Miten suhtautua aaveeseen (tuttu sukulainen) jonka näin joka on kuollut jokin aika sitten? mitä kysymyksiä teen esim. ettekö te aaveet pääsekkään taivaaseen tai helvettiin? vai onko kyseessä sittenki demoni?
Aaveen
18
1168
Vastaukset
- Markku_Meilo
>>Miten suhtautua aaveeseen
Jos tuollainen toden näköinen harha on ohimenevää mallia, niin en tekisi asialle sen kummempia. Jos asia kehittyy ongelmaksi, niin minä kohdistaisin kysymykseni lääkärille, en harha-aistimukselle.
>>...vai onko kyseessä sittenki demoni?
Tarvittaessa lääkäri kyllä kertoo mielipiteensä harhanaiheuttajan oikeasta nimestä. Vanhassa testamentissa puhutaan haamuista kuolleiden henkinä tuonelassa. Nämä kohdat eivät ole kovin selkeitä, eikä useissa käännöksissä edes käytetä sanaa "haamu".
Opetuslapset luulivat Jeesusta aaveeksi, kun Hän käveli veden päällä. Tämä raamatunpaikka ei ota kantaa aaveiden olemassaoloon.
Kun Jeesus ilmestyi ylösnoustuaan opetuslapsille, nämä luulivat Häntä taas aaveeksi. Jeesus ei taaskaan ottanut kantaa aaveiden olemassaoloon. Hän vain todisti olevansa elävä ja todellinen, "lihaa ja luuta" näyttämällä haavansa ja syömällä kaikkien nähden.
Kun Pietari oli vangittu ja odotti teloitusta, seurakunta rukoili. Kun hän sitten ihmeen kautta pelastui ja kolkutti ovelle, ei kuulostelija ollut uskoa korviaan, vaan luuli tätä hänen enkelikseen. Tätä käsitystä Raamattu ei vahvista, jos ei kielläkään.
Minä uskon sinun nähneen näyn. Sellainen taas voi olla peräisin omasta alitajunnastasi, Jumalalta tai myös pahoista voimista. Veikkaan ensimmäistä.
Oliko hänellä jokin sanoma?- putkinäkö
Ilmiö tunnetaan psykiatriassa, menee ohi aikanaan ja jos ei mene, noudata Meilon ohjeita ja käväise lääkärin luona.
- Markku_Meilo
Silloin vielä elossa ollut faijani oloinen hahmo tuli Karvian putkan oven läpi rohkaisemaan. Kasvoja en nähnyt, kosketuksen tunsin, ääni ja sanavalinta oli tuttua faijaa. Yhtä äänettömästi kun putkan oven läpi, hahmo katosi seinän läpi.
Kuten kohdallani, niin uskon elämäntilanteen ja -tapahtumien laukaisevan noita toden näköisiä harhoja. - silloin
Markku_Meilo kirjoitti:
Silloin vielä elossa ollut faijani oloinen hahmo tuli Karvian putkan oven läpi rohkaisemaan. Kasvoja en nähnyt, kosketuksen tunsin, ääni ja sanavalinta oli tuttua faijaa. Yhtä äänettömästi kun putkan oven läpi, hahmo katosi seinän läpi.
Kuten kohdallani, niin uskon elämäntilanteen ja -tapahtumien laukaisevan noita toden näköisiä harhoja.kun useampi henkilö näkee joskus saman haamun samaan aikaan?
- Markku_Meilo
silloin kirjoitti:
kun useampi henkilö näkee joskus saman haamun samaan aikaan?
Minulle tulee ensimmäiseksi mieleen uskonnollinen herätys tai vastaava joukkosuggestio. Tieteellisempi näkemys kannattaa hankkia ammatilaisilta.
- Näkijä
Markku_Meilo kirjoitti:
Minulle tulee ensimmäiseksi mieleen uskonnollinen herätys tai vastaava joukkosuggestio. Tieteellisempi näkemys kannattaa hankkia ammatilaisilta.
Henkimaailmassa on demoneja,haamuja,keijukaisia,
pitoja,kummituksia ym.Myös jos lapsi kuolee alle
8-vuotiaana väkivaltaisen kuoleman,hän saa heti
kuoltuaan herätyksen henkimaailmaan/taivaaseen jossa hän jatkaa oppimistaan ja voi myöhemmin il-
mestyä eläville ihmisille.Aikuisista ihmsisistä
minulla ei ole tarkkaa tietoa mitä heille tapahtuu
kuoleman jälkeen.Itse olen saanut käsityksen että
aikuiset ihmiset menvät kuoltuaan hautaan lepää-
mään tiedottomaan tilaan eivätkä näin ollen kyke-
nisi ilmestymään kenellekään kuoltuaan. - Markku_Meilo
Näkijä kirjoitti:
Henkimaailmassa on demoneja,haamuja,keijukaisia,
pitoja,kummituksia ym.Myös jos lapsi kuolee alle
kuoltuaan herätyksen henkimaailmaan/taivaaseen jossa hän jatkaa oppimistaan ja voi myöhemmin il-
mestyä eläville ihmisille.Aikuisista ihmsisistä
kuoleman jälkeen.Itse olen saanut käsityksen että
nisi ilmestymään kenellekään kuoltuaan.>>Henkimaailmassa on demoneja,haamuja,keijukaisia,
pitoja,kummituksia ym.
Unohdit Hammaskeijun ja Hammaspeikon.
>>Myös jos lapsi kuolee alle
mestyä eläville ihmisille.
Tuo on ristiriidassa 1970-luvulla Satakunnan rannikolla tapahtuneen vesiliikenneonnettomuuden kanssa. Siinä hukkui ilmoittamaasi ikärajaa vanhempia lapsia ja heitä siunatessa pappi ilmoitti Jumalan tarvinneen enkeleitä. Joten kyllä tuon mukaan yli 8-vuotiaskin on suoraan taivaskelpoinen.
>>Aikuisista ihmsisistä
kuoleman jälkeen.
Älä huolestu, suoraan sanoen kellään ei ole epätarkkaakaan tietoa, olettamuksia sitä enemmän.
>>Itse olen saanut käsityksen että
nisi ilmestymään kenellekään kuoltuaan.
Olen ollut havaitsevinani, että "lepovaihtoehtoja" on pakastamisen ja polttamisen väliltä. Minulle "ilmestyi" elossa ollut henkilö, joten itsekin olen saanut lievän käsityksen aiheesta.
- Arska
Voi olla, että ympäristö nauhottaa ylös asioita, ja aivan kuten videotoisto, joissakin sopivissa olosuhteissa, tuo näkyviin nauhoitettuja, menneitä asioita. Jotkut tiedemiehet uskovat, että esim. saviruukkuihin on "varastoituneena" dreijan pyörittämisen aikaan olevan ympäristön ääniä, aivan kuten savikiekkoon gramofonin toistaessa ne.
- Markku_Meilo
Jotkut toiset tiedemiehet uskovat, että äidin leipomasta pullapitkosta voi kuunnella leipomisen aikaiset puheet ja äänet.
He vaan eivät ole päässeet tutkimuksissaan selville, laitetaanko pullansiivut yksitellen levylautaselle, kasettidekkiin, CD-soittimeen vai videonauhuriin.
Tieteelliset tutkimukset jatkuvat. - putkinäkö
Markku_Meilo kirjoitti:
Jotkut toiset tiedemiehet uskovat, että äidin leipomasta pullapitkosta voi kuunnella leipomisen aikaiset puheet ja äänet.
He vaan eivät ole päässeet tutkimuksissaan selville, laitetaanko pullansiivut yksitellen levylautaselle, kasettidekkiin, CD-soittimeen vai videonauhuriin.
Tieteelliset tutkimukset jatkuvat.Leivoin just pullaa. Tein pikkupullia ja kirsikka päälle. Jos litistän niitä, voin ehkä yrittää sovittaa nisut cdsoittimeen. Saattaa kuulua joulumusiikkia. Pullani ovat siis jt-näkökulmasta vaarallisia ja saattavat johtaa heidät maailmallisiin tapoihin.
- Markku_Meilo
putkinäkö kirjoitti:
Leivoin just pullaa. Tein pikkupullia ja kirsikka päälle. Jos litistän niitä, voin ehkä yrittää sovittaa nisut cdsoittimeen. Saattaa kuulua joulumusiikkia. Pullani ovat siis jt-näkökulmasta vaarallisia ja saattavat johtaa heidät maailmallisiin tapoihin.
>>Jos litistän niitä, voin ehkä yrittää sovittaa nisut cdsoittimeen.
Ihan vaan vihjeenä mainitsisin, että CD-soitin ei herää henkiin edes teoriassa. Teoriassa ruosteisella pellillä paistettu pullansiivu voisi hyvissä olosuhteissa hieman kurahtaakin kasettisoittimessa.
>> Saattaa kuulua joulumusiikkia.
Alalle koulutettuna epäilen asiaa syvästi.
>>Pullani ovat siis jt-näkökulmasta vaarallisia ja saattavat johtaa heidät maailmallisiin tapoihin.
Vaarallisuus saatta syntyä jo pullan muodosta, jos paistoksesi muistuttaa suolarinkeliä (prezel). Seitsemännellä vuosisadalla alkunsa saanut rinkeli kuvaa käsien asentoa silloisessa tavassa rukoilla ja munkki antoi rinkelin palkkioksi kun lapsi oppi ulkoa jonkin kirkollisen litanian. - timotei
Markku_Meilo kirjoitti:
Tieteelliset tutkimukset jatkuvat.että hakeutuisin lääkäriin, jos pullapitko alkaisi kohista kuin suurleipomo ja välillä kuuluisi ihmisääniä. Jos en itse ymmärtäisi, toivoisin, että muut huolehtisivat minusta.
- Markku_Meilo
timotei kirjoitti:
että hakeutuisin lääkäriin, jos pullapitko alkaisi kohista kuin suurleipomo ja välillä kuuluisi ihmisääniä. Jos en itse ymmärtäisi, toivoisin, että muut huolehtisivat minusta.
>>toivoisin, että muut huolehtisivat minusta.
Jos kokemuksiini on lainkaan luottamista, niin älä tukeudu asiassa voimakkaasti uskonnollissävytteiseen ympäristöön.
Jokin vuosi sitten minua käännytti helluntailainen tytteli, joka kertomansa mukaan kuuli Jumalan toimintaohjeet radiostaan, vaikka radio ei ollut nk. päällä.
Toisessa tapauksessa luterilaisen seurakunnan vapaaehtoistyöntekijä myötäili pitkään vanhusta ja kertoi myös kuulevansa hoivaamansa vanhuksen naapurista samoja häiriöääniä kuin vanhus. Tämä vapaaehtoistyöntekijän asenne hankaloitti pitkään naapureiden elämää ja viivästytti vanhuksen hoitoonsaattamista. Harmi, sillä vanhuksella oli ainoastaan verenkiertohäiriö aivoissa ja asia parani lääkityksellä. Kotiin palattuaan tämä vanhus kutoi minulle kiitokseksi villasukat, ainoa useista pakolla tutkimukseen viedyistä, joka kiitti minua asiasta.
Parin vuosikymmenen OTO-isännöintisaralla törmäsin useampaankin hankalaan sekä samalla voimakkaasti uskonnollissävytteiseen asukkaaseen. Kaikilla oli yhteisinä tekijöinä eriasteiset yliluonnolliset voimat ja selittämättömät tapahtumat. Iäkäs entinen merimieskirkon työntekijä koki ja näki ympärillään sellaista, mitä muut eivät ja lopulta hänet vietiin tahdostaan riippumatta tutkimuksiin. Saatana vainosi iäkästä vanhaa miestä niin perusteellisesti, että jääkaapissa olleesta lihakeitosta oli varastettu lihat. Tämä tapahtui murtojälkiä jättämättä, vaikka asunnon ovessa oli tavallisen pintalukon lisäksi kaksi nk. turvalukkoa.
- henget?
Jt:t eivät saa hankkia tavaraa kirppiksiltä koska niissä voi asua demoneita. Ihmettelinki miksei jt toverini koskaan lähteneet kanssani kirppikselle, ajattelin heidän olevan vain leuhkia kun eivät halua toisten käytettyä tavaraa itselleen.
- timotei
on tapahtunut? Tietääkseni ainaki jotkut Jt:t käyvät ahkerasti kirppiksellä.
Onkohan saatu demoneista uutta valoa? - putkinäkö
timotei kirjoitti:
on tapahtunut? Tietääkseni ainaki jotkut Jt:t käyvät ahkerasti kirppiksellä.
Onkohan saatu demoneista uutta valoa?Kuulin 1970-luvulla perheestä joka hankki käytetyn lipaston, jossa asua puhisi demoni. Perheen asiat alkoi mennä huonolle tolalle, kunnes hoksasivat, että vika oli lipastossa tai siis paremminkin siinä asuvassa henkiolennossa. Lipasto poltettiin, ja palaessa siitä kuului huuto. Miten perheen asiat sitten sujui, en muista tai kuulinko edes.
Kuitenkin tiedän läheltä jt:a jotka ei em jutuista vaikutu. Eli ei sovi yleistää taaskaan. - Markku_Meilo
putkinäkö kirjoitti:
Kuulin 1970-luvulla perheestä joka hankki käytetyn lipaston, jossa asua puhisi demoni. Perheen asiat alkoi mennä huonolle tolalle, kunnes hoksasivat, että vika oli lipastossa tai siis paremminkin siinä asuvassa henkiolennossa. Lipasto poltettiin, ja palaessa siitä kuului huuto. Miten perheen asiat sitten sujui, en muista tai kuulinko edes.
Kuitenkin tiedän läheltä jt:a jotka ei em jutuista vaikutu. Eli ei sovi yleistää taaskaan.>>ja palaessa siitä kuului huuto
Eräs vanhin yritti raskaalla esineellä rikkoa demonin vainoamaa lasiastiaa, mutta vain vaivoin sai sen rikki. Miksi ihmeessä tähän salitarinaan ei älytty ympätä huutoa mukaan?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 674331
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h684261Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112937Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv602810Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p212069Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551992Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151679- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1101358- 1821286