Mikä on suhteesi alkoholiin?

...

1. Käytätkö alkoholia?

2. Jos käytät, niin miksi?

3. Kuinka paljon käytät alkoholia viikkotasolla?

4. Miten usein käytät alkoholia viikkotasolla?

Alkoholinkäytön vaaroista:

ALKOHOLI AIHEUTTAA SAIRAUKSIA (ALKOHOLISMI JA ELINKOMPLIKAATIOT)
* Alkoholiriippuvuus
* Alkoholimaksasairaudet
* Alkoholihaimasairaudet
* Alkoholisydänsairaus
* Alkoholigastriitti
* Alkoholineuropatia
* Fetaali alkoholisyndrooma

Alkoholikouristukset ALKOHOLI ON OSATEKIJÄNÄ JOIDENKIN SAIRAUKSIEN SYNNYLLE
* Eräät syövät
* Eräät ihosairaudet
* Sydämen rytmihäiriöt
* Kohonnut verenpaine

ALKOHOLI ALTISTAA SAIRAUKSILLE JA RISKIKÄYTTÄYTYMISELLE
* Tapaturmat
* Sukupuolitaudit
* Seksuaalisen väkivallan uhriksi joutuminen(naiset)
* Tupakointi ja sen vaaratakijät
* Väkivallan ja pahoinpitelyn uhriksi joutuminen
* Ennenaikaisen kuoleman riski
http://www.stat.fi/ajk/tiedotteet/v2004/238ters.html
- Alkoholimyrkytys
- Tukehtuminen(hengityksen lamaantuminen, hengitysteiden tukkeutuminen oksennuksesta)
- Väkivallan ja pahoinpitelyn uhriksi joutuminen
- Alkoholi ja liikenne
- Suurin osa tapoista liittyy alkoholiin
- Joko tekijä, tai yleisimmin sekä tekijä että uhri ovat alkoholin vaikutuksen alaisina

ALKOHOLI AIHEUTTAA, TAI PAHENTAA SAIRAUKSIA
* Sokeritauti
* Mielenterveyden ongelmat
* Ihosairaudet
* Maksasairaudet
* Hepatiitti
* Alkoholiepilepsia
* Alkoholidementia(runsaasta alkoholinkäytöstä johtuva tylsistyminen)
* Juoppohulluus (Deliriun tremens)

ALKOHOLI AIHEUTTAA OIREITA
* Unettomuus
* Ahdistus, masentuneisuus
* Erilaiset suolisto-oireet
* Aivotoiminnan häiriöt, muistihäiriöt, kognitiiviset häiriöt,
* Motoriikan häiriöt

Kannattaako pelata "venäläistä rulettia" oman terveytesi tai jopa henkesi kanssa ?

54

2400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "venäläistä rulettia...

ja siksi en järkevänä ateistina ole koskaan hankkinut itselleni päihdeongelmaa, rikosrekisteriä, sukupuolitautia tai muuta elämänlaatuani heikentävää tekijää.

Antaa "jumalan" nostella katuojasta niitä jotka typeryyttään ovat sinne menneet.

• pistemiäs

meikäläinen snadisti urpompana ateistina on vetäny ton koko rituaalin läpi..tosin..päihteet ongelmana,miten sen nyt sit suhteuttaa elämään.

oon sitten ryvenny mainitsemassasi katuojassa tai nuokkunu siinä reunalla,nii ei oo "jumalaa" tähän päivää asti vielä näkyny.

• venäläinen...
        pistemiäs kirjoitti:

meikäläinen snadisti urpompana ateistina on vetäny ton koko rituaalin läpi..tosin..päihteet ongelmana,miten sen nyt sit suhteuttaa elämään.

oon sitten ryvenny mainitsemassasi katuojassa tai nuokkunu siinä reunalla,nii ei oo "jumalaa" tähän päivää asti vielä näkyny.

ollut tarpeeksi syvällä ojassa. Kun aivosolut vähenee, niin siitä jumala lähenee...

• pistemiäs
        venäläinen... kirjoitti:

ollut tarpeeksi syvällä ojassa. Kun aivosolut vähenee, niin siitä jumala lähenee...

ei sillä ojan syvyydellä ole väliä,vaan sillä haluaako sieltä ylös vai ei.jos haluu ojasta ylös,se vaatii duunii ja rutkasti itsekritiikkiä..jos ei jaksa/pysty painaa duunii itsensä kaa,nii sit on parempi pyytää jeesii jostain muualta.

jos jonku on "jumala" nostanu ojasta,nii en siitä häntä voi syyttää..(kaikilla ei pelimerkit vaa riitä)

• Mitäs tämä täällä tekee?

Alkoholia käytän joskus, ehkä tölkki siideriä 2-3 viikossa.

Nuo vaarat lienee seurausta liiallisesta alkoholinkäytöstä. Minua ei hirveästi haitaa, tulen todennäköisemmin kuolemaan n. 55-vuotiaana kumminkin.

• ---

Tämä jäi mietityttämään:

"tulen todennäköisemmin kuolemaan n. 55-vuotiaana kumminkin."

Miten voit todennäköisyydellä tietää milloin ja minkä ikäisenä kuolet?

• --- kirjoitti:

Tämä jäi mietityttämään:

"tulen todennäköisemmin kuolemaan n. 55-vuotiaana kumminkin."

Miten voit todennäköisyydellä tietää milloin ja minkä ikäisenä kuolet?

Noh, jos tavallisesti kuolee noin 70-vuotiaana ja tietyistä asioista voi ottaa vuosia pois, niin itse arvioisin kuoliniäkseni 55-60 vuotta.

Olen pessimistinen kyynikko, sosiaalisesti eristäytynyt, en liiku hirveästi, en seurustele enkä koskaan mene naimisiin, jne...

Arvioni perustuu tuohon.

• ...
        jason_dax kirjoitti:

Noh, jos tavallisesti kuolee noin 70-vuotiaana ja tietyistä asioista voi ottaa vuosia pois, niin itse arvioisin kuoliniäkseni 55-60 vuotta.

Olen pessimistinen kyynikko, sosiaalisesti eristäytynyt, en liiku hirveästi, en seurustele enkä koskaan mene naimisiin, jne...

Arvioni perustuu tuohon.

"Olen pessimistinen kyynikko, sosiaalisesti eristäytynyt, en liiku hirveästi, en seurustele enkä koskaan mene naimisiin, jne..."

1) Miksi olet eristäytynyt, miksi et koskaan seurustele tai mene naimisiin jne? Mitä pelkäät?

2) Oletko onnellinen ja nautitko elämästäsi? (en tarkoita sitä, että oletko sopeutunut yksinäisyyteesi)

3) Elätkö juuri sellaista elämää kuin tahtoisitkin elää?

4) Jos voisit valita, tahtoisitko elää toisenlaista elämää, kuin elät?

3) Uskotko että et voi elää toisenlaista elämää kuin elät?

5) Uskotko että et voi millään tavalla vaikuttaa elämääsi?

• ... kirjoitti:

"Olen pessimistinen kyynikko, sosiaalisesti eristäytynyt, en liiku hirveästi, en seurustele enkä koskaan mene naimisiin, jne..."

1) Miksi olet eristäytynyt, miksi et koskaan seurustele tai mene naimisiin jne? Mitä pelkäät?

2) Oletko onnellinen ja nautitko elämästäsi? (en tarkoita sitä, että oletko sopeutunut yksinäisyyteesi)

3) Elätkö juuri sellaista elämää kuin tahtoisitkin elää?

4) Jos voisit valita, tahtoisitko elää toisenlaista elämää, kuin elät?

3) Uskotko että et voi elää toisenlaista elämää kuin elät?

5) Uskotko että et voi millään tavalla vaikuttaa elämääsi?

"1) Miksi olet eristäytynyt, miksi et koskaan seurustele tai mene naimisiin jne? Mitä pelkäät?"

Minä nyt vain olen eristäytynyt. En viihdy vieraiden ihmisten parissa. Tapaan silloin tällöin joitain kavereita.

En seurustele, koska minulla ei ole tarvetta eikä halua seurusteluun. Sama pätee naimisiinmenoon.

Kyse ei ole pelosta.

"2) Oletko onnellinen ja nautitko elämästäsi? (en tarkoita sitä, että oletko sopeutunut yksinäisyyteesi)"

Olen suht onnellinen ja nautin kohtuullisesti elämästäni. On mahdotonta olla onnellinen, jos ei ole sopeutunut.

"3) Elätkö juuri sellaista elämää kuin tahtoisitkin elää?"

Noh, rahaa saisi olla enemmän. Mutta kunhan valmistuu ja saa työpaikan, niin varmasti alkaa elämänlaatu nousemaan.

"4) Jos voisit valita, tahtoisitko elää toisenlaista elämää, kuin elät?"

En oikeastaan, moinen olisi hyvin vierasta.

"3) Uskotko että et voi elää toisenlaista elämää kuin elät?"

Voisin varmasti, mutta en välttämättä haluiaisi.

"5) Uskotko että et voi millään tavalla vaikuttaa elämääsi?"

Totta kai voin vaikuttaa elämääni tekemällä valintoja.

En vaikuta ihmiskunnan asioihin samasta syystä miksi en ruoki Korkeasaaren apinoita.

• ....
        jason_dax kirjoitti:

"1) Miksi olet eristäytynyt, miksi et koskaan seurustele tai mene naimisiin jne? Mitä pelkäät?"

Minä nyt vain olen eristäytynyt. En viihdy vieraiden ihmisten parissa. Tapaan silloin tällöin joitain kavereita.

En seurustele, koska minulla ei ole tarvetta eikä halua seurusteluun. Sama pätee naimisiinmenoon.

Kyse ei ole pelosta.

"2) Oletko onnellinen ja nautitko elämästäsi? (en tarkoita sitä, että oletko sopeutunut yksinäisyyteesi)"

Olen suht onnellinen ja nautin kohtuullisesti elämästäni. On mahdotonta olla onnellinen, jos ei ole sopeutunut.

"3) Elätkö juuri sellaista elämää kuin tahtoisitkin elää?"

Noh, rahaa saisi olla enemmän. Mutta kunhan valmistuu ja saa työpaikan, niin varmasti alkaa elämänlaatu nousemaan.

"4) Jos voisit valita, tahtoisitko elää toisenlaista elämää, kuin elät?"

En oikeastaan, moinen olisi hyvin vierasta.

"3) Uskotko että et voi elää toisenlaista elämää kuin elät?"

Voisin varmasti, mutta en välttämättä haluiaisi.

"5) Uskotko että et voi millään tavalla vaikuttaa elämääsi?"

Totta kai voin vaikuttaa elämääni tekemällä valintoja.

En vaikuta ihmiskunnan asioihin samasta syystä miksi en ruoki Korkeasaaren apinoita.

Sanoit olevasi suht onnellinen:
        "Olen suht onnellinen ja nautin kohtuullisesti elämästäni. On mahdotonta olla onnellinen, jos ei ole sopeutunut."

Minusta et kylläkään vaikuta juuri lainkaan onnelliselta. Olet ehkä sopeutunut elämääsi, mutta et ole onnellinen siitä.

Tarkoitatko että toivoisit olevasi onnellisempi?

Jotain tärkeää koet kuitenkin elämästäsi puuttuvan, koska: "Noh, jos tavallisesti kuolee noin 70-vuotiaana ja tietyistä asioista voi ottaa vuosia pois, niin itse arvioisin kuoliniäkseni 55-60 vuotta."

• .... kirjoitti:

Sanoit olevasi suht onnellinen:
        "Olen suht onnellinen ja nautin kohtuullisesti elämästäni. On mahdotonta olla onnellinen, jos ei ole sopeutunut."

Minusta et kylläkään vaikuta juuri lainkaan onnelliselta. Olet ehkä sopeutunut elämääsi, mutta et ole onnellinen siitä.

Tarkoitatko että toivoisit olevasi onnellisempi?

Jotain tärkeää koet kuitenkin elämästäsi puuttuvan, koska: "Noh, jos tavallisesti kuolee noin 70-vuotiaana ja tietyistä asioista voi ottaa vuosia pois, niin itse arvioisin kuoliniäkseni 55-60 vuotta."

"Minusta et kylläkään vaikuta juuri lainkaan onnelliselta."

Perustele.

"Olet ehkä sopeutunut elämääsi, mutta et ole onnellinen siitä."

Perustele.

"Tarkoitatko että toivoisit olevasi onnellisempi?"

Mitä minä sanoin valmistumisesta, työpaikan saamisesta ja rahasta?

• Tavoitteeton

>>1. Käytätkö alkoholia?>2. Jos käytät, niin miksi?>3. Kuinka paljon käytät alkoholia viikkotasolla?

• ....

>>2. Jos käytät, niin miksi?

• Tavoitteeton
        .... kirjoitti:

>>2. Jos käytät, niin miksi?

Ei ole uhkailtu. Teen sen ihan vapaaehtoisesti, koska se on luontevin toimintamalli niissä tilanteissa.

Vaikken todellakaan välitä olla humalassa (enkä ole moneen moneen vuoteen kunnon känniä ottanutkaan) en myöskään koe mitään erityistä tarvetta olla absolutisti. Luonteva kohtuullinen alkoholinkäyttö on minusta ihan ok.

• ...
        Tavoitteeton kirjoitti:

Ei ole uhkailtu. Teen sen ihan vapaaehtoisesti, koska se on luontevin toimintamalli niissä tilanteissa.

Vaikken todellakaan välitä olla humalassa (enkä ole moneen moneen vuoteen kunnon känniä ottanutkaan) en myöskään koe mitään erityistä tarvetta olla absolutisti. Luonteva kohtuullinen alkoholinkäyttö on minusta ihan ok.

olisi myös juoda pelkkää vettä. Jos kerran et ole pakotettu käyttämään alkoholia, ja alkolittomia vaihtoehtojakin on olemassa, niin miksi sitten kuitenkin käytät alkoholia? Vai pelkäätkö että menetät jotenkin kasvosi ja maineesi tai miehisyytesi, tai joudut naurunalaiseksi jos ko tilanteissa nautit alkoholittomia juomia?

• Tavoitteeton
        ... kirjoitti:

olisi myös juoda pelkkää vettä. Jos kerran et ole pakotettu käyttämään alkoholia, ja alkolittomia vaihtoehtojakin on olemassa, niin miksi sitten kuitenkin käytät alkoholia? Vai pelkäätkö että menetät jotenkin kasvosi ja maineesi tai miehisyytesi, tai joudut naurunalaiseksi jos ko tilanteissa nautit alkoholittomia juomia?

Usein teenkin juuri noin, ja juon vettä kun muut ryyppäävät. Mutta sen vajaa 10 kertaa vuodessa otan sitten alkoholia muiden kanssa. Esimerkiksi pari pulloa olutta saunan yhteydessä silloin tällöin on ihan miellyttävää minusta.

• Zurhoroe

>>1. Käytätkö alkoholia?>2. Jos käytät, niin miksi?>3. Kuinka paljon käytät alkoholia viikkotasolla?

n.1 kori olutta joskus väkympiä.Lähinnä viintä :D

• Mirka .... **

HEH HEH HEH ... Huvittavaa.

Itselläni ei ole mitään ongelmia alkoholin suhteen. Olenhan sentään ateisti ja hallitsen nämä hommat hyvin. Toista se on näillä uskovaisilla jotka eivät hallitse itseään millään. Aina pitää turvautua johonki, milloin alkoholiin ja milloin johonki näkymättämään hemmoon jota he nimittävät jumalaksi ja jeesukseksi. Säälin uskovaisia.

• .-,

Koskapa uskovaiset eivät käytä alkoholia, ja "Kuulemma" ateisteillekaan alkoholi ei ole ongelma, niin ketkä sitten ovat alkoholin suurkuluttajia ja alkoholiongelmaisia? Tämä on hämmentävää. Nimittäin, jos väittämäsi pitää paikkansa, kukaan ei käytä Suomessa alkoholia, eikä Suomessa ole yhtään alkoholiongelmaista.

btw. Ylimielisyytesi kertoo kylläkin omaa kieltään.

• Tavoitteeton
        .-, kirjoitti:

Koskapa uskovaiset eivät käytä alkoholia, ja "Kuulemma" ateisteillekaan alkoholi ei ole ongelma, niin ketkä sitten ovat alkoholin suurkuluttajia ja alkoholiongelmaisia? Tämä on hämmentävää. Nimittäin, jos väittämäsi pitää paikkansa, kukaan ei käytä Suomessa alkoholia, eikä Suomessa ole yhtään alkoholiongelmaista.

btw. Ylimielisyytesi kertoo kylläkin omaa kieltään.

joko tulevia uskovaisia tai tulevia ruumiita.

• ...
        Tavoitteeton kirjoitti:

joko tulevia uskovaisia tai tulevia ruumiita.

alkoholiongelmaiset eivät ole uskovaisia.

• xxxxxxx

1. Käytätkö alkoholia?

kyllä

paha tapa, nautinnon halu ...

olutta noin 5 - 20 pulloa

pari kolme kertaa viikossa

• ...

Et vastannut vielä tähän:

Kannattaako sinun "pelata venäläistä rulettia" omalla terveydelläsi ja hengelläsi?

• xxxxxxx
        ... kirjoitti:

Et vastannut vielä tähän:

Kannattaako sinun "pelata venäläistä rulettia" omalla terveydelläsi ja hengelläsi?

Eipä tietenkään kannata.

• Sälli

1. Käytätkö alkoholia?

1. Kyllä

2. Pidän oluesta ja viineistä vähän kuin Jeesus. Känni on kivaa ja maku hyvä.

3. Noin kori olutta. Joskus enemmän, joskus en ollenkaan.

4. pe la=2x

• ......

1. käytän

2. viini on paras ruokajuoma ja monet alkoholijuomat tuovat ruokaan hyvää makua (mausteena)

3. 1-2plo viiniä viikossa

4. 7-14 kertaa viikossa

Kannattaako pelata "venäläistä rulettia" oman terveytesi tai jopa henkesi kanssa ? -Ei kannata. Miten se tähän alkoholiasiaan liittyy????

terveisin ateisti

• höh

"Kannattaako pelata "venäläistä rulettia" oman terveytesi tai jopa henkesi kanssa ?

#-Ei kannata. Miten se tähän alkoholiasiaan liittyy????#

Katso huviksesi kohta alkoholinkäytön vaaratekijöistä. Elämässä on paljon vaaroja, ja ihminen voi kuolla hyvinkin monella tavalla. Juuri siksi kaikkien turhien ja tarpeettomien riskien ottaminen on järjetöntä. Varsinkin kun ei ole mikään pakko ottaa alkoholinkäytön riskejä. Ei sinun ole pakko juoda. Kyllä sinä hengestäsi pääset ennemmin tai myöhemmin, mutta turha sinun on sitä kiirehtiä. Vai mitä?

• JSS

1) En.
      2) -
      3) -
      4) -

En juo enkä ole ollut koskaan humalassa.

• 18-vuotiaana voit ostaa pissis-juomia alkosta ;Þ>

• Verna

En käytä lainkaan alkoholia. En pidä alkoholipitoisten juomien mausta, niistä ei tule hyvä olo enkä pidä myöskään humalaisten seurasta.

• sitten sain ARMON

tulla uskoon HERRAAN JEESUKSEEN KRISTUKSEEN.Olen nykyään absoluutti, ihan omasta vapaasta tahdosta.
      Olen työksen tehnyt yli 10v alkoholi ongelmaisten ihmisten keskuudessa, ja voin kokemuksesta sanoa, työ on rankkaa ja alkoholin aiheuttamat sairaudet/haitat/vammat jne. on nähtävisssä.

• silleen

Jos ihmisen pitää saada päänsä sekaisin, niin sitten varmaan Jeesus on parempi kuin yletön dokaaminen. Dokusta uskikseksi muututtaessa vaihtuu vain riippuvuuden kohde, voimakkaita elämyksiä haetaan kummastakin.

Jeesus ei tiettävästi rasvoita maksaa, mutta saattaa kyllä vaikuttaa mielenterveyteen. Muista kohtuus myös Jeesuksen käytössä!

• 1. Käytän

2. Koska en näe syytä olla käyttämättä... se tuottaa mukavaa oloa, ja parantaa muita ihmsiä(nainen näyttää paljon kauniimmalta noin esimerkiksi)

3. kun juon, juon itselleni tunnelman, en juo itseäni lattialle, ainakaan useammin kuin kerran vuodessa.

4.en kahdesti viikossa, yleensä harvemmin kuin kerran kuussa.

* Alkoholiriippuvuus
      * Alkoholimaksasairaudet
      * Alkoholihaimasairaudet
      * Alkoholisydänsairaus
      * Alkoholigastriitti
      * Alkoholineuropatia
      * Fetaali alkoholisyndrooma
      Pienen määrän juohdosta ei mitään näistä

* Eräät syövät
      * Eräät ihosairaudet
      * Sydämen rytmihäiriöt
      * Kohonnut verenpaine
      Niin pieni määrä ei aiheuta tälläisiä ongelmia.

* Tapaturmat
      * Sukupuolitaudit
      Eipä kohtuukäyttäjillä

En yleensä oleskele kauaa tupakansavuisissa tiloissa.

Toistoa

- Alkoholimyrkytys
      Niin, ja pyöräily aiheuttaa sen, että rekka ajaa päälle. Ei järkevissä annoksissa

- Tukehtuminen(hengityksen lamaantuminen, hengitysteiden tukkeutuminen oksennuksesta)
      En juo niin, että oksentaisin
      Terävä pää, nopeat refleksit ja jalat riittävät siihen, että hätää ei ole. En haasta riitaa kenenkään kanssa.
      - Alkoholi ja liikenne
      Jos otan, en aja, jos ajan, en ota. Osaan myös katsoa oikealle ja vasemmalle, jopa kännissä ylittäessäni katua.
      Niin no. Epäsuorasti. Kyllä pään aina saa sekaisin, en itse ainakaan juo sekoittaakseni päätäni,
      - Joko tekijä, tai yleisimmin sekä tekijä että uhri ovat alkoholin vaikutuksen alaisina
      Niin? On olemassa idiootteja, mitä se minua liikuttaa?

* Sokeritauti
      * Ihosairaudet
      * Maksasairaudet
      * Hepatiitti
      * Alkoholiepilepsia
      Jälleen kerran, ei kohtuukäyttäjän ongelmia... alkoholi syistä johtuvien kuolemien määrä ei ole enempää, kuin noin jokin 13%... Mutta voin sanoa, suurinosa suomalaisista juo enemmän kuin minä.

* Unettomuus
      jo ennen alkoholia. VÄHENTYNEET siitä lähtien, kun aloin juomaan... kyseessä ei luultavastikkaan silti syy-seuraus suhde

* Motoriikan häiriöt
      Samaa kastia

"Kannattaako pelata "venäläistä rulettia" oman terveytesi tai jopa henkesi kanssa ?"
      Mikä ettei... varsinkin, jos muokkaamme sääntöjä niin, että ammumme pois päin itsestämme, ja kumiluodeilla... mikäs siinä

Kysyn, mitä järkeä nähdä vain kaksi vaihtoehtoa? Joko et juo, tai juot liikaa. mieti nyt vähän

• JSS

"Joko tekijä, tai yleisimmin sekä tekijä että uhri ovat alkoholin vaikutuksen alaisina
        Niin? On olemassa idiootteja, mitä se minua liikuttaa?"

Viimeistään varmaan silloin, kun rattijuoppo tappaa jonkun lähimmäisesi, halvaannuttaa sinut/lähimmäisesi, juoppo hakkaa sinut/lähimmäisesi taksipysäkillä ynm..

Kyllä minua ainakin liikuttaisi. Alkoholi lienee taustalla suurimmassa osassa Suomen väkivaltarikoksista, myös henkirikoksista.

Se, että ihmiset kärsivät yleisesti alkoholin liikakäytön vaikutuksesta, sekä sairauksista että rikoksista, riittää mielestäni tekemään "ryyppäämisestä" paheksuttavan asian. Hyvinvointiyhteiskunassa ei pitäisi olla vallalla periaate "jokainen huolehtikoon itsestään, kaikki muut painukoon vittuun, paitsi minä ja läheiseni".

• ...

"... se tuottaa mukavaa oloa, ja parantaa muita ihmsiä(nainen näyttää paljon kauniimmalta noin esimerkiksi)"

Vai näyttää nainen kauniimmalta kun hän on alkoholin vaikutuksen alaisena? Voitko perustella tuon?
        Toisaalta, jos itse näet naiset kauniimpina kun olet humalassa, ehkä sinun pitäisi harkita seuran vaihtoa. Ei sinun tarvitse käyttää ollenkaan alkoholia, kun lakkaat hangailemasta niiden korppikotkien, kanojen ja lehmien kanssa. Hanki itsellesi laatunainen, niin sinulle ei tule enää mieleenkaan olla kännissä.

"2. Koska en näe syytä olla käyttämättä"

Eiköhän tuossa ole ihan tarpeeksi syytä olla käyttämättä: Voiko edes parempaa syytä ollakaan kuin oma terveys ja henki.

Alkolinkäytön vaaratekijöitä:

* Alkoholiriippuvuus
        * Alkoholimaksasairaudet
        * Alkoholihaimasairaudet
        * Alkoholisydänsairaus
        * Alkoholigastriitti
        * Alkoholineuropatia
        * Fataali alkoholisyndrooma
        * Eräät syövät
        * Eräät ihosairaudet
        * Sydämen rytmihäiriöt
        * Kohonnut verenpaine

Alkoholin hormonaaliset vaikutukset
        * Impotenssi, sperman laadullinen heikkeneminen ja naisellisten piirteiden korostuminen(miehet
        * Hedelmättömyys ja miehisten piirteiden korostuminen(naiset)

* Tapaturmat
        * Sukupuolitaudit
        - Alkoholimyrkytys
        - Tukehtuminen(hengityksen lamaantuminen, hengitysteiden tukkeutuminen oksennuksest.
        - Alkoholi ja liikenne
        * Sokeritauti
        * Ihosairaudet
        * Maksasairaudet
        * Hepatiitti
        * Alkoholiepilepsia
        * Unettomuus
        * Motoriikan häiriöt

• Kiitos
        JSS kirjoitti:

"Joko tekijä, tai yleisimmin sekä tekijä että uhri ovat alkoholin vaikutuksen alaisina

Viimeistään varmaan silloin, kun rattijuoppo tappaa jonkun lähimmäisesi, halvaannuttaa sinut/lähimmäisesi, juoppo hakkaa sinut/lähimmäisesi taksipysäkillä ynm..

Kyllä minua ainakin liikuttaisi. Alkoholi lienee taustalla suurimmassa osassa Suomen väkivaltarikoksista, myös henkirikoksista.

Se, että ihmiset kärsivät yleisesti alkoholin liikakäytön vaikutuksesta, sekä sairauksista että rikoksista, riittää mielestäni tekemään "ryyppäämisestä" paheksuttavan asian. Hyvinvointiyhteiskunassa ei pitäisi olla vallalla periaate "jokainen huolehtikoon itsestään, kaikki muut painukoon vittuun, paitsi minä ja läheiseni".

Viimeistään siinä kohtaa pitäisi asian alkaa (hälytyskellojen alkaa soimaan) liikuttamaan jos oman alkoholinkäytön takia oma tai läheisen ihmisen henki tai tarveys vaarantuu. Mieluummin kyllä jo aikaisemminkin.

"Hyvinvointiyhteiskunassa ei pitäisi olla vallalla periaate "jokainen huolehtikoon itsestään, kaikki muut painukoon vittuun, paitsi minä ja läheiseni"

• JSS kirjoitti:

"Se, että ihmiset kärsivät yleisesti alkoholin liikakäytön vaikutuksesta, sekä sairauksista että rikoksista, riittää mielestäni tekemään "ryyppäämisestä" paheksuttavan asian."

Minulle sopisi aivan hyvin, että 2.0 promillen ylittävä alkoholipitoisuus olisi rangaistava teko. Tai että tyhmyydestä määrättäisiin sakkoja, esimerkiksi tyhmyydestä tulisi pelkkä huomautus, mutta törkeästä tyhmyydestä voisi saada vankilarangaistuksen.

Mutta oma alkoholin käyttöni ei haittaa ketään, ei edes minua tai yhteiskuntaa.

"Viimeistään varmaan silloin, kun rattijuoppo tappaa jonkun lähimmäisesi, halvaannuttaa sinut/lähimmäisesi, juoppo hakkaa sinut/lähimmäisesi taksipysäkillä ynm.. "
        En siltikään paheksuisi alkoholia, vaan tyhmyyttä. Tyhmyys on tekijä, ei viina. Pään saa sekaisin vaikka millä.

• ... kirjoitti:

"... se tuottaa mukavaa oloa, ja parantaa muita ihmsiä(nainen näyttää paljon kauniimmalta noin esimerkiksi)"

Vai näyttää nainen kauniimmalta kun hän on alkoholin vaikutuksen alaisena? Voitko perustella tuon?
        Toisaalta, jos itse näet naiset kauniimpina kun olet humalassa, ehkä sinun pitäisi harkita seuran vaihtoa. Ei sinun tarvitse käyttää ollenkaan alkoholia, kun lakkaat hangailemasta niiden korppikotkien, kanojen ja lehmien kanssa. Hanki itsellesi laatunainen, niin sinulle ei tule enää mieleenkaan olla kännissä.

"2. Koska en näe syytä olla käyttämättä"

Eiköhän tuossa ole ihan tarpeeksi syytä olla käyttämättä: Voiko edes parempaa syytä ollakaan kuin oma terveys ja henki.

Alkolinkäytön vaaratekijöitä:

* Alkoholiriippuvuus
        * Alkoholimaksasairaudet
        * Alkoholihaimasairaudet
        * Alkoholisydänsairaus
        * Alkoholigastriitti
        * Alkoholineuropatia
        * Eräät syövät
        * Eräät ihosairaudet
        * Sydämen rytmihäiriöt
        * Kohonnut verenpaine

* Impotenssi, sperman laadullinen heikkeneminen ja naisellisten piirteiden korostuminen(miehet
        * Hedelmättömyys ja miehisten piirteiden korostuminen(naiset)

* Tapaturmat
        * Sukupuolitaudit
        - Alkoholimyrkytys
        - Tukehtuminen(hengityksen lamaantuminen, hengitysteiden tukkeutuminen oksennuksest.
        - Alkoholi ja liikenne
        * Sokeritauti
        * Ihosairaudet
        * Maksasairaudet
        * Hepatiitti
        * Alkoholiepilepsia
        * Unettomuus
        * Motoriikan häiriöt

"Vai näyttää nainen kauniimmalta kun hän on alkoholin vaikutuksen alaisena? Voitko perustella tuon?"
        Siis ei, vaan nainen näyttää kauniimmalta kun minä itse olen humalassa. Mikään ei ole niin hirvittävää katseltavaa, kuin katsella juopunutta naista, jota ei kehtaa käyttää hyväkseen(kirottu moraali).

"Ei sinun tarvitse käyttää ollenkaan alkoholia, kun lakkaat hangailemasta niiden korppikotkien, kanojen ja lehmien kanssa."
        Katselen minä taideteoksiakin. Kaunis nainen on sellainen, ja humalassa niitä taideteoksia on vain enemmän.

"Hanki itsellesi laatunainen, niin sinulle ei tule enää mieleenkaan olla kännissä."
        Kyllä sitä silti taidenäyttelyissä voisi käydä, vaikka omistaisikin aidon picasson.

"Eiköhän tuossa ole ihan tarpeeksi syytä olla käyttämättä: Voiko edes parempaa syytä ollakaan kuin oma terveys ja henki."
        Kuten jo sanoin, ei kohtuu käyttäjille.

Lisäksi, kyllä vain voi. En voisi ikinä esimerkiksi poltta tupakkaa, mutta suonensisäiset vielä saattaisin hyväksyä. Minusta on OK tuhota itsensä, mutta ei satunnaisia ihmisiä.

Kun juon, juon kohtuudella. En ikinä juo masentuneena, tai vihaisena.

• JSS
        oggi kirjoitti:

"Se, että ihmiset kärsivät yleisesti alkoholin liikakäytön vaikutuksesta, sekä sairauksista että rikoksista, riittää mielestäni tekemään "ryyppäämisestä" paheksuttavan asian."

Minulle sopisi aivan hyvin, että 2.0 promillen ylittävä alkoholipitoisuus olisi rangaistava teko. Tai että tyhmyydestä määrättäisiin sakkoja, esimerkiksi tyhmyydestä tulisi pelkkä huomautus, mutta törkeästä tyhmyydestä voisi saada vankilarangaistuksen.

Mutta oma alkoholin käyttöni ei haittaa ketään, ei edes minua tai yhteiskuntaa.

"Viimeistään varmaan silloin, kun rattijuoppo tappaa jonkun lähimmäisesi, halvaannuttaa sinut/lähimmäisesi, juoppo hakkaa sinut/lähimmäisesi taksipysäkillä ynm.. "
        En siltikään paheksuisi alkoholia, vaan tyhmyyttä. Tyhmyys on tekijä, ei viina. Pään saa sekaisin vaikka millä.

"En siltikään paheksuisi alkoholia, vaan tyhmyyttä. Tyhmyys on tekijä, ei viina. Pään saa sekaisin vaikka millä."

Epäilen, että keskiverto suomalainen juoppo alkaisi käyttämään huumeita korvikkeena. Alkoholi on paljon tutumpi ja se on laissa sallittu sekä yleisesti hyväksytty.

"Tyhmyys on tekijä, ei viina."

Nii-in, kyllähän Hiroshimassa atomipommin pudottaneet olivat tappajia, ei pommi. He vain eivät olisi pudottaneet sitä, jos atomiaseita ei olisi kehitetty/sallittu käyttää.

• oggioggisti
        JSS kirjoitti:

"En siltikään paheksuisi alkoholia, vaan tyhmyyttä. Tyhmyys on tekijä, ei viina. Pään saa sekaisin vaikka millä."

Epäilen, että keskiverto suomalainen juoppo alkaisi käyttämään huumeita korvikkeena. Alkoholi on paljon tutumpi ja se on laissa sallittu sekä yleisesti hyväksytty.

"Tyhmyys on tekijä, ei viina."

Nii-in, kyllähän Hiroshimassa atomipommin pudottaneet olivat tappajia, ei pommi. He vain eivät olisi pudottaneet sitä, jos atomiaseita ei olisi kehitetty/sallittu käyttää.

"Epäilen, että keskiverto suomalainen juoppo alkaisi käyttämään huumeita korvikkeena."
        Keskiverto suomalainen juoppo ei myöskään tapa ketään.

Yleensä halutaan pää sekaisin, jotta onnistuisi tekemään jotain, jota ei muuten uskolla, tämän takia monet murhista tehdään humalassa. Sopivilla liimoilla saa aikaan sekaisan tilan..

"Alkoholi on paljon tutumpi ja se on laissa sallittu sekä yleisesti hyväksytty."
        Mutta eihän päihtyminen ollutkaan ongelma, vaan sen seuraukset muille ihmisille.

Lisää vielä tästä "Tyhmyys on tekijä, ei viina" sanomastani. Meidän ei tulisi pyrkiä kieltämään kaikkea, millä voi jotakuta vahingoittaa. Otetaanko jokainen keittiöveitsi pois käytöstä, jokainen auto pois liikenteestä. Lakkautetaanko jokainen punttisali. Kielletäänkö teräksisen esineen hallussapito? Meiltä kielletään kaikki, mikäli alamme kieltämään asiota, joiden takia jotakuta voidaan vahingoittaa. Elämme vaarallisia aikoja, alkoholin vaikutuksen alainen on sinänsä helppo tunnistaa.

Lisäksi, pääni sekoasi, jos en saisi aina silloin tällöin nollata päätäni. Tapan parisataa ihmistä sen takia, että tulen hulluksi liiasta stressistä ei varmastikkaan kenenkään eduksi. Kestän suhteellisen pitkän aikaa ilman aivojen nollausta, mutten koko elämääni.

• ........
        oggioggisti kirjoitti:

"Epäilen, että keskiverto suomalainen juoppo alkaisi käyttämään huumeita korvikkeena."
        Keskiverto suomalainen juoppo ei myöskään tapa ketään.

Yleensä halutaan pää sekaisin, jotta onnistuisi tekemään jotain, jota ei muuten uskolla, tämän takia monet murhista tehdään humalassa. Sopivilla liimoilla saa aikaan sekaisan tilan..

"Alkoholi on paljon tutumpi ja se on laissa sallittu sekä yleisesti hyväksytty."
        Mutta eihän päihtyminen ollutkaan ongelma, vaan sen seuraukset muille ihmisille.

Lisää vielä tästä "Tyhmyys on tekijä, ei viina" sanomastani. Meidän ei tulisi pyrkiä kieltämään kaikkea, millä voi jotakuta vahingoittaa. Otetaanko jokainen keittiöveitsi pois käytöstä, jokainen auto pois liikenteestä. Lakkautetaanko jokainen punttisali. Kielletäänkö teräksisen esineen hallussapito? Meiltä kielletään kaikki, mikäli alamme kieltämään asiota, joiden takia jotakuta voidaan vahingoittaa. Elämme vaarallisia aikoja, alkoholin vaikutuksen alainen on sinänsä helppo tunnistaa.

Lisäksi, pääni sekoasi, jos en saisi aina silloin tällöin nollata päätäni. Tapan parisataa ihmistä sen takia, että tulen hulluksi liiasta stressistä ei varmastikkaan kenenkään eduksi. Kestän suhteellisen pitkän aikaa ilman aivojen nollausta, mutten koko elämääni.

"Keskiverto suomalainen juoppo ei myöskään tapa ketään."

Tappaa itseään/itsensä. Usein tappaa myös muita ihmisiä. Suurin osa tapoista tehdään alkoholin vaikutuksen alaisena

Aivan kuten itse sanoitkin: "Yleensä halutaan pää sekaisin, jotta onnistuisi tekemään jotain, jota ei muuten uskalla(johon ei selvin päin pysty) tämän takia monet murhista tehdään humalassa. Sopivilla liimoilla saa aikaan sekaisan tilan.."

"Lisäksi, pääni sekoasi, jos en saisi aina silloin tällöin nollata päätäni."

Nollaamisen voi tehdä monella tavalla, esim rentoutumalla, mietiskelemällä, joogaamalla, liikunnalla tms. Myös saunomonen tai kylpeminen ja hieronta ovat erittäin hyvä keino. Lisäksi sisäisen tasapainon löytyminen ja eheytyminen, mielenterveyden kohentuminen voi vaikuttaa siten että mielensisäisiä jännitteitä, ristiriitoja ja stressitekijöitä ei enää synnykään, tai ne pystytään selvin päin kohtaamaan ja käsittelemään, eikä ole mitään tarvetta bkäyttää alkoholia. Jso et kestä elämää selvin päin, se viittaa siihen että sinulla on lieviä mielenterveysongelmia. Ammatillista hoitoa sinun pitäisi saada. Känni ei ole oikea ratlaisu.

Alkoholi on itseasiassa huonoin vaihtoehto, koska sillä voi olla erittäin fataalit seuraukset, itselle tai muille ihmisille. Sen lisäksi alkoholinkäyttö ei edistä ongelmallisetn asioiden ratkaisemista, se on vain niiden pakenemista. Ongelmat pitää psyty kohtaamaan selvin päin, mikäli aikoo ne ratkaista. Onkin niin että alkoholi aiheuttaa yhden ongelman lisää(ongelmat lisääntyvät ja pahenevat) eikä suinkaan vähennä ongelmia.

"Ongelmia ei ratkaista siten, että hankitaan lisää ongelmia"

• ........ kirjoitti:

"Keskiverto suomalainen juoppo ei myöskään tapa ketään."

Tappaa itseään/itsensä. Usein tappaa myös muita ihmisiä. Suurin osa tapoista tehdään alkoholin vaikutuksen alaisena

Aivan kuten itse sanoitkin: "Yleensä halutaan pää sekaisin, jotta onnistuisi tekemään jotain, jota ei muuten uskalla(johon ei selvin päin pysty) tämän takia monet murhista tehdään humalassa. Sopivilla liimoilla saa aikaan sekaisan tilan.."

"Lisäksi, pääni sekoasi, jos en saisi aina silloin tällöin nollata päätäni."

Nollaamisen voi tehdä monella tavalla, esim rentoutumalla, mietiskelemällä, joogaamalla, liikunnalla tms. Myös saunomonen tai kylpeminen ja hieronta ovat erittäin hyvä keino. Lisäksi sisäisen tasapainon löytyminen ja eheytyminen, mielenterveyden kohentuminen voi vaikuttaa siten että mielensisäisiä jännitteitä, ristiriitoja ja stressitekijöitä ei enää synnykään, tai ne pystytään selvin päin kohtaamaan ja käsittelemään, eikä ole mitään tarvetta bkäyttää alkoholia. Jso et kestä elämää selvin päin, se viittaa siihen että sinulla on lieviä mielenterveysongelmia. Ammatillista hoitoa sinun pitäisi saada. Känni ei ole oikea ratlaisu.

Alkoholi on itseasiassa huonoin vaihtoehto, koska sillä voi olla erittäin fataalit seuraukset, itselle tai muille ihmisille. Sen lisäksi alkoholinkäyttö ei edistä ongelmallisetn asioiden ratkaisemista, se on vain niiden pakenemista. Ongelmat pitää psyty kohtaamaan selvin päin, mikäli aikoo ne ratkaista. Onkin niin että alkoholi aiheuttaa yhden ongelman lisää(ongelmat lisääntyvät ja pahenevat) eikä suinkaan vähennä ongelmia.

"Ongelmia ei ratkaista siten, että hankitaan lisää ongelmia"

"Suurin osa tapoista tehdään alkoholin vaikutuksen alaisena"
        Minua ei kiinnosta, tapahtuvatko murhat alkoholin vai liiman vaikutuksen alaisina. Ne ovat väistämättömiä. Ihminen sekottaa päänsä jollain, ja sitten on vapaa tekemään mitä lystää, ainakin omasta mielestään.

"Nollaamisen voi tehdä monella tavalla, esim rentoutumalla, mietiskelemällä, joogaamalla, liikunnalla tms."
        Ei ole mahdollista nollata noilla tavoilla. Näitä itsekkin pääsääntöisesti käytän, mikäli jokin estää alkoholin käytön(kuten vihainen olo, väsymys tai jokin vastaava). Mutta alkoholilla kykenee nollaamaan päänsä ja olemaan silti aktiivisesti mukana ympäröivässä maailmassa.

"Jos et kestä elämää selvin päin"
        Jos joku kestää maailman menoa, niin hän on sulkenut silmänsä. Tai turruttanut mielensä. Ei sitä kestä pitkään, että tietää, että jotkut ovat valmiita kuolemaan sen puolesta, mikä tuhoaa planeettamme.

"Sen lisäksi alkoholinkäyttö ei edistä ongelmallisetn asioiden ratkaisemista, se on vain niiden pakenemista."
        Kuten taisinkin sanoa, minulla ei saa olla ongelmia jos aion nollata pääni. Kun ei ole ongelmia itsellä, voi nollata päänsä.'

Lisäksi mainistemasi rentoutuminen, mietiskely, jooga, liikunta, sauna, hieronta ovat samalla tavalla pakokeinoja, jos niitä käytetään jotta unohtaisimme ongelmamme. Jos on ongelmia, niin silloin keskitytään niiden poistamiseen, ei muuhun. Ei paeta niitä.

"tai muille ihmisille."
        Valehtelija. Olen jo monesti sanonut, että järkevä käyttäjä ei aiheuta kenellekään ongelmia, päinvastoin. Etkö ole kyennyt edes pyrkimään kumoamaan väitteitäni tästä faktasta.

• ...
        oggi kirjoitti:

"Suurin osa tapoista tehdään alkoholin vaikutuksen alaisena"
        Minua ei kiinnosta, tapahtuvatko murhat alkoholin vai liiman vaikutuksen alaisina. Ne ovat väistämättömiä. Ihminen sekottaa päänsä jollain, ja sitten on vapaa tekemään mitä lystää, ainakin omasta mielestään.

"Nollaamisen voi tehdä monella tavalla, esim rentoutumalla, mietiskelemällä, joogaamalla, liikunnalla tms."
        Ei ole mahdollista nollata noilla tavoilla. Näitä itsekkin pääsääntöisesti käytän, mikäli jokin estää alkoholin käytön(kuten vihainen olo, väsymys tai jokin vastaava). Mutta alkoholilla kykenee nollaamaan päänsä ja olemaan silti aktiivisesti mukana ympäröivässä maailmassa.

"Jos et kestä elämää selvin päin"
        Jos joku kestää maailman menoa, niin hän on sulkenut silmänsä. Tai turruttanut mielensä. Ei sitä kestä pitkään, että tietää, että jotkut ovat valmiita kuolemaan sen puolesta, mikä tuhoaa planeettamme.

"Sen lisäksi alkoholinkäyttö ei edistä ongelmallisetn asioiden ratkaisemista, se on vain niiden pakenemista."
        Kuten taisinkin sanoa, minulla ei saa olla ongelmia jos aion nollata pääni. Kun ei ole ongelmia itsellä, voi nollata päänsä.'

Lisäksi mainistemasi rentoutuminen, mietiskely, jooga, liikunta, sauna, hieronta ovat samalla tavalla pakokeinoja, jos niitä käytetään jotta unohtaisimme ongelmamme. Jos on ongelmia, niin silloin keskitytään niiden poistamiseen, ei muuhun. Ei paeta niitä.

"tai muille ihmisille."
        Valehtelija. Olen jo monesti sanonut, että järkevä käyttäjä ei aiheuta kenellekään ongelmia, päinvastoin. Etkö ole kyennyt edes pyrkimään kumoamaan väitteitäni tästä faktasta.

"Minua ei kiinnosta, tapahtuvatko murhat alkoholin vai liiman vaikutuksen alaisina. Ne ovat väistämättömiä. Ihminen sekottaa päänsä jollain, ja sitten on vapaa tekemään mitä lystää, ainakin omasta mielestään."

Olisi syytä kiinnostaa. Murhat ja tapot eivät ole väistämättömiä. Suurin osa murhista ja tapoista voitaisiin enneltaehkäistä. Koska kerran suurin osa murhista, tapoista ja väkivaltarikoksista tehdään alkoholin vaikutuksen alaisena, paras ja tehokkain tapa ennaltaehkäistä ennenaikaisia kuolemantapauksia on välttää alkoholin käyttämistä.

"Ei ole mahdollista nollata noilla tavoilla"

Kylläpä vain voi. Itsekin käytän noita päihteettömiä rentoutumiskeinoja, ja näyttää siltä että itsekin käytät:"Näitä itsekkin pääsääntöisesti käytän"

"Jos joku kestää maailman menoa, niin hän on sulkenut silmänsä. Tai turruttanut mielensä. Ei sitä kestä pitkään, että tietää, että jotkut ovat valmiita kuolemaan sen puolesta, mikä tuhoaa planeettamme"

Jos joku ei kestä elämää selvin päin, hänellä on jonkinasteinen mielenterveysongelma. Alkoholi ei siis ole "kestämättömän elämän" oikea hoito. Kyvyttömyys kestää elämää vaatii ammatillista hoitoa, ei missään tapauksessa alkoholia. Alkoholi on merkittävin mielenterveysongelmien aiheuttaja. Alkoholin käyttäminen ei ratkaise yhtään ongelmaa, mutta se aiheuttaa paljon ongelmia.

"Kun ei ole ongelmia itsellä, voi nollata päänsä."

Kun ei ole ongelmia, ei ole mitään syytä eikä tarvetta "nollata päätä". Kun ei ole ongelmia, ei tarvitse käyttää lainkaan alkoholia.

Jos on ongelmia, niin silloin keskitytään niiden poistamiseen, ja käsittelyyn, ei muuhun. Ei paeta niitä.

Totta, miksi sitten pakenet alkoholiin? Miksi et kohtaa ongelmia selvin päin?

"Olen jo monesti sanonut, että järkevä käyttäjä ei aiheuta kenellekään ongelmia, päinvastoin."

Ainut järkevä alkoholinkäyttötapa on olla käyttämättä lainkaan alkoholia. Miksi muka pitäisi pelata venäläistä rulettia terveydellään ja hengellään, kun kerran kukaan ei pakota käyttämään alkoholia, eikä ole mitään tarvetta eikä syytä käyttää alkoholia?

Tuossa sinulle faktaa, ellet ole aikaisemmin tullut huomanneeksi:

* Alkoholiriippuvuus
        * Alkoholimaksasairaudet
        * Alkoholihaimasairaudet
        * Alkoholisydänsairaus
        * Alkoholigastriitti
        * Alkoholineuropatia
        * Alkoholikouristukset

Alkoholin osuus kuolleisuudesta*

11% kaikista yli 20-v. miesten kuolemista liittyi alkoholiin

2% kaikista yli 20-v. naisten kuolleisuudesta liittyi alkoholiin

* Tapani Valkosen työryhmä 1997

Alkoholisairaudet Suomessa 1999 – 2000

Alkoholisairauksiin ja -myrkytyksiin kuolleet (1999) 1 350
        Päihdyksissä tapaturmaan kuolleet (1999) 530
        Väkivaltatilanteissa kuolleet, jotka alkoholin vaikutuksen alaisia (1999) 470
        Päihtyneet uhrit (1999) 60 – 70
        Alkoholisairaudet pääsairautena, hoitopäivät (2000) 26 600
        Alkoholisairauden takia työkyvyttömyyseläkkeellä (2000) 8 900
        Alkoholinkäytöstä johtuva sairaus pääsairautena 3 500

ALKOHOLI ON OSATEKIJÄNÄ JOIDENKIN SAIRAUKSIEN SYNNYLLE
        * Eräät syövät
        * Eräät ihosairaudet
        * Sydämen rytmihäiriöt
        * Kohonnut verenpaine

* Tapaturmat
        * Sukupuolitaudit
        * Ennenaikaisen kuoleman riski http://www.stat.fi/ajk/tiedotteet/v2004/238ters.html
        - Alkoholimyrkytys
        - Alkoholi ja liikenne - vaarallinen yhdistelmä
        -Suurin osa tapoista liittyy alkoholiin

* Sokeritauti
        * Ihosairaudet
        * Maksasairaudet
        * Hepatiitti
        * Alkoholiepilepsia

* Unettomuus
        * Motoriikan häiriöt

Alkoholi aiheuttaa miehillä miessukupuolihormonituotannon ja sperman laadun huomattavaa heikkenemistä, impotenssia, ja naisellisten piirteiden kehittymistä.
        Naisille alkoholi aiheuttaa miessukupuoliharmonituotannon kiihtymistä, hedelmättömyyttä ja miehistymistä. Naisen raskausaikana nauttima alkoholi vaarantaa sikiön kehityksen ja pahimmassa tapauksessa aiheuttaa sikiön kuolemisen kohtuun.

• ...
        oggi kirjoitti:

"Vai näyttää nainen kauniimmalta kun hän on alkoholin vaikutuksen alaisena? Voitko perustella tuon?"
        Siis ei, vaan nainen näyttää kauniimmalta kun minä itse olen humalassa. Mikään ei ole niin hirvittävää katseltavaa, kuin katsella juopunutta naista, jota ei kehtaa käyttää hyväkseen(kirottu moraali).

"Ei sinun tarvitse käyttää ollenkaan alkoholia, kun lakkaat hangailemasta niiden korppikotkien, kanojen ja lehmien kanssa."
        Katselen minä taideteoksiakin. Kaunis nainen on sellainen, ja humalassa niitä taideteoksia on vain enemmän.

"Hanki itsellesi laatunainen, niin sinulle ei tule enää mieleenkaan olla kännissä."
        Kyllä sitä silti taidenäyttelyissä voisi käydä, vaikka omistaisikin aidon picasson.

"Eiköhän tuossa ole ihan tarpeeksi syytä olla käyttämättä: Voiko edes parempaa syytä ollakaan kuin oma terveys ja henki."
        Kuten jo sanoin, ei kohtuu käyttäjille.

Lisäksi, kyllä vain voi. En voisi ikinä esimerkiksi poltta tupakkaa, mutta suonensisäiset vielä saattaisin hyväksyä. Minusta on OK tuhota itsensä, mutta ei satunnaisia ihmisiä.

Kun juon, juon kohtuudella. En ikinä juo masentuneena, tai vihaisena.

"Minusta on OK tuhota itsensä"

Nyt ymmärrän miksi käytät alkoholia.

• ... kirjoitti:

"Minua ei kiinnosta, tapahtuvatko murhat alkoholin vai liiman vaikutuksen alaisina. Ne ovat väistämättömiä. Ihminen sekottaa päänsä jollain, ja sitten on vapaa tekemään mitä lystää, ainakin omasta mielestään."

Olisi syytä kiinnostaa. Murhat ja tapot eivät ole väistämättömiä. Suurin osa murhista ja tapoista voitaisiin enneltaehkäistä. Koska kerran suurin osa murhista, tapoista ja väkivaltarikoksista tehdään alkoholin vaikutuksen alaisena, paras ja tehokkain tapa ennaltaehkäistä ennenaikaisia kuolemantapauksia on välttää alkoholin käyttämistä.

"Ei ole mahdollista nollata noilla tavoilla"

Kylläpä vain voi. Itsekin käytän noita päihteettömiä rentoutumiskeinoja, ja näyttää siltä että itsekin käytät:"Näitä itsekkin pääsääntöisesti käytän"

"Jos joku kestää maailman menoa, niin hän on sulkenut silmänsä. Tai turruttanut mielensä. Ei sitä kestä pitkään, että tietää, että jotkut ovat valmiita kuolemaan sen puolesta, mikä tuhoaa planeettamme"

Jos joku ei kestä elämää selvin päin, hänellä on jonkinasteinen mielenterveysongelma. Alkoholi ei siis ole "kestämättömän elämän" oikea hoito. Kyvyttömyys kestää elämää vaatii ammatillista hoitoa, ei missään tapauksessa alkoholia. Alkoholi on merkittävin mielenterveysongelmien aiheuttaja. Alkoholin käyttäminen ei ratkaise yhtään ongelmaa, mutta se aiheuttaa paljon ongelmia.

"Kun ei ole ongelmia itsellä, voi nollata päänsä."

Kun ei ole ongelmia, ei ole mitään syytä eikä tarvetta "nollata päätä". Kun ei ole ongelmia, ei tarvitse käyttää lainkaan alkoholia.

Jos on ongelmia, niin silloin keskitytään niiden poistamiseen, ja käsittelyyn, ei muuhun. Ei paeta niitä.

Totta, miksi sitten pakenet alkoholiin? Miksi et kohtaa ongelmia selvin päin?

"Olen jo monesti sanonut, että järkevä käyttäjä ei aiheuta kenellekään ongelmia, päinvastoin."

Ainut järkevä alkoholinkäyttötapa on olla käyttämättä lainkaan alkoholia. Miksi muka pitäisi pelata venäläistä rulettia terveydellään ja hengellään, kun kerran kukaan ei pakota käyttämään alkoholia, eikä ole mitään tarvetta eikä syytä käyttää alkoholia?

Tuossa sinulle faktaa, ellet ole aikaisemmin tullut huomanneeksi:

* Alkoholiriippuvuus
        * Alkoholimaksasairaudet
        * Alkoholihaimasairaudet
        * Alkoholisydänsairaus
        * Alkoholigastriitti
        * Alkoholineuropatia
        * Alkoholikouristukset

Alkoholin osuus kuolleisuudesta*

11% kaikista yli 20-v. miesten kuolemista liittyi alkoholiin

2% kaikista yli 20-v. naisten kuolleisuudesta liittyi alkoholiin

* Tapani Valkosen työryhmä 1997

Alkoholisairaudet Suomessa 1999 – 2000

Alkoholisairauksiin ja -myrkytyksiin kuolleet (1999) 1 350
        Päihdyksissä tapaturmaan kuolleet (1999) 530
        Väkivaltatilanteissa kuolleet, jotka alkoholin vaikutuksen alaisia (1999) 470
        Päihtyneet uhrit (1999) 60 – 70
        Alkoholisairaudet pääsairautena, hoitopäivät (2000) 26 600
        Alkoholisairauden takia työkyvyttömyyseläkkeellä (2000) 8 900
        Alkoholinkäytöstä johtuva sairaus pääsairautena 3 500

ALKOHOLI ON OSATEKIJÄNÄ JOIDENKIN SAIRAUKSIEN SYNNYLLE
        * Eräät syövät
        * Eräät ihosairaudet
        * Sydämen rytmihäiriöt
        * Kohonnut verenpaine

* Tapaturmat
        * Sukupuolitaudit
        * Ennenaikaisen kuoleman riski http://www.stat.fi/ajk/tiedotteet/v2004/238ters.html
        - Alkoholimyrkytys
        - Alkoholi ja liikenne - vaarallinen yhdistelmä
        -Suurin osa tapoista liittyy alkoholiin

* Sokeritauti
        * Ihosairaudet
        * Maksasairaudet
        * Hepatiitti
        * Alkoholiepilepsia

* Unettomuus
        * Motoriikan häiriöt

Alkoholi aiheuttaa miehillä miessukupuolihormonituotannon ja sperman laadun huomattavaa heikkenemistä, impotenssia, ja naisellisten piirteiden kehittymistä.
        Naisille alkoholi aiheuttaa miessukupuoliharmonituotannon kiihtymistä, hedelmättömyyttä ja miehistymistä. Naisen raskausaikana nauttima alkoholi vaarantaa sikiön kehityksen ja pahimmassa tapauksessa aiheuttaa sikiön kuolemisen kohtuun.

"Murhat ja tapot eivät ole väistämättömiä."
        Heikko lajimme tuhoutuu helpommin, jos sillä ei ole helppoa tapaa paeta ongelmiaan. Aiheuttaa suuremman ongelman jos kukaan ei käyttäisi alkoholia, kuin nykyinen tilanne.

"Itsekin käytän noita päihteettömiä rentoutumiskeinoja, ja näyttää siltä että itsekin käytät:"Näitä itsekkin pääsääntöisesti käytän""
        Rentoutuminen ei ole aivojen nollaamista. Aivojen nollaaminen on syvempää, kuin pelkkä rauhoittuminen, sillä rauhoittuneessa tilassa on edelleen tietoinen kaikesta. Juuri siitä tietoisuudesta pitää päästä eroon.

"Jos joku ei kestä elämää selvin päin, hänellä on jonkinasteinen mielenterveysongelma"
        Siinä tapauksessa yli puolella suomalaisista on mielenterveysongelma.

"Kun ei ole ongelmia, ei ole mitään syytä eikä tarvetta "nollata päätä". Kun ei ole ongelmia, ei tarvitse käyttää lainkaan alkoholia."
        Vain tällöin voi käyttää, muulloin se on pakenemista joka vain lisää ongelmia. Kuten on myös liikunta ja monet muutkin asiat, jos niitä käytetään rentoutumiseen silloin, kun on ongelmia.

"Totta, miksi sitten pakenet alkoholiin? Miksi et kohtaa ongelmia selvin päin?"
        Puhunko minä jollekin seinälle tässä, tai radiolle? Toistetaan:
        "minulla ei saa olla ongelmia jos aion nollata pääni"

Ja alkoholi on ainut laillinen tapa nollata pää, joten sitä käytän. Mutta vain silloin, kun ei ole ongelmia(tai jos sitä aikaa minkä käytän alkoholiin ei voisi käyttää ongelman ratkaisuun)

"11% kaikista yli 20-v. miesten kuolemista liittyi alkoholiin "
        Ja 50% käyttää enemmän alkoholia kuin minä... en ole todellakaan riskirajoilla

Lisäksi noita ongelmia mitä luottelit, ei aiheudu kohtuu käyttäjillä. SE ON FAKTA... ainakin tuntuisi oudolta, että yhteiskunta kannustaisi alkoholiin, jos nuo olisivat totta... nimittäin koulussa on painotettu:
        kohtuudella kun käyttää, niin ei ongelmia ilmaannu.

"Ainut järkevä alkoholinkäyttötapa on olla käyttämättä lainkaan alkoholia."
        Ainut järkevä tapa käyttää keittiöveistä on olla käyttämättä sitä lainkaan.

• ... kirjoitti:

"Minusta on OK tuhota itsensä"

Nyt ymmärrän miksi käytät alkoholia.

Jos mieltäsi lohduttaa illuusio, että minulle aiheutuu jonkinlaisia ongelmia alkoholista, niin siitä vain.

Minä olen alkoholisti, kuusikymmentä vuotta olen elänyt lasolilla ja käyn täälläkin vain kirjaston koneilla.

Tuntuuko paremmalta?

• ...
        oggi kirjoitti:

"Murhat ja tapot eivät ole väistämättömiä."
        Heikko lajimme tuhoutuu helpommin, jos sillä ei ole helppoa tapaa paeta ongelmiaan. Aiheuttaa suuremman ongelman jos kukaan ei käyttäisi alkoholia, kuin nykyinen tilanne.

"Itsekin käytän noita päihteettömiä rentoutumiskeinoja, ja näyttää siltä että itsekin käytät:"Näitä itsekkin pääsääntöisesti käytän""
        Rentoutuminen ei ole aivojen nollaamista. Aivojen nollaaminen on syvempää, kuin pelkkä rauhoittuminen, sillä rauhoittuneessa tilassa on edelleen tietoinen kaikesta. Juuri siitä tietoisuudesta pitää päästä eroon.

"Jos joku ei kestä elämää selvin päin, hänellä on jonkinasteinen mielenterveysongelma"
        Siinä tapauksessa yli puolella suomalaisista on mielenterveysongelma.

"Kun ei ole ongelmia, ei ole mitään syytä eikä tarvetta "nollata päätä". Kun ei ole ongelmia, ei tarvitse käyttää lainkaan alkoholia."
        Vain tällöin voi käyttää, muulloin se on pakenemista joka vain lisää ongelmia. Kuten on myös liikunta ja monet muutkin asiat, jos niitä käytetään rentoutumiseen silloin, kun on ongelmia.

"Totta, miksi sitten pakenet alkoholiin? Miksi et kohtaa ongelmia selvin päin?"
        Puhunko minä jollekin seinälle tässä, tai radiolle? Toistetaan:

Ja alkoholi on ainut laillinen tapa nollata pää, joten sitä käytän. Mutta vain silloin, kun ei ole ongelmia(tai jos sitä aikaa minkä käytän alkoholiin ei voisi käyttää ongelman ratkaisuun)

"11% kaikista yli 20-v. miesten kuolemista liittyi alkoholiin "
        Ja 50% käyttää enemmän alkoholia kuin minä... en ole todellakaan riskirajoilla

Lisäksi noita ongelmia mitä luottelit, ei aiheudu kohtuu käyttäjillä. SE ON FAKTA... ainakin tuntuisi oudolta, että yhteiskunta kannustaisi alkoholiin, jos nuo olisivat totta... nimittäin koulussa on painotettu:
        kohtuudella kun käyttää, niin ei ongelmia ilmaannu.

"Ainut järkevä alkoholinkäyttötapa on olla käyttämättä lainkaan alkoholia."
        Ainut järkevä tapa käyttää keittiöveistä on olla käyttämättä sitä lainkaan.

"Heikko lajimme tuhoutuu helpommin, jos sillä ei ole helppoa tapaa paeta ongelmiaan."

Alkoholi ei ole tapa ratkaista ongelmia, vaan se on tapa kerjätä ongelmia. Alkoholi ei ole ratkaissut koskaan yhtään ongelmaa, sen sijaan alkoholi on aiheuttanut mittaamattomasti inhimillistä kärsimystä, sairauksia ja kuolemaa. On suorastan järjetöntä kerjätä itselleen sairuksia ja kärsimystä.

"Vain tällöin voi käyttää,.."

Vain silloin voi käyttää, kun ei ole mitään syytä eikä tarvetta käyttää???? HALOO, kopkop, Onko ketään kotona?????

"Aiheuttaa suuremman ongelman jos kukaan ei käyttäisi alkoholia, kuin nykyinen tilanne."

Älä naurata. Ei ole olemassa yhtään ainutta ongelmaa joka johtuisi siitä ettei käytä alkoholia. Alkoholi sen sijaan aiheuttaa valtavasti ongelmia, mitattiinpa se sitten yksilötasolla, tai yhteiskunnallisella tasolla.

"Siinä tapauksessa yli puolella suomalaisista on mielenterveysongelma"

Saattaapa ollakin, enkä yhtään ihmettele vaikka niin olisikin. Mutta, jos puolet suomalaisista käyttäytyy idioottimaisesti, tarvitseeko sinun olla idioottimaisesti? Tarvitset mielenterveydellistä hoitoa ja apua, alkoholia et missään tapauksessa!!

Mitä ihmettä? Miksi nollaisit, jos ei ole mitään nollattavaa?????????

Nollaamisesta puheenollen, kukaan ei ole koskaan pystynyt perustelemaan sitä miksi pää edes pitäisi nollata. Varsinkaan kun se tarkoittaa uhkapeliä oman terveyden ja hengen kanssa. Mitä järkeä, HALOO!!??

"Ja 50% käyttää enemmän alkoholia kuin minä... en ole todellakaan riskirajoilla"

Alkoholinkäyttö on riskiraja. Jokainen joka käyttää alkoholia elää riskirajalla. Terveellistä tai turvallista tapaa käyttää alkoholia ei ole olemassakaan. Alkoholi on itse asiassa myrkky, sitä ei ole edes tarjoitettu sisäisesti nautittavaksi, vaan desinfiointiaineeksi. Kun käytät alkoholia, myrkytät itseäsi vapaaehtoisesti!!

"Rentoutuminen ei ole aivojen nollaamista. Aivojen nollaaminen on syvempää, kuin pelkkä rauhoittuminen, sillä rauhoittuneessa tilassa on edelleen tietoinen kaikesta. Juuri siitä tietoisuudesta pitää päästä eroon."

Vinkki -> Oletko koskaan kokeillut nukkumista?

• ...
        oggi kirjoitti:

Jos mieltäsi lohduttaa illuusio, että minulle aiheutuu jonkinlaisia ongelmia alkoholista, niin siitä vain.

Minä olen alkoholisti, kuusikymmentä vuotta olen elänyt lasolilla ja käyn täälläkin vain kirjaston koneilla.

Tuntuuko paremmalta?

En nauti, jos kärsit, vaan kärsin itsekin.

Mutta asenteesi; "minusta on OK tuhota itsensä" on erittäin huolestuttava, Olen huolissani puolestasi..

• ... kirjoitti:

En nauti, jos kärsit, vaan kärsin itsekin.

Mutta asenteesi; "minusta on OK tuhota itsensä" on erittäin huolestuttava, Olen huolissani puolestasi..

"En nauti, jos kärsit, vaan kärsin itsekin."
        Ei, et kärsi. Kuvittelet. Lisäksi, ihmisellä on oikeus pilata elämänsä, sitä kutsutaan yksilön vapaudeksi. Mutta ei luonnollisestikkaan pilata kenenkään muun elämää.

"on erittäin huolestuttava"
        Niinkö? Minusta on paljon huolestuttavampi asenne "ei ole oikein tuhota itseään", sillä silloin suuntavaihtoehtona on se, että mennään täysin massan mukana, sillä jos kielletään itsensä tuhoaminen, kyseessä on aina mielipide. Se mikä tuhoaa sinut, ei välttämättä tuhoa minua.

• ... kirjoitti:

"Heikko lajimme tuhoutuu helpommin, jos sillä ei ole helppoa tapaa paeta ongelmiaan."

Alkoholi ei ole tapa ratkaista ongelmia, vaan se on tapa kerjätä ongelmia. Alkoholi ei ole ratkaissut koskaan yhtään ongelmaa, sen sijaan alkoholi on aiheuttanut mittaamattomasti inhimillistä kärsimystä, sairauksia ja kuolemaa. On suorastan järjetöntä kerjätä itselleen sairuksia ja kärsimystä.

"Vain tällöin voi käyttää,.."

Vain silloin voi käyttää, kun ei ole mitään syytä eikä tarvetta käyttää???? HALOO, kopkop, Onko ketään kotona?????

"Aiheuttaa suuremman ongelman jos kukaan ei käyttäisi alkoholia, kuin nykyinen tilanne."

Älä naurata. Ei ole olemassa yhtään ainutta ongelmaa joka johtuisi siitä ettei käytä alkoholia. Alkoholi sen sijaan aiheuttaa valtavasti ongelmia, mitattiinpa se sitten yksilötasolla, tai yhteiskunnallisella tasolla.

"Siinä tapauksessa yli puolella suomalaisista on mielenterveysongelma"

Saattaapa ollakin, enkä yhtään ihmettele vaikka niin olisikin. Mutta, jos puolet suomalaisista käyttäytyy idioottimaisesti, tarvitseeko sinun olla idioottimaisesti? Tarvitset mielenterveydellistä hoitoa ja apua, alkoholia et missään tapauksessa!!

Mitä ihmettä? Miksi nollaisit, jos ei ole mitään nollattavaa?????????

Nollaamisesta puheenollen, kukaan ei ole koskaan pystynyt perustelemaan sitä miksi pää edes pitäisi nollata. Varsinkaan kun se tarkoittaa uhkapeliä oman terveyden ja hengen kanssa. Mitä järkeä, HALOO!!??

"Ja 50% käyttää enemmän alkoholia kuin minä... en ole todellakaan riskirajoilla"

Alkoholinkäyttö on riskiraja. Jokainen joka käyttää alkoholia elää riskirajalla. Terveellistä tai turvallista tapaa käyttää alkoholia ei ole olemassakaan. Alkoholi on itse asiassa myrkky, sitä ei ole edes tarjoitettu sisäisesti nautittavaksi, vaan desinfiointiaineeksi. Kun käytät alkoholia, myrkytät itseäsi vapaaehtoisesti!!

"Rentoutuminen ei ole aivojen nollaamista. Aivojen nollaaminen on syvempää, kuin pelkkä rauhoittuminen, sillä rauhoittuneessa tilassa on edelleen tietoinen kaikesta. Juuri siitä tietoisuudesta pitää päästä eroon."

Vinkki -> Oletko koskaan kokeillut nukkumista?

"Alkoholi ei ole tapa ratkaista ongelmia,"
        No shit Einstein. Haloo, 1 1=2. Oikeesti, enköhän ole tehnyt selväksi että tiedän tuon asian.

"Vain silloin voi käyttää, kun ei ole mitään syytä eikä tarvetta käyttää?"
        Onko sinulle käsittämätöntä sellainen, että ei käytä alkoholia pakokeinona? Miksi sinä haluat kokoajan paeta. Miksi kestä, ja juhli voittoasi.

"Ei ole olemassa yhtään ainutta ongelmaa joka johtuisi siitä ettei käytä alkoholia."
        Koska alkoholia voi käyttää ennen kuin ongelmat ilmestyvät. Yhteiskuntamme olisi paljon synkempi ja konemaisempi.

"Ja kaikki tahtoo olla sekaisin,
        kyllä mäkin tykkään tehdä niin.
        Joskus pudotaan tuolilta, se on
        kivaa kivaa kivaa!"
        -pahoittelen, en muista esittäjää enkä biisin nimeä

"Nollaamisesta puheenollen, kukaan ei ole koskaan pystynyt perustelemaan sitä miksi pää edes pitäisi nollata."
        Koska muuten ei kestä itseään. Liikaa ajatuksia, liian pitkään. Kokoajan, lakkaamatta. Mahdollisuus unohtaa kuka on, ja missä on ja miksi on, hetkellinen rauha. Ei pakenemista, lomaa. Pakeneminen on sitä, että paetaan, kun vihollinen tulee. Loma on sitä, kun mennään pois tilanteesta, kun ei vihollista ole näkö piirissä.

"Varsinkaan kun se tarkoittaa uhkapeliä oman terveyden ja hengen kanssa."
        Olemme tehneet molemmat kantamme tästä asiasta selviksi. En näe enää syytä jatkaa kinaamista tästä asiasta. Sanoakseni vain, että hyvin pieni määrä pallokalan myrkkyä(en muista, taitaa olla tarkalleen ottaen bakteereja) ei ole tappavaa. Mutta vähänkin merkittävä määrä on. Pieni määrä ei aiheuta mitään muuta, kuin kutittelua kurkussa, ja vähänkin merkittävä määrä tappaa, tai ainakin halvaannuttaa(jos on onnekas) joksikin aikaa.

"sitä ei ole edes tarjoitettu sisäisesti nautittavaksi, vaan desinfiointiaineeksi."
        Ei, sitä ei ole tarkoitettu miksikään, sillä ei ole olemassa mitään, mikä voisi sen tarkoittaa joksikin. Mutta sitä voi käyttää desinfiontiaineena.

Tiesitkö muuten, että syöpälääkkeet eivät itseasiassa ole lääkkeitä, vaan myrkkyjä. Täsmä"lääkkeet" ovat todellisuudessa pääsääntöisesti täsmämyrkkyjä.

"Vinkki -> Oletko koskaan kokeillut nukkumista?"
        Etkö näe unia? Nukkuminen on enemmänkin vastakkaista nollaamiselle... siinä kelataan kaikki ajatukset... sitä ei muista, mutta sen tuntee.

"jos puolet suomalaisista käyttäytyy idioottimaisesti, tarvitseeko sinun olla idioottimaisesti?"
        Jos yli puolet käyttäytyy mielestäsi idioottimaisesti, niin voisiko vika olla mitenkään omassa ajattelussasi?

Alkoholi, on poistuminen taistelukentältä. Sinusta kaikki muu, kuin pakeneminen on tarpeetonta. Sinusta loma on hyödytöntä, sillä silloin ei ole kriittistä tarvetta poistua taistelukentältä.

• sinnittelijä

koska kuollaan oikeaan aikaan, ettei siis kuolla ennenaikaisesti.

• JSS

elinajanodotteen iässä, länsimaissa miehillä vähän vajaa 80, naisilla vähän yli 80, vuotta.

• ...

luonnollisen vanhuuden kuoleman, eli kuoleman joka ei johdu epäterveistä ja/tai itsetuhoisista elämäntavoista, itsehankituista sairauksista(esim. alkoholisairaudet), väkivallasta, tapaturmasta tai onnettomuudesta.

• animagus

1. Käytätkö alkoholia? Toisinaan.

2. Jos käytät, niin miksi? Ruokajuomana, seurustelujuomana, mielen virkistykseksi...

3. Kuinka paljon käytät alkoholia viikkotasolla? Vaihtelee todella paljon... Nollasta yhteen tai puolikkaaseen viinipulloon, ehkäpä.

4. Miten usein käytät alkoholia viikkotasolla? En joka viikko ollenkaan.

Näin pienet määrät eivät uhkaa henkeäni saati vaaranna terveyttäni.

(Miten tämä aihe liittyy ateismiin?)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7780
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5587
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4851
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4773
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      75
      3554
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2818
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      60
      2521
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2448
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2392
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2274
    Aihe