Ollaanko lähdetty liikkeelle?

Väärästä päästä?Jos uskon asioita ajatellaan siltä kannalta että.
Ateisti kieltää kaikkien jumalien olemassaolon, uskovainen kristitty kaikkien muun paitsi tämän Yhden.Teette ihan oikein siinä että kiellätte kaikki muut krishnat,visnat ja allahit mutta väärin siinä että kiellätte tämän Yhden.

Tältä kannalta katsottuna eromme ei ole niin suuri vaikkakin ratkaiseva.
Ja ai niin oggi, kysyit mitenkä se nyt meni.Onko niin että p on sinussa ottanut vallan ja kuvittelet vain että olet Jumalan puolella?
Kyllä voin tietää olevani Jumalan puolella.

7

397

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tvab.

Niin no mistä tiedät että muita jumaluuksia ei ole olemassa, tai että omasi on ainoa oikea?
      Siis perustele.
      Ja itse olen ateisti mutta en kiellä mitään uskontoja. Miten voi kieltää jotain mitä ei ole olemassa?

• Jaakobbi

Siinä olet oikeassa, että emme ole kovin erilaisia, mutta määrittelysi kusee.

Tämä menee näin.

Ateisti kieltää kaikki jumalat ja kristityt kaikki paitsi yhden. Enää ei ole pitkä matka kieltämään myös tuo yksi luonnoton olento.

Tervetuloa reaalimaailmaan "vielä" uskovat ystävämme.

• tvab.

Siis, miten ateisti voi kieltää mitään?
        Siis jos ei usko Jumalaan niin miten voi sitä kieltää?
        Voitko sinä kieltää näkymätöntä lentävää yksi sarvista, jos et usko sellaiseen?

• "Onko niin että p on sinussa ottanut vallan ja kuvittelet vain että olet Jumalan puolella?

Kyllä voin tietää olevani Jumalan puolella."
      Niinhän sinulle uskottelee paholainen. Hän houkuttelee sinua lahjoilla ja lupauksillaan väärälle polulle, polulle, josta et saa, etkä tuota muuta kuin kärsimystä. Mistä tuo tieto on peräsin? Luuletko, että paholainen kuuluttaisi sinulle, "hei, olen paholainen, tottele minua" ei, ensimmäinen askel manipulaatiossa on se, että ei kerro, minkä asialla oikeasti on. Kerro minulle, mistä olet saanut tämän tiedon? Raamatusta? Raamatussa valehdellaan ja johdetaan harhaan. Lahjotaan ja lupaillaan, kuulostaa paljon paholaisenkin kädenjäljiltä. Sisimmästäsi? Kaikkihan me tiedämme että monia ihmisiä on johdettu harhaan, eivätkä he tiedä sitä. Emme voi tietää, ettemmekö me olisi osa näistä henkilöistä. On olemassa yksi asia, mitä meissä ei voida manipuloida, sen voi tuhota, mutta ei muokata, ja se on järkemme, älykkyytemme, logiikkamme. Jos olemme jumalan ulottumattomissa älymme takia, eikö ole loogista, että tämä on asia, jonka jumala on halunnut, jotta paholainen ei voisi juonitella meitä vastaan.

• jos olemme kaukana Jumalasta älymme takia tai muusta syystä, silloin olemme alttiita sielunvihollisen hyökkäyksille.
        Vai Raamatussa johdetaan harhaan.Pitää paikkansa sillä siinä kerrotaan että käärme johti Eevan ja Aatamin harhaan.
        Siltä varalta että nyt katsot Raamatusta että hei eiväthän he kuolleetkaan niin kuin piti.
        Kyllä kuolivat.Joutuivat eroon Jumalasta ja se on yksi kuoleman muoto eli henkinen kuolema.
        Kuolema ei ole pelkästään sitä että nyt on elämä the end ja ruumis kuollut.

Muttei siinä johdeta harhaan Jumalan miesten toimesta.Pyrin elämään Jumalaa lähellä ja siitä tiedän olevani oikealla tiellä.

• L.J.H kirjoitti:

jos olemme kaukana Jumalasta älymme takia tai muusta syystä, silloin olemme alttiita sielunvihollisen hyökkäyksille.
        Vai Raamatussa johdetaan harhaan.Pitää paikkansa sillä siinä kerrotaan että käärme johti Eevan ja Aatamin harhaan.
        Siltä varalta että nyt katsot Raamatusta että hei eiväthän he kuolleetkaan niin kuin piti.
        Kyllä kuolivat.Joutuivat eroon Jumalasta ja se on yksi kuoleman muoto eli henkinen kuolema.
        Kuolema ei ole pelkästään sitä että nyt on elämä the end ja ruumis kuollut.

Muttei siinä johdeta harhaan Jumalan miesten toimesta.Pyrin elämään Jumalaa lähellä ja siitä tiedän olevani oikealla tiellä.

"jos olemme kaukana Jumalasta älymme takia tai muusta syystä, silloin olemme alttiita sielunvihollisen hyökkäyksille."
        Entäpä, jos olemme kaukana jumalasta, jotta olisimme kaukana myös "sielunvihollisesta"... tuskin jumala niin julma olisi, että meidän ainoa kyky selvitä johtaisi meidät lähemmäksi "sielunvihollista".

Raamatussa väitetään asiota, jotka eivät pidä paikkaansa. Raamatussa valehdellaan, siis, raamatun sana on valheellista havaintojemme perusteella... tämä voisi olla vihje siitä, että raamattu ei ole jumalan sanaa. Raamatussa ollaan jumalan nimeen epäoikeudenmukaisia... voiko tätä pitää oikeana... kehotetaan peräti julmuuksiin.

"Pyrin elämään Jumalaa lähellä"
        Minäkin pyrin vastaamaan kokeissa aina oikein... siltikään kaikki vastaukseni eivät aina ole oikein... ehkä olet väärässä... ehket olekkaan jumalan vieressä, vaan paholaisen.

Jos raamattu on jumalan käsialaa, hän häpeää sitä, enkä kehottaisi ottamaan sitä puheeksi, jos on olemassa tämä jumala, kun jumala on lähettyvillä.

• Paha setä
        oggi kirjoitti:

"jos olemme kaukana Jumalasta älymme takia tai muusta syystä, silloin olemme alttiita sielunvihollisen hyökkäyksille."
        Entäpä, jos olemme kaukana jumalasta, jotta olisimme kaukana myös "sielunvihollisesta"... tuskin jumala niin julma olisi, että meidän ainoa kyky selvitä johtaisi meidät lähemmäksi "sielunvihollista".

Raamatussa väitetään asiota, jotka eivät pidä paikkaansa. Raamatussa valehdellaan, siis, raamatun sana on valheellista havaintojemme perusteella... tämä voisi olla vihje siitä, että raamattu ei ole jumalan sanaa. Raamatussa ollaan jumalan nimeen epäoikeudenmukaisia... voiko tätä pitää oikeana... kehotetaan peräti julmuuksiin.

"Pyrin elämään Jumalaa lähellä"
        Minäkin pyrin vastaamaan kokeissa aina oikein... siltikään kaikki vastaukseni eivät aina ole oikein... ehkä olet väärässä... ehket olekkaan jumalan vieressä, vaan paholaisen.

Jos raamattu on jumalan käsialaa, hän häpeää sitä, enkä kehottaisi ottamaan sitä puheeksi, jos on olemassa tämä jumala, kun jumala on lähettyvillä.

Oggi Syötti uskovaiselle enemmän kuin hän jaksoi niellä!
        Tämä ajatus ansaitsisi mielestäni enemmän huomiota, laita Uusi aihe samasta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      56
      1294
    2. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      19
      917
    3. 68
      772
    4. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      64
      758
    5. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      69
      718
    6. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      47
      714
    7. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      131
      645
    8. Humalassa autolla ajo.

Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.
      Suomussalmi
      10
      612
    9. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      595
    10. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      579
    11. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      538
    12. Jäljitelmä Birginit

Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      521
    13. Hurja pako Kuhmossa

19 vuotias kaahasi humalassa jalkakäytävälle tänään. Kuka mitä häh.
      Kuhmo
      4
      512
    14. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      75
      508
    15. Hyvää yötä hurmuri

Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä
      Ikävä
      24
      493
    16. Pitäisikö seksille asettaa huvivero?

(ja jos hankkisi todistuksen sen harrastamisesta velvollisuudesta tai lisääntymistarkoituksessa, saisi siitä vapautuksen
      Sinkut
      113
      454
    17. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      16
      451
    18. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      36
      445
    19. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      36
      437
    20. Olet pelottava ilme vakavana

Sitä alkaa ajatella äkkiä kaikenlaista. Synkkiäkin juttuja. Kai tässä oma mielikuvitus kun laukkaa. 🤔😳
      Ikävä
      26
      437
    Aihe