Tuliko jollekin jälleen erityistä yhteenkuuluvuutta?
Minulle tulee aina siitä elokuvasta mieleen perheeni historia. Tosin elokuva on aina "uusi".
Isäni oli yksi heistä sotimassa Laatokan-Karjalan taisteluissa.
Niissä maastoissa olen käynyt lähes vuosittain.
Ei minulla ainakaan venäläisille ole mitään kaunaa kannettavana. Minulla on venäläisiä tuttavia ja ystäviä.
Isäni kuoli vaikeasti vammautuneena pian sodan jälkeen.
Olin silloin 9-vuotias.
Olen tehnyt työtä sotainvalidien ja veteraanien hyväksi noin 15 vuotta.
Olikohan tämä liian jyrkkää?
Hyvää Itsenäisyyspäivää!
Elokuva "Tuntematon Sotilas"
5
842
Vastaukset
- Viipurin Linna
isälläsi kaunaa lahtaajiaan kohtaan?
- Ressu
Sodan jälkeen sotilas ei voi vihata yksilöitä. Sotilaat tekevät käskettyä tehtäväänsä molemmissa leireissä.
Asiat eivät parane vihaamalla. Paremminkin ymmärtämällä tilanne myös vastapuolen kannalta.
- jooo
Aivan, olen jokseenkin samaa mieltä, mutta tuosta kaunakohdasta ...
On ihan eri asia tuntea kaunaa kyseistä valtiota ja sen kansaa kohtaan, en itsekkään tunne minkäänlaista kaunaa itse Venäläisiä kohtaan.
Pikemminkin päinvastoin, tunnen vahvaa sympatiaa tuota historian kovin kohdeltua kansaa kohtaan joka joka päivä näkee vanhojen johtajiensa aiheuttaman alemmuuden syyn ...
Valtiona Venäjä taas on pikemminkin ongelmien syy, kuin seuraus, Venäjän oman historian kipupisteet on vielä avaamatta ja Venäjän valtiona pitäisi tehdä jonkinlainen välintilinpäätös historiansa kanssa.
Venäjällä on mielestäni myös tulevaisuudessa suurvallan rooli, valtion pitäisi vain päättää mihin suuntaa "laivaa" ohjataan, jotta päästäisiin näiltä karikkoislta vesiltä ...
Minulla on myös Venäläisiä tuttuja ja liikekumppaneita, kokemukset yleensäkin on olleet enempi postiivisia kuin negatiivisia ...
Historiasta ei niiden kanssa kannata liikaa jutella, muuten jää kaupat tekemättä.
Venäjän historian opetus on niin olematonta, ettei tavallista ihmistä voi tästä yleisestä tietämättömyydestä syyttää.- Ressu
Puhuin joskus erään venäläisen veteraanin kanssa jatkosodasta. Hän asuu edelleen Petroskoissa.
Ei veteraanit mitenkään kaunaa kanna. Kyllä asioita ymmärretään molemmin puolin.
Tosin, havaitsin, että saksalaisten tekemisiä kauhisteltiin melko avoimesti. Mutta siinäkin syyllisenä pidettiin lähinnä natsijohtoa, ei niinkään rivimiehiä.
- ...
Minun sukuni taas menetti alueensa ja tilansa Karjalasta,todella suuri osa suvustani kuoli sodissa venäläisiä vastaan..Silti emme vihaa venäläisiä,suurin osa puhuu venäjää,meillä on ystävä perheitä eri puolilta Venäjää..
Onko Putkisen suku kärsinyt omaa sukuani enemmän sodista ja venäläisistä?Veikkaan että EI ole!SIlti Putkinen jaksaa vihata venäläisiä,aivan suotta,mukavaa väkeä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1193412Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.351958Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.881202- 93965
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125922- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25827