Olen ollut aina kiinnostunut uskonnoista ja elämänkatsomuksista. Viimeaikoina minua on alkanut kiinnostamaan JT, olenkin lukenut heidän sivujaan ja miettinyt asioita. Vasta eräs mukavan tuntoinen todistaja kävi ovella. Minulla oli kiire mutta otin lukemista vastaan.
Haluaisin keskustella raamatusta ja uskonnosta mutta en ole missään voinut. Kavereitani eivät ole koskaan kiinnostaneet nämä asiat. Ainoastaan jokapäiväisillä asioilla on ollut heille merkitystä.Kaipaisin muutakin.
Tällähetkellä minulla ei ole yhtään kaveria kenelle soittaa, näin on mennyt jo puolivuotta.
Olen vaihtanut paikkakuntaa, se osaltaan selvittää asiaa.
Mietin että kannattaisikohan minun alkaa tutkimaan raamattua JT kanssa? Saisin mieleistäni pohdittavaa ja tapaamiset olisivat itsestäänselvyys. Ehkä tututuisin ihmisiin josta voisi jäädä pidempiaikaisiakin ystäviä.
JT:jat ratkaisuna yksinäisyyteen?
3
420
Vastaukset
- Jossarian
Uskonnollista suuntausta ei pidä valita seurantarpeen mukaan. Tutustu ensin itseesi, vaikka yksinäisyydessä.
- mummi
Jos sinulla on kaipaus tietää raamatun totuus, ota silloin yhteys Jehovan todistajiin, he auttavat sinua hankkimaan raamatun tuntemusta.
Älä kuitenkaan tee lopullisia ratkaisuja vain yksinäisyytesi vuoksi, vaan hanki ensin tietoa ja katso vastaako se kysymyksiisi raamatusta. - Niinpä se sitten on
Kun lopun aikana Raamatun mukaan useimpien ihmisten rakkaus kylmennyt (Matt 24:12), sen seurauksena ja täyttymykseksi ihmiset kokevat olevansa yksinäisempiä kuin koskaan, vaikka monet heistä asuvatkin kerrostaloissa suuren ihmisjoukon keskellä.
Ei ole mikään niin suositeltavaa yksinäisyyden hoitoon kuin keskustelu raamatullisista asioista JT:ien kanssa tai käymällä heidän kokouksissaan.
Jos osaat englantia, alla on yksinäisyyden hoidosta artikkelisarja, johon sinisellä painetuista lisäviitteistä saa asiasta lisätietoa.
http://www.watchtower.org/library/g/2004/6/8/article_02.htm
Niinpä se sitten on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse984822Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143952Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2113850Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202265Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575801987Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801376- 1371334
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1691309En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5531198- 531135