Halki

welhotar53

maailiman kuljetaa
kuu kutsuu kulkijaa,
luo kaukaisten tähtien.
Tähden reunalla hengähtää
muistella ystävää.........

7

268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pikkukolli

Ei rakata mua Luken perässä juokset!!!

• Kuunkulkija

en päässyt mukaan. Mutta olen tottunut osaani, kuukaan ei pidä minusta ja vaivun epätoivon laukaisemaan synkkyyteen.

• quistis

selvästikkin kuu odottaa kulkijaa.....Niin mä luin....:o)

• kulkee
        quistis kirjoitti:

selvästikkin kuu odottaa kulkijaa.....Niin mä luin....:o)

yksinäistä matkaansa halki avaruuden tavoitellen aurinkoa jota ei koskaan saavuta. Miljoonat pienet tähdet seuraavat innolla tätä kiertokulkua ja aurinko iskee silmää heille kaikille leikkisästi sillä valloittava auringon valo tarvitsee vierelleen lämpöä ja hellyyttävää hehkua eikä kelmeää yön kulkijaa.
        Siltikin kuu kulkiessaan jaksaa valaista pimeyttä koska hän uskoo vielä kerran tavoittavansa kaipuunsa kohteen. Ja kaikesta mahdottomuudesta huolimatta kuun unelma on saavutettavissa.

• quistis
        kulkee kirjoitti:

yksinäistä matkaansa halki avaruuden tavoitellen aurinkoa jota ei koskaan saavuta. Miljoonat pienet tähdet seuraavat innolla tätä kiertokulkua ja aurinko iskee silmää heille kaikille leikkisästi sillä valloittava auringon valo tarvitsee vierelleen lämpöä ja hellyyttävää hehkua eikä kelmeää yön kulkijaa.
        Siltikin kuu kulkiessaan jaksaa valaista pimeyttä koska hän uskoo vielä kerran tavoittavansa kaipuunsa kohteen. Ja kaikesta mahdottomuudesta huolimatta kuun unelma on saavutettavissa.

ovat toteuttamista varten...Niin kuunkin...Mikään ei ole mahdotonta..Ei mikään...Mielikuvitus antaa unelmille siivet...Tähden tähdistä kirkkaimman mä tahtoisin johtavan taas vuosisatain taa....

• kulkee edelleen
        quistis kirjoitti:

ovat toteuttamista varten...Niin kuunkin...Mikään ei ole mahdotonta..Ei mikään...Mielikuvitus antaa unelmille siivet...Tähden tähdistä kirkkaimman mä tahtoisin johtavan taas vuosisatain taa....

Kuu-Ukko
        Joulun aikaan pitää Kuu-Ukko tarkasti silmällä tähtösiään. Se ajaa mielellään pilvet pois taivaalta, jotta ihmisille tulisi hyvä marja- ja sienivuosi. Kelmeän kaamoksen hämärässä se puhaltelee pilvien purjeita, jotta nämä pysyisivät pois maan asukkien onnea pilaamasta. Kuu-Ukko tietää, että kirkkaat joulupäivät tuovat monenlaista hyvää tulevalle vuodelle ja eipä sillä ole muutakaan virkaa, kun ei tarvitse edes mennä mailleen: saa kollotella koko päivän taivaalla, kunhan vaan varoo herättämästä taivaanrannan takana kuorsaavaa Aurinkomuoria. Toisinaan Kuu-Ukko on niin suosiollinen, että se näyttää kapeimman ja terävimmän hopeasirppinsä juuri joulupäivänä. Silloin on ihmisten syytä riemuita, sillä edessä on erityisen onnekas vuosi.

• quistis
        kulkee edelleen kirjoitti:

Kuu-Ukko
        Joulun aikaan pitää Kuu-Ukko tarkasti silmällä tähtösiään. Se ajaa mielellään pilvet pois taivaalta, jotta ihmisille tulisi hyvä marja- ja sienivuosi. Kelmeän kaamoksen hämärässä se puhaltelee pilvien purjeita, jotta nämä pysyisivät pois maan asukkien onnea pilaamasta. Kuu-Ukko tietää, että kirkkaat joulupäivät tuovat monenlaista hyvää tulevalle vuodelle ja eipä sillä ole muutakaan virkaa, kun ei tarvitse edes mennä mailleen: saa kollotella koko päivän taivaalla, kunhan vaan varoo herättämästä taivaanrannan takana kuorsaavaa Aurinkomuoria. Toisinaan Kuu-Ukko on niin suosiollinen, että se näyttää kapeimman ja terävimmän hopeasirppinsä juuri joulupäivänä. Silloin on ihmisten syytä riemuita, sillä edessä on erityisen onnekas vuosi.

laulan sun iltasi tähtihin
        ja sun yöhösi kuutamoita,
        minä laulan sun aamuhus,armahin,
        kevätkiuruja,purppuroita.

V.A.Koskenniemi

On hyvä ajatella rakastaan...se antaa toivoa.
        Häntä ajatellessa kuulen kuin laulun,
        maailman kauneimmalla äänellä lauletun.
        Mutta pelkkä toivo ei riitä,
        en tahdo vain kuunnelle,tahdon myös laulaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5931
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      754
    Aihe