraja-m55

Uskonnäkemyksemme Adventtikirkossa perustuvat yksin Raamattuun vastoin "kytin" väärää todistusta, jonka hän on ottanut elämäntehtäväkseen.

Kaikki nuo oppikohdat, joihin uskomme, perustuvat mitä selvimmin Raamattuun eikä EGW:llä ole mitään määräävää asemaa uskomme suhteen. Hänet voidaan vain nähdä sellaisena taustavoimana, joka innoittaa meitä tutkimaan Raamattua entistä syvällisemmin ja kokemaan Raamatun entistä ajankohtaisempana, elävämpänä ja juuri meihin, lopunajan uskoviin suuntautuvana Jumalan Sanana.

Kaikki tästä poikkeava näkemys on vain tavalla tai toisella sairaalloista väärinymmärtämistä tai tarkoitushakuista kostoa jostakin loukkaantumisesta joko seurakuntalaisiin tai seurakunnan viranhaltijoihin.
        Siksi tuollaiset kirjoitukset on syytä jättää täysin omaan arvoonsa.

Minä, joka olen saanut liittyä Adventtikirkkoon vajaa 30 vuotta sitten niin, että Jumala teki minulle suuren ihmeen tuosta liittymisestä lähtien, voin vain vakuuttaa, että totisesti sain Jumalan johdatuksesta ja tahdosta toteuttaa liittymiseni!

Tuo ihme oli se, että jätin kastepäivää edeltävänä päivänä tupakoinnin ja alkoholin sekä muiden nautintoaineiden käytön pois luottaen Jumalan apuuun siitä eteenpäin, ja Jumala sai minut aivan unohtamaan moniksi kuukausiksi nuo aineet eikä minulla ollut siksi mitään ongelmia niiden suhteen.

Sitä ennen olin muutaman kerran omassa voimassani yrittänyt tupakkalakkoa, mutta jo kolme päivää olivat erittäin vaikeita ja siihen se aina loppui.

Minä olen aina kokenut seurakuntani elämääni siunaavana ja koen nyt entistä enemmän.

• adventisti uskova Kristuks...

Toisin hieman ajatusta laajentaen näköaloja.
      Kun menen esim. Lutherin kirkkoon, niin siellä olevat "samanhenkiset" kokevat olevansa "kotonaan" uskossa, on totuus ja uskonystävät. Helluntalaiset, "samanhenkiset" näkevät touuden, ja ovat myös "kotonaan" uskossa.
      Lestadiolaiset, jne. Seurakuntien sisällä tapahtuu sitten liikehdintää, joku voi kokea "uutta" vaikkapa Nokian tapaisessa toiminnasta ja "lähtee" ns. uusille vesille.
      Olen nähnyt tätä jakaantumista, jopa suurilla hengellisillä areenoilla viime aikoina kotomaassamme, koska ei löydetä "vanhasta" uudistumista tähän vaikkapa ylistyspuolen suuren jalansijan saaneeseen toimintaan seurakunnassa. Ovatko vanhat sitten väärässä tahi ei, niin ei sitä voi mennä "opettamaan" vanhoille, että mitä pitää tehdä.

Eiköhän se ole tärkeintä, että jokainen eletään kohdaltaan uskossa Jeesukseen, Hänen armoonsa, ja julistetaan sitä veren evankeliumia kohdaltamme omassa pesässä. Jos joku liikkuu ja julistaa näköistänsä sanaa, niin hän sen tekee.
      Kristus on lopulta se joka pitää seurakuntansa pystyssä ja elossa tulonsa päivään saakka.

• juosten.

Kirkot on kirkkoja (sana ja sakramentit tallella)

Lahkot on lahkoja (tilalla hihhulointi)

• heh
        juosten. kirjoitti:

Varo vain juostessasi, ettei törmää yhteen.
        Toinen juoksee toiseen suuntaan ja toinen toiseen. Eiköhän sittenkin olla paikoillamme.

Tästä juoksusta kevennystä.
        Isossa talossa oli nuuka isäntä ja puintiaikana palkkasi vain yhden rengin. No siinä sitten tuli hieman kiire, että törmäsivät puimalan ovella isäntä ja renki toisiinsa jolloin renki tuumasi: "täällä on liikaa porukkaa, että taidan lähteä".

Onneksi Taivaan Isän elopellolla on työmiehiä palkattu riittävästi, tosin sanotaan, että vähän niitäkin on, mutta kuitenkin.
        Seurakunta on Kristuksen ruumis ja jäsenillä on siinä oma tehtävänsä, minkä Herra antaa armonsa kautta. Ei siinä juoksennella mihin sattuu, eikä toinen sano toiselle, koska et ole sitä tahi tätä, et kuulu ruumiiseen.
        Työtä tehdään, ja ylösnousemuksen päivä osoittaa sitten kaiken hedelmän. Mennään uskossa ja armossa eteenpäin sanoinamme, Jeesus elää ja Hän saapuu.

• Aramiz
        juosten. kirjoitti:

Hyvä Lahko: Jos se on ollut hyvä taivahan Majesteetille, niin kyllä se minullekin kelpaa!

Kerro minulle syy miksi minun pitäisi lähteä pois Jeesuksen lahkon Jäsenyydestä. Minä en ole huomannut siinä mitään vikaa. Hän on asettanut
        Ehtoollisen uuden liittonsa merkiksi. Tämä tarkoittaa sitä että me muistaisimme häntä aina muulloinkin kuin ehtoollisen yhteudessä.

Hän ei koskaan kehoittanut ketään uskovaa poistumaan Taivaan ja maan luojan Yhteyden pidosta. Tosin hänen jälkeensä tulivat Sudet,
        jotka eivät laumaa säästäneet. Näin tehtiin
        asetuksia jotka ovat ilman Taivaallisen isämme
        siunausta vailla olevia.

Vain todellinen rakkaus Jeesusta kohtaan pitää
        todelisen jumala yhteyden yllä. Jumalan omat tyytyvät Nazaretin miehen ristin kuoleman
        kärsineen lahkoon, Hänen joka on ollut lopullinen uhri meidän puolestamme. Tosin Jeesus itse sanoo näin: minulla on muitakin lampaita jotka eivät ole tästä lammas tarhasta.

Kuitenkin voin todeta vielä lopuksi sen, että
        todellinen usko on kadonnut Melkein kaikista lammastarhoista. Tilalle on tullut vain Jumalallisuuden ulkokuori. Todellinen voima puuttuu:::

Siunausta

Kaikille

Lampaille

• kokonaan uudessa
        Aramiz kirjoitti:

Hyvä Lahko: Jos se on ollut hyvä taivahan Majesteetille, niin kyllä se minullekin kelpaa!

Kerro minulle syy miksi minun pitäisi lähteä pois Jeesuksen lahkon Jäsenyydestä. Minä en ole huomannut siinä mitään vikaa. Hän on asettanut
        Ehtoollisen uuden liittonsa merkiksi. Tämä tarkoittaa sitä että me muistaisimme häntä aina muulloinkin kuin ehtoollisen yhteudessä.

Hän ei koskaan kehoittanut ketään uskovaa poistumaan Taivaan ja maan luojan Yhteyden pidosta. Tosin hänen jälkeensä tulivat Sudet,
        jotka eivät laumaa säästäneet. Näin tehtiin
        asetuksia jotka ovat ilman Taivaallisen isämme
        siunausta vailla olevia.

Vain todellinen rakkaus Jeesusta kohtaan pitää
        todelisen jumala yhteyden yllä. Jumalan omat tyytyvät Nazaretin miehen ristin kuoleman
        kärsineen lahkoon, Hänen joka on ollut lopullinen uhri meidän puolestamme. Tosin Jeesus itse sanoo näin: minulla on muitakin lampaita jotka eivät ole tästä lammas tarhasta.

Kuitenkin voin todeta vielä lopuksi sen, että
        todellinen usko on kadonnut Melkein kaikista lammastarhoista. Tilalle on tullut vain Jumalallisuuden ulkokuori. Todellinen voima puuttuu:::

Siunausta

Kaikille

Lampaille

Itse sanoit *Hän on asettanut
        Ehtoollisen uuden liittonsa merkiksi.*

Pääsit ytimeen. Ja kun juomme ja nautimme Herran ateriaa teemme sen kokonaan uudeen liiton puolella, ei osittain. Kokonaan uudessa liitossa.

• -björn-
        kokonaan uudessa kirjoitti:

Itse sanoit *Hän on asettanut

Pääsit ytimeen. Ja kun juomme ja nautimme Herran ateriaa teemme sen kokonaan uudeen liiton puolella, ei osittain. Kokonaan uudessa liitossa.

*Hän on asettanut

Eihän Jeesus voinut Vanhaan liittoon lisätä Ehtoollista, kun Hän sanoi ettei muuta mitään kohtaa siitä liitosta.
        Ne jotka eivät luota Uuteen liittoon, voivat vapaasti ottaa ennallaan olevan vanhan liiton noudattaakseen.
        Ohjeet siihen löytyvät Vanhasta Testamentista.

• Sivun alussa oleva piirros on kyllä oikein kiteytys siitä, mitä täälläkin on puhuttu. Elleniä ei saa häiritä näkytilassa eli plagioimassa toisten kirjoituksia kirjoihinsa ja "todistuksiinsa".

Joku Ellenin jälkeläisistähän väitti, ettei Ellen voinut varastaa tekstiä omistamistaan kirjoista, koska ne olivat YLÄHYLLYLLÄ!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      384
      40530
    2. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      117
      9003
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      31
      6110
    4. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      22
      4748
    5. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      62
      3895
    6. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      54
      3710
    7. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      75
      3282
    8. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      35
      2904
    9. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2458
    10. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      19
      2292
    Aihe