Rintasyöpä oli

mulle käännekohta

Mun elämäni käännekohta oli rintasyöpä, joka leikattiin viime vuonna.
Sen jälkeen en ole uskaltanut enää iloita mistään tai suunnitella mitään. Jaa miksikö? Syöpä on leikattu ja kaikki hoidot oon saanut päälle. Hiuksetkin on taas päässä.

Tosiasia kuitenkin on, että tää voi uusia ihan milloin tahansa. Voi iskeä luustoon, keuhkoihin, maksaan tai minne tahansa muualle. No, siihen voi mennä pari kolme vuotta, mutta kyllä se jossakin välissä päätään pukkaa jostakin päin.

Mä kaipaan mun aikaisempaa elämää. Sitä elämää, kun mä vielä sain suunnitella tulevaisuutta (oon vähän yli 50-kymppinen) ja mahdollista lastenlasten näkemistä. Suunnitellla eläkeikää mieheni vierellä ja että yhdessä matkustaisimme silloin tällöin jonnekin. Tuskin eläkeikään pääsen ja se tuntuu pahalta.

Moni sanoo, että oothan sä saanut elää noinkin pitkän iän, mutta mä haluaisin vielä jatkaa elämääni.

Te, jotka ootte terveitä, olkaa onnellisia siitä. Se on kuitenkin yksi tärkeimpiä asioita elämässä. Vasta kun terveyden menettää, osaa arvostaa sitä.

31

17266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja elämä

kyllä elämä ei ole helppoa ,sen minäkin tulin todenneksi. munuais syöpä,eli olen yhden munuaisen varassa eläjä.tosin aina on mielessä mitä seuraavaksi,mutta elämän on jatkuttava.eletään niillä voimavaroilla mitä meillä on jäljellä.onko sinulla tukihenkilöä jonka kanssa voisit keskustella?minäkin voisin olla yhtenä jos haluat?otapa ja kerro haluatko .

• ajatuksia--

• yx vaan

niin on munuais syopä ja 1 munuainen vaan,kyllä tarteis rinnalla kulkijan tuletko?

• oikeassa

..kun toteat, että terveys on tärkeimpiä asioita elämässä. Ymmärrän, että pelkäät tulevaisuutta ja sitä, että syöpä voi uusia.
      Kuitenkin yhtä suuri mahdollisuus -todennäköisesti suurempi mahdollisuus - on se, että syöpä ei uusiudu. Ja vaikka uusisi, niin senkin voi nykylääketieteen avulla nujertaa.

Tunsin vuosia sitten kaksi naista, täysin eri ikäluokkaa, mutta molemmilta oli leikattu molemmat rinnat rintasyöpien vuoksi. Nuorempi oli tuolloin n. 45v ja hänen kohdallaankin oli kulunut vuosia leikkauksista. Tiedän, että k.o nainen on elossa edelleen ja on nyt yli 60v.
      Vanhempi nainen oli lähellä 70v ja hänellä myös takana vuosikymmeniä leikkauksista.

Joten rohkenen neuvoa, että pyri unohtamaan koko syöpä ja elä täysillä ja suunnittele tulevaisuutta aivan kuten olisit tehnyt ilman sairautta. Mieliala - positiivinen asenne - vaikuttaa suuresti siihen saavatko erilaiset sairaudet meistä voiton.
      Tsemppiä sinulle! Sinä selviät ja olet jo selvinnyt paremmalle puolelle:))

• toiset eivät

mun tuttavpiiristä on kuollut 2 naista rintasyöpään. toteamisesta kuolemaan ehti kulua toisella noin 3 ja toisella noin 4 vuotta. kumpikin oli vähän yli 4-kymppinen.

• myös
        toiset eivät kirjoitti:

mun tuttavpiiristä on kuollut 2 naista rintasyöpään. toteamisesta kuolemaan ehti kulua toisella noin 3 ja toisella noin 4 vuotta. kumpikin oli vähän yli 4-kymppinen.

..molemmista kokemuksia. On menehtyneitä, mutta myös enemmän selvinneitä. Nykyään enemmistö syöpään sairastuneista selviää kun lääketiede ja hoitokeinot kehittyvät tehokkaammiksi.
        Syöpään sairastuneen kannattaa uskoa kuuluvansa parantuneiden joukkoon eikä pidä luovuttaa.

• Lohis

Olen tällä hetkellä 53-vuotias nainen. Elin aiemmin todella vaikeassa työpaikassa ja ihmissuhteet muutenkin olivat mitä olivat. Sairastuin v. 89, siis yli kuusitoista vuotta sitten erittäin ärhäkäksi luokiteltuun rintasyöpään, kasvaimen koko oli 2,5 cm halkaisijaltaan ja se oli räjähdysmäisesti leviävää tyyppiä. Aluksi pari vuotta odottelin kuolemaa, mutta kun sitä ei tullut, aloin pikku hiljaa muuttaa elämääni tyyliin "muuta minkä voit, hyväksy se mitä et voi muuttaa". Ajattelin, että syöpä voi uusia mutta ajattelin myös, että yhtä hyvin voin liukastua ja lyödä pääni kuolettavasti tai mitä vielä pahempaa, vammautua puhe- ja liikuntakyvyttömäksi, voin jäädä auton alle samoin seurauksin, voin kuolla sydäninfarktiin, aivoverenvuotoon, minulle voi tapahtua ihan mitä tahansa joten elän päivän kerrallaan ja katson mitä huominen tuo tullessaan. Listasin muutenkin elämääni ja totesin, että jos kaikki elämäni asiat olisi pöydällä, josta saisin valita, mitä en halua elämääni, syöpä ei olisi ensimmäinen hylätty asia. Ensiksi pyrin sopeutumisvalmennuskurssille, jossa sain vertaistukea ja puitiin porukalla läpi tunteita. Liityin syöpäyhdistykseen ja olen saanut uusia reilunoloisia tuttavia. Elän tällä hetkellä jokseenkin tyytyväisenä elämääni, toivon Sinullekin voimia kantaa sairautesi ja löytää oma polkusi.

• samara

Saanko hieman vielä udella tuosta sinun ärhäkästä syövästä, kuinka pitkälle se meni ärhäkkyydellään? Kaverillani on mennyt toimintakyky kädestä ja lonkkaluu poikki, kasvaimia nyt myös aivoissa ja siihen epilepsialääkitystä. Olen erittäin huolissani hänestä ja hänen perheensäkin puolesta. Kaverini on aivan mahtava ihminen, hän jaksaa luoda valoa ja uskoa kaikkiin meihin muihin, mutta tuntuu vaan niin pahalta. Uni ei ota tullakseen.

• nainenkannustaa

Taisteluhalu ja usko tulevaisuuteen vaikuttavat varmasti myönteisesti parantumiseen.
      Kaikkea hyvää sulle!

• viisaus tämäkin

Joskus kuulin tälläisen viisauden.Kovan tuomion sairaudestaan saanut henkilö alkoi matkustelemaan ja aloitti uuden elämän osalistumalla yhteisiin tapahtumiin.Oli iloa ja elämän myönteisyyttä täynnä.
        No tuttava jo kysyi häneltä.Miten kummassa sinä jaksat olla noin positiivinen?sai vastauksen:Kyllähän minä 3 päivää kiikkustuolissa istuin ja itkin ,ajattelin sitten että kyllä se tuo kuolema minut löytää oo minä kotona tai matkoilla.Ja ajatteleppa jos siihen kuoleman tulloon menee vuosia, niin siinähän käy aikapitkäksi siinä kiikkutuolissa.
        Niin jäljellä oleva aika meidän kaikkien kannattanee yrittää nauttia niistä hetkistä joita meille annetaan.

• jaana61

Rintasyöpä 2005...kaksi leikkausta..."myrkyt"...31 sädehoitoa! Kaikesta selvisi, mutta tänään tuntuu tosi vaikealle.
      Päässä pyörii paljon ajatuksia elämästä, jatkosta. Kukaan ei vain tunnu ymmärtävän....!
      Onko muilla samoja kokoemuksia?

• lisbet

Minulta leikattu rintasyöpä gradus 3, ei ollut levinnyt kainaloon. Sai CEFx3 ja hormonihoitona Femar 5 v.

Hoitojen jälkeen iski masennus joten syön tällä hetkellä myös pieni määrä mielialalääkkeitä.

Minunkin päässäni pyörii koko ajan paljon ajatuksia jatkosta.

Pelkään tietysti että tauti uusiutuu enkä uskalla oikiein elää vielä. Vasen rinta poistettiin lokakuussa 2007.

Onko jollakin enemmän tietoa gradus 3 tyypisestä rintasyövästä? Minlälainen syöpätyyppi nimimerkillä jaana61 oli?

Olen tavannut ihmisiä jotka ovat sitä mieltä että nythän kaikki pitäisi olla hyvin kun hoidot ovat takanapäin..mutta kun se ei ole niin helppoa..

• nyt juuri surullinen

Olen minäkin yli 50 ja hoidoista jo kohta neljä vuotta. Kaikki sinänsä ok. Mutta: mieheni ei ole hyväillyt rintoja pariin vuoteen lainkaan vaikka olen kauniisti toivonut. rakastelemme ja rakkautta on. Tuntuu tosi masentavalta, kun hän näin hylkää rintani. Ja syytä ei osaa sanoa, mutta mielestäni on kysymys toisen rintani rumuudesta.... näinkö oleellista on täydellisen rinnan olemassaolo seksuaalisen halun näkökulmasta?

• Johanna84-

Minä arvostan sitä, että olen terve. Olen onnellinen joka päivä, kun minulla ei ole kipuja enkä tarvitse lääkitystä mihinkään. Iloitsen nyt, kun vielä voin.

• itkukaan ei lohduta

Itseltäni poistettiin hyvänlaatuinen kasvain rinnasta, näin piti olla. Tietysti tutkittiinhan se poiston jälkeen. Sain sairaalasta kahden viikon päästä tiedon, että, se ei olisikaan niin hyvälaatuinen, kun sen luultiin olevan. Järkytyin suunnattomasti. Menin ihan kalman kalpeaksi. Vapisin. Suljin puhelimen, en tahtonut kuulla moista tietoa. Uskoin, että se olikin vain unta, ei se voisi olla totta. En ole syönyt senjälkeen mitään, enkä osaa nukkua. Mitään muuta en osaa ajatella, olen ihan hysteerinen, hirveän peloissani . Menisinkö ensinkään uudelleen, se ei ole totta, suvussani ei kenelläkkään ole rintasyöpää. Nyt sain tänään postitse kirjeen, jossa kehoitettiin tulemaan sairaalaan muutaman päivän päästä. Minä pelkään niin hirveästi, että sitä ei kukaan usko. En pysty olemaan hetkeäkään paikallani. Tämä on maailmanloppu. En ole puhunut asiasta vielä kenellekkään. Välillä rukoilen ja huudan. En halua sitä hirveää sairautta itselleni.

• tautinen
        itkukaan ei lohduta kirjoitti:

Itseltäni poistettiin hyvänlaatuinen kasvain rinnasta, näin piti olla. Tietysti tutkittiinhan se poiston jälkeen. Sain sairaalasta kahden viikon päästä tiedon, että, se ei olisikaan niin hyvälaatuinen, kun sen luultiin olevan. Järkytyin suunnattomasti. Menin ihan kalman kalpeaksi. Vapisin. Suljin puhelimen, en tahtonut kuulla moista tietoa. Uskoin, että se olikin vain unta, ei se voisi olla totta. En ole syönyt senjälkeen mitään, enkä osaa nukkua. Mitään muuta en osaa ajatella, olen ihan hysteerinen, hirveän peloissani . Menisinkö ensinkään uudelleen, se ei ole totta, suvussani ei kenelläkkään ole rintasyöpää. Nyt sain tänään postitse kirjeen, jossa kehoitettiin tulemaan sairaalaan muutaman päivän päästä. Minä pelkään niin hirveästi, että sitä ei kukaan usko. En pysty olemaan hetkeäkään paikallani. Tämä on maailmanloppu. En ole puhunut asiasta vielä kenellekkään. Välillä rukoilen ja huudan. En halua sitä hirveää sairautta itselleni.

Hei, "itkukaan ei ole kaukana". Onpa tuttua juttua, sillä koin vuoden alussa samat tunteet ja nyt on syöpä leikattu ja se oli pieni eikä kauhean ärhäkkä ja saan jatkohoitona vain pillereitä 5-v. Seuraava kontrollikin on vuoden päästä.
        Tunteet ovat silti välillä ihan laidasta laitaan, mutta yritä ajatella eteenpäin, suurin osa rintasyövistä paranee ja jos ei parane niin kroonikkohoidot ovat niin hyviä, että kerkeät kuolla johonkin muuhu kuin syöpään.(lohduttavaa).
        Voimia ja tsemppiä, kulje vaan virran mukana ja anna ammattilaisten hoitaa tautisi, kyllä sinä selviät.
        t.tautinen

• Terveys mennyt

Minä saurastuin 36 vuotiaana rintasyöpään ja se pilasi elämäni täysin! Elossa kuitenkin olen mutta masentuneena, minäkuva rikki, naiseus hukassa ja muut paskat vielä päälle. Kuolla haluaisin! Ei tätä jaksa.

• Sannat

Hei, kiva lukea, että muillakin on samoja ajatuksia. Itkettänyt on niin pirusti, vaan on se ohi mennyt. Olen alkanut ajatella eteenpäin, järjestellä asioita valmiiksi. En ole kertonut vielä tyttärelleni. Hän huolestuisi liikaa. Tytön isältä pyydän, että hän huolehtii tyttärestämme. Au, tämä on toisaalta vapauttavaa kirjoittaa nettiin "ongelmista". Halusin vaan purkaa sydäntä ja ajatella. Kotipiirissä ei onnistu.

• minna57v.

Heipä hei!
      Olen kohtalotoverisi, noin vuosi sitten olin leikkauksessa ja kaikki raskaat hoidot on nyt takana. Olotila on erittäin hyvä, ja olenkin alkanut opetteleen ajattelua positiivisesti. Ei ole sama asia sanoa esim.hyvästä pullasta, "onpa hyvää pullaa" kun asian voi sanoa "onpa mahtavan hyvää pullaa" tarkoitan sitä että, sitä voi itse itseään kouluttaa positiivisuuteen.
      Itse ajattelin kun sairastuin että hei haloo, jokainen meistä kuolee joskus kuitenkin, oli sitten terve tai sairas. Olen saanut sairaudestani vahvuutta elämään, olen ryhtynyt vertaistueksi juuri sairastuneelle henkilölle, vaikkei muuta niin kuunteleen ja tsemppaan eteenpäin. Muista sinäkin ajatella asioita positiivisesti ja ulkoilla paljon, raitis ilma tekee ihmeitä. Kaikkea hyvää jatkossa sinulle. t:minna 57v.

• Kumpero

Hei!

Tiedätkö, entäs jos syöpäsi ei uusikaan, mutta loppuelämäsi jätät kuitenkin asiat suunnitelematta? Mitä sitten on tapahtunut? Sehän olisi loppuelämä vain syövän uusiutumisen odottamista ja itse elämän lykkäämistä.

Miksi et eläisi rohkeasti ja täysillä niin kauan kuin sinulle on elinaikaa suotu, sillä kun elämä on loppu, niin silloin se on loppu etkä menetettyä aikaa saa takaisin.

Tsemppiä! :)

• seraffia

Juuri näin pitää ajatella vakavista asioista. Elämä on lyhyt vaikka saisi sen terveenäkin elää. Miksi sitä kivaa ihmistä kiusaa, elää päivän kerrallaan ja nauttii arkisista rutiineista.
      Itse aluksi kun sairastuin, purnasin vastaan, miksi juuri minä. Ehkä meitä koetellaan ja opetetaan että osaisimme arvostaa elämäämme. Ja jos jotain hyvää pitää repiä tästä sairaudesta, niin eipä sitä muuten voisi rauhassa kesän kauniina päivinä istua vaikka puutarhakeinussa ja kuunnella lintujen laulua.
      Asioilla on aina kaksi puolta, pitää vain muistaa se hyväkin puoli niin ei tule niitä huonoja niin paisuteltua.
      Tottakai ymmärrän jos on oikein kipee, niin okei, ei ole häpeä tunnustaa sitä, mutta ei myöskään voivotella. Ihminen on vekkuli tapaus, sitä on niin helppo heittää hanskat naulaan, mutta se se vasta jeppe on, joka osaa sinnitellä rajoillaan ja hupsista, ei aikaakaan kun unohtaa koko surkeutensa. Esimerkkinä voin kertoa, että lapsenlapseni tulivat kerran mummua katsoon kun kiemurtelin sytostaattioloa sängyn pohjilla. Ensin en jaksanut kuin ojentaa käteni pikku mussukka pojille (2v. ja 4v.)
      Aikansa siinä ne minua taputteli ja pusutteli poskelle, ja hupsista, mummuhan nousi ylös sängystä, kohta huomasin kokoavani junarataa lattialla. Seuraavaksi leikittiin "mitä tiedät ystävästäni" ym. Kun pojat oli sitten lähdössä kotiin, huomasin olevani hyvinkin pirteä ja lähdin heitä ulos saattamaan. Mietin jälkeenpäin asiaa ja ajattelin että, omaa ajattelua pitää muuttaa, vain ottaa itseään niskasta kiinni, meni sitten syteen tai saveen, aivan sama. Kuollaan me kaikki joskus kuitenkin, ennemmin tai myöhemmin.
      Kaikille sairastaville tsemppiä, ei muutakuin eteenpäin, sano mummu lumessa.

• Vikingg

Menneekö noissa hoidoissa pitkän. Jos mennee, nii eikös sen takia menetä työpaikkaa ja muuta?

• Tiina_Hakkila

Myös minun käännekohtani oli rintasyöpä - ei kuitenkaan itselläni, vaan tädilläni. Hän oli aika huonossa kunnossa ja en ollut rippikoulun jälkeen rukoillut - mutta silloin rukoilin ja tärkeintä oli että tätini parantui - ja tärkeeä oli myös se että tulin uskoon ja nyt olen lukenut paljon www.kirjapaja.fi Irja Askola n kirjoja uskosta etc. Suosittelen noita kirjoja. Ja samalla toivotan kaikille rintasyövästä parantuneille uskoa siihen että elämä jatkuu ja positiivinen mieli vaikuttaa myös siihen ettei sairastuisi uudestaan,. Jos kokoajan pelkää, niin elämä valuu hukkaan. Nyt vain tsemppiä ja ihanaa mieltä kaikille!

• syöpäinen

Olin 35-vuotias kun rintasyöpä todettiin, leikattiin, hoidettiin ja toivuttiin. Nyt odottelen elääkkeelle pääsyä. Olen elänyt täysillä... mitä se sitten tarkoittaneenkaan. Hyvän elämän kuitenkin.

• et ole yksin

Minultakin leikattiin rinta.Olen 54v ja käynyt 2v välein mammografiassa ja nyt 20.10 todettiin syäpä jota oli 3 eri kohdassa rintaa.8.11 lääkäriin ja 9.11 leikkaus rinta pois ja 9.12 tulokset hoitojen ym toteamiseen.Minulla oli tosi onni kun pääsin leikkaukseen noin nopeasti sillä alkuperäinen leikkauspäivä olisi ollut 29.11.
      Käteni ei meinaa mllään mennä suoraksi kipuja kun teen jumppaliikkeitä.
      Kun kerron jollekkin syövästäni on kaikilla joku tuttu jolla on tämä sama juttu.Joskus kun puhun siitä tuntuu että ihansama vaikka kertoisin että mulla on kurkkukipeä niin yleinen tämä tauti on.
      Onneni on myös se että olen tämänikäinen, vauvat imetetty,vierelläni ihana rakastava perhe ja ystäväverkko ja ennen kaikkea olen tosi positiivinen avoin ja iloinen eikä ole taipumusta synkkyyteen.
      Kaikille jos nyt leikattu ja hoidot odottavat ulkoilkaa viettäkää aikaa ystävien parissa syökää hyvin ja ajatelkaa kivoja asioita,itse suunnitelen jo kesän matkaa,sillä hyvä kunto ja mieli takaa onnistuneen hoidon.
      Niinkauan kun henkikulkee on myös elämää:)

• JK

VAI NIIN

• Hämmentynyt xxxxj

Hei olen parikymppinen nuorinainen ja haluaisin tietää miltä rinta syövän kyhmyt tuntuu. Mulla on oikean rinnan maitorauhasen alla kipeitä möykkyjä ihon alla ja vasen nänni on muuttunut kellertäväksi ja erittäin kipeäksi ja kainalon lähellä on samoja palkuroita kun oikeassa. Voivatko nämä olla vain jotain rasvapatteja tai lihas solmuja. Olen normaalipainoinen syön terveellisesti harrastan liikuntaa. En uskalla mennä lääkäriin sillä pelkään että minulla on syöpä.

• Hei!
      Sairastan itsekin rintasyöpää. Viimeisen puolentoista vuoden aikana mieheni sairastui persoonallisuushäiriöön ja muuttui väkivaltaiseksi ja arvaamattomaks. Hän halusi avioeron kolmen kymmenen yhteisen vuoden jälkeen, syynä oli tunteen puuttuminen. Avioero astui voimaan joulukuun lopulla, helmikuussa sain tietää sairastavani rintasyöpää ja viikon päästä syöpädiagnoosista ex- anoppi soitti, että exällä on poika nuoren naisen kanssa. Kaiken elämän murenemisen jälkeen koetan kuitenkin kasata elämäni rippeitä ja jatkaa eteenpäin. Älä lannistu, elämässä voi tulla eteen mitä vain, hyvääkin!Onhan sinulla mies tukena ja lapsiakin! Pahinta on turha etukäteen pelätä vaan nauttia pienistäkin asioista! Kaikki kuolemme joskus, mutta harvoin kuitenkaan enää rintasyöpään! Tsemppiä sinulle ja hae keskusteluapua!

• näin.

Auringonvalosta saatava D-vitamiini saattaa vähentää naisten vaaraa sairastua rintasyöpään. Kanadalaistutkijoiden havainto tukee tutkimuksia, joissa ruoasta nautitun D-vitamiinin riittävyys on yhdistetty pienempään rintasyöpäriskiin.
      Tutkimukseen osallistui 3 100 naista, jotka sairastuivat rintasyöpään vuosina 2003-2004 sekä 3 500 tervettä verrokkia.
      Kun naisia verrattiin toisiinsa sen perusteella, kuinka paljon he viettivät aikaa auringossa, runsas aurinkoaltistus liittyi selvästi pienempään rintasyöpäriskiin.
      Verrattuna alle 6 tuntia viikoittain auringossa viettäneisiin yli 21 tuntia aurinkoa viikoittain saaneiden sairastumisriski oli noin puolet pienempi. Yhteys havaittiin erityisesti teini-iässä ja yli 60-vuotiaana auringossa vietetyn ajan ja rintasyöpäriskin välillä. Muinakin ikäkausina auringonvalossa vietetty aika liittyi pienempään sairastumisriskiin, mutta yhteys oli selvästi heikompi. Parikymppisestä kuusikymppiseksi runsas aurinko liittyi vain 12-24 prosenttia vähäisempään riskiin.
      Yhteydet pysyivät ennallaan riippumatta ruokavaliosta, liikunnasta tai vaihdevuosista. Tulokset julkaistiin American Journal of Epidemiology -lehdessä.
      Uutispalvelu Duodecim

D-vitamiinia muodostuu ihossa auringonvalon (UVB-säteilyn) vaikutuksesta. Suomessa auringonvaloa on riittävästi D-vitamiinin valmistukseen vain toukokuun alusta elokuun loppuun eli kun UV-indeksi on vähintään 3. Joskus lähes koko kesä on niin pilvinen, kylmä tai sateinen, että pelkästään auringosta on vaikea saada riittävästi D-vitamiinia. Auringosta saat D-vitamiinia, mutta vain silloin kun varjosi on lyhyempi kuin sinä itse. Siis lyhyen aikaa keskipäivällä, noin kello 10-16. Aurinkorasvat estävät lähes kokonaan D-vitamiinin muodostuksen ihossa. Aurinkoa tulisi ottaa vähintään käsivarsiin ja jalkoihin.

""Tämän vuoden heinäkuussa julkaistun meta-analyysin mukaan runsas D-vitamiinin saanti pienentää rintasyövän riskiä. Tässä kiinalaisten tekemässä meta-analyysissä eniten D-vitamiinia saaneiden naisten väestön osalla (viidennes) oli 45 % pienempi riski saada rintasyöpä kuin vähiten D-vitamiinia saaneilla.""
      http://www.pronutritionist.net/rintasyopa-ja-ruokavalio-onko-niilla-selvaa-yhteytta/

""Maailmanlaajuisesti 1,3 miljoonaa naista ja noin 13 000 miestä sairastuu vuosittain rintasyöpään. Se on naisten yleisin syöpätauti. Viime vuosikymmeninä hoidon tulokset ovat parantuneet huimasti, mutta silti joka neljäs potilas kuolee tähän tautiin. Ongelmana on, että "parantuneidenkin" potilaiden elimistössä lymyää syöpäsoluja. Suosittelen kaikille syöpäpotilaille tukihoidoksi ravintolisiä, joista kerron tässä katsauksessa.""
      http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=131

""D-vitamiinin puute on erittäin yleistä Suomessa. Monien kroonisten sairauksien syntymekanismissa D-vitamiinin puutteella on merkittävämpi osa kuin aiemmin on tiedetty. Lähes kaikissa elimistömme soluissa on D-vitamiinireseptoreita. Yleisimpiä syöpiä, autoimmuunitauteja, infektioita sekä sydän- ja verisuonisairauksia esiintyy enemmän niillä, joilla on D-vitamiinin puutos. On varsin ilmeistä, että näiden tautien kasautuminen ja viimeaikainen lisääntyminen Suomessa liittyy yleistyneeseen D-vitamiinin puutokseen. Voidaan myös todeta, että Suomessa ei olisi terveydenhuollon rahoituskriisiä jos D-vitamiinisuositukset neuvoloissa olisivat ajanmukaiset ja elintarvikkeiden D-vitaminointi olisi riittävällä tasolla tai jos väestön yleinen tietoisuus D-vitamiinin puutteen vaikutuksista ja tarvittavasta korvaushoidosta olisi edes kolesterolitietämyksen tasoa.""
      http://www.dvitamiini.com/yksityiskohtaisesti.html

D-vitamiini ja rintasyöpä:
      http://vitamindwiki.com/tiki-browse_categories.php?parentId=42&sort_mode=created_desc

Euroopan Unionin elintarviketurvallisuuselin EFSA nosti D-vitamiinin turvallisena päiväannoksena pidetyn nuorten (11–17 v) ja aikuisten rajan 50 mikrogrammasta (µg) 100 µg:aan. Huippuvarovainen EFSA päätyi tähän tulokseen käytyään läpi uudet D-vitamiinitutkimukset. Vauvojen rajana on nyt 25 ja 1–10-vuotiaiden rajana 50 µg päivässä.
      http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=247

Lausunnossa mainitaan, että edes 250 µg päiväannoksella ei löydetty mitään haittavaikutuksia.
      http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/pub/2813.htm

• Hanski571

Hei,

olen 56 v, vasen rinta poistettu 2010 rintasyövän takia, hoidot takana ja edessä olisi korjausleikkaus. Pari kertaa olen käynyt plastiikkakirurgin juttusilla, mutta edelleen on hirveä pelko ja epävarmuus. Olen hoikahko nainen, eli kyseeseen tulisi se pienempiriskinen leikkaus, missä implantti laitetaan. Olen lukenut, että n. joka viidennellä naisella implantti koteloituu, eli tietää harmeja.
      Haluaisin lukea korjausleikkauksessa olleiden kanssasisarien kokemuksista.
      Hanski57

• Dr.titsoff

taistelkaa rinta syöpää vastaan t.dr.titsgown

Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4280
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2161
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      555
      1701
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1425
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1147
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1078
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      957
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      903
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      874
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      868
    Aihe