Induktioliesi, kokemuksia!!

RakentajaMimmi

Hei, harkitsemme induktiolieden hankkimista tulevaan uuteen kotiimme.. hinta on kuitenkin sen verran korkea, että täytyy hieman kuulla kokemuksianne. Kannattaako satsata tähän. Entä onko siihen sopivat kattilat normaaleja kattiloita paljon kalliimpia ?? Onko näissä kattiloissa valinnanvaraa? Kaikki kommentit kyseisestä liedestä on tervetulleita! Kiitos etukäteen!!

37

41812

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rose

      Muutimme kesällä uuteen taloomme ja keittiöön tuli liesi, jossa kaksi induktiolevyä ja kaksi normaalia keraamista. Olen aika kova laittamaan ruokaa ja nyt tosissaan harmittaa, ettei otettu kokonaan induktioversiota. Tykkään induktiosta älyttömästi!

      Kattilallinen vettä kiehuu hetkessä (nopeammin kuin vedenkeittimellä) ja muutenkin lämmön hallinnointi on ensiluokkaista. Lisäksi mikään ei pääse palamaan levyihin kiinni, joten puhtaanapito on helppoa.

      Vanhat kattilamme olivat pääsääntöisesti 5-10 vuoden takaa ja taisivat kaikki olla Hackmannin tuotteita. Ainoastaan kahvipannu, yksi kasari ja valurautaiset olivat induktiokelpoisia, joten tämä oli syy, miksi otettiin myös perinteiset levyt. Näin jälkiviisaana ajateltuna olisin voinut kantaa kaikki vanhat kattilat vaikkapa mökille ja ostaa uudet. Induktiokelpoisten kattiloiden hinnat eivät ole korkeita, jos on tottunut muutenkin ostamaan "merkkituotteita". Uskallan siis näin puolen vuoden kokemuksella suositella induktiota lämpimästi. En ainakaan nyt keksi mitään huonoa ko. levyissä.

      Mikäli teillä on keittiö vielä muutenkin suunnitteluasteella, niin suosittelen Festivon leveää kylmiöpakastinta. Ainakin näin lapsiperheelle on ollut huippu juttu, kun jääkaapin/kylmiön tila on niin suuri tavallisiin verrattuna!

      • vika ostos

        Kannattaa miettiä festivon hankintaa huolella.
        Laite kannattaa roudata paikalleen jo rakennusvaiheessa,normaalista ovesta laitetta tuskin saa sisään ,vaatii karmin irroituksen.
        Laitteen viimeistely ei oikein vastaa länsimaalaista tasoa,halvemmalla saa varmasti huomattavasti laadukkaamman ja tyylikkäämmän laitteen. Käyntiäänestä todellakin muistaa laitteen sisältävän kaksi komressoria!
        Jotain hyvääkin laitteessa on, suuri koko,ei tarvitse heittää vanhoja ruokia roskikseen,ostaa vaan lisää uutta. Myös tehtaan palvelu oli asiallista,asensivat tehtaalla lähettämäni vetimet ja laite saapui ajallaan. Sitten jos päätyy laitteeseen pitää muistaa että kuljetus on vain pihaan ja sisälle tuonti on sitten muutama satanen lisää.


      • harriba
        vika ostos kirjoitti:

        Kannattaa miettiä festivon hankintaa huolella.
        Laite kannattaa roudata paikalleen jo rakennusvaiheessa,normaalista ovesta laitetta tuskin saa sisään ,vaatii karmin irroituksen.
        Laitteen viimeistely ei oikein vastaa länsimaalaista tasoa,halvemmalla saa varmasti huomattavasti laadukkaamman ja tyylikkäämmän laitteen. Käyntiäänestä todellakin muistaa laitteen sisältävän kaksi komressoria!
        Jotain hyvääkin laitteessa on, suuri koko,ei tarvitse heittää vanhoja ruokia roskikseen,ostaa vaan lisää uutta. Myös tehtaan palvelu oli asiallista,asensivat tehtaalla lähettämäni vetimet ja laite saapui ajallaan. Sitten jos päätyy laitteeseen pitää muistaa että kuljetus on vain pihaan ja sisälle tuonti on sitten muutama satanen lisää.

        Meillä kanssa kaksi festivoa, oikein mukavia ne on mutta uudemmasta syöpyi höyrystin puhki 3 vuoden iässä -> seuraavaan keittiöön ostetaan jokin muu.


    • ei vielä käyttökokemusta

      Ei välttämättä sen kalliimpia. Ikeankin teräskattilat käyvät induktiolle. Tosin joku on sanonut että kalliimmat toimii paremmin.

      Voit kokeilla vanhoja kattiloitasi laittamalla magneetin pohjaan. Jos pysyy, niin sopii induktiolle. Kaikki tarpeeksi terästä ja valurautaa sisältävät käyvät.

      Meille ostettiin myös nelilevyinen Siemensin induktio. Tosin on vielä paketissa, koska keittiökin remonttivaiheessa.

    • induktio

      Me laitettiin kans uuteen keittiöömme induktio, ja on emäntä kehunut, että olipa hyvä ostos. Itsekkin jonkinverran käyttäneenä voin yhtyä emäntään. Kattilat ja paistinpannut piti ostaa uudet, ei ne ihan halpoja ole, mutta siitä hyvästä kannattaa maksaa.

      • Hesus Julma

        Minäkin yhdyn emäntään/si


    • minä vain

      Keitto- ja paistoastiat inductio liedelle ei maksa yhtään sen enempää kuin muutkaan, lähes kaikki hackmannin ja iittalan ruuanvalmistus astiat sopivat inductio liesille, lukuunottamatta kovanaama sarjaa, mutta sekin on uudistumassa niin että se sopii. Muiden valmistajien tilanteeseen en ole perehtynyt enkä siihen onko merkittömissä astioissa inductiolle sopivia astioita.Perehdyin asiaan kun harkitsin inductiota remontin yhtydessä mutta päädyin ihan keraamiseen tasoon, syy oli ihan se että harva kodinkon myyjä sitä suositteli ja harvalla siitä oli hyvää sanottavaa.

      • ei pakko törsätä

        Kotimaiset Ristiina-paistinpannut ja ruottalaiset Kökskungen-kattilat saa halavalla ja ovat ihan yhtä hyviä ku nämä sikakalliit matadorit ja mitä niitä on.
        Paistinpannujen kans pitää olla tarkkana, kun induktio on niin nopea. Meillä juniori käräytti yhden pannun totaalisesti, kun vanhasta muistista pani levyn päälle ja alkoi sitten vasta etsiskellä aineksia...


      • Varma tieto
        ei pakko törsätä kirjoitti:

        Kotimaiset Ristiina-paistinpannut ja ruottalaiset Kökskungen-kattilat saa halavalla ja ovat ihan yhtä hyviä ku nämä sikakalliit matadorit ja mitä niitä on.
        Paistinpannujen kans pitää olla tarkkana, kun induktio on niin nopea. Meillä juniori käräytti yhden pannun totaalisesti, kun vanhasta muistista pani levyn päälle ja alkoi sitten vasta etsiskellä aineksia...

        Ristina-tuotemerkin alla olevat kattilat ja paistinpannut eivät suinkaan ole kotimaassa eli Suomessa tehtyjä. Tuotteet valmistetaan jossain Kauko-Idässä. Maahantuoja on Ristiinassa. Että silleen...


      • Anonyymi

        Inductio inducoi hyvin.


    • kotikokki

      Meillon tuollainen 2 induktiota ja 2 tavallista levyä sisältävä keraaminen liesitaso. Uusimmat hackmanin ja iittalan kattilat ja pannut on yleensä kaikki induktiolle sopivia, valikoimaa löytyy, eikä ne ole mitään erikoismalleja tai kalliita. Vanhoista asioistamme iso osa ei toimi induktiolla, minkä takia otin nuo 2 levyä tavallisia. Vajaan vuoden käytön jälkeen ottaisin ehkä kaikki levyt induktiolla, sen verran näppärä se on, vaikka sitten vanhat (muutenkin jo riiskut) kattilat pitäisi uusia.

      Induktio on nopea ja helposti säädettävä. Ruoka ei kiehu yli tai pala pohjaan, koska säätö on yhtä nopea kuin kaasuliedessä. Tyhjä levy ei kuumene, joten lapset ei saa levyjä päälle ja näppejään poltettua. Jos levy unohtuu päälle, kun olet poistanut siitä kattilan, levy sammuu heti eikä sytytä esim. pannulappua palamaan. Induktio ei siis kuumenna mitään muuta kuin teräsastioita, joten esim. liedelle lasten pudottama leikkuulauta ei syty palamaan. Induktioliesi on helppo pitää puhtaana, koska ruoka ei pala siihen kiinni, toisin kuin tavallisiin levyihin. Eron näkee valitettavasti jo parin kuukauden käytön jälkeen, keraamiset tavalliset levyt pitäisi koko ajan jynssätä jollakin, kun induktiolevyt on hohtavan puhtaat ahkerasta käytöstä huolimatta.

      • ulkomaalainen

        Jos on oikein laiska eikä vitsi paistamisen jälkeen aina levyä siivoa, laitat pannun alle (1) sanomalehtiä paistamisen ajaksi. Kyllä se hiukan ruskistuu, kun pannun pohja lämpiä, mutta helppo se jälkisiivous on, senkun käärit papepri kasaan ja roskiin, siinä se. Täytyy kuitenkin sen verran kurkistaa, että pannu on levyn kohdalla. Voisivat hellatoimittajat tarjotaa suojapaperia, jossa levyjen paikat on valmiiksi merkattu.


    • Induktion hankkinut

      Meilläkin on induktio ja olen täysin rakastunut siihen!

      Harkitsimme kahta tavallista keraamista levyä induktion pariksi, mutta kuulimme kaverilta, että niiden käyttö jää täysin, kun induktion makuun pääsee. Joten meillä on kaikki neljä induktiota.

      Minulla oli vanhoja Hackmannin laatukattiloita, ja ne joutui uusimaan. Kuulemma liian puhdasta terästä. Uudet kattilat ovat kyllä melko kalliita, mutta nyt, kun kattiloiden pohjien peseminen on turhaa (ei palanutta ruokaa... ihanaa), niin uudet pannut ovat tuliterän oloisia yli vuoden käytön jälkeen.

      Liesi on naarmuton ja virheetön päivittäisen kokkauksen jäljiltä. Ei mitään moitittavaa ole löytynyt. Yksinkertaisen ihana.

      • RakentajaMimmi

        ihanaa että on tullut näin paljon kommentteja, ja lisää tietysti otan mielellään vastaan! Ja nyt alkaa varmistumaan että induktiolieden haluan. Kuulostaa niin hyvältä.

        Mutta kertokaahan vielä minkä merkkisiä induktioliesiä teillä on ja jos muistatte vielä, mitä liesi maksoi :)

        (itse olen saanut tarjouksen Gorenjen induktioliedestä, muita en ole vielä katsonut)

        SUUUUUR KIITOS!!


      • Induktion hankkinut
        RakentajaMimmi kirjoitti:

        ihanaa että on tullut näin paljon kommentteja, ja lisää tietysti otan mielellään vastaan! Ja nyt alkaa varmistumaan että induktiolieden haluan. Kuulostaa niin hyvältä.

        Mutta kertokaahan vielä minkä merkkisiä induktioliesiä teillä on ja jos muistatte vielä, mitä liesi maksoi :)

        (itse olen saanut tarjouksen Gorenjen induktioliedestä, muita en ole vielä katsonut)

        SUUUUUR KIITOS!!

        Meillä Smegin liesi. Ihana on.


      • liesi..........
        RakentajaMimmi kirjoitti:

        ihanaa että on tullut näin paljon kommentteja, ja lisää tietysti otan mielellään vastaan! Ja nyt alkaa varmistumaan että induktiolieden haluan. Kuulostaa niin hyvältä.

        Mutta kertokaahan vielä minkä merkkisiä induktioliesiä teillä on ja jos muistatte vielä, mitä liesi maksoi :)

        (itse olen saanut tarjouksen Gorenjen induktioliedestä, muita en ole vielä katsonut)

        SUUUUUR KIITOS!!

        Meillä on AEG:n induktioliesi, jossa kaksi induktiolevyä ja kaks tavallista, joissa toisessa pystyy pitämään vaikka pitempää uunivuokaa lämpimänä. Olen ollut tosi tyytyväinen valintaan, paluuta vanhaan ei enää ole :-) Lähes kaikki kattilat ja paistinpannumme käyvät induktiolle ja ne muutamat, jotka eivät käy ovat muutenkin jo aikansa eläneitä. Suosittelen!


      • Kokkendaali
        RakentajaMimmi kirjoitti:

        ihanaa että on tullut näin paljon kommentteja, ja lisää tietysti otan mielellään vastaan! Ja nyt alkaa varmistumaan että induktiolieden haluan. Kuulostaa niin hyvältä.

        Mutta kertokaahan vielä minkä merkkisiä induktioliesiä teillä on ja jos muistatte vielä, mitä liesi maksoi :)

        (itse olen saanut tarjouksen Gorenjen induktioliedestä, muita en ole vielä katsonut)

        SUUUUUR KIITOS!!

        Lattialiesi 60 senttiä levee, maksoi 1700 euroa. Hinta oli jo silloin laskusuunnassa, joten on nyt varmaan halvempi.
        Toiminut moitteettomasti ja pysynyt siistinä ihan tavallisella pyyhkimisellä. Ostin lisäksi teleskooppikannattimet eli uunipellit voi vetää ulos ja tyrkätä takaisin esim. voitelua varten nostamatta pois kannattimiltaan. Suosittelen!


      • Hesus Julma

        Kunhan korjaan. Hackmannin kattilat eivät ole laatua.


    • askdjf

      Hyvälle kuulostaa, mutta paljonko maksaa?

      • RakentajaMimmi

        Saimme electroluxin inductiolieden tarjouksen ja se oli 970 euroa. Siinä on neljä inductiolevyä. Normaalihinta oli n. 1100 euroa


      • induktiotaso
        RakentajaMimmi kirjoitti:

        Saimme electroluxin inductiolieden tarjouksen ja se oli 970 euroa. Siinä on neljä inductiolevyä. Normaalihinta oli n. 1100 euroa

        E-LUX 67670 Jyväskylän Markantalosta ovh 1215,- tarjous 928,81, onkohan edullinen?


      • Muuttotuulia
        RakentajaMimmi kirjoitti:

        Saimme electroluxin inductiolieden tarjouksen ja se oli 970 euroa. Siinä on neljä inductiolevyä. Normaalihinta oli n. 1100 euroa

        Oliko esim. Electrolxin liesi hyvä,aika edullinen. Onko tuo pelkkä liesitaso, vai onko uunin kanssa?
        Onko muilla ehdotuksia ja vertailuja? Olen remontteeraamassa asuntoa ja haluaisin induktion?

        Entä uuneista, onko kiertoilmauuni hyvä, joissakin mainostetaan pizzatoimintoa, sulatusmahdollisuutta jne. Mitä mieltä ja minkä merkkisiä?

        Muuttotuulia


      • Kokki-K
        Muuttotuulia kirjoitti:

        Oliko esim. Electrolxin liesi hyvä,aika edullinen. Onko tuo pelkkä liesitaso, vai onko uunin kanssa?
        Onko muilla ehdotuksia ja vertailuja? Olen remontteeraamassa asuntoa ja haluaisin induktion?

        Entä uuneista, onko kiertoilmauuni hyvä, joissakin mainostetaan pizzatoimintoa, sulatusmahdollisuutta jne. Mitä mieltä ja minkä merkkisiä?

        Muuttotuulia

        Halvimmillaan tason ja uunin yhdistelmän voi saada vähän päälle tonnin kun metsästää vähän tarjouksia ja kiertelee kaupoista. Tuohon hintaan olen saanut tarjouksen mm. Whirlpoolin laitteista. Vähän arvostetumpia (ei välttämättä paljon parempia...) merkkejä esim. AEG saa uuni taso yhdistelmänä vähän alle 1500 e riippuen siitä minkälaiset ottaa (tämän yhdistelmän siis otin). Ylärajaa ei sitten ole ja todella kalliitakin on tarjolla. Huomioitavaa on tasoissa minusta lähinnä se miten monessa levyssä on boost/turbo tms. toiminto joka nopeuttaa entisestään kiehumista. Toinen valintaan vaikuttava seikka on reuna. Noita on sekä metallireunalla että viistotulla lasireunalla. Jotkut sanovat että metallireuna suojaa reunaa joka saattaa muuten kovasta iskusta murtua. Toisten mielestä taas tuolla ei ole mitään merkitystä. Itse en osaa sanoa kumpi on oikeassa... Otin kuitenkin varmuuden vuoksi teräsreunalla kun lapsetkin meillä kokkaavat ja istui ihan kauniisti yhteen terästason kanssa johon taso on upotettu.
        Uuneissa on ehkä enemmän eroja siinä miten paljon toimintoja niissä on. Joku kaipaa kaikkia mahdollisia "herkkuja", toiselle riittää paljon vähempikin. Itse en ole noita erikoistoimintoja kauheasti kaivannut. Paistolämpoömittari katkaisutoiminnolla voi olla kätevä vaikka kinkun paistossa mutta en sitä ole vielä kokeillut kun viime jouluna ei vielä tuota uunia ollut. Pizza-toimintoa on kyllä käytetty (AEG-uuni) ja yhden mielestä tulos on parempi kuin muuten, toisen perheenjäsenen mielestä melkein huonompi... makunsa siis kullakin mutta ilmankin tulisin toimeen. Ennemmin katsoisin helppokäyttöisyyttä. Monen mielestä kierrettävät säätimet voivat olla selkeämmät kuin pelkillä napeilla toimivat. Halvemmissa on yleensä kierrettävät. Nyt ottaisin ehkä kuitenkin kierrettävällä säätimillä olevan mallin.


      • 13+9 on jotain muuta kuin 22 Suomi24:sen mukaan
        Muuttotuulia kirjoitti:

        Oliko esim. Electrolxin liesi hyvä,aika edullinen. Onko tuo pelkkä liesitaso, vai onko uunin kanssa?
        Onko muilla ehdotuksia ja vertailuja? Olen remontteeraamassa asuntoa ja haluaisin induktion?

        Entä uuneista, onko kiertoilmauuni hyvä, joissakin mainostetaan pizzatoimintoa, sulatusmahdollisuutta jne. Mitä mieltä ja minkä merkkisiä?

        Muuttotuulia

        Luepa tuo juttu, niin saat varmuuden induktion eduista.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/6189718



        Hintatiedot näet netistä hintaseuranta.fi tai vertaa.fi nettisivuilta ja etenkin liikkeistä kysymällä.


      • Muuttotuulia
        Kokki-K kirjoitti:

        Halvimmillaan tason ja uunin yhdistelmän voi saada vähän päälle tonnin kun metsästää vähän tarjouksia ja kiertelee kaupoista. Tuohon hintaan olen saanut tarjouksen mm. Whirlpoolin laitteista. Vähän arvostetumpia (ei välttämättä paljon parempia...) merkkejä esim. AEG saa uuni taso yhdistelmänä vähän alle 1500 e riippuen siitä minkälaiset ottaa (tämän yhdistelmän siis otin). Ylärajaa ei sitten ole ja todella kalliitakin on tarjolla. Huomioitavaa on tasoissa minusta lähinnä se miten monessa levyssä on boost/turbo tms. toiminto joka nopeuttaa entisestään kiehumista. Toinen valintaan vaikuttava seikka on reuna. Noita on sekä metallireunalla että viistotulla lasireunalla. Jotkut sanovat että metallireuna suojaa reunaa joka saattaa muuten kovasta iskusta murtua. Toisten mielestä taas tuolla ei ole mitään merkitystä. Itse en osaa sanoa kumpi on oikeassa... Otin kuitenkin varmuuden vuoksi teräsreunalla kun lapsetkin meillä kokkaavat ja istui ihan kauniisti yhteen terästason kanssa johon taso on upotettu.
        Uuneissa on ehkä enemmän eroja siinä miten paljon toimintoja niissä on. Joku kaipaa kaikkia mahdollisia "herkkuja", toiselle riittää paljon vähempikin. Itse en ole noita erikoistoimintoja kauheasti kaivannut. Paistolämpoömittari katkaisutoiminnolla voi olla kätevä vaikka kinkun paistossa mutta en sitä ole vielä kokeillut kun viime jouluna ei vielä tuota uunia ollut. Pizza-toimintoa on kyllä käytetty (AEG-uuni) ja yhden mielestä tulos on parempi kuin muuten, toisen perheenjäsenen mielestä melkein huonompi... makunsa siis kullakin mutta ilmankin tulisin toimeen. Ennemmin katsoisin helppokäyttöisyyttä. Monen mielestä kierrettävät säätimet voivat olla selkeämmät kuin pelkillä napeilla toimivat. Halvemmissa on yleensä kierrettävät. Nyt ottaisin ehkä kuitenkin kierrettävällä säätimillä olevan mallin.

        KiitosKokille hyvistä käytännön vinkeistä! Kiertoilmauuni myös hyvä? Oiskohan se hyvä sijoittaa ylemmäs, alhaalta höyryt kasvoille?

        t. Muuttotuulia


    • komentti

      Ehdottomasti kannaattaa ottaa induktio! Ihmettelen vielä kovasti ,että näistä kysellään niin paljon vieläkin.
      Hinta ei lienee esteenä jos olet uutta kotia laittamassa tai rakentamassa. Erotuksen voit säästää sitten jossain muualla. Induktio on ehdottomasti turvallisempi jo jälkilämmön takia , jota ei juurikaan liedestä tule. Samoin nopeus ja lämpötilansäätely on erinomaista. Kattilat tuskin ongelmaksi muodostuvat,täällä joku antoikin neuvon, että Ikeaan vaan.
      Itse en vaihtaisi induktiota pois!Ellei tule parempi tilalle.
      Festivon kylmiöistä täällä kommentoitiin yös ja samansuuntaisia kokemuksia. Koneistoja korjattiin jo 3vuoden käytön jälkeen ja ulkonäkö ja ääni ei ollut tätä päivää. Sen sijaan tilavuus erinomaista joten erittäin helppo laittaa tavaroita kylmiöön.
      Itse olen päätynyt Gaggenaun tuotteisiin tällä hetkellä.

      • 50-senttinen

        induktio on parasta mitä keittiökoneisiin on sähkön keksimisen jälkeen keksitty. Saako induktio-liettä 50-sentin aukkoon sopivana?


      • Rakentaja-R
        50-senttinen kirjoitti:

        induktio on parasta mitä keittiökoneisiin on sähkön keksimisen jälkeen keksitty. Saako induktio-liettä 50-sentin aukkoon sopivana?

        On jo olemassa ainakin yksi 50-senttinen liesi (ei siis erillinen tasoliesi ja uuni vaan lattialla seisova), muistaakseni Upolta. Hinta oli kyllä aika kova tavallisiin liesiin verrattuna mutta jos haluaa induktion vanhan keittiön 50 cm aukkoon niin tuo saattaa olla ainoa vaihtoehto.


      • Pullataikina kohoaa
        Rakentaja-R kirjoitti:

        On jo olemassa ainakin yksi 50-senttinen liesi (ei siis erillinen tasoliesi ja uuni vaan lattialla seisova), muistaakseni Upolta. Hinta oli kyllä aika kova tavallisiin liesiin verrattuna mutta jos haluaa induktion vanhan keittiön 50 cm aukkoon niin tuo saattaa olla ainoa vaihtoehto.

        Upolla on 50 cm induktio, tiedot löydät:
        http://www.upo.fi/

        Keittiöremontti alkamassa ja minua mietityttää myös se, että jos hankkii erillisen keittotaso- ja uuni yhdistelmän, niin ovatko mitat standardeja kuten lattialiesissä? Lattialiesi on helppo vaihtaa, jos hajoaa. Miten esim keraamitaso?


      • Asennus-Man
        Pullataikina kohoaa kirjoitti:

        Upolla on 50 cm induktio, tiedot löydät:
        http://www.upo.fi/

        Keittiöremontti alkamassa ja minua mietityttää myös se, että jos hankkii erillisen keittotaso- ja uuni yhdistelmän, niin ovatko mitat standardeja kuten lattialiesissä? Lattialiesi on helppo vaihtaa, jos hajoaa. Miten esim keraamitaso?

        Asennusaukot ovat yleensä standardimittaisia lukuunottamatta joitain erikoisen suuria laitteita. Mutta normaalit 60 cm leveät liesitasot ja uunit ovat asennusaukkojen mitoiltaan yleensä aina samaa kokoa. Toki poikkeuksiakin voi löytyä mutta suurten valmistajien laitteet sopivat samoihin aukkoihin. Tulevaisuudessa mitat voivat toki vaihtua joten ei ole varmaa että 10 vuoden päästä saisit samaan aukoon joka valmistajalta sopivan laitteen.


      • Muuttotuulia
        Pullataikina kohoaa kirjoitti:

        Upolla on 50 cm induktio, tiedot löydät:
        http://www.upo.fi/

        Keittiöremontti alkamassa ja minua mietityttää myös se, että jos hankkii erillisen keittotaso- ja uuni yhdistelmän, niin ovatko mitat standardeja kuten lattialiesissä? Lattialiesi on helppo vaihtaa, jos hajoaa. Miten esim keraamitaso?

        Heippa,
        Olen itse ihastunut Upon induktiolieteen, siis 50 cm leveä, ei vie paljon tilaa ja voi vaihtaa tarvittaessa, ja jopa jos muutan lähiaikoina, voi viedä mukanaan. (tietenkin hankkia halpa liesi tilalle : ) Upon liedessä induktiolevyissä ajastin, se kuullostaa hyvältä, ei tarvi erillistä munakelloa. Ja uunin toiminnot, pizza, sulatus, kuivatus, kiertoilma, muistaakseni myös paistilämpömittari.

        Gigantissa myyjäni ei tiennyt tarkkaa hintaa, mutta n.1500 e. Mulla vielä remonttiin kuukausi aikaa ja tässä vähän metsästelen, jos Upolla olis jossain tarjous. Onko jollakin havaintoa, mielellään otan vihjeen vastaan ja matkustan ostamaan uunia!

        t. Muuttotuulia


      • Muuttotuulia
        Pullataikina kohoaa kirjoitti:

        Upolla on 50 cm induktio, tiedot löydät:
        http://www.upo.fi/

        Keittiöremontti alkamassa ja minua mietityttää myös se, että jos hankkii erillisen keittotaso- ja uuni yhdistelmän, niin ovatko mitat standardeja kuten lattialiesissä? Lattialiesi on helppo vaihtaa, jos hajoaa. Miten esim keraamitaso?

        Heippa,
        olihan Gigantissa pari muutakin 50 cm leveää induktioliettä, merkkejä en oikein muista, 1100 euroo,vähemmän herkkuja kuin Upolla


    • pääkaupunkiseutu
      • mu

        Meillä on elekroluxin 50 senttinen induktioliesi uunilla noin vuoden käytössä ollut.Tosi hyvä käyttää.Otettiin induktio,kun vanhasta liedestä hajosi uuni ja kotivakuutus korvasi.hinta siinä 1100 - 1200 euroa.


      • iil
        mu kirjoitti:

        Meillä on elekroluxin 50 senttinen induktioliesi uunilla noin vuoden käytössä ollut.Tosi hyvä käyttää.Otettiin induktio,kun vanhasta liedestä hajosi uuni ja kotivakuutus korvasi.hinta siinä 1100 - 1200 euroa.

        meillä kanssa 4 levyn induktio. valitse vielä taso, jossa Power boost joka tasolle (en tosin voi ottaa lisätehoa kaikille levyille kerralla, sähkö tai sulake loppuu).

        paistoin viikonloppuna lettuna (valurauta blini pannu). aivan tasainen lopputulos.

        induktion ihanuus on nopeus, säädön reagointi (ja samalla paksupohjaisen kattilat voisi unohtaa). jouluna teimme ruokaa perinteisellä valurautalevyllä. hermot meinasi mennä odotteluun. säästät myös sähköä


        aeg taso, saksasta tilattuna. taisi olla tuo malli. hinta nykyään 485 eur saksassa

        tuolta tilasin
        http://www.elektroshopwagner.de/product_info.php/info/p116354?utm_campaign=idealo_116354&utm_source=idealo&utm_medium=preissuchm...


    • huh!

      "Induktiolieden induktiolevy aiheuttaa levyn yläpuolelle erittäin suuren magneettikentän, joka lämmittää levyn päällä olevaa teräsastian pohjaa. Magneettikenttä leviää myös levyn ulkopuolelle, mutta se pienenee nopeasti etäisyyden kasvaessa.

      Induktiolieden toisen tai kummankin etummaisen induktiolevyn ollessa päällä täydellä tehollaan magneettivuon tiheys voi ylittää aivan lieden edessä seisovan henkilön keskivartalon etuosassa väestölle suositeltavan magneettivuon tiheyden enimmäisarvon moninkertaisesti. Enimmäisarvo ylittyy varsinkin silloin, kun induktiolevyn etuosa jää paljaaksi. Tämä ei ole kuitenkaan terveydelle haitallista, sillä magneettivuon tiheys pienenee nopeasti ylöspäin mentäessä ja on pään kohdalla alle enimmäisarvojen. Magneettikentän mahdolliset haittavaikutukset ovat tässä tapauksessa keskushermostoon syntyvien virtojen aiheuttamia hermo- ja lihasärsytyksiä. Pienellä lapsella pää on lähempänä induktiolevyä, jolloin tällainen ärsytys voi olla mahdollinen. Pienet lapset on kuitenkin jo muista syistä pidettävä poissa kuumien keittoastioiden läheltä.

      Magneettivuon tiheys pienenee nopeasti liedestä kauemmaksi mentäessä ja on 30 cm:n etäisyydellä lieden etureunasta alle väestön suositeltujen enimmäisarvojen.

      Hajamagneettikenttien minimoimiseksi induktiolevyllä kannattaa käyttää juuri levyn kokoisia astioita ja asettaa astia siten, että se peittää koko levyn. Osittain paljaaksi jäävä induktiolevy kasvattaa hajamagneettikentän moninkertaiseksi.

      Sydämentahdistinta käyttävän kannattaa varmistaa lääkäriltään, onko mahdollista että lieden magneettikentät voivat aiheuttaa tahdistimelle häiriöitä."

      • Anonyymi

        Hu Hu. Tuli oikein hiki.
        Oikeesti kentät ja muut, zuum zuum. Eihän niitä maailmalla myytäisi jos jotain vikaa.
        Taas mennään rajoilla joka näkee sitä toinen tätä. Porukka täpinöissä jauhaa piiiiiip.
        Elämä, hankkikaa se, ovesta ulos vessasta valot pois. Ja ihmisten ilmoille, ei ne vaarallisia ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe