Silmälasien hinnat vaihtelevat valtavasti. Jo pelkkien linssien hinnoissa on huomattavia eroja, Kuluttajaviraston vertailu paljastaa.
Pinnoitettujen yksiteholinssien halvimman ja kalleimman ostopaikan välillä oli hintaeroa noin 140 euroa. Pinnoitettujen moniteholinssien hintaero oli lähes 320 euroa.
Kuluttajaviraston hintavertailu (PDF-tiedosto):
http://www.kuluttajavirasto.fi/user/loadFile.asp?id=6033
Miten tarkkaan vertailet hintoja ennen uusien lasien ostamista?
Silmälasien hinnoissa huimia eroja
153
95832
Vastaukset
- rosvot
Alppilan optiikka rokotti 700 euroa kaksiteholaseista,ja kaikenpäätteeksi näöntarkistus tai linssien hionta epäonnistui !!
- maksoit
vastuu on ostajalla, ei ole tyhmä ken pyytää vaan joka maksaa..
- älykkö
Suomi on vapaa maa! Se on tyhmä joka ei ole hintatietoinen. Opettele kyselemään tarjouksia! Tyhmät maksaa liikaa :)
- 60 euroa
Minä maksoin 1-teholaseista 60 euroa Ruotsista, Saksasta hieman paremmista aiemmin 80 euroa...ja todella hyvät! Minä inhoan paksuja pokia, en osta muuta kuin kehyksettömiä, niitä oma entinen (10 vuoden takaa) ei myynyt, siitä syystä vaihdoin näihin ulkomaisiin jo ajat sitten.
- so?
maksoit kirjoitti:
ja ladan hinnalla ei saa mersua! Että kattokaas, laatu maksaa! Mutta Suomalaisethan on tunnetusti semmosta kansaa, että mikään ei saisi mitään maksaa, mutta kaiken pitäis olla hiton hyvälaatuista.
- Suomipoika
60 euroa kirjoitti:
Minä maksoin 1-teholaseista 60 euroa Ruotsista, Saksasta hieman paremmista aiemmin 80 euroa...ja todella hyvät! Minä inhoan paksuja pokia, en osta muuta kuin kehyksettömiä, niitä oma entinen (10 vuoden takaa) ei myynyt, siitä syystä vaihdoin näihin ulkomaisiin jo ajat sitten.
Ostin suomalaiselta optikolta silmälasit sadalla eurolla ja hienommat kahdella sadalla.
Turha näillä hinnoilla lähtä merta edemmäs kalaan.. - Nimiä kehiin
Suomipoika kirjoitti:
Ostin suomalaiselta optikolta silmälasit sadalla eurolla ja hienommat kahdella sadalla.
Turha näillä hinnoilla lähtä merta edemmäs kalaan..No, mistä niitä halpoja 1-teholaseja Suomessa saa? Antakaa nyt jnkun liikkeen nimi ettei jää huhun asteelle.
- oikea liike
maksoit kirjoitti:
Kerros mistä OIKEASTA suomalaisesta liikkestä saa halvalla lasit.
Elikkäs en tilaa netistä, enkä lähde Tallinnaan tai Naimaahan lasien perässä. - Tarx
oikea liike kirjoitti:
Elikkäs en tilaa netistä, enkä lähde Tallinnaan tai Naimaahan lasien perässä.Ekat lasit jouduin hankkimaan joskus 1981 ja ne maksoivat noin 1100. Toiset piti hankkia joskus 1992, jotka meni pilalle autoa hitsatessa ja ne maksoivat sen 700. Muistaakseni kolmannet eli nykyiset ostin samaan seitsemän sadan hintaan vuonna 1994. Ihan hyvät nää on. Kuukausipalkkani vain oli 1990-luvulla 3000 paikkeilla, nyt saan 500 kuussa.
Mistä tämä johtuu? - Lasit
oikea liike kirjoitti:
Elikkäs en tilaa netistä, enkä lähde Tallinnaan tai Naimaahan lasien perässä.Optica Helsingissä on halvin!!Olen ostanut monet lasit,jatkuvasti tarjouksia,esim 1-tehot 100 euroa(kehykset linssit kovapinnalla ja heijastuksen poistolla)!!Ja takuu 3 vuotta !!
- Mitä Äksyin Ämmä
60 euroa kirjoitti:
´kakkulaturistiksi` ulkomaille? Mikähän maa olisi se kokonaisedullisin ostosseutu, jos ajattelee menevänsä sinne ainoastaan apunäkimiä hakemaan?
Entä kuinka usein optikkoliikkeet suostuvat asentamaan linssit esim. kirpputorilta ostettuihin kehyksiin? (Itselläni on hyvä kokemus tästä - vuosikymmenen takaa; nyt pitäisi uusia lasit.) Ja voiko optikko ylipäänsä kieltäytyä valmistamasta laseja asiakkaan kehyksiin, jos ne eivät nyt aivan hajoamistilassa ole? Olen myös ostanut kirpputorilta pikavilkaisten hyvännäköiset kapeat pokat mutta kotona löysinkin niistä halkeamia. Rahallinen tappioni taisi olla kerrassaan pari euroa! - mietippä sitä
Mitä Äksyin Ämmä kirjoitti:
´kakkulaturistiksi` ulkomaille? Mikähän maa olisi se kokonaisedullisin ostosseutu, jos ajattelee menevänsä sinne ainoastaan apunäkimiä hakemaan?
Entä kuinka usein optikkoliikkeet suostuvat asentamaan linssit esim. kirpputorilta ostettuihin kehyksiin? (Itselläni on hyvä kokemus tästä - vuosikymmenen takaa; nyt pitäisi uusia lasit.) Ja voiko optikko ylipäänsä kieltäytyä valmistamasta laseja asiakkaan kehyksiin, jos ne eivät nyt aivan hajoamistilassa ole? Olen myös ostanut kirpputorilta pikavilkaisten hyvännäköiset kapeat pokat mutta kotona löysinkin niistä halkeamia. Rahallinen tappioni taisi olla kerrassaan pari euroa!Ensin lähet ostaa laseja tallinnasta ja maksat matkan.. ja sitten ostat sieltä ruokaa ja sitten viina ja lasit.. sitten hintaa tuleeki ihan kivasti. Että eipä kannata!
- höhöhöhöh
oikea liike kirjoitti:
Elikkäs en tilaa netistä, enkä lähde Tallinnaan tai Naimaahan lasien perässä.Maksoin omistani (näöntarkastus, kehykset, linssit heijastuksenestolla, ohennettuna ja kovapintaisina, kotelo, putsausliina) 90 euroa.
Siellä on tällä hetkelläkin tarjous, maksat vain kehykset, linssit kaupan päälle. - Setä
maksoit kirjoitti:
Etpä, idiootti, taida silmälaseja tarvita kun tiedät asiat noin hyvin
- Nimetön
Älytöntä kiihkoilua, etkö itse tee koskaan virheitä? Virheitä sattuu kaikilla aloilla ja hinnasta riippumatta kun ihmiset tekee töitä. Oleellista lienee se, onko virhe korjattu asiallisesti.
- miksuh.
maksoit kirjoitti:
Itse taidat olla idiootti, katsos kun kaikki ei voi saada varastovahvuisia laseja. maksaa munkin silmälasit tyypillisesti n. 500EUR.
oikea liike kirjoitti:
Elikkäs en tilaa netistä, enkä lähde Tallinnaan tai Naimaahan lasien perässä.NIsseniltä sain yhdet lasit viidellä eurolla ja toiset 25 eurolla. Minusta tämä on varsin kohtuullista.
- saatko mitä tilaat
2 paikkaa ja näkötesti,molemmissa eritulokset,ihmetetyäni.optikko sanoi evästeeksi menoksi silmälääkärille
lisäkis ilmaiseksi mainostettu näköseula maksoikin nissellä 15 e kanta asiakkaalle ja 30 ei kanta asiakkaalle,mitä tekee jopa 650 euron laseilla,jos ne onkin epäpätevät??
- Näön vuoksi
Ollaanko me suomalaiset niin kauhean kilttejä ettei mistään kehtaa napista.
Ei se häpeä ole kun kyseenalaistaa tämän päivän silmälasien hintoja,vaikka sen toisen linssin saa
muka ilmaiseksi.
Sehän on vaan myyntikikka jossa asiakasta suoraan
kusetetaan.
Kiertelin tänä syksynä eri simälasi liikkeissä kyselemässä rajattomien lasien hintoja jossa vanhoihin kehyksiin ne olisi tullut.
Hinta olisi ollut 550 - 640 E luokkaa.
Kun kehtasin kommentoida hintoja,ei naamoissa ollut enään meireetä virnistystä.
Vanha sanonta "Että hullu se on joka edelleenkin maksaa mitä toinen pyytää.
Onneksi on Tallina vieressä ja Thaimaa jossa lomareissulla lasien hankinnan voi tehdä.- vaan välttämätön kapistus
olen uusinut lasit aina ns ketjuliikeiden kautta, instru, nissen ym. viimeksi hintaa kertyi 460 euroa, koska valitsin muovilinssit lasisien sijaan. vahvuutta minulla on -7 ja se on syy miksi en ole ns halpa liikkeisiin mennyt (mutta seuraavaksi menen :))
ihan turhaa maksoin noin sairaasti muovisista , niissä ei ole mitään eroa lasisiin 1,8 kertoimella ohennettuihin linsseihin. ja haittana näissä lisäksi se ettei näillä näe reuna-alueille selkeästi, vaan keskellä on noin peukalon kokoinen selvän näön kohta josta tiirailen :)) todella vika hankinta!
hullua että lasit, jotka todella ovat aivan välttämättömät, ovat luxus hinnoissa! ja kyllä se thaimaan matkakin niin maksaan tulee, että kannattaako sitä nyt sinne asti lähteä :))) enkä kyllä mistään hinnasta sinne päin maailmaa menisikään, eipä siinä..
toivottavasti tämä hintavertailu puree ja hintoihin tulee järkeä! - ole hullua
vaan välttämätön kapistus kirjoitti:
olen uusinut lasit aina ns ketjuliikeiden kautta, instru, nissen ym. viimeksi hintaa kertyi 460 euroa, koska valitsin muovilinssit lasisien sijaan. vahvuutta minulla on -7 ja se on syy miksi en ole ns halpa liikkeisiin mennyt (mutta seuraavaksi menen :))
ihan turhaa maksoin noin sairaasti muovisista , niissä ei ole mitään eroa lasisiin 1,8 kertoimella ohennettuihin linsseihin. ja haittana näissä lisäksi se ettei näillä näe reuna-alueille selkeästi, vaan keskellä on noin peukalon kokoinen selvän näön kohta josta tiirailen :)) todella vika hankinta!
hullua että lasit, jotka todella ovat aivan välttämättömät, ovat luxus hinnoissa! ja kyllä se thaimaan matkakin niin maksaan tulee, että kannattaako sitä nyt sinne asti lähteä :))) enkä kyllä mistään hinnasta sinne päin maailmaa menisikään, eipä siinä..
toivottavasti tämä hintavertailu puree ja hintoihin tulee järkeä!"hullua että lasit, jotka todella ovat aivan välttämättömät, ovat luxus hinnoissa!"
Ei yhtään hullua, päinvastoin! Hyvä rahastaa ihmisiä tavaroilla joita heidän on pakko hankkia.
- vertailen
Uusi resepti olisi ja lasien osto edessä. Aion käydä eri likkeissä Suomessa ja myös Virossa. Sitten ostan mistä halvimmalla saan.
- anni
Tilasin netistä omilla vahvuuksilla ruotsalaiselta hiomolta lasit, jotka ovat todella halvat ja hyvät.
klikkailkaapa sivuille: http://www.favoptic.com
maksoin laseista yhteensä n.55euroa linsseineen omilla vahvuuksillani.
Osto tapahtui niin, että ensin valitsin 5kehystä heidän sivuiltaan, joita halusin sovittaa - ne lähetettiin kotiin ja sovitin niitä ja yhdet niistä tuntuivat hyviltä. Lähetin kehykset takaisin Ruotsiin (postimaksu oli jo maksettu) sekä tilauksen, että halusin ne kehykset linsseineen. Liitteenä tuli olla alle vuoden vanha
ilmoitus vahvuuksistani, kun olen ollut silmälääkärillä. Lasit tulivat kotiin viikossa ja lasku niiden mukana ja se oli tuon 55euroa (hintaan sisältyi kovapintakäsittely ja heijastuksenesto) Suosittelen todellakin tilaamaan tuolta. Luotettava palvelu - myös muut kaverini ovat innostuneet. Riippuu tietenkin kehyksestä ja siitä, millaiset lasit haluaa, mutta joka tapauksessa jää halvemmaksi kuin Instrusta tai Nisseniltä ostettaessa. Käykää katsomassa hintoja.- anni
Valmiiden silmälasien hinta on tavallisesti noin 39 - 42 EUR, kaksiteholinsseillä noin 74 EUR ja moniteholinsseillä noin 97 EUR
- Sari pori
anni kirjoitti:
Valmiiden silmälasien hinta on tavallisesti noin 39 - 42 EUR, kaksiteholinsseillä noin 74 EUR ja moniteholinsseillä noin 97 EUR
Juu tilasin itse kans favopticilta lasit ja hyvät on maksoin ite laseistani 44euroa mahtaako suomessa saada liikkestä edes linsseja tuohon hintaan.Laitoin just uudet lasit tilaukseen tyytyväinen olen!
- Markku J.pää
Sari pori kirjoitti:
Juu tilasin itse kans favopticilta lasit ja hyvät on maksoin ite laseistani 44euroa mahtaako suomessa saada liikkestä edes linsseja tuohon hintaan.Laitoin just uudet lasit tilaukseen tyytyväinen olen!
Ostin itse myös favoptic:lta 62 e ja häikäisynesto ja kovapinta. Mukaan tuli vielä kotelo, ylimääräiset nenätuet, ruuvisarja ja jopa ruuviavaimet!! (Edelliset 210e optikolta..)Olen erittäin tyytyväinen ja en enää käy optikolla. Kertokaa muillekin asiasta niin optikojen on lopetettava rahastus kun enää ei asiakkaita ole!!
- minulla
Minä myös tilasin Favopticilta lasit. Olin hämmästynyt, miten helppoa se oli ja lasit ovat prikulleen samantuntoiset kuin edelliset, joista maksoin 800 euroa 2-3 vuotta sitten. Ja ihan hyvän näköiset raamitkin. Nyt tuli hintaa 103 euroa, mutta minulla onkin vahva miinus ja taittoja, ohennetut ja heijastamattomaksi hiotut linssit. Suosittelen !
- entiset lasit
Minäkin tilasin vuosi sitten sieltä netin kautta silmälasit. Kaikki sujui kuin rasvattu ja lasit tuli postissa eikä maksanu paljon.
Ei ne sitten myöskään kestäneet, vaan linssi irtosi ja ruuvi oli aina löysällä kehyksistä.
Ongelmia oli myös nenätyynyjen pysymisen kanssa.
Nyt hankin jo toiset, kun en kestänyt tapella niiden kanssa. Halvalla ei saa aina hyvää. - papu
entiset lasit kirjoitti:
Minäkin tilasin vuosi sitten sieltä netin kautta silmälasit. Kaikki sujui kuin rasvattu ja lasit tuli postissa eikä maksanu paljon.
Ei ne sitten myöskään kestäneet, vaan linssi irtosi ja ruuvi oli aina löysällä kehyksistä.
Nyt hankin jo toiset, kun en kestänyt tapella niiden kanssa. Halvalla ei saa aina hyvää.se on varmaan henkilökohtaista - minä tilasin optiikkaliikkestä lasit, jotka olivat todella kalliit ja ongelmanani oli myös juuri se, että linssit putoilivat ja ruuvit olivat aina löysällä.
Tilasin favopticista nuo lasit, jotka ovat kehyksettömät ja aivan todella kivat ovat. Olen tyytyväinen.
Kai se riippuu täysin omasta kokemuksesta ovatko halvat hyvät vai huonot. Itse olen tyytyväinen. - Nimetön
papu kirjoitti:
se on varmaan henkilökohtaista - minä tilasin optiikkaliikkestä lasit, jotka olivat todella kalliit ja ongelmanani oli myös juuri se, että linssit putoilivat ja ruuvit olivat aina löysällä.
Tilasin favopticista nuo lasit, jotka ovat kehyksettömät ja aivan todella kivat ovat. Olen tyytyväinen.
Kai se riippuu täysin omasta kokemuksesta ovatko halvat hyvät vai huonot. Itse olen tyytyväinen.Tilasin kesällä Favopticilta lasit, vasta kolmannet toimitetut olivat minun tilaamat. Lasit oli kyllä ihan hyvät ja nyt halusin tilata täsmälleen samanlaiset uudet. Näissä uusissa "identtisissä" laseissa linssit olivat ainakin 2 kertaa paksummat, vaikka piti olla ohennetut. Palautin lasit ja pyysin korjaamaan virheen, mutta heidän mielestään lasit olivat ok. Joten ei onnistunut Favopticilta kaksien "identtisten" lasien teko. Ei oikein ammattitaito vakuuta. Sääli,sillä hinnat on kohdallaan.
- marissa
hei! olen kiinnostunut mahdollisuudesta saada lasit näin halvalla! :) jos tilaan kehykset sovitukselle, eikä yhdetkään käy minulle, voinko palauttaa ne ilman mitään maksuja?
- ...
marissa kirjoitti:
hei! olen kiinnostunut mahdollisuudesta saada lasit näin halvalla! :) jos tilaan kehykset sovitukselle, eikä yhdetkään käy minulle, voinko palauttaa ne ilman mitään maksuja?
siinä on sekin vaihtoehto ja jos haluat niin voit tilata seuraavat viisi sovitettavaksi heti perään.
- ...
... kirjoitti:
siinä on sekin vaihtoehto ja jos haluat niin voit tilata seuraavat viisi sovitettavaksi heti perään.
kun saat ne sovitettavat kehykset niin siellä on kohta jossa lukee, mitkä kehykset haluaisit, jos ne sovituksen jälkeen sinulle sopivat. Siellä on vaihtoehto, jossa on myös, että "tällä kertaa mikään ei sopinut". Pakkauksessa on sisällä liimattava palautustarra, jonka postimaksu on siis maksettu. Eli liimaat tarran kyseiseen laatikkoon oman nimesi päälle ja voit palauttaa ne samassa laatikossa takaisin. Jokatapauksessahan joudut palauttamaan sovitettavat mallikappaleet takaisin.
- tsade
marissa kirjoitti:
kävin tsekkaamassa favopticin nettisivut ja petyin sekä suppeaan että vanhanaikaiseen mallistoon. tietääkö kukaan kuinka usein he päivittävät mallistoaan tai onko joku kenties koittanut jostain muusta firmasta tilata halpoja silmäaseja? itse maksoin just 400 euroa laseista. onhan nää ihan hyvät, mutta hammasta purin kun kävin maksun suorittamassa. tytteli sanoi vain, että "nää maksaa kun nää on tän merkkiset.." just joo..
- _-_
tsade kirjoitti:
kävin tsekkaamassa favopticin nettisivut ja petyin sekä suppeaan että vanhanaikaiseen mallistoon. tietääkö kukaan kuinka usein he päivittävät mallistoaan tai onko joku kenties koittanut jostain muusta firmasta tilata halpoja silmäaseja? itse maksoin just 400 euroa laseista. onhan nää ihan hyvät, mutta hammasta purin kun kävin maksun suorittamassa. tytteli sanoi vain, että "nää maksaa kun nää on tän merkkiset.." just joo..
ei ole mallisto päivittynyt vähään aikaan.. toivottavasti päivittyy tässä taas.. kun kerran noin halpoja ovat niin tekee mieli vaihdella lookia:)
- Heze
Markku J.pää kirjoitti:
Ostin itse myös favoptic:lta 62 e ja häikäisynesto ja kovapinta. Mukaan tuli vielä kotelo, ylimääräiset nenätuet, ruuvisarja ja jopa ruuviavaimet!! (Edelliset 210e optikolta..)Olen erittäin tyytyväinen ja en enää käy optikolla. Kertokaa muillekin asiasta niin optikojen on lopetettava rahastus kun enää ei asiakkaita ole!!
Onko varmoja ja luotettavia, että tulee silmille sopivat lasit? Missä on tällainen firma? Mitä pitää tehdä?
- jotainn
Heze kirjoitti:
Onko varmoja ja luotettavia, että tulee silmille sopivat lasit? Missä on tällainen firma? Mitä pitää tehdä?
mulla on lasit tilattu sieltä ja todella hyvät lasit ovat. Myös muilla perheenjäsenillä on ja luotettava palvelu tuo on, muutkin kaverini kokeilleet. Klikkaile sivulle www.favoptic.com ja sieltä ota kieli suomeksi oikeesta kulmasta. Saat infoa sivuilta.
- Merkkifriikki vapaasta tahd...
tsade kirjoitti:
Niin, Mersu ja Ladahan ovat vissiin sama asia?
Typerää verrata eri tasoisia tuotteita keskenään, kun niillä ei ole mitään yhteistä, ei palvelun sijainnin, valikoiman, eikä laadun ja takuun suhteen.
Sama kuin vertaisi Viron maitoa hienoon punaviiniin.. - Sarjatuotannon uhri
entiset lasit kirjoitti:
Nyt hankin jo toiset, kun en kestänyt tapella niiden kanssa. Halvalla ei saa aina hyvää.Itse tilasin viimeisen kerran netistä yhtään mitään. Silmälaseista tuli hirvittävät KILOLINSSIT! Kehyksetkin olivat loppujen lopuksi vanhanaikaiset, eivätkä istuneet kasvoilla tarpeeksi miellyttävästi.
Suomalaiselta optikolta sain lähes sentin ohuemman linssit. Lisäetuna sain hyvin istuvat tyylikkät kehykset! - 007
Sarjatuotannon uhri kirjoitti:
Itse tilasin viimeisen kerran netistä yhtään mitään. Silmälaseista tuli hirvittävät KILOLINSSIT! Kehyksetkin olivat loppujen lopuksi vanhanaikaiset, eivätkä istuneet kasvoilla tarpeeksi miellyttävästi.
Suomalaiselta optikolta sain lähes sentin ohuemman linssit. Lisäetuna sain hyvin istuvat tyylikkät kehykset!jos eivät istu kasvoilla niin rohkeasti vaan liikkeeseen sanomaan, että muokkaavat ne kasvojen muotoisiksi. Niin minä ainakin tein. Säätövaraa on jokaisissa linsseissä ja ainahan ne pitää muokata henkilön pään mukaan.
Ja jokainen optikko muokkaa linssejä, kun vaan kävelee sisään ja sanoo.
ja ainakin kehyksettömät linssit tehdään aina vähän paksummiksi, jotteivat hajoa käsiin. Niin minulle instrussa sanottiin, kun sieltä lasit ostin. en sitten tiedä minkälainen malli sinulla on ollut. - kummastelija
Itse tilasin viimeisen kerran netistä yhtään mitään. Silmälaseista tuli hirvittävät KILOLINSSIT! Kehyksetkin olivat loppujen lopuksi vanhanaikaiset, eivätkä istuneet kasvoilla tarpeeksi miellyttävästi.
Suomalaiselta optikolta sain lähes sentin ohuemman linssit. Lisäetuna sain hyvin istuvat tyylikkät kehykset!niin miksi et mene jonnekin Nissenille tai jonnekin liikkeeseen muokkaamaan sinulle niitä sopiviksi!? Tekevät sen aina veloituksetta riippumatta optikosta, vaikket olisi sieltä laseja ostanutkaan..
- ja aikaa menee
Heze kirjoitti:
Favoptic on ainoa netti-silmälasikauppa, hinnat on edulliset. Valikoima on aika avuton ja laatu huonosta keskinkertaiseen.
Sovitus on "tee-se-itse punaisen tussin ja peilin kanssa". Mutta, mutta, BONUSta on että kaikkinensa lasit voi saada jo kahdessa viikossa. - AistajaM
ja aikaa menee kirjoitti:
Favoptic on ainoa netti-silmälasikauppa, hinnat on edulliset. Valikoima on aika avuton ja laatu huonosta keskinkertaiseen.
Sovitus on "tee-se-itse punaisen tussin ja peilin kanssa". Mutta, mutta, BONUSta on että kaikkinensa lasit voi saada jo kahdessa viikossa.Laatu oli paremoi kuin aikaisemmiss..250e laseissa. Ja tyylistä on jokaisella oma makunsa. Niitä voi sovittaaa ja palauttaaa ILMAN eri kustannuksia. Jos haluat elättä optikkoja lasipalatseissaan, ole hyvä! Kunkin oma asia.
Tyhmyydestä saa aina maksaa... - AistajaM
Merkkifriikki vapaasta tahd... kirjoitti:
Niin, Mersu ja Ladahan ovat vissiin sama asia?
Typerää verrata eri tasoisia tuotteita keskenään, kun niillä ei ole mitään yhteistä, ei palvelun sijainnin, valikoiman, eikä laadun ja takuun suhteen.
Sama kuin vertaisi Viron maitoa hienoon punaviiniin..Täys palautusoikeus..ja vähintään kolmet lasit yhden optikkoliikelasien sijaan.
Onko oma lehmä ojassa?
Nyt en ihmettele miksi optikkoliikkeet ovat niin prameita ja omistajatkin vaikuttavat hyvätuloisilta.
Mutta pian alkaa terve kilpailu. Favoptic on jo levinnyt suureen tietoisuuteen..onneksi!! - PERKELE
AistajaM kirjoitti:
Laatu oli paremoi kuin aikaisemmiss..250e laseissa. Ja tyylistä on jokaisella oma makunsa. Niitä voi sovittaaa ja palauttaaa ILMAN eri kustannuksia. Jos haluat elättä optikkoja lasipalatseissaan, ole hyvä! Kunkin oma asia.
Tyhmyydestä saa aina maksaa...OPTIKOT EIVÄT TODELLAKAAN KAIKKI OLE RIKKAITA. ETTÄ ÄRSYTTÄÄ TOI ASENNE! MIKSI OPTIKKO ASUU VUOKRA TALOSSA, MIKSI OPTIKKO AJAA 20 V VANHALLA AUTOLLA, MIKSI OPTIKKO EI KÄY ULKOMAILLA? MIKSI OPTIKKO EI ILLASTA RAVINTOLOISSA?
TAITAA NÄÄ KÖYHÄT LÖYTÄÄ RAHAA ULKOMAANMATKOIHIN, MUT EI LASEIHIN!!! - Lasit halvalla
marissa kirjoitti:
Voit palauttaa kaikki kehykset. Itse tilasin noin puoli vuotta sitten ensimmäiset lasit Favoptic:lta ja olen ollut erittäin tyytyväinen niihin. Kaverit, joilla on satojen eurojen optikoilta ostetut lasit olivat yllättyneet Favopticin lasien laadusta, eroja ei löytynyt.
Kun käyt silmälääkärillä muista pyytää lääkäriä merkitsemään pupillien etäisyys ylös, eivät välttämättä muuten merkitse sitä.
Toinen suomalainen vaihtoehto Favopticille on www.silmalasikauppa.fi sieltä saa lasit samaan hintaan kuin Favoptic:lta, kun laskee ohennuksen ja naarmuuntumisestopinnoituksen mukaan. Tosin kyseisestä kaupasta ei minulla ole kokemuksiä, se sijaitsee ilmeisesti Kemijärvellä. - Kokemusta on.
entiset lasit kirjoitti:
Nyt hankin jo toiset, kun en kestänyt tapella niiden kanssa. Halvalla ei saa aina hyvää.Jaa vai ei kestänyt .(TIEDÄN ETTÄ JOILLAKIN EI KESTÄ EDES VARRETON LEKAKAAN VAAN SEKIN MENEE SILMÄSTÄ POIKKI) Itse olen ostanut Näköavittimet Netin kautta RUOTSISTA Vain Murto-osalla (KRUTUNPERÄN suomi Hinnoista ja olen erittäin tyytyväinen)MUtta jos ei kestänyt niin laita 500euroa lisää ja osta (KRUTUNPERÄLTÄ)Sama tuote niin pakkohan sen on olla parempi.
- JAA NETINKÖ SYY
Suomalaiselta optikolta sain lähes sentin ohuemman linssit. Lisäetuna sain hyvin istuvat tyylikkät kehykset!JOS OLET SELLAISET SIELTÄ SAANUT NIIN (JÄVLA NETTI KUINKA VOIT OLLA NIIN KELJUMAINEN ETTÄ SELLAISET OLET MINULLE LÄHETTÄNYT ) KALJAPULLON VAHVUUS OLISI OLLUT PAIKALLAAN (JÄVLA NETTI).
- Laaduton?
ja aikaa menee kirjoitti:
Sovitus on "tee-se-itse punaisen tussin ja peilin kanssa". Mutta, mutta, BONUSta on että kaikkinensa lasit voi saada jo kahdessa viikossa.Favopticin linssien laatu ihan sama kuin optikoilla. Kehyksiä tosin voisi olla enemmän.
Syy miksi joudut kehykset merkitsemään tussilla on että optikot jättävät pois reseptistä mitan silmäterien keskiövälille vaikka tästä maksatkin näkötarkastuksen yhteydessä. Tuskin Favopticin vika vai? - rillipää
Nimetön kirjoitti:
Tilasin kesällä Favopticilta lasit, vasta kolmannet toimitetut olivat minun tilaamat. Lasit oli kyllä ihan hyvät ja nyt halusin tilata täsmälleen samanlaiset uudet. Näissä uusissa "identtisissä" laseissa linssit olivat ainakin 2 kertaa paksummat, vaikka piti olla ohennetut. Palautin lasit ja pyysin korjaamaan virheen, mutta heidän mielestään lasit olivat ok. Joten ei onnistunut Favopticilta kaksien "identtisten" lasien teko. Ei oikein ammattitaito vakuuta. Sääli,sillä hinnat on kohdallaan.
Kävin Favoptican sivuilla, ja vaikka kehysvalikoima ei ole kovin kattava, meinasin tilata sovitettavaksi muutamat kehykset. Hinta oli ratkaiseva, koska koko paketin hinta olisi ollut reilusti halvempi kuin esim. nykyisten lasieni (400,-) jotka olen ostanut optikkoliikkeestä. Aloin kuitenkin epäilemään edestakaisen lähettelyn luotettavuutta ja tiedonkulkua. Ja kyllähän erikoishionnat ym. tuovat hintaa lisää yllättävästi. No, olisi se kuitenkin ollut melko edullista, jos lasit sitten olisivat sopineet niin mallin kuin linssienkin laadun ym. puolesta. Mietinpä vielä...oli hyvä kun huomasin edes yhden kokemuksen.Hyvä hyvä:)
- kasdde
AistajaM kirjoitti:
Laatu oli paremoi kuin aikaisemmiss..250e laseissa. Ja tyylistä on jokaisella oma makunsa. Niitä voi sovittaaa ja palauttaaa ILMAN eri kustannuksia. Jos haluat elättä optikkoja lasipalatseissaan, ole hyvä! Kunkin oma asia.
Tyhmyydestä saa aina maksaa...Etkö oikeesti tajuu miten uskomattoman huonoja ja rumia tuollaset silmälasit ovat, täytyy nyt kertoa se sulle suoraan jos kukaan ei oo kehdannu.
- Tyttönen__
Tutut ovat ostaneet Tallinnan ja Thaimaan matkoilla lasit, usein kokoperhe saanut lasit sillähinnalla mitä suomessa maksaa yhdet.
Sekä Tallinnassa ja Thaimaassa saa suomenkielistä palveluakin.
En kyllä ymmärrä miks ihmiset ostaa lasit suomesta, Tallinnan matkat on nykyään niin halpoja ja sen tienaa takasin vaikka tuomalla sukulaisille tuliaisia.- so?
jää sitten myös sinne kaukomaille, että turha mennä valittaan laseista mihinkään kotimaiseen liikkeeseen sitten enää, jos jotain häikkää on joka yleensä kotimaasta ostetuista menis takuun piikkiin. Että silleen? Kuins kalliiks sitten tuleekaan?
- pöllö
so? kirjoitti:
jää sitten myös sinne kaukomaille, että turha mennä valittaan laseista mihinkään kotimaiseen liikkeeseen sitten enää, jos jotain häikkää on joka yleensä kotimaasta ostetuista menis takuun piikkiin. Että silleen? Kuins kalliiks sitten tuleekaan?
Mitä h*vetin häikkää voi tulla silmälaseihin? Eivät sisällä liikkuvia osia tai elektroniikkaa. Jos taas hölmöilet kännipäiten ja rikot lasisi niin omapa on aina vastuusi oli sitten mukana 300e tai 30e maksaneet rillit. Mahtaa se 300e hintaisten lasien hajottaminen on vaan ottaa kupoliin enemmän.
Bulgariasta saa ohennetut linssit kehykset hintaan 30 euroa. Valmistuvat tunnissa, palvelu osaavaa ja ystävällistä selkeällä ja hyvällä englanninkielellä. Suomen rosvohinnoilla en osta laseja enää kuin pakon edessä. - so?
pöllö kirjoitti:
Mitä h*vetin häikkää voi tulla silmälaseihin? Eivät sisällä liikkuvia osia tai elektroniikkaa. Jos taas hölmöilet kännipäiten ja rikot lasisi niin omapa on aina vastuusi oli sitten mukana 300e tai 30e maksaneet rillit. Mahtaa se 300e hintaisten lasien hajottaminen on vaan ottaa kupoliin enemmän.
Bulgariasta saa ohennetut linssit kehykset hintaan 30 euroa. Valmistuvat tunnissa, palvelu osaavaa ja ystävällistä selkeällä ja hyvällä englanninkielellä. Suomen rosvohinnoilla en osta laseja enää kuin pakon edessä.väärät voimakkuudet, väärin mitatut optiset rajat, ns. takuuaikana rikkoutumiset, esim. pumppumekanismi aisasta, linssien pinnoitusvirheet...yms. yms. onhan tätä.
- ssSo
so? kirjoitti:
Näissä ruotsin laseissa on palautusoikeus eikä maksa mitään!!
- Entinen asiakas
ssSo kirjoitti:
Näissä ruotsin laseissa on palautusoikeus eikä maksa mitään!!
Keravan Cazze liikkeestä ostetuista 670 Euron laseista tippui ruuvi kahden päivän käytön jälkeen, jouduin maksamaan korjauksesta 2 euroa !! että sellainen Takuu!!
- Dean
so? kirjoitti:
väärät voimakkuudet, väärin mitatut optiset rajat, ns. takuuaikana rikkoutumiset, esim. pumppumekanismi aisasta, linssien pinnoitusvirheet...yms. yms. onhan tätä.
Ostin uudet lasit irlannista sain toiset ilmaiseksi kaupanpaalle. Maksoin n.170€.
- pöllö
so? kirjoitti:
väärät voimakkuudet, väärin mitatut optiset rajat, ns. takuuaikana rikkoutumiset, esim. pumppumekanismi aisasta, linssien pinnoitusvirheet...yms. yms. onhan tätä.
Voi video. Tallusteleeko puoli Eurooppaa (jos nyt otetaan vaikka itä- ja eteläeurooppalaiset optikot mukaan) huonosti mitoitetuilla ja väsätyillä silmälaseilla? Näinhän voi ajatella jos ei voi luottaa muihin kuin varmasti laadukkaisiin suomalaisiin tai pohjoismaalaisiin tuotteisiin ja optikkopalveluun.
Linssit tulee paketeissaan valmiina suoraan tehtaalta. Päällä lukee mikä vahvuus ja muut tiedot mitä niihin linsseihin on tehtaalla tehty. Optikko ne siitä sitten vain leikkailee kehyksiin. Kyllä liikkeessäkin kokeillessa varmasti huomaa jos vaikka ne vahvuudet olis kämmätty ihan päin seiniä.
Ja kyllähän sen ymmärrän että kotimaisissa vaikkapa 300 euron laseissa pitää ollakin jo vähän takuuta. Mutten silti siitä takuusta maksa 270 euroa. - assss
Minulla on Zeiss 1-teho merkkilasit jotka ostin n. 3 v sitten Tallinasta. Hieman eripariset, jotain -2.5 ja -4 linssit ilman sylinterihiontaa.
Ovat siis melko "helpot" linssit.
Muistikuvani mukaan ne maksoivat melkein 200 euroa, kaikkine pinnoitteineen yms. Norman Optika mainosti jotain halpja laseja mutta kyllä niille hintaa tuli kun osti merkkilasit ja kaikenlaista lisämaksua tuli pinnoitteista.
Tallinnassa ei kuulemma enää ole kovin halpaa, monet asiat ovat melkein Suomen hinnoissa.
Jossain etelämpänä Virossa voisi olla halvempaa.
Onhan siellä Viljandi, Pärnu (turistipaikka kesäisin) ja entäs itärajalla oleva Narva. - Hehtaarilasi
Suosittelen seksimatkailua kyseisiin maihin; ei maksa paljon mitään meille rikkaille suomalaisille.
Pilu paikallisen mittapuun mukaan maksaa 1kk:n työläisen palkan verran = suomalaisen paperityöntekijän tunnin liksa.
Kerrankin punaniska voi tuntea itsensä herraksi. - ei luxusta
Entinen asiakas kirjoitti:
Keravan Cazze liikkeestä ostetuista 670 Euron laseista tippui ruuvi kahden päivän käytön jälkeen, jouduin maksamaan korjauksesta 2 euroa !! että sellainen Takuu!!
Minullakin on silmasit.
Arkikäyttöön 4.
Juhliin 2.
Kaikki ovat teetetty Suomessa mittatilaustyönä.
Se maksaa mutta en halua katsella maailmaa tavisten lasien läpi.
Laadusta kannattaa aina maksaa samoin yksilöllisyydestä. - ei luxusta
ei luxusta kirjoitti:
Minullakin on silmasit.
Arkikäyttöön 4.
Juhliin 2.
Laadusta kannattaa aina maksaa samoin yksilöllisyydestä.Sori otsikkoni kirjoitusvirhe.
Kun jostain suutun niin kaikki menee sekaisin. - haistakaa vittu
Muuttakaa vittu tallinnaan! Sielläpä ei ole tälläisiä terveyspalveluja yms. Siellä niiden ihmisten tulot on pienemmät. Viekää rahat suomalaisilta niin kohta ollaan ku tallinnassa. huumeet ja huorat ja kaikki paska ympärillä.. Ette osaa ajatella ku omaa napaa
- Tarx
haistakaa vittu kirjoitti:
Muuttakaa vittu tallinnaan! Sielläpä ei ole tälläisiä terveyspalveluja yms. Siellä niiden ihmisten tulot on pienemmät. Viekää rahat suomalaisilta niin kohta ollaan ku tallinnassa. huumeet ja huorat ja kaikki paska ympärillä.. Ette osaa ajatella ku omaa napaa
Eestissä todelliset tulot riittävät aivan mainiosti elämiseen. Tilastot näyttävät aivan jotain muuta, nimittän niitä vääristää venäläisten pimeät palkat. Tilastoihin ei viedä "ümbrikupalkasid" eli kirjekuorissa maksettavia lisätuloja.
Tästä on riittävästi näyttöjä mutta siitä ei vain saa puhua, koska se koettaisiin Venäjällä ulkovenäläisiin kohdistuvana syrjintänä. - Optikko
ei luxusta kirjoitti:
Minullakin on silmasit.
Arkikäyttöön 4.
Juhliin 2.
Laadusta kannattaa aina maksaa samoin yksilöllisyydestä...ja nauraa koko matkan pankkiin! :-D
- keny
so? kirjoitti:
Nii mikä se ongelma sit onkaan? Luulet saavasi aina takuun suomalaisissa liikeissä ilman takkuamista? virhearvio...
Tietysti eri maissa on eri käytäntö, mutta eiköhän se melkein sama oo, että onko tuote ostettu ruottista, suomesta, vai virosta. Täälä mettäkylillä on helpompi kiikuttaa lasit paketoituna lähimpään postiin joka on 3km päässä, lähin optikkoliikkeeseen on matkaa 70 kilsaa. Lasit viipyy varmaanki saman ajan molemmissa reissuissa.
Kun tilaat netistä jotain, muista ne säännöt, että et hukkaa rahojasi... myyjä pitää olla tunnettu firma, kunnolliset yhteustiedot, pl. osoite ja @yahoo.com sähköposti osoite ei riitä.
ja jos lasit maksaa suomessa 220€ ja ruottissa 45€ ni kait sillä jotain merkitystä on? Mikä herraie niis oikke suomesa maksaa? - ...........
ei luxusta kirjoitti:
Minullakin on silmasit.
Arkikäyttöön 4.
Juhliin 2.
Laadusta kannattaa aina maksaa samoin yksilöllisyydestä.Huomaat että maksat vielä tyhmyydestäkin!!
Tosin sen huomaa jo siitä ,että et osaa edes kirjoittaa.......... - Tutkittu Tuote
so? kirjoitti:
SO,SO ONKO OMA LEHHÄ OJASSA ,JOS ON HINNAT ON KUNNOSSA EI TÄÄLLÄ TARVITSE VÄITELLÄ.
- -nainen-
haistakaa vittu kirjoitti:
Hei jos muutat Tallinnaan ja sinulla on virallinen oleskelulupa maassa, niin saat varmasti niitä terveydenhuoltopalveluja myös sieltä. Vaikka itse asustelen Tallinnassa vain osaaikaisesti niin, kun olen siellä sairaalan silmälääkärillä käynyt, on hinta ollut 50 ekr, eli olen maksanut erikoislääkärinpalveluista 3,40 euroa. Ja jos ostat sairaalan yhteydessä olevasta optikonliikkeestä ne silmälasisi, niin silmälääkärillä käynti on maksuton.
- Sadamarketin optikolla
assss kirjoitti:
Minulla on Zeiss 1-teho merkkilasit jotka ostin n. 3 v sitten Tallinasta. Hieman eripariset, jotain -2.5 ja -4 linssit ilman sylinterihiontaa.
Ovat siis melko "helpot" linssit.
Muistikuvani mukaan ne maksoivat melkein 200 euroa, kaikkine pinnoitteineen yms. Norman Optika mainosti jotain halpja laseja mutta kyllä niille hintaa tuli kun osti merkkilasit ja kaikenlaista lisämaksua tuli pinnoitteista.
Tallinnassa ei kuulemma enää ole kovin halpaa, monet asiat ovat melkein Suomen hinnoissa.
Jossain etelämpänä Virossa voisi olla halvempaa.
Onhan siellä Viljandi, Pärnu (turistipaikka kesäisin) ja entäs itärajalla oleva Narva.Viime perjantaina oli Sadamarketin (100 m A/B/C terminaalista) ikkunassa tarjous:
Moniteholasit mihin tahansa kehyksiin, ohennetuilla linsseillä ja pinnotteilla n. 180 euroa (tarkkaan en muista hintaa, suuruusluokka oli tuo).
- Pera
Mulla makso calvinklein sangat ja linssit yhteensä jotain 500€, onhan se kallista.
- =)(=
elämä on:)
- mutta ilmaa on
Hinnoissa on ilmaa..rajusti!
- Opiskelija
Kaikilla ei ole rahaa ostella 500 euron laseja. Toki itsekin ostaisin mahdollisimman hienot ja kalliit merkkilasit jos kukkaro sen sallisi, mutta eipä opiskelijabudjetti oikein innostu moisista sijoituksista... Hyvä että rahat riittävät kun käy vanhojen surkeiden lasien (joilla hädin tuskin mitään enää näkee) ruuveja silloin tällöin kiristämässä! Ei paljoa naurata kun menee optikkoliikkeeseen mukamas katselemaan, kun tietää ettei rahat riitä alkuunkaan.
Itsellä ei ole juolahtanut mieleenkään, että laseja voisi vaikkapa netin kautta saada tosi halvalla! Joten tulee vaan mieleen, että elävätkö suurinosa suomalaisista siinä epäluulossa, että lasit kuin lasit maksaa vähintään 2000 mummon markkaa ostipa ne mistä vaan...?!
Itse kyllä ajattelin kokeilla tuota nettiä ja edellämainittua favopticia, sillä mieluummin pitäisin halpatuotantolaseja, joiden linsseistä olisi jotain hyötyäkin kuin vanhoja kalliita laseja, joilla en näe enää juuri mitään...!
Jokainen tallaa tyylillään, mutta opiskelijanhan on aina jatkettava nuudelilinjallaan :) - rillipiru
mutta ilmaa on kirjoitti:
Hinnoissa on ilmaa..rajusti!
Tohon pokienhintaan ,sen verran että.Joskus juttelin
kaverin kanssa jokaa,"tiesi pokien tukkuhinnat optikkoliikkeille".sanoi että ne maksaa noin
15,00-20,00mk/kpl.Siis mk.Ei merkkikehykset vaan tavalliset.Että onko KATETTA!
Vai meinaatteko että,ruottalaisliikkeen lasit tehdää jotenki,erilailla/eri materiaaleista?
Häh,kysyn vaan.Ovh 40,00e. - Merkkipöhkö
rillipiru kirjoitti:
Tohon pokienhintaan ,sen verran että.Joskus juttelin
kaverin kanssa jokaa,"tiesi pokien tukkuhinnat optikkoliikkeille".sanoi että ne maksaa noin
15,00-20,00mk/kpl.Siis mk.Ei merkkikehykset vaan tavalliset.Että onko KATETTA!
Vai meinaatteko että,ruottalaisliikkeen lasit tehdää jotenki,erilailla/eri materiaaleista?
Häh,kysyn vaan.Ovh 40,00e.Ilmeisesti netistä ei saa samanmerkkisiä tuotteita kuin optikkoliikkeestä.
Itse haluan korostaa omaa egoani arvostetulla merkkituotteella. Mulla on aina ollut esim. Ray Ban, Chanel, Gucci, Armani jopa Alain Mikli. Näihin en ole törmännyt netissä.
Myöskään linssivalmistajaa ei yksilöidä siten, että voisin valita täsmälleen saman valmistajan linssin, minkä olen tähän mennessä todennut omalla kohdallani ongelmattomaksi.
Tietääkö joku, mitä laatumerkkejä nettioptikolta saa ja mistä(kehykset ja linssit)???????????
Taidan luottaa jatkossakin löytämäni laadukkaan optikkoliikkeen ammattitaitoon ja valikoimaan, sillä olen erittäin laatutietoinen. - TOTTA KAI
Merkkipöhkö kirjoitti:
Ilmeisesti netistä ei saa samanmerkkisiä tuotteita kuin optikkoliikkeestä.
Itse haluan korostaa omaa egoani arvostetulla merkkituotteella. Mulla on aina ollut esim. Ray Ban, Chanel, Gucci, Armani jopa Alain Mikli. Näihin en ole törmännyt netissä.
Myöskään linssivalmistajaa ei yksilöidä siten, että voisin valita täsmälleen saman valmistajan linssin, minkä olen tähän mennessä todennut omalla kohdallani ongelmattomaksi.
Tietääkö joku, mitä laatumerkkejä nettioptikolta saa ja mistä(kehykset ja linssit)???????????
Taidan luottaa jatkossakin löytämäni laadukkaan optikkoliikkeen ammattitaitoon ja valikoimaan, sillä olen erittäin laatutietoinen.LUOTA VAIN SIELLÄHÄN SINÄ TYÖSKENTELETKIN.
- sama
TOTTA KAI kirjoitti:
LUOTA VAIN SIELLÄHÄN SINÄ TYÖSKENTELETKIN.
Et siis osaa antaa vastausta asialliseen kysymykseeni?
Taidat itse olla töissä nettikaupassa, kun noin hyvin osui ja upposi... - Coco
Merkkipöhkö kirjoitti:
Ilmeisesti netistä ei saa samanmerkkisiä tuotteita kuin optikkoliikkeestä.
Taidan luottaa jatkossakin löytämäni laadukkaan optikkoliikkeen ammattitaitoon ja valikoimaan, sillä olen erittäin laatutietoinen.Itse olen tilannut täältä kahdet edulliset merkkilasit, ovat olleet todella hyvät, ja tilaan varmasti jatkossakin. www.eyewearcentre.com
- hyvä...
mainos
- pl piipunrassaaja
Ostakaa ruotsista silmälasit faija osti 100 e moniteholinssit postimaksu ei ole kallista sielä ostakaa suomessa n.300e hintahaarukka.
Pukinkonttiin - Hyvänäkö tärkeä näkö
Minäkin ostin uudet rillit, sangatkin maksoi jo 270e ja moniteholinssit lisäksi yhteensä 760e, hiukan henkäilytti kun maksoin poies. Hölmöhän se on joka maksaa kuten minäkin, pitää kärsiä vain nahkoissaan!!.
- AIKA VAKUUTTAVA SIPULI
MULLA ON MAKSANUT AINA SAMAN OSTI MISTÄ OSTI... TOISSA KERTA MUISTUU HYVIN MIELEEN KUN SAIN 8 MARKKAA HALVEMMALLA NISSENILTÄ KUIN INSTRUSTA IHAN SAMAT POKAT JA LASIT ;~)
- Hintavahti
Ilmankos hinta oli lähes sama, kun kyseessä on 'sama talo'. Instru omistaa Nissenin ja Keopsin ja Näkökeskukset...
Kannatta ostaa yksityiseltä; saa parempaa laatua ja palvelua kohtuuhinnalla.
- XXX
Itse olen käyttänyt silmälaseja jo vuosikymmeniä, ja olen vahvasti sitä mieltä, että Suomessa optikkoalan liikkeiden hinnoittelussa on selvä kartelli, katteet ovat törkeitä, ja vastineeksi saatava tuotteen ja palvelun laatu on todella heikko.
Usein on käynyt niin, että jokin asia, jota toisessa liikkeessä väitetään mahdottomaksi, onnistuu muitta mutkitta naapuriliikkeessä. Sama juttu hinnoissa. Vaikkapa aurinkolaseissa voi samoissa pokissa olla 100 euron ero liikkeiden välillä, ja silti kalliimman tarjouksen tehnyt myyjä väittää naama peruslukemilla, että "yhtään ei pysty pudottamaan".
Myyjien ammattitaito ja palvelualttius vaihtelee suuresti, pääsääntöisesti ne ovat todella kehnolla tasolla. Jossain Instrussa vanha valkotakkinen kääkkä lykkää pokaa toisensa perään ja hokee vaan "entäs toi, entäs toi".
Jos kysyy linssien tai vaikkapa kehyksettömien aisojen ominaisuuksista, saa jokaisesta liikkeestä erilaiset, täysin poikkeavat selostukset, vaikka tuote on sama.
Sitten ovat nuoret sirpakat neitoset, jotka eivät ymmärrä kaupankäynnistä tai optikkoalasta yhtään mitään, mutta ovat jotenkin onnistuneet hankkiutumaan alalle myyjäksi, mitä en kyllä käsitä.
Muutaman kerran olen joutunut happamalle optikolle toteamaan päin naamaa, että älä viitsi puhua paskaa, kun on esittänyt satoja euroja kilpailijaa korkeamman tarjouksen. Ja minä sentään olen yleensä kohtelias asiakas.
Aivan täyttä ryöstöä koko ala, sanon minä. Ja minulla on todellakin kokemusta ja tietoa todeta tämä, toisin kuin useimmilla optikkoliikkeiden myyjillä.- Nyt netistä
Kun kauppat on tehty, palvelu on muuttunut. No, siitä on aikoja, kun ostin lasit Suomesta. Ulkomailta se sujuu ihan hyvin. Kokeilin yhtä liikettä testimielessä ja palvelu oli hapanta, mutta kun ilmoitin olevani kiinnostunutkin heidän tuotteistaan, hymyilläkin jo osattiin. Koskaan en tule tuonne Forumin liepeille enää tapaamaan tuota silmälasiliikettä missään mielessä.
- Palvelua arvostava
Instruissa on kyllä luonnollisesti liukuhihnapalvelu; liekö tuulitakkijuntit ärsyttäneet henkilökunnan äärirajoille.
Mutta olen aina ostokseni tehnyt kokoneelta yksityisyrittäjältä ja välttänyt nuoria tytönhupakoita, jotka eivät aina ole edes päteviä esittelemään kehyksiä. Miesoptikot ja kokeneemmat naisoptikot tuntuvat osaavan hommansa.
Ns. ketjut ja franchasing-yritykset kierrän kaukaa.
Minulle palvelu ja asiantuntemus on se tärkein 'tuote', mistä maksan. Nettikauppa minusta on itsepalvelua ja siten pelkkää rahastusta, jopa huijausta. - XXX
Palvelua arvostava kirjoitti:
Instruissa on kyllä luonnollisesti liukuhihnapalvelu; liekö tuulitakkijuntit ärsyttäneet henkilökunnan äärirajoille.
Mutta olen aina ostokseni tehnyt kokoneelta yksityisyrittäjältä ja välttänyt nuoria tytönhupakoita, jotka eivät aina ole edes päteviä esittelemään kehyksiä. Miesoptikot ja kokeneemmat naisoptikot tuntuvat osaavan hommansa.
Ns. ketjut ja franchasing-yritykset kierrän kaukaa.
Minulle palvelu ja asiantuntemus on se tärkein 'tuote', mistä maksan. Nettikauppa minusta on itsepalvelua ja siten pelkkää rahastusta, jopa huijausta.Miespuolisilta optikoilta saa yleensä asiantuntevaa ja huolellista palvelua, samoin kokeneilta ja vanhemmilta rouvashenkilöiltä.
20-40 vuotiaat naishenkilöt ovat pääsääntöisesti täysin pihalla asioista, ja menevät ihan puihin, jos asiakas sanoo että sain tuosta naapuriliikkeestä paremman tarjouksen.
Optikkoalallahan hinnat ovat samantyyppiset kuin esim. rautakaupassa tai urheiluvälineliikkeessä. Hirmuiset hinnat, ja sitten yhtäkkiä tuote laitetaan muitta mutkitta -50% alennukseen. Rautakaupassa ja urheiluvälineliikkeessä osataan silti tinkiä ja tehdä tarjouksia, vaikka hinnat olisivatkin ylhäällä.
En ole vielä koskaan tavannut optikkoa joka vetäisi lonkalta esim. -10% alennuksen, kuten mainituissa muissa liikkeissä, aina tulee selitys että "ei millään pysty euroakaan pudottamaan". - simmulääkäri
Itse asiassa Suomessa optisen alan taso on todella korkealaatuinen, ja hinnat ovat aivan kohdallaan.Uskon myös että mentyäsi kaupasta pois siellä huokaistaan että toivottavasti toi hiippari ei eksy enää IKINÄ tänne takaisin.
- Heze
Ruotsista saa suoraan hiomolta minimihintaan lasit kaikilla mausteilla? Uskaltaako ostaa? Onko kokemusta kenelläkään?
- pöpö
otsikko "lasit netistä halvalla" siellä on kokemuksenpoikasta.
- EI TIETOA
MISTÄ KUULIT OLE VAROVAINEN JOS ET MUUTA TIEDÄ.
- LURKKI
Aivan sama mitä rillini maksaa, koska sen maksaa työpaikkani sairauskassa.
- mitä se sulle maksaa
Ei oo multa pois sun linssit, mut kerro mistä tällainen persaukinen passiton hesalainen saa halvalla lasit.
Ihan sit tiedoksi et en tilaa netistä (Favoptic), enkä mee Tallinnaan tai Naimaahan lasien takia. - ilmainen
Jotta olisin saanut "ilmaiset" silmälasit sairauskassasta, minun olisi ensin pitänyt maksaa vuoden verran maksuja sisään, jotta olisin voinut hakea niitä kassasta. Eli minun mielestäni säästän selvästi ja en maksa turhasta, kun en hakenut kassan jäsenyyttä. Minun kassastani ei mitään ilmaista voi saada. Mutta ehkä teidän kassassa on asiat järjestetty toisella tavalla. Onneksi olkoon vaan.
- lukulasit
aina lomamatkaltani bulgarian varnasta.
olen joka vuosi tarvinnut uudet, vähän vahvemmat.
näöntarkastus, linssit ja sangat noin 20 -30 euroa kaikki yhteensä. - työ1
Mulla makso 1-tehoset 240 euroa ja työ paikka korvas 240 euroa eli en maksannut niistä mitään. Onko kukaa aatellut sitä, että työ paikkakin voi korvata jos viitii kysyä, mutta ei kaikki työ paikat kyllä korvaa.
- Ei enää rillejä (M)
aion ainakin leikkauttaa näköni kuntoon kun vielä kerään vähän rahaa. Viidessä vuodessa viimestään lasien ja piilolasien kustannuksest tulisivat maksamaan leikkausen hinnan. Eikä tartte sitten enää huolehtia lasien puhtaudesta tai yleensäkään siitä, että pitää pitää laseja tai piilareita.
- kenny
Instrun kanta-asiakkaana oottelen ilmaista näön tarkistusta, ja siite sanon kaupantädille, että emminä tarvitte ku sen klapun, tilaan lasit virosta tai ruottista. Jos ruvetaan perustelemaan laadulla, nii siinävaiheessa kysyn, että tekeekö eestipoika sitte parempaa?
Ja itäblokki optiikka on ollu aina huippulaatua. Muute kaik on vähä mitäsattuu, mutta lasia ne on osannu hioa. Ol sit kyseessä kiikarit,silmälasit tai vaikka kaukoputket.- Mitä Äksyin Ämmä
Nykyäänhän näöntarkastus yleensä maksanee ainakin nimellisen summan mutta oletetaanpa, että optikkoliike käyttää ilmaista näöntarkastusta sisäänvetotuotteena. Jos asiakas ei sitten aiokaan ostaa apunäkimiään juuri tuosta liikkeestä, niin
-miten optikko menettelee
ja
-miten hänen on lain mukaan luvallista menetellä?
Kauan sitten käväisin ohimennen, uteliasuuttani, nimenomaan vain ja ainoastaan tutkituttamassa näköni eräässä yksityisessä pääkaupunkiseudun optikkoliikkeessä. tarkastuksen suoritettuaan tuo terveydenhuollon ammattilainen ei kuitenkaan edes suullisesti ilmoittanut tutkimustuloksiaan minulle vaan kysyi: "Minkäslaiset lasit laitetaan?" Koska en juuri silloin ollut ostamassa kakkuloita, en edes ruvennut kehyksiä katselemaan vaan kyselin näöntarkastuksen tulosta. Optikko mutisi jotain niin epäselvää, etten pystynyt tulkitsemaan, täytyykö linssieni vahvuuksia muuttaa vai ei. Ja jotain sentään ymmärsin näöntarkkuuksista silloisen työpaikkani ansiosta.
Se siitä sitten - olin käyttänyt aikaani turhaan erikokoisia kirjaimia tiiraillen. Mutta menettelikö optikko oikein? - heheheh
Sitäkö menet pyytämään saanko lapun mukaan niin sanovat että siinä tapauksessa maksaa!
- kenny
heheheh kirjoitti:
Sitäkö menet pyytämään saanko lapun mukaan niin sanovat että siinä tapauksessa maksaa!
Onko siinä johonaki sitte semmoonen pikkupräntti että ilmainen näöntarkastus tulee vain kakkulooren hankinnan yhteydessä? Noo, sitten se hintaero on vain noin 165€ eikä 175€. Yksi lysti sinänsä...
- likinäkö
Nykyäänhän näöntarkastus yleensä maksanee ainakin nimellisen summan mutta oletetaanpa, että optikkoliike käyttää ilmaista näöntarkastusta sisäänvetotuotteena. Jos asiakas ei sitten aiokaan ostaa apunäkimiään juuri tuosta liikkeestä, niin
ja
Kauan sitten käväisin ohimennen, uteliasuuttani, nimenomaan vain ja ainoastaan tutkituttamassa näköni eräässä yksityisessä pääkaupunkiseudun optikkoliikkeessä. tarkastuksen suoritettuaan tuo terveydenhuollon ammattilainen ei kuitenkaan edes suullisesti ilmoittanut tutkimustuloksiaan minulle vaan kysyi: "Minkäslaiset lasit laitetaan?" Koska en juuri silloin ollut ostamassa kakkuloita, en edes ruvennut kehyksiä katselemaan vaan kyselin näöntarkastuksen tulosta. Optikko mutisi jotain niin epäselvää, etten pystynyt tulkitsemaan, täytyykö linssieni vahvuuksia muuttaa vai ei. Ja jotain sentään ymmärsin näöntarkkuuksista silloisen työpaikkani ansiosta.
Se siitä sitten - olin käyttänyt aikaani turhaan erikokoisia kirjaimia tiiraillen. Mutta menettelikö optikko oikein?Kyllä palvelusta nyt kuitenkin jotain yleensä on tapana maksaa. Kun kävin itse optikolla määrittämässä pelkän näon, niin se maksoi 10 euroa, vaikka olin edelliset pokat samasta paikasta hankkinut. Optikko sanoi, että hyvittää tarkastuksen hinnan, jos ostan häneltä lasit. Musta se oli niin ihan ok. Mutta ongelmia tulikin sitten siitä, että netistä tilaamani linssit oli niillä arvoilla ihan päin peetä.
Menin toisen optikon tarkistukseen (paikkaan, josta olen hommannut piilolinssejä). Tällä kertaa sain hieman toiset lukuarvot, jotka lähetin nettifirmalle palautuspostissa. Sain postista uusin arvoin hiotut lasit ja nekin olivat täysin mahdottomat (liikaa vahvuutta tai jotain). Palautin taas ja yllätys yllätys: sain maksaa tokasta palautuksestani 18 e, kun oli vain yksi palautusoikeus (ehto oli kuulemma firman nettisivulla). jäin sitten miettimään, että kuka oli tehnyt virheen: optikko, vai minä vai linssihiomo. Pulitin 28 e kokeilustani ja 7 vuotta tai jotain vanhat pokat kelpasivat taas ihan hyvin. Käyttämäni ruotsalainen nettifirma vaikutti asialliselta, lukuunottamata tota palautus yllätystä, mutta kun kerran sopimuksessa oli vain yhdestä palautusoikeudesta, niin ei auttanut itku markkinoilla. Tuskin kuitenkaan tilaan samasta firmasta enää mitään. - Likinäkö
likinäkö kirjoitti:
Kyllä palvelusta nyt kuitenkin jotain yleensä on tapana maksaa. Kun kävin itse optikolla määrittämässä pelkän näon, niin se maksoi 10 euroa, vaikka olin edelliset pokat samasta paikasta hankkinut. Optikko sanoi, että hyvittää tarkastuksen hinnan, jos ostan häneltä lasit. Musta se oli niin ihan ok. Mutta ongelmia tulikin sitten siitä, että netistä tilaamani linssit oli niillä arvoilla ihan päin peetä.
Menin toisen optikon tarkistukseen (paikkaan, josta olen hommannut piilolinssejä). Tällä kertaa sain hieman toiset lukuarvot, jotka lähetin nettifirmalle palautuspostissa. Sain postista uusin arvoin hiotut lasit ja nekin olivat täysin mahdottomat (liikaa vahvuutta tai jotain). Palautin taas ja yllätys yllätys: sain maksaa tokasta palautuksestani 18 e, kun oli vain yksi palautusoikeus (ehto oli kuulemma firman nettisivulla). jäin sitten miettimään, että kuka oli tehnyt virheen: optikko, vai minä vai linssihiomo. Pulitin 28 e kokeilustani ja 7 vuotta tai jotain vanhat pokat kelpasivat taas ihan hyvin. Käyttämäni ruotsalainen nettifirma vaikutti asialliselta, lukuunottamata tota palautus yllätystä, mutta kun kerran sopimuksessa oli vain yhdestä palautusoikeudesta, niin ei auttanut itku markkinoilla. Tuskin kuitenkaan tilaan samasta firmasta enää mitään.Havaitsin, että edell. esittämäni nettifirma (ent. Glasögondirekt) onkin vaihtanut nimensä Favopticiksi - eli samaa firmaa ylistetään joissain kommenteissa taivaisiin. Haluan vain alleviivata oman kokemuksen pohjalta, että ei tuo onnistuminen netin kautta tehtävissä lasiostoksissa ole ihan niin helppoa ja itsestäänselvää kun edellä annetaan ymmärtää. Mutta lycka till, sille ken leikkiin lähtee.
- Uskoo kuka tahtoo
likinäkö kirjoitti:
Kyllä palvelusta nyt kuitenkin jotain yleensä on tapana maksaa. Kun kävin itse optikolla määrittämässä pelkän näon, niin se maksoi 10 euroa, vaikka olin edelliset pokat samasta paikasta hankkinut. Optikko sanoi, että hyvittää tarkastuksen hinnan, jos ostan häneltä lasit. Musta se oli niin ihan ok. Mutta ongelmia tulikin sitten siitä, että netistä tilaamani linssit oli niillä arvoilla ihan päin peetä.
Menin toisen optikon tarkistukseen (paikkaan, josta olen hommannut piilolinssejä). Tällä kertaa sain hieman toiset lukuarvot, jotka lähetin nettifirmalle palautuspostissa. Sain postista uusin arvoin hiotut lasit ja nekin olivat täysin mahdottomat (liikaa vahvuutta tai jotain). Palautin taas ja yllätys yllätys: sain maksaa tokasta palautuksestani 18 e, kun oli vain yksi palautusoikeus (ehto oli kuulemma firman nettisivulla). jäin sitten miettimään, että kuka oli tehnyt virheen: optikko, vai minä vai linssihiomo. Pulitin 28 e kokeilustani ja 7 vuotta tai jotain vanhat pokat kelpasivat taas ihan hyvin. Käyttämäni ruotsalainen nettifirma vaikutti asialliselta, lukuunottamata tota palautus yllätystä, mutta kun kerran sopimuksessa oli vain yhdestä palautusoikeudesta, niin ei auttanut itku markkinoilla. Tuskin kuitenkaan tilaan samasta firmasta enää mitään.Hmm... täällä kun näyttää näitä optikoita riittävän, joilla on vahvasti omat pillit pussissa, niin on hyvin vaikea uskoa viestiäsi.
Siis että kaksi kertaa peräkkäin olisi sattunut väärät linssit, nuohan hiotaan kuitenkin automaattisesti ja linssimateriaalina kuitenkin täsmälleen samojen yritysten tavaraa, mitä suomalaisilla optikkoketjuillakin on.
En ole koskaan kuullut muutakuin hyvää niiltä, jotka ovat kyseistä liikettä käyttäneet ja itsekin olen sieltä yhdet lasit ostanut, toiminta on nopeaa ja ei tarvitse edes maksaa etukäteen. - netistä tilattu
mitään ongelmia,olen saanut optikolta mutisematta
näöntarkastuksen tulokset vaikka on ollu ilmainen
tarkastus ja tilasen netin kautta ruotsista lasit
tuli heti passelit. Homma toimi kaikinpuolin
hyvin,ei ollu edes vahvuusongelmia :)) - Laki määrää
ja
Se siitä sitten - olin käyttänyt aikaani turhaan erikokoisia kirjaimia tiiraillen. Mutta menettelikö optikko oikein?Kyseisen reseptin pitää optikon luovuttaa asiakkaalleen jos hän tämän on maksanut, ei optikon omaisuutta vaan asiakkaan. Mutta jos lasit ostettu valinnalla johonka kyseinen tarkastus kuuluu niin tällöin voi optikko tämän pitää itsellään.
- Kyllä toimii jos lukee...
Likinäkö kirjoitti:
Havaitsin, että edell. esittämäni nettifirma (ent. Glasögondirekt) onkin vaihtanut nimensä Favopticiksi - eli samaa firmaa ylistetään joissain kommenteissa taivaisiin. Haluan vain alleviivata oman kokemuksen pohjalta, että ei tuo onnistuminen netin kautta tehtävissä lasiostoksissa ole ihan niin helppoa ja itsestäänselvää kun edellä annetaan ymmärtää. Mutta lycka till, sille ken leikkiin lähtee.
Huomioikaa hyvät asiakkaat että monesti silmälasimääräykset suomalaiset optikot toimittavat sylinterillä (taittovika), lasit tosin aina toimitetaan -sylinterillä, joten hyvät kanssaihmiset, annetaan ammattimiesten hoidella hommat ja pidetään suumme kiinni. Pahan kankkusen kanssa on ihan sama mitä vahvuuksia linsseissä on, ei paljo auta.
- Nettihullu
Unohdit muuten "pakoputket" myös, mitä sonnan jauhamista. Näkee että tavalliset "jääkarhut" ei paljon asioista selville ota vaikka nykymaailman tietotekniikka tätä meille kaikille tarjoaa. Otan osaa....
- Hämmentynyt
heheheh kirjoitti:
Minä kävin tässä paripäivää takaperin optikolla ensimmäistä kertaa elämässäni ja...
1. ei maksanut opiskelijalle mitään.
tosin tätä vaihtoehtoa ei liikkeessä mainostettu aikaa varatessani vain kanta-asiakkuuden alennuksesta kerrottiin
2. minä ainakin sain lapun mukaani jossa oli testauksen tulokset, ja KOROSTAN että sitä oikein kysyttiin! Tosin ensin tyrkytettiin lasien katsomista yhdessä...
- vuosi sitten
helppo homma, nopea toimitus, sopivat lasit kovapinnoitteella, tummuvilla linsseillä ja halvalla lasit ja kehykset yhteensä 110e muistaakseni. Virosta otin kerran lasit ja nekin on hyvät mutta kyllä aavistuksen kallimmat no olihan siinnä hinnassa näöntarkistuskin mukana.
Ihan muuten vaan niin suomalaiset liikkeet lähettää vaikeammat hionnat VIROON hiottaviksi.
Että sillee.
Tilaan muuten toistekkin lasit netin kautta!- jepjep
Suurin osa liikkeistä lähettää kaikki hiottavaks viroon. Suomessa ei ole montaa yksityistä hiomoa jäljellä.
- Kartellikyttä
Eipä voi ainakaan moittia kartellien ylläpidosta : )
Nyt pitää vissiin juosta useammassa liikkeessä etsimässä parasta hinta/laatu/palvelu/asiantuntemus -suhdetta..
Tutkimuksen mukaan ketjuun kuuluvia liikkeitä kannattaa välttää.
Kun vielä sais purettua silmälääkärien hintakartellin. Taitaa Kelan maksama korvaus olla melkoinen elinkeinotuki, kun kallista hintaa perustellaan aina sillä, että Kela korvaa osan lääkärin palkkiosta asiakkaalle. - Keijo
Ihmeellinen käsitys ihmisillä siitä, että optikot ovat niin vitun rikkaita! Tiedättekö paljon liikehuoneiston vuokrat esim. vanhaa rahaa 10 000 mk. Paljonko verot vie? paljonko kaikki muut maksut? Ja ne jotka kuuluvat ketjuun voivat olla yrittäjiä ja he maksavat ketjun jässennyydestä ja mainoksista. Syyttäkää niitä, jotka maksuttaa yrittäjiä, koska siitä se on kiinni paljon on kustannuksia katettavana. Jos olis halvemmat vuokrat yms. maksut niin varmasti halvemmalla sais... Ja jotkut yrittäjät elävät siivoojan palkalla, et silleen. Ei kaikki oo niin vitun rikkaita optikoita tai muita yrittäjiä, jotka yrittää viedä suomalaisten kuluttajien rahoja. Tutkikaa asiaa ja älkää valittako hinnoista. Olishan se ihanaa et joku optikko sais itselleen sen 700 € mut eipä siitä jää käteen paskaakaan... Ja lasit kestää jopa 5 vuotta. Miettikääpä sitä!
- keijo
mitä enemmä viette sitä rahaa sinne tallinkiin ja ruottiin ja yms. nii sitä enemmän joudutaan nostaan hintoja. Jos ei oo asiakkaita on pakko myyjä kalliimmalla. Elikkäs suokikaa suomalaista niin ehkä hinnatkin laskee ja yleensä kanta-asiakkaat eli kunnolliset eikä tollaset hinkuvigut saa alennuksia. Kyllä optikkojakin vituttaa tollaset vinkujat kun mikään ei sais maksaa!!! ne jotka on rehellisiä ja maksavat, arvostetaan ja jopa annetaan alee!
- maksalaatikko
Voi perkele, että on noi laajakuva 32" tuumasetkii kalliita 1100 €, kyllä mä sellasen ostasin kun sellastahan mä nyt enemmän tarviin kun rillejä! Eihän lasit ole kuin apuväline ja eikä ilman niitä pärjää, mut ai ai ku telkkaria mä kattelen joka ilta. JEE! Hei eiks ne telkkarin ja tietokoneiden myyjät oo rikkaita? Saatanasti maksaa nekin ja mielummin niitä ostatte kun terveydelle tärkeitä laseja...
- Pörssipoika
Suomalaiset on ihme vinkujia. Ei mitään käsitystä markkinatalouden laeista ja yrittäjien kuluista yms. Ei autokauppiaskaan saa kauppasummaa puhtaana kouraan, vaan sillä maksellaan ensin laskuja.
Suomalaisille mikään ei saisi maksaa mitään, vaan sossun pitäisi maksaa kaikki.
Eikä osata verrata tuotteita keskenään oikealla tavalla. Ihmetellään, jos tuotteet on samanhintaisia ja samoin, jos ne on erihintaisia!!! Kumpi on parempi: kartelli vai vapaa kilpailu????
Jos hintaa vertaa, pitää verrata samanmerkkisiä ja mallisia tuotteita keskenään, jolloin varmasti vertaat täsmälleen samanlaista tuotetta toiseen.
Ja ihmetellään minne ne työpaikat katoavat, kun rahat kannetaan Viroon, Ruotsiin ja ties minne.
Hyvä Suomi! - muistelija
..keskimäärin enemmän kuin nykyään ja mitä sillä hinnalla sai: kömpelön näköisen ja kokoisen puhelimen jossa kuumin ominaisuus oli tekstiviestien lähetys.
Nykyään saa puoleen hintaan tuosta tyylikkään mallin jossa ominaisuuksia vaikka muille jakaa.
Syy: tehokkaat markkinat ja terve kilpailu. Sekä tietysti tekniikan huima kehitys siinä sivussa.
Mutta onko sama tapahtunut silmälasimarkkinoilla? Ei todellakaan ole. Siellä eletään vieläkin jossain 70-luvun säännöstelytaloudessa jossa pankkiin, Alkoon tai ravintolaan piti mennä samalla tavalla lakki kourassa ja nöyrällä asenteella. Että anteeksi nyt vain että tulin tällä tavalla häiritsemään mutta saisinko pullon olutta...- niinkö se on
huh,huh teitä tietämättömiä mölliköitä.Kuka teistä on valmis tekemään töitä ilman korvausta työstään.Lasit netin kautta tehdään a massatuotannolla,volyymi on kova sana..,tietysti kyllähän tänä päivänä voisi monen ihmisenkin korvata tietokoneilla ja virolaisilla työläisillä sais paljon halvemmalla...,mitä optikkoliikelaseihin niitä ei kukaan leikkaile saksilla vaan hioo yksilöllisesti,vaatii muuten ammattitaitoa,eikä pystytä korvaamaan täysin tietokoneilla,virolaisilla kylläkin...ja mitä lasien hintoihin tulee niin hinta ei ole niin yksinkertainen kuin te typerykset keskenänne väittelette,siihen vaikuttaa moni tekijä ja tänä päivänä monesta optikkoliikkeestä,uskallan sanoa et lähes kaikista,löytyy niin sanottu halpis mallisto,josta saa silmälasit alkaen 50euroa ja varmasti ovat hyvin tehty ja niissä on vielä valmistustakuukin...ei voi palauttaa,mutta korjataan mahdolliset virheet,jos niitä asiakkkan mielestä löytyy...Sitten on aina niitä ikuisuus valittajia,jotka eivät mene liikkeeseen kertomaan ongelmistaan vaan ruikuttaa täällä netissä kuinka on huonosti kohdeltu ja näistähän ei päästä millään eroon ja kuunkierto tuo ne aina esille tiettyinä aikoina kuukaudessa...hyvää joulun odotusta kaikille tasapuolisesti täysi kuuta odotellessa....
- Järki_käteen_
niinkö se on kirjoitti:
huh,huh teitä tietämättömiä mölliköitä.Kuka teistä on valmis tekemään töitä ilman korvausta työstään.Lasit netin kautta tehdään a massatuotannolla,volyymi on kova sana..,tietysti kyllähän tänä päivänä voisi monen ihmisenkin korvata tietokoneilla ja virolaisilla työläisillä sais paljon halvemmalla...,mitä optikkoliikelaseihin niitä ei kukaan leikkaile saksilla vaan hioo yksilöllisesti,vaatii muuten ammattitaitoa,eikä pystytä korvaamaan täysin tietokoneilla,virolaisilla kylläkin...ja mitä lasien hintoihin tulee niin hinta ei ole niin yksinkertainen kuin te typerykset keskenänne väittelette,siihen vaikuttaa moni tekijä ja tänä päivänä monesta optikkoliikkeestä,uskallan sanoa et lähes kaikista,löytyy niin sanottu halpis mallisto,josta saa silmälasit alkaen 50euroa ja varmasti ovat hyvin tehty ja niissä on vielä valmistustakuukin...ei voi palauttaa,mutta korjataan mahdolliset virheet,jos niitä asiakkkan mielestä löytyy...Sitten on aina niitä ikuisuus valittajia,jotka eivät mene liikkeeseen kertomaan ongelmistaan vaan ruikuttaa täällä netissä kuinka on huonosti kohdeltu ja näistähän ei päästä millään eroon ja kuunkierto tuo ne aina esille tiettyinä aikoina kuukaudessa...hyvää joulun odotusta kaikille tasapuolisesti täysi kuuta odotellessa....
En ole nähnyt koskaan optikkoliikkeessä 50€ laseja, aina minulle on tyrkytetty vähintään 300€ maksavia kakkuloita, vaikka olenkin kritisoinut niiden hintoja. Onhan se älytöntä että pari standardimittoihin hiottua ja metalli kehyksiin leikattua muovinpalasta voi maksaa yli 300€. Ja kun vielä näöntarkastuskin on hyvin nopea prosessi, jossa käytettävät laitteet ovat suht. halpoja, niin insinöörinä alkaa ihmettelemään mistä sitä oikein maksaa. En kyennyt löytämään laatueroja, kun vertailin nettikaupasta Favopticilta ostamiani laseja optikkoliikkeen 6 kertaa kalliimpiin vastaaviin.
Ja mitä tulee automaatioon, ei niitä linssejä todellakaan käsin hiota optikkoliikkeissä, tietokoneohjatut laitteet sen tekevät (joissakin liikkeissä ehkä korkeintaan reunat kehyksiin käsin). Kyllä niissä laseissa on oltava kovat katteet, hintaeroja nettiliikkeeseen ei voi muuten selittää tai sitten raskas tehoton organisaatio ja monta kättä välissä.
On typerää alkaa syyttämään massatuotantoa ja tietokoneita, jos joku muu pystyy myymään samaa tuottetta viidesosa hintaan, kyllä silloin on syytä tarkastella omaa organisaatiotaan. Ja mitä tulee työpaikkoihin suomessa, ilman koulutusta, tuotannon tehostamista, automatisoitia ja massatuotantoa Suomi olisi Venäjän Karjalan tasolla, siellä ei tavallisella rahvaalla ole varaa ostaa niitä halpojakaan laseja. Työn tekeminen käsin ei ole järkevää jos sen pystyy tekemään koneilla monta kertaa halvemmalla. - Mitä Äksyin Ämmä
Optikot vetoavat siihen, että asiakas maksaa TERVEYDENHOIDOSTA, johon hänen mielestään kannattaa investoida ja uhrata esim. vapaa-ajan harrastuksiin, lomailuun tai vaatteisiin varatut rahat. Säästäminen silmälasihankinnoissa ei tunnu sopivan optikkojen toimenkuvaan - ellei mukaan lasketa "tuntuvia alennuksia" kehysten hintoihin tai "toinen linssi ilmaiseksi" -kampanjoita. Nämä ovat sinänsä ihan käypää liiketoimintaa mutta mitä tekee asiakas, joka välttämättä tarvitsee lasinsa mutta rahaa ei ole optikon pyytämiin hintoihin. Nämä vähävaraiset lasien tarvitsijat ovat usein myös luottokelvottomia eli esimerkiksi osamaksukauppa tai lainarahoitus ei käy - kuten hieman rahaonnekkaamman kakkulanhankkijasisaren tai -veljen, joka voi näkimesä vähitellen maksaa.
Eniten minua kuitenkin kiukuttaa se, etten voi tarkkaan etukäteen arvioida, minkä euromäärän joutuisin kuhunkin liikkeeseen jättämään silloin, kun laseja ihan alusta eli näöntarkastuksesta alkaen lähden hankkimaan. - Kun halvalla sain...
Optikot vetoavat siihen, että asiakas maksaa TERVEYDENHOIDOSTA, johon hänen mielestään kannattaa investoida ja uhrata esim. vapaa-ajan harrastuksiin, lomailuun tai vaatteisiin varatut rahat. Säästäminen silmälasihankinnoissa ei tunnu sopivan optikkojen toimenkuvaan - ellei mukaan lasketa "tuntuvia alennuksia" kehysten hintoihin tai "toinen linssi ilmaiseksi" -kampanjoita. Nämä ovat sinänsä ihan käypää liiketoimintaa mutta mitä tekee asiakas, joka välttämättä tarvitsee lasinsa mutta rahaa ei ole optikon pyytämiin hintoihin. Nämä vähävaraiset lasien tarvitsijat ovat usein myös luottokelvottomia eli esimerkiksi osamaksukauppa tai lainarahoitus ei käy - kuten hieman rahaonnekkaamman kakkulanhankkijasisaren tai -veljen, joka voi näkimesä vähitellen maksaa.
Eniten minua kuitenkin kiukuttaa se, etten voi tarkkaan etukäteen arvioida, minkä euromäärän joutuisin kuhunkin liikkeeseen jättämään silloin, kun laseja ihan alusta eli näöntarkastuksesta alkaen lähden hankkimaan.Itse olen ainakin nähnyt usein mainoksista että silmälaseja saa hintaan 50-100€ tarjouksesta (SUOMALAISISTA OPTIKKOLIIKKEISTÄ!). Varmaan ihan perussetti, mutta varmaan useimpien kukkarolle ihan ok.
Luulisin, että voit ilmoittaa optikolla (kuten autokaupassa) budjettisi, jolloin ei tarvitse hyväksyä kaikkea mitä tarjotaan, vai mitä? - 50-100 laseja
Kun halvalla sain... kirjoitti:
Itse olen ainakin nähnyt usein mainoksista että silmälaseja saa hintaan 50-100€ tarjouksesta (SUOMALAISISTA OPTIKKOLIIKKEISTÄ!). Varmaan ihan perussetti, mutta varmaan useimpien kukkarolle ihan ok.
Luulisin, että voit ilmoittaa optikolla (kuten autokaupassa) budjettisi, jolloin ei tarvitse hyväksyä kaikkea mitä tarjotaan, vai mitä?Kyllä niitä löytyy,,,mutta mutta ei kovapintaa saatikka muuta. Ne on semmosia varovasti käsiteltyinä noin puolen vuoden laseja jonka jälkeen niistä ei sitten enää näe lävitse!
- näkö
Tallinnasta kannattaa käydä silmälasit hankkimassa. Nimittäin saat ne sieltä yhdellä kymmenesosalla Suomen hinnoista.
- niinkö se on
Sinulle insinööri pieni kanattaisi joskus käydä ihan tutustumassa liikkeessä miten niitä laseja tehdään,kun ne sinun mielestäsi vaan leikataan kehyksiin,kyllä ne mitoitetaan ihan yksilökohtaisesti jokaiselle erikseen ja kysypä joskus liikkeessä käydessäs niitä halpis malleja löytyy varmasti.Kun et tiedä kaikkea,vaikka insinööri oletkin,niin kannattaa ottaa asoista selvää ennenkuin esittää tietävää....Hyvää joulua...
- osaatte
Hienomekaaniset laitteet kuten digi/kamerat, kiikarit ja monet muut optiset laitteet maksavat huomattavasti vähemmän, kuin yksinkertaiset silmälasit.
Tähän ei ole järkeenkäypää selitystä. - -nainen-
osaatte kirjoitti:
Hienomekaaniset laitteet kuten digi/kamerat, kiikarit ja monet muut optiset laitteet maksavat huomattavasti vähemmän, kuin yksinkertaiset silmälasit.
Tähän ei ole järkeenkäypää selitystä.Helppo selitys. Hyvin useat ihmiset tarvitsevat nähdäkseen silmälasit, joten ne on pakko hankkia. Ja silloin niistä voidaan roistomaisesti rahastaa melkein mitä vaan. Muut hienomekaaniset kulutushyödykkeet hankitaan vain huvinvuoksi.
- Jukka
-nainen- kirjoitti:
Helppo selitys. Hyvin useat ihmiset tarvitsevat nähdäkseen silmälasit, joten ne on pakko hankkia. Ja silloin niistä voidaan roistomaisesti rahastaa melkein mitä vaan. Muut hienomekaaniset kulutushyödykkeet hankitaan vain huvinvuoksi.
Osta kamera,ota kuva ja anna kaverinkin ottaa kuva.Osta rillit ja anna vastaantulijalle ja kysy ,että näätkö mitään?
Sitä kameraa on tehty miljoona kappaletta Kiinassa,mutta niitä rillejä ei oo kun yhdet.Ne sulle tehdyt. - kamerakauppias
osaatte kirjoitti:
Tähän ei ole järkeenkäypää selitystä.Kameroihin ym. optisiin kojeisiin tulevat linssijärjestelmät ovat liukuhihnatavaraa, jota suurissa sarjoissa valmistetaan, kun taas silmälasilinssit ovat aivan yksilöllisesti käyttäjälleen tehdyt. Ja huomattavasti tasokkaammalla optiikalla.
- Merta edemmäs
Hyvin toimii paikallinen optikkoliike kun on lähellä. Sankoja on säädetty ilmaiseksi yms. Hinnat ovat keskitasoa.
Tottakai hintoja pitää vertailla. - 30v laseja
Silmalasien hinnalla tai halvemmalla saa esim. huippukiikarit tai vaikka digikameran, mutta kummat on optisesti tai mekaanisesti monimutkaisemmat? Silmälasithan on yksinkertaisimmat optiset laitteet suurennuslasin jälkeen, mutta hinta on siihen verrattuna tähtitieteellinen, ainakin Suomessa.
Miksi parhaatkin, täysin silmälasilaatuiset tai paremmat aurinkolasit (Ray-Ban ym.) kaikkine linsseineen maksaa vain osan pelkkien silmälasikehysten hinnasta? On aivan järjetöntä, että pelkät kehykset maksaa tyypillisesti 100-200€, vaikka niiden valmistus ei voi maksaa 10€ enempää? Se jos mikä on kusetusta ja ryöstöä pahimmillaan. Hullu se on, joka parista taivutetusta metallilangasta maksaa 200€! Hyvät linssit vielä jotenkin hinnallisesti ymmärtääkin, mutta ei kehyksiä!
Kaikkihan perustuu siihen, että silmälaseja ostetaan harvoin ja pakon edessä. Siis ihmisten näkövikaa käytetään tässä härskisti hyväksi. Onneksi ne voi nykyään hankkia muualtakin kuin Suomesta! Silmälasit ovat täällä pimeässä niin monelle pakolliset, että tuo härski ja rahastava optikkokartelli pitäisi vihdoin saada purettua. Ehkä niitä tulisi sitten vaihdettuakin useammin.- Duunari
No, jos näin on. perusta ihmeessä optikkoliike tai osta sellainen. Kyllä tämä sossuporukka tuntuu tietävän vastauksen kaikkeen, mutta itse ei uskalleta ryhtyä minkään sortin yrittäjäksi.
Eihän kenenkään ole pakko ostaa mitään. Ei autoakaan ole pakko omistaa. Maksaahan lääkärissäkin ja apteekissa käynti, ja nekin on ton logiikan mukaan 'pakollisia'.
EI OLE ILMAISIA LOUNAITA! (tai jotain sinne päin...) - 30v laseja
Duunari kirjoitti:
No, jos näin on. perusta ihmeessä optikkoliike tai osta sellainen. Kyllä tämä sossuporukka tuntuu tietävän vastauksen kaikkeen, mutta itse ei uskalleta ryhtyä minkään sortin yrittäjäksi.
Eihän kenenkään ole pakko ostaa mitään. Ei autoakaan ole pakko omistaa. Maksaahan lääkärissäkin ja apteekissa käynti, ja nekin on ton logiikan mukaan 'pakollisia'.
EI OLE ILMAISIA LOUNAITA! (tai jotain sinne päin...)Et vissiin ole optikko, no et...
Yrittämisen ymmärrän ja kokemusta on, mutta apteekki- ja optikkoalat on niin ryöstöä että pahaa tekee. Ei yrittämisen tarkoitus ole hyötyä ihmisten sairauksista! Lasit ON pakko ostaa jos ei muuten näe. Hölmö. - Duunari
30v laseja kirjoitti:
Et vissiin ole optikko, no et...
Yrittämisen ymmärrän ja kokemusta on, mutta apteekki- ja optikkoalat on niin ryöstöä että pahaa tekee. Ei yrittämisen tarkoitus ole hyötyä ihmisten sairauksista! Lasit ON pakko ostaa jos ei muuten näe. Hölmö.Voi, kun tietäisit hieman elämän totuuksia, tynnyrissä kasvanut...
Kuten sanottu, jos jokin tietty ala olisi varma kultakaivos, kaikki perustaisivat ko. alan yrityksen. Itse en tiedä yhtään varmaa ns. menestysammattia, josta saisi ns. helppoa rahaa.
Välillä tuntuu, että sosiaalitoimiston pitäisi maksaa ihan kaikki ihmisten ns. normaalit kulut.
Onhan mainitsemallasi logiikalla esim. ruokakaupan pitäminen ryöstöä, SILLÄ RUOKA MAKSAA PALJON JA SITÄ ON PAKKO SAADA (käytetään ihmisten nälänhätää hyväksi)!!!!!!!!!!!!!.
Mainitun tutkimuksen mukaanhan hintakilpailua (hintaeroaja) on olemassa, joten KILPAILUN TÄYTYY OLLA KOVAA!
Niinpä teikäläinen tyhjätaskukin saa tarpeeksi kiertämällä edulliset lasit ja SILLÄ SIPULI.
Käsittääkseni alaa ei ole säännöstelty , joten esim. kuka tahansa voi omistaa optikkoliikkeen. Niinpä teikäläisenkään ei tarvi jäädä tänne palstalle ruikuttamaan, vaan mars pankkiin ja liikettä perustamaan.
Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu? heh heh : ) - 30v laseja
Duunari kirjoitti:
Voi, kun tietäisit hieman elämän totuuksia, tynnyrissä kasvanut...
Kuten sanottu, jos jokin tietty ala olisi varma kultakaivos, kaikki perustaisivat ko. alan yrityksen. Itse en tiedä yhtään varmaa ns. menestysammattia, josta saisi ns. helppoa rahaa.
Välillä tuntuu, että sosiaalitoimiston pitäisi maksaa ihan kaikki ihmisten ns. normaalit kulut.
Onhan mainitsemallasi logiikalla esim. ruokakaupan pitäminen ryöstöä, SILLÄ RUOKA MAKSAA PALJON JA SITÄ ON PAKKO SAADA (käytetään ihmisten nälänhätää hyväksi)!!!!!!!!!!!!!.
Mainitun tutkimuksen mukaanhan hintakilpailua (hintaeroaja) on olemassa, joten KILPAILUN TÄYTYY OLLA KOVAA!
Niinpä teikäläinen tyhjätaskukin saa tarpeeksi kiertämällä edulliset lasit ja SILLÄ SIPULI.
Käsittääkseni alaa ei ole säännöstelty , joten esim. kuka tahansa voi omistaa optikkoliikkeen. Niinpä teikäläisenkään ei tarvi jäädä tänne palstalle ruikuttamaan, vaan mars pankkiin ja liikettä perustamaan.
Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu? heh heh : )Enköhän tiedä tähän ikään jo elämän totuuksia ihan tarpeeksi, näköjään liikaakin sun mielestä tuosta älähdyksestä päätellen... no ei voi mitään jos on oma lehmä ojassa sulla.
Kyse oli siitä, onko silmälasien hinta Suomessa kohtuullinen niiden todellisiin kustannuksiin verrattuna (varsinkin kehykset) vai onko hinnoissa rutosti ilmaa? Minusta ja monesta muusta on. Ja rutosti.
Selitä vaikka ensin, mistä esim. kehysten hinta tulee, jos jotain tiedät? Katto tavallisia kehyksiä ja mieti ihan oikeasti, pitäisikö niiden maksaa 20 vai se 200€ ? Miksi lähes samanlaisia kehyksiä myydään linsseineen huoltoasemilla 10€? - Sivusta seurannut
30v laseja kirjoitti:
Enköhän tiedä tähän ikään jo elämän totuuksia ihan tarpeeksi, näköjään liikaakin sun mielestä tuosta älähdyksestä päätellen... no ei voi mitään jos on oma lehmä ojassa sulla.
Kyse oli siitä, onko silmälasien hinta Suomessa kohtuullinen niiden todellisiin kustannuksiin verrattuna (varsinkin kehykset) vai onko hinnoissa rutosti ilmaa? Minusta ja monesta muusta on. Ja rutosti.
Selitä vaikka ensin, mistä esim. kehysten hinta tulee, jos jotain tiedät? Katto tavallisia kehyksiä ja mieti ihan oikeasti, pitäisikö niiden maksaa 20 vai se 200€ ? Miksi lähes samanlaisia kehyksiä myydään linsseineen huoltoasemilla 10€?Joo, ihan samaa kamaa, on on. Syö lääkkeesi ajallaan.
Sovitaan niin, että ne on ihan samaa kamaa, jotta voit hyvällä omatunnolla ostaa ne Itä-Helsingin Essolta.
Kumma, vaan kun mulle on optikkoliikeessäkin tarjottu noita ns. muutaman euron valmislaseja. Toimivat kyllä kaikissa vähä-älyisissä hommissa, mutta ei niitä julkisella paikalla kehtaa pitää.
Samoin minisukset on ihan samaa tavaraa kuin kilpasukset, polkuauto on pillumagneetti, halpahallin kalsarit on kuin mittatilauspuku ja pumpattava Barbara tuntuu aidolta, jes!
Ei siinä mitään, kaikille löytyy tasoisensa tuotteet ja pääasia näyttää olevan, että on ostokseensa tyytyväinen. En voi valittaa, olen tyytyväinen optikolta ostamiini laseihin, vaikka vähän maksoikin! - Duunari
30v laseja kirjoitti:
Enköhän tiedä tähän ikään jo elämän totuuksia ihan tarpeeksi, näköjään liikaakin sun mielestä tuosta älähdyksestä päätellen... no ei voi mitään jos on oma lehmä ojassa sulla.
Selitä vaikka ensin, mistä esim. kehysten hinta tulee, jos jotain tiedät? Katto tavallisia kehyksiä ja mieti ihan oikeasti, pitäisikö niiden maksaa 20 vai se 200€ ? Miksi lähes samanlaisia kehyksiä myydään linsseineen huoltoasemilla 10€?Itse ostan optikolta palvelua ja asiantuntemusta. En käy liikkeissä missä ei saa henkilökohtaista palvelua.
Jos ajatellaan kustannuksia, niin mikä esim. villapaidassa maksaa, pelkästään lanka vai?
Olen entinen yrittäjä (onneksi entinen). Yrittäjän kustannuksia riittää: alv, vuokra, palkat, palkan sivukulut, vakuutukset, laitteet, myyntivarasto, mainokset, markkinointimaksut, kirjanpito, vartiointi, siivous, sähkö, vesi, puhelin, koulutus jne.
Yleensä tuotteilla, missä volyymi oli erittäin hyvä, oli pieni kate, erikoistilaus (=mittatilaus) -jutuilla kate oli suuri.
Uskoisin, että sama pätee tähän nettikauppa vs. optikkoliikejuttuun. Myydäänkö samasta autotallista koko pohjoismaihin ja kalliilta paikalta kaupungin keskustasta pienemmille markkinoille. Esim maidon kato on pieni, mutta volyymi suuri. Kun taas vaikka Ferrarin katteen täytyy olla suuri, mutta myyntivolyymin pieni.
Toki, on yrittäjiä, jotka rikastuvat. Itse saan saman olemalla nykyään rivityöntekijä. On vain vähemmän ajateltavaa, joten minulle on aikaa vastailla tämäntyyppisiin viesteihin. Tosin tämä on viimeinen tällä erää, lähden perustamaan optikkoliikettä HEH HEH!!!!
P.S Onko kellään myytävänä? - Siivooja
Duunari kirjoitti:
Itse ostan optikolta palvelua ja asiantuntemusta. En käy liikkeissä missä ei saa henkilökohtaista palvelua.
Jos ajatellaan kustannuksia, niin mikä esim. villapaidassa maksaa, pelkästään lanka vai?
Olen entinen yrittäjä (onneksi entinen). Yrittäjän kustannuksia riittää: alv, vuokra, palkat, palkan sivukulut, vakuutukset, laitteet, myyntivarasto, mainokset, markkinointimaksut, kirjanpito, vartiointi, siivous, sähkö, vesi, puhelin, koulutus jne.
Yleensä tuotteilla, missä volyymi oli erittäin hyvä, oli pieni kate, erikoistilaus (=mittatilaus) -jutuilla kate oli suuri.
Uskoisin, että sama pätee tähän nettikauppa vs. optikkoliikejuttuun. Myydäänkö samasta autotallista koko pohjoismaihin ja kalliilta paikalta kaupungin keskustasta pienemmille markkinoille. Esim maidon kato on pieni, mutta volyymi suuri. Kun taas vaikka Ferrarin katteen täytyy olla suuri, mutta myyntivolyymin pieni.
Toki, on yrittäjiä, jotka rikastuvat. Itse saan saman olemalla nykyään rivityöntekijä. On vain vähemmän ajateltavaa, joten minulle on aikaa vastailla tämäntyyppisiin viesteihin. Tosin tämä on viimeinen tällä erää, lähden perustamaan optikkoliikettä HEH HEH!!!!
P.S Onko kellään myytävänä?No tuota pari faktaa noista silmälaseista ensiksi ennen kuin lähdet ostamaan mitään,ne lukulasit on ihan ok sieltä tiimaristakin jos ei ole mitään muita ongelmia mutta sitten jos mennään noihin hintoihin niin materiaaleja on 2kpl muovi ja lasia vielä käytetään joskus.Se mikä tämä hinta koostuu niin myymälä A tilaa kehysmallia X 20 kpl hintaan jotain ja myymäläketju B tilaa kehysmallia X 1200 kpl niin nettohinta on aivan toista luokkaa.
- Kalikka kalahtaa
Sivusta seurannut kirjoitti:
Joo, ihan samaa kamaa, on on. Syö lääkkeesi ajallaan.
Sovitaan niin, että ne on ihan samaa kamaa, jotta voit hyvällä omatunnolla ostaa ne Itä-Helsingin Essolta.
Kumma, vaan kun mulle on optikkoliikeessäkin tarjottu noita ns. muutaman euron valmislaseja. Toimivat kyllä kaikissa vähä-älyisissä hommissa, mutta ei niitä julkisella paikalla kehtaa pitää.
Samoin minisukset on ihan samaa tavaraa kuin kilpasukset, polkuauto on pillumagneetti, halpahallin kalsarit on kuin mittatilauspuku ja pumpattava Barbara tuntuu aidolta, jes!
Ei siinä mitään, kaikille löytyy tasoisensa tuotteet ja pääasia näyttää olevan, että on ostokseensa tyytyväinen. En voi valittaa, olen tyytyväinen optikolta ostamiini laseihin, vaikka vähän maksoikin!Heh! alkaa optikoilla otsasuonet pullistumaan, kun puhutaan asioista asioden nimillä, otahan nyt ne nitrot ajoissa.
Onneksi ei olla enää Sovjet-Finlandiassa vaan EU:ssa ja nyt on mahdollista tilata Euroopasta tavaraa, joka täällä on ollut perinteisesti kartellimaisesti riistohinnoiteltu. Pätee niin viihde-elektroniikkaan kuin silmälaseihinkin. vanhat maahantuontikartellit, joutuvat tiputtamaan hintojaan ulkoisessa paineessa ja kuluttajien elintaso nousee... - Hjuva? ja Hjalpa
Kalikka kalahtaa kirjoitti:
Heh! alkaa optikoilla otsasuonet pullistumaan, kun puhutaan asioista asioden nimillä, otahan nyt ne nitrot ajoissa.
Onneksi ei olla enää Sovjet-Finlandiassa vaan EU:ssa ja nyt on mahdollista tilata Euroopasta tavaraa, joka täällä on ollut perinteisesti kartellimaisesti riistohinnoiteltu. Pätee niin viihde-elektroniikkaan kuin silmälaseihinkin. vanhat maahantuontikartellit, joutuvat tiputtamaan hintojaan ulkoisessa paineessa ja kuluttajien elintaso nousee...Ei niitä kannata ulkomailta tilata, kun on Tiimarikin. Varmasti ihan samaa tasoa, kuin netistä.
- Rotta
Duunari kirjoitti:
Itse ostan optikolta palvelua ja asiantuntemusta. En käy liikkeissä missä ei saa henkilökohtaista palvelua.
P.S Onko kellään myytävänä?Aivan. Ihmmeiset ei ymmärrä tämmössii asioita elleivät tiedä omasta kokemuksesta tai ole tutkinee asiaa.. Jos vaan pääsis optikkoliikkeen kirjanpitoa katselemaan niin eipä siellä hirveitä palkkoja nosteta välttämättä. Eikös sitten kannata kaikkien alkaa optikoiks jos se on niin rikasta puuhaa. Tukekaa yksityis-yrittäjiä, sillä ne ei ainakaan oo mitään rikkaita ainakaa usein. Miellummin yksityisiä eikä massa tuotanto liikkeitä!
- Kerran osakkaana ollut
Duunari kirjoitti:
EI OLE ILMAISIA LOUNAITA! (tai jotain sinne päin...)Kaikille teilla,ketkä ootte perustamassa optikkoliikettä niin tässä hiukan kustannuksista.
-näöntarkastuslaitteet 40t eskoo
-linssihiomakone 20t eskoo
-pokavarasto 50t eskoo
-myymäläkalustus 20t eskoo
niitä nuoria naisia 2kpl palkka 2500e/kk.
Hyvä liikepaikka esim Sellossa 5000e/kk 65 neliöö.
tietokoneet,mainonta ja sata muuta asiaa.
Ja sitten alkakaa myydä laseja esim 39 eurolla.
Toivotan onnea. - Luulen niin
Kerran osakkaana ollut kirjoitti:
Kaikille teilla,ketkä ootte perustamassa optikkoliikettä niin tässä hiukan kustannuksista.
-näöntarkastuslaitteet 40t eskoo
-linssihiomakone 20t eskoo
-pokavarasto 50t eskoo
-myymäläkalustus 20t eskoo
niitä nuoria naisia 2kpl palkka 2500e/kk.
Hyvä liikepaikka esim Sellossa 5000e/kk 65 neliöö.
tietokoneet,mainonta ja sata muuta asiaa.
Ja sitten alkakaa myydä laseja esim 39 eurolla.
Toivotan onnea.Älä unohda että pystyäksesi tämän aukaisemaan tarvitsee sinun myös olla optikko, laske mukaan myös opintolainat jos et ole syntynyt kultalusikka suussa.
- jiipee
Yks Fortum myy sähköä ja öljyä koyhille kansalaisille kylmässä maassa.Ja ne rantaruotsalaiset saavat siitä vielä miljoonaoptiot.Eiköhän nää optikot oo aika viattomia.Herätkää pahvit ja puhukaa oikeista ongelmista.
- Halvimmalla
Tietääkö kukaan varmaa, onko siinä perää että Dubaista saisi kaikkein halvemmilla silmälasit hankittua ?
Tietenkään , jos ei laske matkakuluja, jos muutenkin aikoo siellä käydä. - pe-pena.
Kun tietää likimääräisen voimakkuuden, voi ostaa peräti kolmet lukulasit, jotka on tehty optisesta akryllilasista, yhdessä pakkauksessa hintaan 5,90 euroa.
Kyseinen "optikkoliike" on Clas Ohlson, joka toimii seitsemässä kaupungissa.
Toimivat hyvin, kokemusta on.
Löytyykö halvempaa?- huononäkönen
Hyvinkäällä tarjoustalossa 1.5 euroa tarjoustelineessä eli kolmet saa 4.5 eurolla.
Muuten se "optinen akryylilasi" tunnetaan, sehän hankautuu himmeäksi melkein puhaltamalla.
- Nimetön
...kun tavallinen ihminen vertaa lasien hintoja, ei hänelle oikeasti ole kompetenssia vertailun tekemiseen. Kun puhutaan esim. pinnoitettujen lasien hintaeroista, voisi puhua vaikka henkilöautojen hintaeroista; Ladalla ja Mersulla on erilainen hintalappu, vaikka molemmilla pääsee pisteestä A pisteeseen B. Linssien kohdalla vertailu on toki hankalaa, kun ne näyttävät ulospäin lähes samalta, vaikkakin niissä on laadullisesti ja toiminnallisesti suuria eroja. Olen kerran erehtynyt ostamaa ne karvalakkilinssit, enkä tee sitä toista kertaa, koska oikeasti kyse on näkemisestä ja se on sen verran tärkeä asia, etten ole siitä valmis tinkimään. Toisekseen silmät/silmälasit on ne joihin ihmiset ensin katsoo, kannattaa siis miettiä millaiset lasit päähänsä laittaa.
- KooVeePee
Tuo kuluttajaviraston tutkimus oli itse asiassa täysin naurettava (Olin itse mukana tekemässä)Jos puhutaan saman valmistajan samasta linssistä niin kaikki hinnat oli 15euron sisällä. Kyselylomake oli laadittu jonkin täysin asiasta tietämättömän toimesta ja kyselyjä ja kritiikkiä optiikka alan ammattilaisilta tuli todella paljon. Lappu täytettiin ja tehtiin analyysi mutta mitään mainittavaa luotettavaa tulosta ei ikävä kyllä syntynyt.
- Konttorirotta from KV
Kylläpä on typerää toimituksen aloittaa tällainen keskustelu, Hinnoissa oli eroja vain eri linssien välillä. Kun puhutaan aivan samasta linssistä niin hinnat ovat 10€:n sisällä. Aivan yhtä hyvin voisi päivitellä että esim. autoissa on huimia eroja hinnoissa-----no totta vitussa on, mutta edelleenkään hyvää ja halpaa ei ole olemassa vaikka kuinka haluaisitte....
- ..ja kyllä huvitti
Ostakaa nyt kuitenkin Suomesta vaikka halvimmat mahdolliset. Netin kautta mutta Suomesta.
Tajuatteko että kannatte rahanne ulkomaille? Tämä on Suomen nälkävuosien alku. Kun maksatte Suomalaiselle yritykselle niin rahat jää Suomeen. Suomalainen optikko ostaa Suomalaista palvelua ja ruokaa lähikaupasta - raha kiertää Suomessa.
Petturit kuljettavat rahat ulkomaille - sama tuomio pitäisi olla kuin sodan aikaan rintamakarkureille.
- Lasipetteri
Jos netistä ostatte niin ehdottomasti www.silmalasikauppa.fi! Edullinen, saa juuri sellaiset kun haluaa. Huom! Favopticonilta EI SAA sellaisia kuin asiakas haluaa - BOIKOTTIIN!!!!. Esim. jos haluat hieman vahvemmat / vähemmän vahvat linssit kuin reseptissä!!! Erittäin huono asiakaspalvelu!!!
Tosi on.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan824206Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303191- 1672566
- 141925
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281482Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631366Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131150- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13862