Jyväskylän Vapaaseurakunnan uhrit

tiedonjanoa

Tällä foorumilla on aiemmin ollut juttua jyväskylän vapaaseurakunnasta. Muutama ihminen laittoi sinne omia kokemuksiaan siitä, miten seurakunnan johdon tasolta oli tullut eriskummallista kohtelua...
Haluaisin lisää tietoa asiasta.
En usko asian loppuvan ellei sille tee mitään. Yksi mahdollisuus on toda asia julkisuuteen.
Eli jos olet kokenut hekistä, uskonnollista tai fyysistä vakivaltaa Juväskylän vapaaseurakunnan johdon toimesta niin ota yhteyttä tämän foorumin kautta.
Jos tuomme asian päivänvaloon, kaikki uhrit yhdessä, niin voimme ehkä estää saman tapahtuvan jatkossa.

10

2593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todisteet?

      Oletko sinä katkera srk vai kyseletkö muuten?

      En tunne Jyväskylän vapaasrk
      mutta muuten kyllä Vapaakirkkoon olen tutustunut

      Jokaisessa srk, on erillaisia ihmisiä
      ja jos esim.vanhemmistossa on tunnustamattomia syntejä, niin se kyllä vaikuttaa koko srk: taan

      Jumala haluaa, että me nöyrtyisimme tunnustamaan
      synnit toisillemme ja se koske myös
      vastuu tehtävissä olevia.

      • tiedonjanoa

        Saa sitä kysellä. Mitä se sinua liikuttaa vaikka kyselenkin. En ole Suomen Vapaakirkkoa vastaan mitään pahaa sanonutkaan. Todisteita?
        No niitä tulin täältä etsimään. Siksi keskustelun aloitin.

        Tämä on uskonnon uhrien palsta. Täällä toivottavasti saa nostaa esiin asioita, joita kirkon sisällä ei ehkä ihan niin helposti nostetakaan.


      • setori
        tiedonjanoa kirjoitti:

        Saa sitä kysellä. Mitä se sinua liikuttaa vaikka kyselenkin. En ole Suomen Vapaakirkkoa vastaan mitään pahaa sanonutkaan. Todisteita?
        No niitä tulin täältä etsimään. Siksi keskustelun aloitin.

        Tämä on uskonnon uhrien palsta. Täällä toivottavasti saa nostaa esiin asioita, joita kirkon sisällä ei ehkä ihan niin helposti nostetakaan.

        Kuinkahan voi uskonnon uhriksi joutua,jos sinä menet syntisenä johonkin seurakuntaan etsimään jeesuksen syntien sovitusta ja ne sinulle anteeksi luetaan Jeesuksen nimessä ja veressä,niin mikä siinä kaihertaa .Sinä sait syntisi anteeksi ja sillä siisti,ei siinä pitäis olla enää kellään nokankoputusta. Ja jos vielä käyt kokouksissa ja nätisti kuuntelet Jumalan sanaa...metelöimättä penkissä ja vastaan panematta?Kukaan ihminen ei voi sinua erottaa Jumalasta .....ei kukaan. Herra itse sanoo...joka minun tyköni tulee minä en heitä ulos.Se on niin ja aamen. Uskon että ihmiset riitelevät ja panevat meitä raameihin. Seuraa uudentestamentin opetuksia ja ole turvallisella mielellä terv. pentti


      • tiedonjanoa
        setori kirjoitti:

        Kuinkahan voi uskonnon uhriksi joutua,jos sinä menet syntisenä johonkin seurakuntaan etsimään jeesuksen syntien sovitusta ja ne sinulle anteeksi luetaan Jeesuksen nimessä ja veressä,niin mikä siinä kaihertaa .Sinä sait syntisi anteeksi ja sillä siisti,ei siinä pitäis olla enää kellään nokankoputusta. Ja jos vielä käyt kokouksissa ja nätisti kuuntelet Jumalan sanaa...metelöimättä penkissä ja vastaan panematta?Kukaan ihminen ei voi sinua erottaa Jumalasta .....ei kukaan. Herra itse sanoo...joka minun tyköni tulee minä en heitä ulos.Se on niin ja aamen. Uskon että ihmiset riitelevät ja panevat meitä raameihin. Seuraa uudentestamentin opetuksia ja ole turvallisella mielellä terv. pentti

        Voit käydä uskontojen uhrien sivuilta katsomassa mitä tarkoittaa uskonnollinen väkivalta.


      • tietoa
        setori kirjoitti:

        Kuinkahan voi uskonnon uhriksi joutua,jos sinä menet syntisenä johonkin seurakuntaan etsimään jeesuksen syntien sovitusta ja ne sinulle anteeksi luetaan Jeesuksen nimessä ja veressä,niin mikä siinä kaihertaa .Sinä sait syntisi anteeksi ja sillä siisti,ei siinä pitäis olla enää kellään nokankoputusta. Ja jos vielä käyt kokouksissa ja nätisti kuuntelet Jumalan sanaa...metelöimättä penkissä ja vastaan panematta?Kukaan ihminen ei voi sinua erottaa Jumalasta .....ei kukaan. Herra itse sanoo...joka minun tyköni tulee minä en heitä ulos.Se on niin ja aamen. Uskon että ihmiset riitelevät ja panevat meitä raameihin. Seuraa uudentestamentin opetuksia ja ole turvallisella mielellä terv. pentti

        siitä, mitä uskonnot voivat saada aikaan. Voithan toki pitää silmäsi kiini niinkuin tähänkin asti, vapaa valinta.

        http://www.uut.fi/index.html


    • terence.hill

      Itseäni joskus 90-luvulla torstai-illoissa käyneenä
      häiritsi kokemusten/elämysten runsas hehkuttaminen.
      "Tämä voi olla JUURI SE ilta, kun Jumala kohtaa
      SINUT voimallisesti, ja uudistut!" Jotkut ihmiset
      ehkä jotain sellaista kokivat, mutta itse kuuluin
      niihin, joille ei illan aikana tullut mitään
      ihme-elämyksiä. Ja kun illan muu anti elämysten
      kokemisen lisäksi oli ohuenlainen, niin noissa
      torstai-illoissa käyminen vaikutti minun uskooni
      negatiivisesti. Lopetin lopulta illoissa käymisen,
      kun ne saivat minussa aikaan epäuskoa, turhautumista,
      vihaa... Jumalakin alkoi tuntua epäreilulta, kun
      jakaa hienoja elämyksiä vain "suosikeilleen" ja
      muut, jotka eivät ole sen huonompia, jäävät aina
      ilman. Tietysti tiedän, että Jumala jakaa eri
      ihmisille eri lahjoja, mutta kun noissa torstai-
      illoissa hehkutettiin noita kokemuksia ja
      vakuutettiin, että Jumala antaa niitä kaikille.
      Ehkä jo ensi kerralla sinullekin... Tai 5 vuoden
      päästä, tai 50 vuoden päästä...
      Minulle ja uskolleni teki tosi hyvää lopettaa
      noissa torstai-illoissa käyminen edellämainitusta
      syystä. En tiedä millaista niissä nykyään on.

    • hih :-)

      elämänsä voi käyttää parmemminkin, paitsi tietty jos ei ole elämää

    • en kerro

      Kyllä on paljonkin 15 vuotta ollut siell'ä väki pakolla istuin lopulta.
      Minulle käyettiin henkistä väkivaltaa.keskustelut oli etten riitä ja etsin suurta palvelupaikkaa joka ei pitänyt paikkaansa.!!!kolme kertaa erosin ja lopulta nyt viimein ja en mene enää,Torstai illat alkoi väsyttää jatkuva kokeminen tanssiminen hengessä.jos sitä ei ollu niin on jotain outoo on jos en tanssi tai naura.
      näin aika paljon ulkopuolelta tulevia ilmestyksiä.ja unia.Nyt he ei vät ota minua [email protected] he romuttivat mun pikku uskoni joka oli alussa just aito.mutta sekin meni pois kun vähättelivät minua.sielunhoto keskustelut käytiin joko toimistossa tai puhelimessa.aloin silloin muuttumaan.olen nyt aivan muualla ja pois kokouksista.ja seurakunnasta. tuo masenti kun nuorisotyöntekijä sanoi etten riitä ja paljon minulla on rahaa keskustelut.ois hyvä jos joku kirjottasis....masentaa hiukan nämä....

    • Anonyymi

      Minä repäisin itseni aivopesusta ja avioliitosta pois,kun tulin järkiini 30 täytettyäni. Vähän samankaltaista oli elämäni kuin tässä videolla kerrottu https://youtu.be/7E-WNFA5ehw

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe