Onko täällä joulun "vastustajia"?

Ärsyyntynyt

Itse en pidä joulusta. Joulun merkitys on kokonaan mennyt pois. Siitä on tehty hyvin kaupallinen, päällimmäisenä ihmisillä on mielessä joululahjat. Se saastuttaa myös luontoa, ostetaan kaikkea turhaa, tavaraa tavaran päälle. Jotka kääritään moneen kertaan papereihin ja papereihin ja naruihin, jotka kuormittavat kaatopaikkoja. Ihmisen aiheuttaman luonnon muutokset näkyvät jo nyt. Otsoni kerros on tällä hetkellä ohuimmillaan. Myrskyt ja ilmaston lämpeneminen on ihmisten aiheuttamaa tuhoja. Meillä täällä suomessa on jo ympäri vuoden normaalina arkene syödään liikaa, ihmisillä on ylipainoa ja rasvaa vyötärön ympärillä. Niin voi sitä määrää mitä sitten joulua syödään. Suklaata, kinkkua, pullaa, piparia, pasteijoita ja alkoholia. Terveys ei kuitenkaan tunnu merkitsevän muille ihmisille niin paljon kuin minulle. Valitettavasti.

Joulu on kristittyjen juhla, en itse kuulu kirkkoon. Ristiriitaista sillä monet kirkkoon kuuluvat kuitenkin viettävät joulua.

Joulu on "ilonjuhlaa" mutta on myös unohdettu että on paljon ihmisiä jotka ahdistuvat jouluna sillä ei ole sukulaisia, ystäviä, lähimmäisiä joiden kanssa viettää joulua. Ja joulu vain lisää heidän tuskaansa. Nämä ihmiset on kokonaan unohdettu. Vaan nämä "joulun hössöttäjät" itsekkäästi pahentavat heidän oloaan hössöttämällä. En itse ole yksinäinen, minulla on lähimmäisiä ihmisiä ja ystäviä, haluan vain pitää periaatteestani kiinni.

onko täällä henkilöitä jotka ajattelevat joulusta samanlailla. Vai olenko joku poikkeus? Toivottavasti joku ymmärtäisi minua.

5

393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olenko ainut ja poikkeus?

että täällä ei ole ketään joka on samaa mieltä kuin minä?

• Jen

Siitä olen samaa mieltä, että pitäisi korostaa sitä miksi joulua juhlitaan. Etenkin pienille lapsille.

Ja ihmiset voisivat katsoa mitä ostavat lahjoiksi, EI MITÄÄN TURHAA ROMUA, käytännöllisiä juttuja.. Eipä ihmiset viisastu ennenkuin koko maapallo on tuhottu.. silloinkin on liian myöhäistä, hukutaan omiin saasteisiin..

Hyvää Jeesuksen syntymäpäivää kaikille :)

• tonttu toisenlainen

tämä kuitenkin on joulupalsta, niin luulisin ettei vastustajat täällä kauheesti viihdy... :) Mulle aivan sama miten kukin joulua viettää tai miksi sitä viettää. Joulu on Jeesuksen syntymäjuhla ja se tulee kaiken kaupallisuuden keskellä muistaa.

• meikäläänen

Mä en vastusta joulua eikä se ole mulle mitenkää vastenmielinen. Mutta on olen samaa mieltä siitä, että ihmiset ostaa hirveesti turhaa krääsää joululahjoiks. Kun niitä lahjoja ei tarvita, nii ne jää joko pyörimään huusholliin tai sit ne heitetään pois ja siitä taas voi olla vaikutuksii luonnolle. Mä olen myös sitä mieltä, et joulu on aivan liian kaupallistunut juhla. Sen oikea sanoma/merkitys on unohtunu useimmilta kokonaan. Niin ja on olemassa just tosiasia, et monille köyhille ja yksinäisille joulu on entistäkin karmeempaa aikaa... Joudun kyl ristiriitaan, jos sanon, et jouluna pitäs enemmän kiinnittää huomiota läheisten kanssa oloon kuin kaikeen siihen hömpötykseen. Kaikilla kun ei ole läheisiä.
      No mutta onko joillaki muita syitä joulun "vastaisuuteen"?

• Välinpitämätön

En minä vastusta joulua. Mielestäni se ei ole sen arvoinen.
      En ole koskaan ostanut yhtään joululahjaa. Sosiaalisten suhteiden vuoksi on vaimo hoitanut sitä puolta. Hän myös ripustaa jonkun himmelin ja asettaa olkipukin ikkunalaudalle. Kuusta tai mitään oksia emme hanki.

Aikanaan hankkiuduin jouluksi paikalliseen paperitehtaaseen remonttitöihin.
      Sai rahaa, oli jotain tekemistä eikä tarvinnut kuunnella vanhempieni kokoaikaista riitelyä.

Ensimmäisestä svedujoulusta jäi karmeat muistot mutta se on toinen juttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      86
      4660
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3847
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      184
      3673
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      69
      2098
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1298
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1162
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      148
      1109
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      50
      1020
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      914
    Aihe