Siis katsoin tänään loppuun Star Warssit, en ymmärrä miksen katsonut aikaisemmin mutta kuitenkin tulipahan katsottua. Ihastuin sarjaan vuosi sitten kun näin ensimmäisen leffan, tykästyin heti Anakin hahmoon mutta ei sitten tullu katsottua muita leffoja. Jotenkin nyt viime päivinä tuli katsottua sitten kaikki loputkin.
Jäin miettimään että miten Luken elämä jatkui viimeisen leffan jälkeen. Luin wikipediasta (fi.wikipedia.org) että Luke meni mainisiin, sai pojan ja perusti jediakatemian, onko totta? Leffan lopussa ei sanottu mitään siitä, pitäisi varmaan lukea kirja. Vai onko niitä edes? Sori oon vähän pihalla ;D
En voiu ymmärtää miksi Anakin valitsi pimeän puolen, ensimmäisen leffan jälkeen en olisi ikinä uskonut.
Mitä tapahtui Lukelle? ym.
10
1239
Vastaukset
- Darth
Jedin paluun jälkeisistä ajoistahan on tehty useita kirjoja ja jopa kirjasarjoja. Lähes kaikissa niistä Imperiumin viimeiset johtajat kokoavat murskatun armadansa rippeitä ja ryhtyvät vastaiskuun. 5 vuotta Jedin paluun jälkeen(Thrawn-trilogia*) Imperiumin viimeinen suuramiraali Thrawn, joka on taktisen sodanköäynnin nero, on koonnut Imperiumin rippeet ja vallannut useita planeettoja. Lisäksi on esimerkiksi Jediakatemia -trilogia**, jossa Imperiumin ainoa naisamiraali Daala aikoo laittaa "kapinalliset"(Uuden Tasavallan) kuriin. Kyseisessä trilogiassa Luke Skywalker on galaksin ainoa jedi, ja päättää perustaa galaksin turvallisuuden selkärangan, Jediyhteisön uudelleen(josta syntyy ajan mittaan uusia mustia jedejä).
Ja kyllä, Luke menee naimisiin entisen keisarin henk.koht avustajan Mara Jaden kanssa ja he saavat pojan(Ben Skywalker).
Tuon tyyppisenä ajat jatkuvat Jedin paluun jälkeen.
Ja Anakinistä, hän ei halunnut päästää rakkaistaan irti, joita jedillä ei edes saisi olla. Palpatine manipuloi Anakinia hänen rakkauksiensa avulla ja hivutti hänet pimeälle puolelle. Anakin kun pelkäsi menettävänsä Padmen.
* = Imperiumin perillinen, Hämärän laivue ja Keisarin käsky
**= Jedin etsintä, Pimeyden oppipoika ja Voiman valtiaat- whalblyv
kiitän, noita kirjoja täytyy nyt lähikirjastosta kattella. Jos kolmas trilogia ilmestyy 10 -vuoden päästä, jos edes ilmestyy niin ainakin saa vähän "lääkettä" kirjoista ensi hätään ;D Kiitoksia todella paljon.
- DarthWexi
whalblyv kirjoitti:
kiitän, noita kirjoja täytyy nyt lähikirjastosta kattella. Jos kolmas trilogia ilmestyy 10 -vuoden päästä, jos edes ilmestyy niin ainakin saa vähän "lääkettä" kirjoista ensi hätään ;D Kiitoksia todella paljon.
... ns. Callista -trilogia, joka koostuu teoksista:
- Jedien lapset (Barbara Hambly)
- Tuhonmiekka (Kevin J. Anderson)
- Hämärän planeetta (Barbara Hambly)
itse luen sitä parasta aikaa... - whalblyv
DarthWexi kirjoitti:
itse luen sitä parasta aikaa...kiitos paljon, mutta onko siis yhtään sarjaa koka kertoisi elokuvien tapahtumista? siis onko yhtään sarjaa joka on tehty elokuvan pohjalta/elokuva tehty kirjan pohjalta?
- Darth
whalblyv kirjoitti:
kiitos paljon, mutta onko siis yhtään sarjaa koka kertoisi elokuvien tapahtumista? siis onko yhtään sarjaa joka on tehty elokuvan pohjalta/elokuva tehty kirjan pohjalta?
Kaikista elokuvista(ep. 1-6) on tehty elokuva. Sen nimistä kirjaa kun esim.episode7 ei ole.
- DarthWexi
Darth kirjoitti:
Kaikista elokuvista(ep. 1-6) on tehty elokuva. Sen nimistä kirjaa kun esim.episode7 ei ole.
... varmaan, että elokuvista on tehty kirjoja =P
- Darth
DarthWexi kirjoitti:
... varmaan, että elokuvista on tehty kirjoja =P
Joo niin tarkotan =D
- in_long_time
DarthWexi kirjoitti:
itse luen sitä parasta aikaa...että joku niistä surkeista jatko-osien kirjoittajista tappaisi Luken.Onko se muka mahdoton ajatus? On ärsyttävää kuinka se selviää aina kaikesta. Myönnän kyllä että ajatuksesta on syntynyt minulle pienoinen pakkomielle. Olenko yksin mielipiteeni kanssa?
- DarthVader
in_long_time kirjoitti:
että joku niistä surkeista jatko-osien kirjoittajista tappaisi Luken.Onko se muka mahdoton ajatus? On ärsyttävää kuinka se selviää aina kaikesta. Myönnän kyllä että ajatuksesta on syntynyt minulle pienoinen pakkomielle. Olenko yksin mielipiteeni kanssa?
Olen samaa mieltä, mutta olen jo monet kerrat niin sanonutkin. Ja olet muuten oikeassa, se TODELLAKIN näkyy olevan sulle jokinlainen pakkomielle.
- in_long_time
DarthVader kirjoitti:
Olen samaa mieltä, mutta olen jo monet kerrat niin sanonutkin. Ja olet muuten oikeassa, se TODELLAKIN näkyy olevan sulle jokinlainen pakkomielle.
tiedän sen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."502202Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1972029- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki47868Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746