HAUTALA PUOLUSTUSVOIMIEN

LJM

ylipäälikkönä.
Tuntuisi suorastaan irvokkaalta jos Hautalasta tuli-
si puolustusvoimien ylipäälikkö.
He,jotka aikoinaan ovat uhranneet nuoruutensa ja
monet myös terveytensä taistellessaan tämän maan
itsenäisyyden puolesta tuskin suuremmin riemuitsisi-
vat moisesta asiasta.Ovathan vihreät osoittaneet
sen varsin selvästi miten he arvostavat näitä vete-
raneja.
Harvoin,edes juhlapuheissakaan vihreät ovat heille
uhranneet edes ajatustakan.
Osa sotiemme veteraaneista joutui kärsimään tehdystä eläkeleikkauksesta ja kärsii siitä edel-
leen.
Myös vihreiden julkistamassa köyhyyspaketissa he
jättivät vanhukset ja veteraanit täysin huomiotta.
Kysynkin nyt vihreiden kannattajilta,eivätkö nä-
mä ihmiset ole ansainneet edes hieman parempaa???

10

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • torjuntavoitto

      Jos Hautala olisi ylipäällikkö,niin vihollinen voisi ehkä joskus pelästyä Hautalan nähdessään ja perääntyä vähäksi aikaa.

      • tytär

        Hautala osaisi ainakin sotilasarvot paremmin kuin Halonen. Sitäpaitsi hän ei haluaisi presidentille armeijan ylipäällikkyyttä. Se kuuluu vihreiden mielestä ammatti-ihmiselle. Vihreät haluavat muutenkin karsia presidentin tehtäviä ja vahvistaa hallituksen sekä eduskunnan asemaa. Jos presidentti on tarpeellinen, olkoon enemmän mielipidevaikuttaja ja hoitakoon edustustehtäviä.

        Suomalaiset ovat aina olleet alamaisia, milloin Ruotsin kuninkaan milloin Venäjän keisarin milloin Kekkosen. Aina on opittu kumartelemaan johonkin suuntaan. Kuvitellaan, että presidentti on ainut, joka pystyy hoitamaan maan asioita. Siitä kaipuu vahvan presidentin perään.


      • vikaa olisi
        tytär kirjoitti:

        Hautala osaisi ainakin sotilasarvot paremmin kuin Halonen. Sitäpaitsi hän ei haluaisi presidentille armeijan ylipäällikkyyttä. Se kuuluu vihreiden mielestä ammatti-ihmiselle. Vihreät haluavat muutenkin karsia presidentin tehtäviä ja vahvistaa hallituksen sekä eduskunnan asemaa. Jos presidentti on tarpeellinen, olkoon enemmän mielipidevaikuttaja ja hoitakoon edustustehtäviä.

        Suomalaiset ovat aina olleet alamaisia, milloin Ruotsin kuninkaan milloin Venäjän keisarin milloin Kekkosen. Aina on opittu kumartelemaan johonkin suuntaan. Kuvitellaan, että presidentti on ainut, joka pystyy hoitamaan maan asioita. Siitä kaipuu vahvan presidentin perään.

        koska kyseessä ei ole missikisat. Ylipäällikkyys ja sotaanryhtyminen vaatii analysointia, vaikka ammattilaisiahan siellä sitten onkin takana. Silti Soini sopisi paremmin. Niinistö on mielestäni liian pikkumainen, sopii pankkiin paremmin. Vanhanen.. no parempi kuin Halonen ainakin


      • vikaa olisi kirjoitti:

        koska kyseessä ei ole missikisat. Ylipäällikkyys ja sotaanryhtyminen vaatii analysointia, vaikka ammattilaisiahan siellä sitten onkin takana. Silti Soini sopisi paremmin. Niinistö on mielestäni liian pikkumainen, sopii pankkiin paremmin. Vanhanen.. no parempi kuin Halonen ainakin

        Hautala olisi mielestäni kaikin tavoin hyvä presidentti, eikä presidentin ole mikään pakko olla isänmaallinen armeijan kannattaja. Se olisi vain pelkästään hyvä asia kun suomella olisi presidenttinä sellainen henkilö joka suhtautuisi kielteisemmin suomen armeijaa kohtaan.


      • noin
        DarkFear kirjoitti:

        Hautala olisi mielestäni kaikin tavoin hyvä presidentti, eikä presidentin ole mikään pakko olla isänmaallinen armeijan kannattaja. Se olisi vain pelkästään hyvä asia kun suomella olisi presidenttinä sellainen henkilö joka suhtautuisi kielteisemmin suomen armeijaa kohtaan.

        Haloo, nyt ei kyse Greenpeacen tiodottajasta, vaan Presidentistä 1-henkilöstä tasavallassa

        Ihan yksinkertaisesti, hänestä ei olisi


      • LJM
        tytär kirjoitti:

        Hautala osaisi ainakin sotilasarvot paremmin kuin Halonen. Sitäpaitsi hän ei haluaisi presidentille armeijan ylipäällikkyyttä. Se kuuluu vihreiden mielestä ammatti-ihmiselle. Vihreät haluavat muutenkin karsia presidentin tehtäviä ja vahvistaa hallituksen sekä eduskunnan asemaa. Jos presidentti on tarpeellinen, olkoon enemmän mielipidevaikuttaja ja hoitakoon edustustehtäviä.

        Suomalaiset ovat aina olleet alamaisia, milloin Ruotsin kuninkaan milloin Venäjän keisarin milloin Kekkosen. Aina on opittu kumartelemaan johonkin suuntaan. Kuvitellaan, että presidentti on ainut, joka pystyy hoitamaan maan asioita. Siitä kaipuu vahvan presidentin perään.

        En minä kysellyt miten Hautala tuntee sotilaiden arvomerkit.En myöskään sitä millaiset valtaoikeudet
        vihreät presidentille haluavat.
        Tosiasia kuitenkin on,että jos Hautala nyt valittai-
        siin presidentiksi hänestä tulisi armeijan ylipää-
        likkö halusi hän sitä tai ei.
        Mistä sinulle tuli sellainen käsitys,että minä jo-
        tenkin kaipaisin vahvaa presidenttiä.Omasta mieles-
        täni ei kirjoituksessani edes rivien välissä ole
        viitteitä sellaiseen.
        Vai onko niin,että veteraanien asiat ovat vihreille
        niin arkoja tai niin samantekeviä,että heidät voi
        sivuutta noinvain ja kääntään keskustelun aivan
        muualle.


      • LJM
        DarkFear kirjoitti:

        Hautala olisi mielestäni kaikin tavoin hyvä presidentti, eikä presidentin ole mikään pakko olla isänmaallinen armeijan kannattaja. Se olisi vain pelkästään hyvä asia kun suomella olisi presidenttinä sellainen henkilö joka suhtautuisi kielteisemmin suomen armeijaa kohtaan.

        ihaile itse armeijaa,vaikka siitämuutama vuosikymmen
        sitten ihan mukavia muistoja jäikin.
        Ihailen kuitenkin niitä miehiä ja naisia,jotka meil-
        le ovat tämän vapauden taistelleet.
        Nyt sinullakin on mahdollisuus esittää noita niin
        viisaita ajatuksiasi.Muuten mitenkä luulet,että
        Suomelle olisi silloin käynyt jos armaeijaa ei olisi
        ollut.


      • päättelet
        LJM kirjoitti:

        En minä kysellyt miten Hautala tuntee sotilaiden arvomerkit.En myöskään sitä millaiset valtaoikeudet
        vihreät presidentille haluavat.
        Tosiasia kuitenkin on,että jos Hautala nyt valittai-
        siin presidentiksi hänestä tulisi armeijan ylipää-
        likkö halusi hän sitä tai ei.
        Mistä sinulle tuli sellainen käsitys,että minä jo-
        tenkin kaipaisin vahvaa presidenttiä.Omasta mieles-
        täni ei kirjoituksessani edes rivien välissä ole
        viitteitä sellaiseen.
        Vai onko niin,että veteraanien asiat ovat vihreille
        niin arkoja tai niin samantekeviä,että heidät voi
        sivuutta noinvain ja kääntään keskustelun aivan
        muualle.

        että vihreät eivät arvosta veteraaneja. Arvostus ei ilmene samanlaisena vaahtoamisena kuin joillakin veteraaneja omiin itsekkäisiin pyrkimyksiinsä käyttävillä poliitoikoilla.

        Meillä Suomessa on tapana aina siirtyä äärimmäisyydestä toiseen. Neuvostoliiton aikana veteraaneista ei virallisesti uskallettu puhua. Kun Neuvostoliitto kaatui, mentiin toiseen äärimmäisyyteen. Monet vielä hengissä olevista veteraaneista eivät paljon perusta paraateista ja juhlapuheista. Arvostus voi olla arkielämässä huomioon ottamista ja henkilökohtaista apua, joka ei näy missään tilastoissa.


      • vihreä sanahelinä
        päättelet kirjoitti:

        että vihreät eivät arvosta veteraaneja. Arvostus ei ilmene samanlaisena vaahtoamisena kuin joillakin veteraaneja omiin itsekkäisiin pyrkimyksiinsä käyttävillä poliitoikoilla.

        Meillä Suomessa on tapana aina siirtyä äärimmäisyydestä toiseen. Neuvostoliiton aikana veteraaneista ei virallisesti uskallettu puhua. Kun Neuvostoliitto kaatui, mentiin toiseen äärimmäisyyteen. Monet vielä hengissä olevista veteraaneista eivät paljon perusta paraateista ja juhlapuheista. Arvostus voi olla arkielämässä huomioon ottamista ja henkilökohtaista apua, joka ei näy missään tilastoissa.

        tekee lähinnä vaivaantuneen olon. Vihreä Liitto:
        Suomen Tosi Stalinistit r.p.


      • päättelet kirjoitti:

        että vihreät eivät arvosta veteraaneja. Arvostus ei ilmene samanlaisena vaahtoamisena kuin joillakin veteraaneja omiin itsekkäisiin pyrkimyksiinsä käyttävillä poliitoikoilla.

        Meillä Suomessa on tapana aina siirtyä äärimmäisyydestä toiseen. Neuvostoliiton aikana veteraaneista ei virallisesti uskallettu puhua. Kun Neuvostoliitto kaatui, mentiin toiseen äärimmäisyyteen. Monet vielä hengissä olevista veteraaneista eivät paljon perusta paraateista ja juhlapuheista. Arvostus voi olla arkielämässä huomioon ottamista ja henkilökohtaista apua, joka ei näy missään tilastoissa.

        ajatuksesi, puhut asiaa. Veteraanit siinä kuin monet muutkin arvostavat käytännön apua, juhlapuheitten tasolle jäänyt arvostus saattaa vain katkeroittaa. 70-luvulla oli muotia väheksyä sotiemme muistoa ja olla niin naapuriystävää että nyt nolottaa. Sitten syntyi vihreä liike, innnostuin Linkolan aatteisiin, ja nyt nolottaa: Linkolahan onkin natsi. Useat vihreät osoittautuivat kahjoiksi kaupunkilaishössöttäjiksi, mutta Hautala ei ole toistaiseksi pettänyt : puheet ja teot pysyvät samalla järkevällä linjalla. Presidentin ylipäällikkyys on meillä ollut kyllä enempi symbolinen ja edustuksellinen. Sodan aikana ylipäällikkönä toimi Mannerheim eikä presidentti.
        Pitäisin siitä, että politiikassa ja julkisissa instituutioissa rehottava salailu ja valehtelu saataisiin kitkettyä pois. Rehellistä käytännön työtä ja yhteistoimintaa, ei joutavia seremonioita ja juhlapuheita, tyhmiä kunniamerkkien jakoja. Vaikka kieltämättä Linnan juhlia onkin mukava töllötellä telkasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe