Hei!
Millaista aluetta Ydin-Lepuski on? Olen muuttamassa Leppävaarankadulle. Olen käynyt Lepuskissa muutaman kerran, mutta en "tunne" paikkaa/paikkoja lainkaan.
Olen 27-vuotias nainen ja kiinnostaisi tietää mikä kivoja "chillaus" baareja ja klubeja löytyy Lepuskista tai jostain siitä läheltä. En välttämättä kaipaa bilehileiden yökerhoja ja viimeisimpiä trendimenomestoja, vaan pikemminkin rähjäisiä rokkipaikkoja ja vaikka karaoke-junttiloita joista saa jatkettua olutta :D Ei kuitenkaan pubiruusujen ja tuulipukukansan kapakkatappeluita, kiitos! Mihin mennä? Mitä välttää?
Entä mitä muita kivoja paikkoja kävelymatkan päässä on? Puistoja? Hölkkäpolku? Uimahalli? Kirjasto? Alko? Sairaala? Mitä löytyy ja mitä ei?
Kiitos jo etukäteen!
Leppävaaraan
11
7913
Vastaukset
- ...
en asu lepuskissa vaan kilossa mutta onhan leppävaara tuttua seutua:) Baareja ei tosin ole paljon. Sellon yhteydessä on Bar Fennia, ravintola Fennia ja oluthuone william k. Näistä ravintola fennia (se uusin) on ehkä ns. trendikkäin tai ainakin yrittää olla...sisäänpääsy jopa 5€. Gallerian puolella on vielä jotain pubeja. Bar fennia on sellon ylätasanteella ja on se halvempi vaihtoehto, mutta siellä on kuitenkin ihan tanssilattia ja kaikkea.
- lenkkiville
pääset kotiovelta suoraan, uimahallin (urheilutalokin on) maasto on hyvä, sieltäkautta pääset myös Villa Elfvik-nimiseen paikkaan, Kilon kautta. Jorvissa on sairaala, mutta terv.keskus ihan Gallerian vieressä.
Vermon raviradan maasto on hyvää ulkoilualuetta, sieltä pääsee Pirkkolaan asti. Golfkenttäkin tai pari taitaa olla, ainakin harjoittelurata ja kuplahalli Vermossa.
Hyviä kouluja pilvinpimein, kauppoja kans, Sellomysteeri ja Galleria vähän pienempi.
Onon kylä löytyy vaik mitä - Fenniasta
Minkä ikäisiä siellä käy?
- minä
Fenniasta kirjoitti:
Minkä ikäisiä siellä käy?
Fennia yökerhossa, käy noin 20-35v ikästä porukkaa. Se tosin on just siis disko :) Bar Fennia:ssa siellä , joka myös on Sellossa, käy kai enempi keskikästä porukkaa.
Sellon kakkososassa, on myös ravintola Base, joka on paitsi ruokapaikka, myös ihan viihtysän olonen pubi.
Siihen Sellon yhteyteen valmistuvaan hotelliin tulee kait myös jotain rafloja.
Rantaradan toisella puolella, Pohjois lepuskin puolella läkkitorin ympärillä on itten ne rähjäiset ja epämääräiset paikat, kuten Tinuri. Tinuri kai on lähimpänä sitä rähjästä paikkaa, jossa joskus soi jopa liverokkikin.
- asukas
Olen asunut lepuskissa pari vuotta. Noista baareista sen verran, että aiemmin ainakin Bar Fenniassa kävi nuorempaa porukkaa kuin uudessa Fenniassa. Alkot summuut kaupat löytyy kyllä sellosta. Pohjois-Leppävaarassa lintuvaaran tiellä on Blue Jay, sieltä vois ehkä löytyä karaokea. Samaten Galleriassa on Pinokkio, jossa käy vähän vanhempaa porukkaa 30-40 (?). Tinuri on mun mielestä kaikista hirvein paikka.
- Hönö54
Käys kahtomassa Tinurin tupa-kapakka radan toisella puolella Gallerian vieresä. Siin on hyvä mesta, rentoo menoo ja auki jo aamusta klo 9.
- Pekkka
Jeah, pitää paikkansa. Tinuri on tienoon kovin menomesta. Jukeboksista voi laittaa mielestänsä musiikkia soimaan ja ohessa voi väistellä aggressiivisten tenttujen lyöntejä. Kesällä Tinurin terassi on aamuauringon puolella mutta silloinhan meno on kovimmillaan.
- Muuttava
Kiitos kaikille vastanneille.
Kyllähän kaikenlaisia paikkoja varmasti löytyy kun itse etsii, on vain kiva tietää etukäteen vähän mitä odottaa.
Pahamaineisessa Tinurissa on siis pakko ainakin käydä :)- masamies
Tinuri on jees ja rock! Kovien kundien ja rentojen rockehnkisten mimmien paikka. Siellä saa turinaseuraa, nais-tai miesseuraa, aika menee siivillä. Käy ihmeessä kattomassa esim. pe tai la ilta, tai la/su aamu (porukkaa valtavasti aamubisseillä).
- G. Rynderi
Aiemmista keskusteluista poimittua...
Talousarviossa hyväksytttiin maauimalle rahaa vuodella 2007, lisäksi Sellon kauppakeskukseen on tulossa elokuvateatterirypäs. Leppäviidan nurmikenttää koskeva kaava on etenemässä ja kun maanomistajan kanssa on päästy sopimukseen, ei Kilon ja Leppävaaran väliä tarvitse enää kahlata liejussa. Perkkaan alueella on tulossa usempi kaava ja merkittävästi toimisto- ja asuinrakennuksia, onpa tontinvaraus tehty hevosurheilumaneesille. Ja tammikuussa avataan neljän tähden Palace-hotelli. Vanhan Gallerian alueen kehittämistyö on myös käynnistetty, ja sen viereen, sekä Sellon viereen on suunnitteilla yli 20-kerroksiset tornitalot. Muutakin on suunnitteilla. - AriTheMan
Morjens!
Juu, pari vuotta sitten sait kovasti palautetta.
Pohdipa tätä. Ostin sitten skootterin. Jumankauta että maisemat muuttuivat yhdellä kertaa ihan ihmeesti! Minä joka aina olen tykännyt liikkua pikkumatkat rulliksilla ja sitten vähän pidemmät pyörällä. (Noh, kiskalle sentään autolla). Skootteriin mahtuu kaikki tarpeellinen ja jää vähän tilaa ylläreillekin. Back to basic; eikä se lepuskikaan enää ole takaraja. Espoo on täynnä mitä makeimpia suolaisen veden mestoja.
Your guide,
Ari
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15984Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm81898- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829