Joillakin ihmisillä uskominen on helppoa ja kivutonta ? Se tulee heillä kuin luonnostaan ja he eivät joudu kipuilemaan uskonsa kanssa ?
Ja miksi toiset joutuvat taistelemaan joka päivä, että pysyy uskon tiellä ? Että pysyy siinä Jumalan sanassa ? Ja tuntuu, että uskon tiellä oleminen on yhtä kipuilua ja takkuamista ?
Onko se sen takia, että jokaiselle on annettu eri määrä uskoa ? Vai johtuuko se ihmisestä itsestään ?
Itse joudun joka ikinen päivä tekemään parannusta ja pyytämään Jumalan anteeksi antoa. Melkein tuntuisi, että olisi helpompaa olla ei-uskossa. Mutta sehän ei ole vaihtoehto. Ei ainakaan silloin, kun tietää totuuden...
Miksi
11
432
Vastaukset
- reastråhlmann
>>Joillakin ihmisillä uskominen on helppoa ja kivutonta ? Se tulee heillä kuin luonnostaan ja he eivät joudu kipuilemaan uskonsa kanssa ? >>
Uskon että jokainen uskova joutuu silloin tällöin "kipuilemaan" uskontiellä.
Kysymys on siitä, tunteeko Kristuksen armonevankeliumin sanoman.Vain armahdettu syntinen tietää, mitä Jumalan armo todellisuudessa merkitsee.Toisinsanoen, vain langennut tietää, mitä armo todellisuudessa on ja kuka on Kristus juuri "minulle".
>>Ja miksi toiset joutuvat taistelemaan joka päivä, että pysyy uskon tiellä ? Että pysyy siinä Jumalan sanassa ? Ja tuntuu, että uskon tiellä oleminen on yhtä kipuilua ja takkuamista ? >>
Vastaan kuten yllä, lisäten: Kun Kristuksen armo, eli Kristuksen todellisen persoonan tuntemisen kautta on saanut kokea armon, usko Häneen kasvaa.Ei siis ole kysymys oman uskon määrästä, kuten alla kysyt, vaan siitä uskonko Kristukseen ja Hänen armoonsa.Hän armahtaa aina langennutta ja katuvaa syntistä lastaan, joka parannuksen tekee. (kuten kaikkia katuvia ja parannukseen pyrkiviä)
>>Onko se sen takia, että jokaiselle on annettu eri määrä uskoa ? Vai johtuuko se ihmisestä itsestään ? >>
>>Itse joudun joka ikinen päivä tekemään parannusta ja pyytämään Jumalan anteeksi antoa. Melkein tuntuisi, että olisi helpompaa olla ei-uskossa. Mutta sehän ei ole vaihtoehto. Ei ainakaan silloin, kun tietää totuuden...>>
Olisiko niin, että yrität omilla teoillasi, eli lain tekojen kautta saada Jumalan "suosion"?
Omilla hyvillä teoilla ei Kristuksen armoa ansaita, eikä siitä usko Häneenkään voi kasvaa, sillä lainteot ovat turhia.
En tällä tarkoita sitä, etteikö laki olisi hyvä vaan sitä, että armon tunteva ei enää yritä itse, vaan tietää, että Jumala Kristuksessa antaa voiman kiusauksissa. - sun-glasses
Niin, onkohan noin että toisille ihmisille uskominen on helppoa ja kivutonta ja se tulee ikään kuin luonnostaan? - vapaa lainaus avaustekstistäsi.
Toisen ihmisen elämää tarkastelee ulkopuolisena ja kaikkea ei näe muut kuin Jumala. Joku osaa peittää paremmin ne kipuilunsa ja epäuskoisuutensa.
Ei tuo mikään huono asia ole, vaikka joka päivä pyytää Jumalan anteeksiantoa ja tekee parannusta. Itsekin niin teen. Kysymys kai on paremminkin siitä, miksi näin tekee? Rakkaudesta Jeesukseen vai jostakin muusta syystä. Jos vaikkapa kunnianhimo ja oman sädekehän kiillottamisen tarve ajaa parannuksen tekoon ja anteeksipyyntöön niin se ei kuulosta hyvältä. Mutta jos teen kaiken rakkaudesta Jeesukseen, niin voin aina muistaa Hänen sanansa Joh.6:37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni: ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.- Tuomas
Toiset nyt vaan ovat herkkäuskoisempia kuin toiset. Arvostelukyvyn puutetta liika hyväuskoisuus on.
- reastråhlmann
Vähän viitaten Sun-glasses:n viestiin:
Riippuu siitäkin minkälaisten asioiden kanssa "kipuilee".
Ihmisuhteet yleensäkin aiheuttavat meille uskovillekin monia "mutkia".
Varsinkin jos joutuu tekemisiin ns "hankalien" ihmisten kanssa.
Ja kun huomaa että saattaa itsekin olla se "hankala" toisten mielestä.
En tarkoita ketään tällä kirjoituksellani, ettei väärinkäsityksiä syntyisi, vaan sanon noin yleisesti.
Joka tapauksessa jokaisella on ne omat heikkoutensa ja "kipuilunsa" ja Jumalahan auttaa meitä itsekutakin juuri niissä, mikä on se heikkous.
ja vaikka heikkoudet eivät poistukaan, sillä eihän meidän persoonamme muutu, mutta Jumala antaa voiman niihin heikkouksiin, ettei meidän tarvitse loputtomasti langeta vaan pääsemme eteenpäin kasvussa ihmisenä, toisten ihmisten joukossa, Kristuksen armon ja rakkauden kautta.
Sitähän tämä uskovaisuus lopulta onkin, vai kuinka? - reastråhlmann
Tuomas kirjoitti:
Toiset nyt vaan ovat herkkäuskoisempia kuin toiset. Arvostelukyvyn puutetta liika hyväuskoisuus on.
Kirjoituksellasi sitä, että joillakin on liian herkkä omatunto ja he kuvittelevat sellaisiakin asioita synneiksi, jotka eivät sitä ole?
- Tuomas
reastråhlmann kirjoitti:
Kirjoituksellasi sitä, että joillakin on liian herkkä omatunto ja he kuvittelevat sellaisiakin asioita synneiksi, jotka eivät sitä ole?
Kas vaan kun sanat voi ymmärtää eri tavoin. Käsitän herkkä- ja hyväuskoisella helposti jymäytettävää, eli petettävää.
- sun-glasses
reastråhlmann kirjoitti:
Vähän viitaten Sun-glasses:n viestiin:
Riippuu siitäkin minkälaisten asioiden kanssa "kipuilee".
Ihmisuhteet yleensäkin aiheuttavat meille uskovillekin monia "mutkia".
Varsinkin jos joutuu tekemisiin ns "hankalien" ihmisten kanssa.
Ja kun huomaa että saattaa itsekin olla se "hankala" toisten mielestä.
En tarkoita ketään tällä kirjoituksellani, ettei väärinkäsityksiä syntyisi, vaan sanon noin yleisesti.
Joka tapauksessa jokaisella on ne omat heikkoutensa ja "kipuilunsa" ja Jumalahan auttaa meitä itsekutakin juuri niissä, mikä on se heikkous.
ja vaikka heikkoudet eivät poistukaan, sillä eihän meidän persoonamme muutu, mutta Jumala antaa voiman niihin heikkouksiin, ettei meidän tarvitse loputtomasti langeta vaan pääsemme eteenpäin kasvussa ihmisenä, toisten ihmisten joukossa, Kristuksen armon ja rakkauden kautta.
Sitähän tämä uskovaisuus lopulta onkin, vai kuinka?Hyvin kirjoitit, en voi väittää vastaan.
Vaikka tässä aloituksessa ei kadehtimisesta puhuttu, niin sanon mitä mieleeni tulee:
Jos kadehdin toista jonka elämä ja uskonvaellus näyttää mielestäni menestyksekkäältä, niin haluan ne hyvät asiat hänen elämästään, mutta en halua kuitenkaan niitä hänen vastoinkäymisiään, joita varmasti myös on.
- Mona-Henrika
Rea ja s-g ja muutkin. Vastauksenne lohduttivat minua suuresti, joten kiitos Jeesukselle teistä !
- reastråhlmann
Minulla ja rakkaalla ystävälläni ja uskonsisarellani Hellevillä, jonka kanssa vapaasanan foorumia olemme ylläpitäneet, sekä Raamattua yhdessä tutkineet ja rukoilleet, on sellainen sanonta:
-Jeesuksen seurassa meille käy aina >>> vain hyvin.
Se sanonta on tullut todeksi vuosikymmenten uskossa oloaikana, kun olemme yhdessä näitä uskonkoetuksia läpikäyneet.
Elämä ei aina ole hymyillyt ja sanonkin, mitäs sitten?
-Jeesus hymyilee kuitenkin.
Vaikka on monta kertaa näyttänyt siltä, että kaikki asiat menevät huonosti, ja monta kertaa onkin mennyt, niin kuitenkin kaikki on lopulta kääntynyt siunaukseksi.
Eli: Jeesuksen seurassa meille aina käy vain hyvin:)
Job:
29:21 He kuuntelivat minua ja odottivat, olivat vaiti ja vartoivat neuvoani.
29:22 Puhuttuani eivät he enää sanaa sanoneet, vihmana vuoti puheeni heihin.
29:23 He odottivat minua niinkuin sadetta ja avasivat suunsa niinkuin kevätkuurolle.
29:24 Minä hymyilin heille, kun he olivat toivottomat, ja minun kasvojeni loistaessa eivät he synkiksi jääneet.
29:25 Jos suvaitsin tulla heidän luokseen, niin minä istuin ylinnä, istuin kuin kuningas sotajoukkonsa keskellä, niinkuin se, joka murheelliset lohduttaa."
Jeesus hymyilee sinullekin Mona-Henrika:) - Mona-Henrika
reastråhlmann kirjoitti:
Minulla ja rakkaalla ystävälläni ja uskonsisarellani Hellevillä, jonka kanssa vapaasanan foorumia olemme ylläpitäneet, sekä Raamattua yhdessä tutkineet ja rukoilleet, on sellainen sanonta:
-Jeesuksen seurassa meille käy aina >>> vain hyvin.
Se sanonta on tullut todeksi vuosikymmenten uskossa oloaikana, kun olemme yhdessä näitä uskonkoetuksia läpikäyneet.
Elämä ei aina ole hymyillyt ja sanonkin, mitäs sitten?
-Jeesus hymyilee kuitenkin.
Vaikka on monta kertaa näyttänyt siltä, että kaikki asiat menevät huonosti, ja monta kertaa onkin mennyt, niin kuitenkin kaikki on lopulta kääntynyt siunaukseksi.
Eli: Jeesuksen seurassa meille aina käy vain hyvin:)
Job:
29:21 He kuuntelivat minua ja odottivat, olivat vaiti ja vartoivat neuvoani.
29:22 Puhuttuani eivät he enää sanaa sanoneet, vihmana vuoti puheeni heihin.
29:23 He odottivat minua niinkuin sadetta ja avasivat suunsa niinkuin kevätkuurolle.
29:24 Minä hymyilin heille, kun he olivat toivottomat, ja minun kasvojeni loistaessa eivät he synkiksi jääneet.
29:25 Jos suvaitsin tulla heidän luokseen, niin minä istuin ylinnä, istuin kuin kuningas sotajoukkonsa keskellä, niinkuin se, joka murheelliset lohduttaa."
Jeesus hymyilee sinullekin Mona-Henrika:)...
- Sim-son
Tuo osoittaa sinulla halua pyhitykseen ja kilvoitteluun kun sanoit, että joudut joka päivä tekemään parannusta. Sama minulla.
Tietenkin jos on herkkä niin on enemmän vaikeuksia. Hyvä myös sisäistää asemansa Kristuksessa.
Onhan jumalattomilla jossain asioissa joskus helpompaa, mutta kuten Psalmissa 73 kerrotaan elävästi sinun tilanne ja mikä jumalattomien loppu on.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 674421
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h684271Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112947Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv662835Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p212119Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.552002Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151689- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1111373- 1821286