Tuliko jollekin jälleen erityistä yhteenkuuluvuutta elokuvan henkilöihin?
Minulle tulee aina siitä elokuvasta mieleen perheeni historia. Tosin elokuva on aina "uusi".
Isäni oli yksi heistä sotimassa Laatokan-Karjalan taisteluissa.
Niissä maastoissa olen käynyt lähes vuosittain 1990-luvulla lähtien.
Ei minulla ainakaan venäläisille ole mitään kaunaa kannettavana. Minulla on venäläisiä tuttavia ja ystäviä. Puhun myös venäjää.
Isäni kuoli vaikeasti vammautuneena pian sodan jälkeen. Ei hänestä työhön ollut.
Olin silloin 9-vuotias.
Kyllä pienen pojan suru oli suuri isän kuoltua.
Olen tehnyt työtä sotainvalidien ja veteraanien hyväksi viimeiset 15 vuotta.
Suru on haihtunut. En häpeä työtäni.
Olikohan tämä liian jyrkkää?
Itsenäisyyspäivänä?
Elokuva "Tuntematon sotilas"
Ressu
2
525
Vastaukset
- ...
Minun sukuni taas menetti alueensa ja tilansa Karjalasta,todella suuri osa suvustani kuoli sodissa venäläisiä vastaan..Silti emme vihaa venäläisiä,suurin osa puhuu venäjää,meillä on ystävä perheitä eri puolilta Venäjää..
Onko Putkisen suku kärsinyt omaa sukuani enemmän sodista ja venäläisistä?Veikkaan että EI ole!SIlti Putkinen jaksaa vihata venäläisiä,aivan suotta,mukavaa väkeä- mutta silti
Minäkään en vihaa venäläisiä, mutta siitä huolimatta haluan että, Karjala palautuu.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964764Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133912Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2083804Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1042210Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801336- 1321248
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1621236- 531105
En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???4851038