Aito jägertee, mitä tulee ja missä suhteessa?

Wankel

Siis mitä tuohon keski-eurooppalaisten talvijuomaan "Jäger-teehen" tarkalleen ottaen laitetaan? (Veikkaan lonkalta että jägermeisteria ja teetä, mutta mitä teetä? ja missä suhteessa blandis? ja tuleeko jotain muutakin?)

7

18091

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juomanlatkija

Kirjoitetaan yleensä ilman Umlaut-pisteitä eli Jagertee (alppiseutujen murretta – Jägertee olisi kirjasaksaa).

Wikipedia esittelee juoman englanniksi näin:
      http://en.wikipedia.org/wiki/Jagertee

Google-haku hakusanalla "Jagertee" tuottaa erilaisia reseptejä. Mustaa teetä (s.o. kellanväristä "tavallista" teetä, ei vihreää!) ja punaviiniä on useimmissa, joissakin myös jotakin hedelmäviinaa ("Obstler", joka voi olla valmistettu esim. omenista, päärynöistä, kirsikoista, vadelmista, luumuista, aprikooseista tms.) Lisäksi mausteeksi sokeria, neilikoita ja kanelia (tankona).

Itse olen saanut Itävallassa Jagerteetä tilatessani teestä, sokerista ja itävaltalaisesta romminkorvikkeesta (valm. Sebastian Stroh) sekoitettua totia.

On siis olemassa ainakin glögimäinen ja totimainen lähestymistapa.

Jägermeisteria en ole kuullut Jagerteessä käytettävän. Vaan kukapa kieltää.

• kuumeenen

Alkostahan saa valmista jägerteetä, lie lähellekkään alkuperäistä mut itelle ainaki maistuu.. 1/3 jägerteetä ja loput kuumaa vettä. strohin litkua tämäkin

• wiidakko

Ja varovasti tuon kanssa. ;)

• Laskettelija Arska

Reseptini Jägetrteehen on. Kuuma vesi, vanilliinisokeria teelusikallinen, tavallista mustaa pussiteetä, hunajaa teelusikallinen, 4cl Srtroh rommia (2cl 80 prosenttista), sitruunaviipale. Kannattaa kokeilla varsinkin hiihtopäivän jälkeen.

• AITO jägertee

Jagertee

1 / 4 liter of black tea in a bowl
      1-2 teaspoons sugar add all at 1000 watts 2 - Heat 2 1 / 2 minutes
      1 / 4 liter of red wine add
      1 / 2 stick of cinnamon add
      2 cloves add
      anything further at 1000 watts 2 - Heat 2 1 / 2 minutes, remove spices
      3-4 cl of rum add
      3-4 oz fruit brandy add
      Stir and serve immediately

2-3 servings

• mie tiiän

rommia teetä ja makeutta ja mausteita maun mukaan siis
      sitten se on se jokaisen oma alkuperäinen resepti
      yleensäkin ruoka ja juomareseptejä on miljoonia, jokaisella se oma
      ja paras.

• Vaan_älkää

missään nimessä sekoittako näitä termejä "Jägertee" ja Jägermeister" keskenään. Ne ovat ihan eri juomat.
      Normi-jekusta kun tekee kuuman totin, niin se maistuu kamalalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      182
      6614
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1824
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1608
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1320
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      48
      1049
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      41
      985
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      952
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      889
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      248
      881
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      839
    Aihe