Luonnonkatastrofi elokuvat!

Twister

Kertokaapas tälläisiä luonnonkatastrofi elokuvia joissa esim. on maanjäristys, tornado, tulva, ukkosmyrsky tai jotain vastaavaa?!?!

9

1312

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • carrie

-Twister, pyörremyrskyleffa, pääosassa Helen Hunt
      -Dante's Peak, no kertoo tietysti tulivuoren purkauksesta, Pierce Brosnan ja Linda Hamilton
      -Tulivuori (Volcano), Tommy Lee Jones, Anne Heche, laavaa purkautuu keskellä suurkaupunkia
      -Deep Impact, Tea Leone, parempi näistä kahdesta meteori leffasta
      -Armageddon, Bruce Willis, Ben Affleck, meteori iskee
      -the Day After Tomorrow, Dennis Quaid ja Jake Gyllenhaal, ilmastokatastrofi
      -Titanic, monta versiota

• Larry

"Deep Impact, Tea Leone, parempi näistä kahdesta meteori leffasta"

Tuo on justiinsa paskempi noista meteori leffoista kyllä se Armageddon on parempi ja suuri yleisökin taisi olla samaa mieltä koska se noista kahdesta leffasta paremmin menesty maailman laajuisesti.

• Larry kirjoitti:

"Deep Impact, Tea Leone, parempi näistä kahdesta meteori leffasta"

Tuo on justiinsa paskempi noista meteori leffoista kyllä se Armageddon on parempi ja suuri yleisökin taisi olla samaa mieltä koska se noista kahdesta leffasta paremmin menesty maailman laajuisesti.

Minä pidin Deep impactista ennemmän kuin Armageddoista sen vuoksi, että se tarjosi realistisemman tarinan kuin Armageddon. Lisäksi Armageddon oli älytöntä tähtilipun liehuttelua. Kyllä nyt toimintaleffan voi tehdä ilman ylenmääräistä patriotismiakin.

Armageddon on kyllä humoristisempi, ihan mainio rymistelyleffa, mutta tarinana älytön. Että lähetetään joukko jostain hevon kuusesta repäistyjä duunarijuntteja tuosta noin vaan avaruuteen komeettaa lohkomaan...

Armageddonin parempi menestys selittyy myös isommalla tähtikaartilla ja suuremmalla hypetyksellä. Ja suurellisemmilla erikoistehosteilla.

Pelkkä yleisömenestys ei mielestäni ole välttämättä hyvän leffan kriteeri, sillä en ole koskaan pitänyt esim. sellaisesta kassamagneetista kuin Saturday night fever.

• Derek
        j.ellroy kirjoitti:

Minä pidin Deep impactista ennemmän kuin Armageddoista sen vuoksi, että se tarjosi realistisemman tarinan kuin Armageddon. Lisäksi Armageddon oli älytöntä tähtilipun liehuttelua. Kyllä nyt toimintaleffan voi tehdä ilman ylenmääräistä patriotismiakin.

Armageddon on kyllä humoristisempi, ihan mainio rymistelyleffa, mutta tarinana älytön. Että lähetetään joukko jostain hevon kuusesta repäistyjä duunarijuntteja tuosta noin vaan avaruuteen komeettaa lohkomaan...

Armageddonin parempi menestys selittyy myös isommalla tähtikaartilla ja suuremmalla hypetyksellä. Ja suurellisemmilla erikoistehosteilla.

Pelkkä yleisömenestys ei mielestäni ole välttämättä hyvän leffan kriteeri, sillä en ole koskaan pitänyt esim. sellaisesta kassamagneetista kuin Saturday night fever.

Ei leffojen tarvikkaan olla realistisia siksi ne leffoja onkin tosi-tv on sitte erikseen.

• Derek kirjoitti:

Ei leffojen tarvikkaan olla realistisia siksi ne leffoja onkin tosi-tv on sitte erikseen.

...mutta ei sitä aina jaksa ihan täyttä huttuakaan katsoa. Tarkoitin realismilla lähinnä edes alkeellista uskottavuutta. Armageddon on hauska elokuva (varsinkin Steve Buscemi on mainio), mutta siihen ei pysty suhtautumaan vakavasti tarinana.

Tosi-tv:tä muuten en pidä kovin realistisena sitäkään. Oikeita ihmisiä viedään keinotekoisiin ympäristöihin ja tilanteisiin. Mitä realismia se on? (Poislukien tietysti ne reality-sarjat, joissa kamerat on viety oikeiden ihmisten pariin oikeisiin tilanteisiin esim, Cops, Lentokenttä jne...)

Tämä on taas näitä makuasioita, joista ei voi kuin kiistellä. Voidaan jatkaa vaikka maailman tappiin, eikä silti saada ratkaisua! :-)

• leffamies

Semmoinen pätkä kuin "Asteroid" kannattaa katsoa. Saattaa olla TV-elokuva jostain 90-luvun puolivälistä ja löyty videovuokraamoista. Ihan toimiva leffa, aiheena ison asteroidin törmäys Kansas Cityyn

• Earthquake-maanjäristys vuodelta 1974.

Mark Robsonin ohjaus, Mario Puzon ja Geoge foxin käsis, John Williamsin musiikki ja näyttelijöinä useampi legenda mm. Charlton Heston, Ava Gardner, George Kennedy, Lorne Greene, Genevieve Bujold, Richard Roundtree...

• freak-out

on rautainen toimintaelokuva/thrilleri, pääosassa aina luotettava Morgan Freeman.

• Nimetön

noita erilaisia hyönteisistä yms. mönkiäisistä tehtyjä "kauhu"elokuvia, etenkin 1970 ja 1980 luvut olivat näiden oikein kulta-aikaa. Tosin myös esim. 50-luvulla tehtiin paljon, mutta klassikkoluonteestaan huolimatta olivat ehkä hieman kökköisiä, ei montaa jaksa lyhyen ajan sisään usein katsoa. Ainakaan itse.

Esim. Tuhoparvi (Mehiläisiä) ja monet monituiset Hämähäkeistä tehdyt elokuvat ovat olleet aika tiukkoja. Tosin nykyaikaiset enemmänkin sitten tehosterymistelyjä ilman suurempia muita hienouksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe