Olemme muuttaneet uudiskohteeseen (rivitalo) ja törmäsimme seuraavaan. Emäntä on haalinut valaisimia muutaman sieltä muutaman täältä ja nyt kun niitä ruvetaan asentamman niin eipä ole helppoa. Katossa on valmiina pistorasia kiinnitys plus ripustus koukku. Puolet noista valoista ei käy vaikka pistokkeen saankin lisättyä niin kiinnitys kattoon ei onnistu suoraan ja ilman rakoja mitenkään? Eli saanko purkaa rasiat ja kaivaa sokeripalan esiin ja tehdä vanhaan tyyliin liitokset? Sähköurakoitsija sanoi ettemme saa? Miten tuollaisia valaisimia voi sitten CE merkillä suomessa myydä?
Meille myydän kattovalaisimia joita ei saa asentaa
6
1825
Vastaukset
- on jota minä käyttäisin
..."ilman rakoja mitenkään".
Eli sietäisin kyllä pienet raot.
Perfektionisti saa tietty maksaa
moisesta tarkkuudesta. - Asennutti
Valaisimen siihen kattorasian viereen koukkuun ja töpseli oli helppo kytkeä siihen kattorasiaan. Varsin selkeä ja helppo ratkaisu. Tekniikka ottaa aina oman tilansa, ei sille mitään mahda!
- Kattorasian
Pistorasiakansi on sellainen rakenteeltaan, että pistorasiaosa on upotettu. Tosin se vie sitten tilaa kytkennöiltä siellä rasiassa. Nuo rasiat tuppaa olemaan nykyään melko täynnä piuhaa.....
- sitä
lupaa keltään kysyy. Me ainakin laitettiin sokerinpalat ja kun muutettiin pois asunnosta laitettiin pistorasialliset takas paikoilleen!
- asentaa
saa valaisimet kiinteästikin, mutta vain sähköammattimies, itse ei saa mennä tekemään. Mutta suojaeristettyä metallirunkoista valaisinta ei saa asentaa suoraan rasiaan, vaan välissä pitää olla kansi,jotta suojaeristys säilyy, metallirunkoiset valaisimet pitää maadoittaa. Tämän tyyppisiä asioita pitää huomioida, jos asentaa suoraan rasian päälle valaisimia.
- Merkintä
CE merkintä tarkoittaa vain ja ainoastaan, että laitteen valmistaja takaa itse sen turvallisuuden.. Sitä ei välttämättä ole ulkopuoliset tarkistaneet.. FI merkintä on eri asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2723392Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell211863Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.281537- 841411
- 1371058
- 811014
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.66906Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.86786Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61707Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗51686