ELÄINTEN KARMA ?

Ihmettelijä.

Onko eläimillä karma?

En millään ymmärrä sitä miksi eläimiä rääkätään.

Onko eläimet tehneet edellisessä elämässä jotain pahaa (Mitä) että tässä elämässä joutuvat rääkättäviksi ja kidutettaviksi.

Osaako kukaan selittää?

19

1560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihminen

      Valitettavasti se saattaa olla mahdollista.
      Onneksi kauna ja pitkämuistisuus eivät ole tyypillisiä kaikille eläimille, koiria ja ennen kaikkia hevosia unohtamatta.

    • Pienilaiva

      .. kuoltuaan eläin vie oppimansa,kokemansa siihen ryhmäsieluun johon kuuluu....se ontaa leimansa osaan/koko ryhmäsieluun...siintä erkaantunut/syntynyt ryhmäsielun osa..esim.sorsa "muistaa"ryhmäsielun kokemuksia omalla tasollansa...ja toimii/käyttäytyy oman "persoonallisuuden"/vaistojensa mukaan...siten syntyy esim."vaistonvaraista"pyssymiehen karttamista...

      ..kotieläimet ovat lähellä yksilöllisyyttä esim.kissanryhmösieluun saattaa kuulua vain 2 kisaa..siis löytyy jo persoonia...


      .Ryhmäsielujakin näyttää olevan eri asteilla...tietysti sielläkin on mahdollisuus kehitykseen...


      Eläinten karma....vain muutamat eläimet pitävät ihmistä ravintona..siintä muodostunee jonkinlaista seurausta(karmaa)...


      Mutta...kun eläimillä ei ole älypuolta(menttaalistaruumista)eli sillä ei ole yksilöllisyyttä siinä mielessä kuin ihmisellä ...minä ajattelua....eläin toimii vaistojensa,tunteen johdattelemana..


      Ihminen toimii älyn ja tunteen välityksellä...missä äly on nykyään saanut monesti valta-asemman...silloin ihmisyys kuluu pois... RAKKAUS!!elämää,luontoa.toisia ihmisiä,eläimiä kohtaan katoaa...

      Silloin ihmisestä tulee kuin kuori jossa äly kylmänä loistaa.! hän näkee enää luonnon,ihmiset,eläimet vain esineinä joita riistää,ryöstää,raiskaa jotta saavuttaa tavotteitaan!..


      Ja viisaus loistaa poissaolollaan.se viisaus joka on meidän suomalaisten geeniperimään painettu..tieto siintä että ihminen ei selviä ilman LUONTOA...luonto kyllä tulis mainiosti toimeen ilman ihmistä!!!..

      Syy ja seuraus(karma) koskee kaikkea ilmentynyttä!!!niin kaikista pienintä atomia..kuin korkeita Jumaluuksia...

      ei karma rankaise tai palkitse....se on niitten yläpuolella...se on puolueeton ns.luonnonlaki joka tasapainottaa maailmaa...se millä voimalla vaikutat elämää vastaan tai sitä rakastaen sen joudut henkilökohtaisesti saattamaan tasapainoon...

      esim.eläinten huono kohtelu,eläinkokeet..
      Ihminen on luomakunnan suurin peto, julmuri..kun se käyttää älyään aiheuttaekseen toisille tuskaa monissa muodoissa...

      ..villipedotkin omaavat rakkautta pentujaan kohtaan kun hoitavat niitä..ilman sitä pennut tulisi syödyksi....

      niin mutta turkikset!!? meillä pohjoisissa maissa kun vallitsee 1/2vuotta kylmä ilma...ihmisten pitää siltä suojautua..eläinten turkit ovat antaneet lämpöä,liha energiaa selviytymiselle kylmänjakson yli...karmallisesti ampumalla pyydetty riista ei lisää niinkään karmaa.kun eläin kuolee nopeasti!kun kyse ei ole ns.urheilusta..luonta antaa kyllä ihmiselle kun siltä pyytää...


      ...turkistarhauksesta!!kun Esim.kettu syntyy,varttuu tarhassa.se saa ruuan,suojan...sen elämän kokemukset rajoittuu säännölliseen ruokaan,valvetilaan,uneen.niistä rakentuu rutiini.turva.niitten elämään..niistä jalostuu kesympiä kuin villeistä ketuista....kuollesaan kettu vie tietysti kuoleman kauhut mukanaan ryhmäsieluun...Mutta myös sen että ihminen antoi sille ravintoa...


      ...Eläin oppii,kehittyy ihmisen välityksellä,kun ihminen hoitaa ja rakastaa niitä..

      Ja se jos tarhaeläimiä päästetään luontoon joka on niille kovin vieras elementti .eläimet peloissaan,repii,tapaa "kaiken"minkä kiinni saa ..ei ymmärrä miksi tappaa...toimivat vaistojensa sokaisemina..

      ...tuossa muutamia luettuja,kuultuja, ajatuksia mietittäväksi,tutkittavaksi ...


      ;)-rauhallista mieltä-

      • emil

        eläimet ovat yksilöitä sekä ihmisen että heidän oman näkökulmasta katsottuna.
        kokeile vaikka lähestyä sormella hyönteistä. tuleeko hänelle kakka ja pupu pöksyyn jos hän(estä tuntuu ett)ei pääse pakoon?


      • Marketta
        emil kirjoitti:

        eläimet ovat yksilöitä sekä ihmisen että heidän oman näkökulmasta katsottuna.
        kokeile vaikka lähestyä sormella hyönteistä. tuleeko hänelle kakka ja pupu pöksyyn jos hän(estä tuntuu ett)ei pääse pakoon?

        Olen seuraillut ötököitä läheltä kotipiirissäni ja kyllä minustakin muurahaiset, ampiaiset ym. vaikuttavat hyvin yksilöllisiltä eikä sitä horjuta se että elävät laumassa /parvissa :)

        Esim. kimalaiset, ampiaiset osaavat hyvin yksilöllisesti kiittää syksyllä tarjotusta hunajasta kun sitä tarjoan.

        Mutta en sitten tiedä , voihan se olla että välitilassa menevät ryhmäsieluun ;)

        Eikös ihminenkin kaiken lopuksi mene ryhmäsieluun eli nirvanaan tai absoluuttiseen jumalaan/jumaluuteen näiden oppien mukaan ?


      • emil
        Marketta kirjoitti:

        Olen seuraillut ötököitä läheltä kotipiirissäni ja kyllä minustakin muurahaiset, ampiaiset ym. vaikuttavat hyvin yksilöllisiltä eikä sitä horjuta se että elävät laumassa /parvissa :)

        Esim. kimalaiset, ampiaiset osaavat hyvin yksilöllisesti kiittää syksyllä tarjotusta hunajasta kun sitä tarjoan.

        Mutta en sitten tiedä , voihan se olla että välitilassa menevät ryhmäsieluun ;)

        Eikös ihminenkin kaiken lopuksi mene ryhmäsieluun eli nirvanaan tai absoluuttiseen jumalaan/jumaluuteen näiden oppien mukaan ?

        jos näillä opeilla tarkoitetaan buudhalaista oppia niin vastaus on ei. Ihmiset eivätkä muutkaan elävät mene ryhmäsieluun ns. välitilassa.
        Myöskään valaistuminen ei ole absoluuttiseen jumaalan yhteytyminen.
        new age ja muut hindu vaikutteiset saattavat opetta semmoista mutta ei buddhalaisuus.


      • Marketta
        emil kirjoitti:

        jos näillä opeilla tarkoitetaan buudhalaista oppia niin vastaus on ei. Ihmiset eivätkä muutkaan elävät mene ryhmäsieluun ns. välitilassa.
        Myöskään valaistuminen ei ole absoluuttiseen jumaalan yhteytyminen.
        new age ja muut hindu vaikutteiset saattavat opetta semmoista mutta ei buddhalaisuus.

        Emil,olisitko kiltti ja kertoisit mihin ihminen ja eläin menee välitilassa ja mihin sitten loppujen lopuksi kun on valaistunut:)

        Minulla kun on aukko tiedoissa,enkä(ainakaan tällä näkymin)halua kaikkea tietoa, vaan ainoastaan tämän.

        Mutta jos sinulla on hyvä suomenkielinen limkki johonkin buddhalaisen opin sisällön linkkiin niin ottaisin senkin suosikkeihini liitettäväksi, jotta voisin perehtyä siihen sitten joskus kun on parempaa aikaa:)

        Toivottavasti huomaat tämän:)

        Yst.terv. Marketta


      • emil
        Marketta kirjoitti:

        Emil,olisitko kiltti ja kertoisit mihin ihminen ja eläin menee välitilassa ja mihin sitten loppujen lopuksi kun on valaistunut:)

        Minulla kun on aukko tiedoissa,enkä(ainakaan tällä näkymin)halua kaikkea tietoa, vaan ainoastaan tämän.

        Mutta jos sinulla on hyvä suomenkielinen limkki johonkin buddhalaisen opin sisällön linkkiin niin ottaisin senkin suosikkeihini liitettäväksi, jotta voisin perehtyä siihen sitten joskus kun on parempaa aikaa:)

        Toivottavasti huomaat tämän:)

        Yst.terv. Marketta

        Olen pahoillaan Marketta että en uskalla vastata tähän. Asia on liian vaikea enkä halua tuottaa hämmennystä.
        Olen kuitenkin buddhalainen ja opiskellut näitä asioita vuosia, siksi kerroin että että oppien mukaan ei mennä ryhmäsieluun.
        joka tapauksessa voit lukea suomeksi ns. "välitilasta" tai "bardosta" http://www.rokpafinland.org/
        sivuilta.
        - valitse "Henkisyys" otsikon alla "opetukset" linkkiä ja siitä kuolema ja kuolemaan alla olevat opetukset.
        Opetuksista kertovat kymmeniä vuosia opiskelleet ja valtuutettuja opettajia.

        Siellä on paljon opetuksia kivasti otsikoituina jotta et saa niin paljon kerralla :)

        jos linkit ei tyydytä sinua niin voin yrittää löytää jotain parempaa.


      • Marketta
        emil kirjoitti:

        Olen pahoillaan Marketta että en uskalla vastata tähän. Asia on liian vaikea enkä halua tuottaa hämmennystä.
        Olen kuitenkin buddhalainen ja opiskellut näitä asioita vuosia, siksi kerroin että että oppien mukaan ei mennä ryhmäsieluun.
        joka tapauksessa voit lukea suomeksi ns. "välitilasta" tai "bardosta" http://www.rokpafinland.org/
        sivuilta.
        - valitse "Henkisyys" otsikon alla "opetukset" linkkiä ja siitä kuolema ja kuolemaan alla olevat opetukset.
        Opetuksista kertovat kymmeniä vuosia opiskelleet ja valtuutettuja opettajia.

        Siellä on paljon opetuksia kivasti otsikoituina jotta et saa niin paljon kerralla :)

        jos linkit ei tyydytä sinua niin voin yrittää löytää jotain parempaa.

        Emil, älä ole millänsäkään vaikket uskaltanutkaan itse vastata. Oikeastaanhan vastasit jo tuon ihanan linkin kautta!

        Katsoin alustavasti ao. kohdan kuolemasta ja se näyttää kyllä vastaavan kysymykseeni.

        Todella hyvän linkin löysit muutenkin minulle:) Olen siitä ikikiitollinen!

        Luulenpa että "revin" itselleni jo ennenaikojaan tuokioita sen lukemiseen.

        Kiitos, Emil!


      • Marketta
        Marketta kirjoitti:

        Emil, älä ole millänsäkään vaikket uskaltanutkaan itse vastata. Oikeastaanhan vastasit jo tuon ihanan linkin kautta!

        Katsoin alustavasti ao. kohdan kuolemasta ja se näyttää kyllä vastaavan kysymykseeni.

        Todella hyvän linkin löysit muutenkin minulle:) Olen siitä ikikiitollinen!

        Luulenpa että "revin" itselleni jo ennenaikojaan tuokioita sen lukemiseen.

        Kiitos, Emil!

        Tietysti minä otan vastaan jos sinulla on helposti muistissa muitakin hyviä linkkejä (vaikkaa eri näkökulmasta tms.)

        Tämä näytti nyt valtavan sisältörikkaalta, mutta tiedä mitä minä esim. 2 vuoden kuluttua tarvitsen lisätietoa ja kuka sen sanoo että minä SITTEN enää sinua täältä tavoitan kysyäkseni uusia linkkejä:)


      • Pienilaiva
        Marketta kirjoitti:

        Olen seuraillut ötököitä läheltä kotipiirissäni ja kyllä minustakin muurahaiset, ampiaiset ym. vaikuttavat hyvin yksilöllisiltä eikä sitä horjuta se että elävät laumassa /parvissa :)

        Esim. kimalaiset, ampiaiset osaavat hyvin yksilöllisesti kiittää syksyllä tarjotusta hunajasta kun sitä tarjoan.

        Mutta en sitten tiedä , voihan se olla että välitilassa menevät ryhmäsieluun ;)

        Eikös ihminenkin kaiken lopuksi mene ryhmäsieluun eli nirvanaan tai absoluuttiseen jumalaan/jumaluuteen näiden oppien mukaan ?

        ..voi tutkia, miettiä..
        mikä on yksilöllisen ja persoonallisen ero..!!!..

        yksilö on "katoamaton"siten kehittyvä...

        persoonallinen on katoava....

        tuo ihmisen ja eläimen ns.paikkojen vaihtaminen seuraavassa ruumiillistumisessa..

        voi sanoa että samallatavalla monissa uskonnoissa/uskomuksissa on menty metsään,totuus vääristyy,erinäisten tulkintojen/motivaatioiden johdosta..

        ..rauhallista mieltä..


    • ell

      Tottakai eläimillä on karma.
      Eläimellä ja kiduttajalla on jostain syystä sellainen karminen yhteys että kiduttamista tapahtuu. Ihmisen jolla on enemmän mahdollisuuksia ihmiselämänsä ansiosta tulisi pidättäytyä kiduttamisesta koska se vahvistaa karmaa ja voi olla että seuraavassa elämässä tilanne on sama mutta osat ovat vaihtuneet..

    • munkki

      ei ole kyse eläimistä enemminkin kyse elävästä olennosta eläimen elämänmuodossa.tietämättömyydessä.kyllä he kärsivät aikaisten elämien tekojensa vuoksi

      • Pienilaiva

        nuo menneetelämät ja se kärsimys mikä sieltä tulee..

        ..onkin mielenkiintoinen juttu..

        se missä suhteessa eläin tiedostaa kärsivänsä..

        onko sillä ns.minä tajuntaa!!??
        yksilöllistä ajattelua??

        (ne taitaa löytyä vasta yksilöityneestä sielusta..)

        jos ei ole silloin ei pysty ns.kärsimään...
        (minä sitä ja minä tätä)

        ..mutta tottakai tuntee kulloisenkin elämän tuomat olosuhteet ..

        eli sitä ns.karmaa..
        (mikä on toiminnanlaki..)

        sen tiesivät jo maammeviisaat:niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan..

        ..rauhallista mieltä..


    • tehdä pahaa saadakseen turpaansa.

    • eläinten karma

      Tavallisesti eläimellä ei ole tietoisuutta niin paljon, että voisi muodostua karmaa. Ensimmäinen olentoryhmä eläimestä ylöspäin, jolle voi tulla karmaa, on tällä maaplaneetalla ihminen.

    • Anonyymi

      Eläimeen ei ihminen saa sekaantua. Tämä selvä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe