>>Luuk 1:13-17; Mutta enkeli sanoi hänelle:
"Älä pelkää, Sakarias; sillä sinun rukouksesi on kuultu, ja vaimosi Elisabet on synnyttävä sinulle pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Johannes. Ja hän on oleva sinulle iloksi ja riemuksi, ja monet iloitsevat hänen syntymisestään. Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta. Ja hän kääntää monta Israelin lapsista Herran, heidän Jumalansa, tykö. Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan.>Jes 40 1-9; "Lohduttakaa, lohduttakaa minun kansaani", sanoo teidän Jumalanne. "Puhukaa suloisesti Jerusalemille ja julistakaa sille, että sen vaivanaika on päättynyt, että sen velka on sovitettu, sillä se on saanut Herran kädestä kaksinkertaisesti kaikista synneistänsä.
"Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme. Kaikki laaksot korotettakoon, kaikki vuoret ja kukkulat alennettakoon; koleikot tulkoot tasangoksi ja kalliolouhut lakeaksi maaksi. Herran kunnia ilmestyy: kaikki liha saa sen nähdä. Sillä Herran suu on puhunut."
Ääni sanoo: "Julista!" Toinen vastaa: "Mitä minun pitää julistaman?" Kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin kedon kukkanen: ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, kun Herran henkäys puhaltaa siihen. Totisesti, ruohoa on kansa. Ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, mutta meidän Jumalamme sana pysyy iankaikkisesti. Nouse korkealle vuorelle, Siion, sinä ilosanoman tuoja; korota voimakkaasti äänesi, Jerusalem, sinä ilosanoman tuoja. Korota, älä pelkää, sano Juudan kaupungeille: "Katso, teidän Jumalanne!"
"Äidin kohdussa"...
7
292
Vastaukset
- kasteessa
Apt.2:38-38
kaste otetaan "syntienne anteeksisaamiseksi"
kasteessa saadaan "Pyhän Hengen lahja"
lupaus on "Teille ja teidän lapsille"
aikuisilta parannus "miehet, veljet" (jae 37)
lapsilta ei parannusta,
"tästä sukupolvesta" sen sukupolven lapsista oli puhe, jotka kastettiin nopeasti perhekunnittain.
Apt.19 "Saitteko Pyhän Hengen silloin kun tulitte uskoon? Eivät olleet saaneet, eikä edes kuulleet että Pyhää Henkeä on olemassakaan. Saivat Pyhän Hengen kasteen yhteydessä, jossa se "pantiin" heihin (12miestä).
6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
Kristityt kastavat lapsensa.
Ei-kristilliset lahkot ja pakanant eivät kasta.- TaistoRa.
Pyhä Henki saadaan aina kun ihminen tulee uskoon ja sen vaikuttaa Jumalan SANA ja PYHÄ HENKI!->
>>Room 10:17 "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen - Sanan kautta"!
>>1 Piet 1:22 "Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
23 "(TE)", jotka olette "(UUDESTISYNTYNEET)", ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, "(JUMALAN ELÄVÄN JA PYSYVÄN - SANAN KAUTTA)"!.
>>1 Kor 12:6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
9 toinen saa "USKON samassa Hengessä", toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä>Kirjoitat-
>>Kristityt kastavat lapsensa.
Ei-kristilliset lahkot ja pakanant eivät kasta. - kasteessa
TaistoRa. kirjoitti:
Pyhä Henki saadaan aina kun ihminen tulee uskoon ja sen vaikuttaa Jumalan SANA ja PYHÄ HENKI!->
>>Room 10:17 "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen - Sanan kautta"!
>>1 Piet 1:22 "Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
23 "(TE)", jotka olette "(UUDESTISYNTYNEET)", ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, "(JUMALAN ELÄVÄN JA PYSYVÄN - SANAN KAUTTA)"!.
>>1 Kor 12:6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
9 toinen saa "USKON samassa Hengessä", toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä>Kirjoitat-
>>Kristityt kastavat lapsensa.
Ei-kristilliset lahkot ja pakanant eivät kasta.Eipä tainnut vielä avuksi huutaminen (jonkinlainen uskominen) pestä pois Paavalin syntejä. Ei vielä huutaminen, mutta Kristuksen veri pesi synnit pois kasteessa.Ap. t. 22:16
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Ei Raamattu turhaan sano, että kaste otetaan "syntienne anteeksisaamiseksi" (Apt.2:38-39)
Lahkolaiset julistautuvat täysin synnittömiksi jo lapsina. David ei tehnyt niin.
51 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4] kasteessa kirjoitti:
Eipä tainnut vielä avuksi huutaminen (jonkinlainen uskominen) pestä pois Paavalin syntejä. Ei vielä huutaminen, mutta Kristuksen veri pesi synnit pois kasteessa.Ap. t. 22:16
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Ei Raamattu turhaan sano, että kaste otetaan "syntienne anteeksisaamiseksi" (Apt.2:38-39)
Lahkolaiset julistautuvat täysin synnittömiksi jo lapsina. David ei tehnyt niin.
51 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4]"...anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi".
"...kaste otetaan "syntienne anteeksisaamiseksi" (Apt.2:38-39).
Näin minunkin Raamatussani lukee!!!
Miksihän tätä on niin vaikea uskoa todeksi... liekö esteenä oma järki.
Eikä edellä kerrotuissa Raamatun kohdissa puhuta edes mitään "kuvaannollisuudestakaan", jolla moni yrittää tehdä tyhjäksi kasteen hengellisen merkityksen.
Uskotaan Raamatun Sanaan "niinkuin on kirjoitettu" (ellei ole kyseessä selvästi vertauskuvallisuus).- ei saa kadota
Tapio522 kirjoitti:
"...anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi".
Miksihän tätä on niin vaikea uskoa todeksi... liekö esteenä oma järki.
Eikä edellä kerrotuissa Raamatun kohdissa puhuta edes mitään "kuvaannollisuudestakaan", jolla moni yrittää tehdä tyhjäksi kasteen hengellisen merkityksen.
Uskotaan Raamatun Sanaan "niinkuin on kirjoitettu" (ellei ole kyseessä selvästi vertauskuvallisuus).Paras todella uskoa Raamattuun niinkuin se on kirjoitettu.
Eikä vaihdella Jeesuksen eikä kenenkään muunkaan suuhun toisia sanoja, kuin mitä sanottu on.
"...anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi".(Apt.22:16)
On kohtalokasta heitää Jumalan sana selkänsä taakse. - TaistoRa.
kasteessa kirjoitti:
Eipä tainnut vielä avuksi huutaminen (jonkinlainen uskominen) pestä pois Paavalin syntejä. Ei vielä huutaminen, mutta Kristuksen veri pesi synnit pois kasteessa.Ap. t. 22:16
51 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4]>>Kirjoitit-
>>Eipä tainnut vielä avuksi huutaminen (jonkinlainen uskominen) pestä pois Paavalin syntejä. Ei vielä huutaminen, mutta Kristuksen veri pesi synnit pois kasteessa.Ap. t. 22:16
>>Joh. 8:24
"Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne." - pitävät yhtä
TaistoRa. kirjoitti:
>>Kirjoitit-
>>Eipä tainnut vielä avuksi huutaminen (jonkinlainen uskominen) pestä pois Paavalin syntejä. Ei vielä huutaminen, mutta Kristuksen veri pesi synnit pois kasteessa.Ap. t. 22:16
>>Joh. 8:24
"Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."kaste otetaan "syntienne anteeksisaamiseksi" (apt.2)
kritittyjen kasteessa veri, vesi ja Henki toimivat yhdessä Jumalan sanan mukaisesti pesten pois synnit 1. Joh. 5: "Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä."
"anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi" sanottiin Paavalille. Paavali meni synneissään kasteelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1607369
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1506036- 1535367
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.484767Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?554088- 733322
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.623290Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m253172- 472507
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢182419