siis: mitä sanalla tarkoitetaan.ja minkälainen ihminen sellainen on.mitä pahaa hän on tehnyt ja mitä pahaa vanhempansa? koska kaikki juontaa omista vanhemmista ja heidän synneistään.
kaikki millaiseksi kukakin on tullut-on hänen kasvuympäristönsä tulosta-
eikö se näin juuri mene?
Mitä tarkoittaa,sana: houkka?
15
1540
Vastaukset
- mamabeard
on suuri merkitys Jumalan edessä kuinka siihen suhtaudumme millaisia olemme.
Kukaan ei kuitenkaan ole TÄYSIN kasvuympäristönsä tulosta, ja vaikka
paljon varmasti johtuu vanhemmista, lapsuuden kokemuksista ja ympäristöstä,
kuitenkin olemme nyt, tänään ja tässä vastuussa ainakin siitä myönnämmekö
että olemme itsekin syntisiä ja tarvitsemme henkilökohtaisesti Jumalan apua
ja anteeksiantamusta, vai jäämmekö syyttelemään menneisyyttä ja olosuhteita?
Tänään on mahdollisuus antautua Jumalan parantavaan työhön jossa
saa kokea olevansa arvokas ja tärkeä ja Jeesus auttaa kaikista katkeruuksista
vapautumaan, kun vaan itse suostuu.
Silloin katse irtaantuu siitä menneestä ja alamme vähä vähältä nähdä
nykyisyyttäkin eri tavalla.
Elämä tulee elämisen arvoiseksi. Kipuineenkin.
Paljon on siis omalla vastuulla.
Jeesus sinua tahtoo auttaa. Siunausta ja jaksamista! - RitariOlevainen
Kristuksessa kaikki kiroukset loppuu !
Eikä lasten tarvitse kärsiä vanhempiensa synneistä !- poikalapsi
Nyt on ihan pakko ottaa kantaa, koska olet näemmä muuttanut käsitystäsi. Olet aiemmin ollut sitä mieltä, että mm. homoseksuaalisuus johtuu siitä, että lapsen äiti- tai isäsuhde on ollut epänormaali tms. Olen AINA ollut perustellusti ja tutkimustietoon viitaten eri mieltä. Nyt siis itse sinäkin myönnät asian näin olevan.
Tervehtymisen merkkejä ilmassa? Alatko vähitellen eheyytyä ajattelemaan jo ihan itsekin, kun mieli noin on muuttunut?
Toisaalta: vanhempiensa ilkeydestä jokainen saattaa joytua vielä aikuisenakin kärsimään. Ketjussa, jossa kyseltiin homo"häistä", kielsit niihin menemästä. Jos oma lapsesi olisi homo ja rekisteröisi suhteensa, osallistumattomuutesi olisi tietämättömyydestä ja rasistisesta ajattelustasi johtuvaa ilkeyttä. Vai muuttuisiko käsotyksesi, jos kyseessä olisikin oma lapsesi tai lapsenlapsesi? Mitenpä on? Tätä joku toisessa kerjussa sinulta kysyi - et vastannut. Vaikeneminen lienee myöntymisen merkki, eikö niin? - RitariOlevainen
poikalapsi kirjoitti:
Nyt on ihan pakko ottaa kantaa, koska olet näemmä muuttanut käsitystäsi. Olet aiemmin ollut sitä mieltä, että mm. homoseksuaalisuus johtuu siitä, että lapsen äiti- tai isäsuhde on ollut epänormaali tms. Olen AINA ollut perustellusti ja tutkimustietoon viitaten eri mieltä. Nyt siis itse sinäkin myönnät asian näin olevan.
Tervehtymisen merkkejä ilmassa? Alatko vähitellen eheyytyä ajattelemaan jo ihan itsekin, kun mieli noin on muuttunut?
Toisaalta: vanhempiensa ilkeydestä jokainen saattaa joytua vielä aikuisenakin kärsimään. Ketjussa, jossa kyseltiin homo"häistä", kielsit niihin menemästä. Jos oma lapsesi olisi homo ja rekisteröisi suhteensa, osallistumattomuutesi olisi tietämättömyydestä ja rasistisesta ajattelustasi johtuvaa ilkeyttä. Vai muuttuisiko käsotyksesi, jos kyseessä olisikin oma lapsesi tai lapsenlapsesi? Mitenpä on? Tätä joku toisessa kerjussa sinulta kysyi - et vastannut. Vaikeneminen lienee myöntymisen merkki, eikö niin?mikä tai minkälainen on houkka,ei homoista mitään,vai onko homo sitten se "houkka" ?
Olen edelleen,itse kysyit,sitä mieltä,että homous on syntiinlankeemuksen seurausta,niikuin kaikki muutkin synnit ja epänormaalit ilmiöt,ja kaikki raihnaus ja sairaus eri muotoineen.
Esi-isä Aadam oli terveyden perikuva,kunnes synti myrkytti ,ja sitä kautta saastui koko ihmiskunta,siitä johtuu hamoutesikin .
Jeesus on parantaja! - Epiktetos_
RitariOlevainen kirjoitti:
mikä tai minkälainen on houkka,ei homoista mitään,vai onko homo sitten se "houkka" ?
Olen edelleen,itse kysyit,sitä mieltä,että homous on syntiinlankeemuksen seurausta,niikuin kaikki muutkin synnit ja epänormaalit ilmiöt,ja kaikki raihnaus ja sairaus eri muotoineen.
Esi-isä Aadam oli terveyden perikuva,kunnes synti myrkytti ,ja sitä kautta saastui koko ihmiskunta,siitä johtuu hamoutesikin .
Jeesus on parantaja!houkka: hupsu, hupakko, houna, hölmö, tollo, tomppeli (Nykysuomen sanakirja)
- Tommo
Epiktetos_ kirjoitti:
houkka: hupsu, hupakko, houna, hölmö, tollo, tomppeli (Nykysuomen sanakirja)
selityksiä tosiaan löytyy, kun raamattua käytetään sanakirjana, tai yleensä mihinkään. No, onhan se sentään hyvä lyömäase.
- simpukka
Epiktetos_ kirjoitti:
houkka: hupsu, hupakko, houna, hölmö, tollo, tomppeli (Nykysuomen sanakirja)
Oli edes yksi ihminen joka ymmärsi kysymykseni.muut näyttivät vääntävän sitä vaikka miksi:)
Kiva kun on oikeita vastaajiakin olemassa,kysyttyihin ja mietittyihin kysymyksiin.
Rauhaisaa joulun odotusta.ja muillekin vastaajille tässä tulee myös hyvän joulun toivotukset!
t.simpukka - simpukka
Tommo kirjoitti:
selityksiä tosiaan löytyy, kun raamattua käytetään sanakirjana, tai yleensä mihinkään. No, onhan se sentään hyvä lyömäase.
raamatusta se sana löytyi ja siksi jäinkin sitä kovasti pohtimaan.
siellä on kaikki mahdolliset sanat ja ne on hyvä selvittää mitä ne tarkoittaa.. - Tommo
simpukka kirjoitti:
raamatusta se sana löytyi ja siksi jäinkin sitä kovasti pohtimaan.
siellä on kaikki mahdolliset sanat ja ne on hyvä selvittää mitä ne tarkoittaa.."siellä on kaikki mahdolliset sanat ja ne on hyvä selvittää mitä ne tarkoittaa.."
- simpukka
Tommo kirjoitti:
"siellä on kaikki mahdolliset sanat ja ne on hyvä selvittää mitä ne tarkoittaa.."
mua kyllä nauratti sun vastaukses.siinä on urakka--kieltämättä,mutta eikö ole ihan viisasta ja sivistävää ottaa selvää asioista joista ei tiedä? vai näenkö kenties turhaa vaivaa,ehkä.
- Tommo
simpukka kirjoitti:
mua kyllä nauratti sun vastaukses.siinä on urakka--kieltämättä,mutta eikö ole ihan viisasta ja sivistävää ottaa selvää asioista joista ei tiedä? vai näenkö kenties turhaa vaivaa,ehkä.
minäkin, valitettavasti. Tietysti on viisasta ja sivistävää jne. mutta löytyyhän parempiakin sana- ja tietokirjoja kuin raamattu. Turhaa vaivaa näkee jokainen ja joka päivä, enkä tiedä onko se turhaa.
- mutta
eiköhän meillä kaikilla ole kuitenkin valinnan vapaus teemmekö joissakin elämämme käänteissä,sanotaanko vaikka moraalisesti oikeita taikka vääriä ratkaisuja? Kyllä kasvuympäristö on tärkeä tekijä, mutta tullessamme enemmän tietoisiksi valintojemme seuraamuksista ympäristöömme ja siitä, että meillä ja olemuksellamme on ihan todellista vaikutusta lähellämme oleviin,olemme vastuulliset tekemisistämme ja erityisesti sanomisistamme. Sanat kun jäävät vaikuttamaan ja muokkaamaan sisintämme. Mitä kylvää,sitä niittää... Kannattaa siis iloiten Herraansa kiittää :) Houkka..olisiko sanakirjaa lähettyvilläsi?
- KalevalanKullevo
Mielipuoli
- mikähänonalkukielellä
Kristuksen tähden houkka (ven. юродивый) edustaa yhtä ortodoksisen kirkon kilvoittelun muotoa, jossa henkilö tekeytyy hulluksi eli houkaksi lähimmäisten ja oman pelastuksensa vuoksi. Houkkuus muistutti suuresti mielisairaan käyttäytymistä. Houkkuus olikin mahdollista vain aikana, jolloin psyykkinen sairaanhoito oli vielä kehittymätöntälähde?. Suurin osa näistä houkkapyhistä eli 1400–1500-luvuilla. Lähde Wikipedia. Paavali sanoi olevansa houkka Kristuksen tähden.
Olen täällä päin Suomea kuullut houkaksi nimitettävän henkilöä, joka ei pidä sanaansa. Hän on toimiltaan halveksittava, eikä hänen kanssaan saisi olla paljon tekemisissä. On siis jonkinlainen epäluotettava väärintekijä ja sanansa syöjä. - semmottiista
Kansanomaisesti hullu. Paavalin mukaan " sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645160Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662347- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362339Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191574Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191438Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927