Moka gynekologilla....

Punastunut

Menin reippaana tyttönä gynekologille ja hän käski minun riisua pöksyni! No hän kertoi tekevänsä perusteellisen tutkinnan ja työnsi sormet mun takapuoleen ja samalla kun hän veti sormensa pois mulla pörähti vetelät tuolille ja osa lääkärin valkoiseen takkiin! Olin aivan nolona!!!!

46

36207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • proktologi

että sä olet hassu.

• Tyttö

Mulle on tehty näitä perusteellisia tutkimuksia....eikä lääkäri ole koskaan työntänyt sormea perseeseen!!!

• Läpi
        Tyttö kirjoitti:

Mulle on tehty näitä perusteellisia tutkimuksia....eikä lääkäri ole koskaan työntänyt sormea perseeseen!!!

No minulla taas melkeen joka kerta on gynellä sormet takapuolessa. Siis lääkärillä on, kun minä olen gynellä ;-P

Niin tuntee mm. kohdun asentoa jne.

• nainen
        Läpi kirjoitti:

No minulla taas melkeen joka kerta on gynellä sormet takapuolessa. Siis lääkärillä on, kun minä olen gynellä ;-P

Niin tuntee mm. kohdun asentoa jne.

Gynekologista tutkimusta EI tehdä peräsuolen kautta! Missään vaiheessa!!! Kohdun asento tuntuu kun sormet on emättimessä ja toisella kädellä tunnustellaan vatsanpeitteiden läpi.

• nainen2
        nainen kirjoitti:

Gynekologista tutkimusta EI tehdä peräsuolen kautta! Missään vaiheessa!!! Kohdun asento tuntuu kun sormet on emättimessä ja toisella kädellä tunnustellaan vatsanpeitteiden läpi.

kyllä ne tutkii joskus peräsuolenkin kautta, varsinkin jos emätin on ahdas eli jos ei oo ollu yhdynnässä.

• naistutkija
        nainen2 kirjoitti:

kyllä ne tutkii joskus peräsuolenkin kautta, varsinkin jos emätin on ahdas eli jos ei oo ollu yhdynnässä.

gynekologiseen tutkimukseen tulisi aina kuulua rectovaginaalinen tutkimus eli tutkimus joka suoritetaan rectumin eli peräaukon kautta. tällöin pystytään tunnustelemaan kohdun takaosa ja fossa douglas eli peräsuolikohtusyvänne. tätä kautta saadaan myös parempi tuntemus munasarjoihin. tutkimus ärsyttää peräsuolta ja saa aikaan joskus ulostamisen. täysin luonnollista älä hävettele =) .

• nainen
        naistutkija kirjoitti:

gynekologiseen tutkimukseen tulisi aina kuulua rectovaginaalinen tutkimus eli tutkimus joka suoritetaan rectumin eli peräaukon kautta. tällöin pystytään tunnustelemaan kohdun takaosa ja fossa douglas eli peräsuolikohtusyvänne. tätä kautta saadaan myös parempi tuntemus munasarjoihin. tutkimus ärsyttää peräsuolta ja saa aikaan joskus ulostamisen. täysin luonnollista älä hävettele =) .

Lähentelen 40 ikävuotta. Olen tehnyt kaksi lasta, tavallisesti alakautta synnyttäen. Lisäksi kolme keskenmenoa. Olen asunut useassa eri kaupungissa, käynyt sekä yksityissektroin gynekologeilla, sairaalassa synnytys- ja naistentautien osatoilla/poliklinikalla kuin myös terveysaseman yleislääkärin ronkittavana. Joten jo pelkästään näiden kautta on kokemusta useasta käynnistä ja gynekologisesta tutkimuksesesta eri lääreiden toimesta. Ennen ja jälkeen synnytysten. KUKAAN EI OLE KOSKAAN tutkinut peräsuolen kautta! Ei missään yhteydessä! Ja toivottavasti ei tutkikaan!Tutkimus itsessään jo on niin vastenmielinen, kivulias, että jos siinä vielä peräsuolta sorkittaisi, niin en kävelisi viikkoon - elämäni ensimmäisen gyn.tutkimuksen jälkeen lähdin kotiin itkien enkä voinut kunnolla istua pariin päivään. Olin parikymppinen, raskaana, tutkimuksen teki terveysaseman naislääkäri, jolla itselläänkin on lapsia. Hänen miehensä sitten erikoistui naistentauteihin, hän itse lastentauteihin.

• z
        nainen kirjoitti:

Lähentelen 40 ikävuotta. Olen tehnyt kaksi lasta, tavallisesti alakautta synnyttäen. Lisäksi kolme keskenmenoa. Olen asunut useassa eri kaupungissa, käynyt sekä yksityissektroin gynekologeilla, sairaalassa synnytys- ja naistentautien osatoilla/poliklinikalla kuin myös terveysaseman yleislääkärin ronkittavana. Joten jo pelkästään näiden kautta on kokemusta useasta käynnistä ja gynekologisesta tutkimuksesesta eri lääreiden toimesta. Ennen ja jälkeen synnytysten. KUKAAN EI OLE KOSKAAN tutkinut peräsuolen kautta! Ei missään yhteydessä! Ja toivottavasti ei tutkikaan!Tutkimus itsessään jo on niin vastenmielinen, kivulias, että jos siinä vielä peräsuolta sorkittaisi, niin en kävelisi viikkoon - elämäni ensimmäisen gyn.tutkimuksen jälkeen lähdin kotiin itkien enkä voinut kunnolla istua pariin päivään. Olin parikymppinen, raskaana, tutkimuksen teki terveysaseman naislääkäri, jolla itselläänkin on lapsia. Hänen miehensä sitten erikoistui naistentauteihin, hän itse lastentauteihin.

vaivauduitko edes lukemaan muiden perusteluja ?

kysessä on erikoistilanne.

• muhkurainen
        nainen kirjoitti:

...jo pitkään persekan kautta(40vuotias)varsinkin kun etsittiin syitä kuukautis-sekä yhdyntäkivuille.Mm.endometrioosin löytyminen,seuraaminen vaatii aina peppureikään rasvatun käsineen ja pari sormea.Ai miten nuo joittenkin jutut sai minut nauramaan ja kuvittelemaan,millainen on ko.kirjoittaja!Voispa nähä kasvot.

• minä

puhut paskaa. tuota nyt ei usko erkkikään. ethän erkki?
      mitä vittua se nyt perseeseen sormia laittas, vai onko sulla horo perseenreikä ettei edes gyne erota kumpi reikä on kyseessä?

• Naisimmeinen

miäs, sillä kyllähän naiset tietää että gynekologi laittaa sormen pyllyyn joka kerta tutkimuksen aikana!!!!

• Pöllöpiirakka
        Naisimmeinen kirjoitti:

miäs, sillä kyllähän naiset tietää että gynekologi laittaa sormen pyllyyn joka kerta tutkimuksen aikana!!!!

Tää on se huuhaa-palsta, nimi vaan vaihtunut. Paskanjauhajat kertoo huonoja juttuja luuserielämästään.

• Nainen
        Pöllöpiirakka kirjoitti:

Tää on se huuhaa-palsta, nimi vaan vaihtunut. Paskanjauhajat kertoo huonoja juttuja luuserielämästään.

Miehet luulee näköjään että juttu on ihan keksitty!! Siis tuo sormi pyllyyn...

• yksi mies
        Nainen kirjoitti:

Miehet luulee näköjään että juttu on ihan keksitty!! Siis tuo sormi pyllyyn...

että työntääkö se gynekologi sormensa teidän vaginaanne vai peräsuoleenne.

• jaa jaa
        Naisimmeinen kirjoitti:

no eipä oo mun pyllyyn ikään laitettu, sua on mummo kusetettu. sä varmaan annat hammaslääkärinkin tutkia alapääs, ku se kuuluu tapoihin sanoo hoitaja.

• Hih...
        jaa jaa kirjoitti:

no eipä oo mun pyllyyn ikään laitettu, sua on mummo kusetettu. sä varmaan annat hammaslääkärinkin tutkia alapääs, ku se kuuluu tapoihin sanoo hoitaja.

No sitten sää et oo ikinäs käyny kunnon tutkimuksissa oikealla gynekologilla! Tai sää oot, tiätty, miäs

• Nainen
        Hih... kirjoitti:

No sitten sää et oo ikinäs käyny kunnon tutkimuksissa oikealla gynekologilla! Tai sää oot, tiätty, miäs

Mun on kyllä pakko ihmetellä itsekkin, vaikka nainen olen, ja gyniksellä ollut useamman kerran.. Koska minun peräaukkooni ei ole IKINÄ työnnetty sormea... Mutta ehkäpä se joskus tehdään, en tiedä, mutta itselleni semmoista ei ole tehty..

• :)
        jaa jaa kirjoitti:

kaikilla lekureilla on oma tapansa tutkia, monet haluavat tutkia kohdun myös peräaukon kautta.

• et voi
        :) kirjoitti:

kaikilla lekureilla on oma tapansa tutkia, monet haluavat tutkia kohdun myös peräaukon kautta.

ootko sie miäs?

• Läpi

Lue ylempi viestini.

Taidat olla mies kun et tuota tiedä ;-)

• Malla
        Naisimmeinen kirjoitti:

Millä gynellä olet käynyt? Olen itse käynyt yli viisi vuotta tarkastuksissa eikä kertaakaan mitään tuollaista ole tehty.

• MinttuElviira

Älä ny muita vittu solvaa!

Tyhmä kysymys, mutta näin miehenä mitä h*****iä käsi oli sun perseessä? Eikö gyne tutki sitä toista reikää?

• Nainen myös

Peräsuolen kautta tunnustellaan kohtua, niin se vain on.

• nainen myös minä
        Nainen myös kirjoitti:

Peräsuolen kautta tunnustellaan kohtua, niin se vain on.

Näin on niinkuin edellinen kirjoittaja sanoo. On useita kakruja tullut tehtyä ja muutenkin tullut gynellä käytyä ja näin se vaan on, että peräsuolen kautta tutkitaan myös. Paskajuttu ;)tietysti, ei kiva tilanne muutenkaan ja sitten vielä tungetaan sormia joka aukkoon :(

Mies tässä sanoi, ettei kiinnosta miten naista tutkitaan, mutta olisi se hyvä miehenkin tietää, mitä kaikkea nainen joutuu käymään läpi, vaikkapa vain saadakseen e-pillerit, että kelpaa herran sitten huoletta iloitella.
        Se on nimittäin vähintään kerran vuodessa mentävä kaikkein pyhimpänsä lekurille levittämään.

• poke
        nainen myös minä kirjoitti:

Näin on niinkuin edellinen kirjoittaja sanoo. On useita kakruja tullut tehtyä ja muutenkin tullut gynellä käytyä ja näin se vaan on, että peräsuolen kautta tutkitaan myös. Paskajuttu ;)tietysti, ei kiva tilanne muutenkaan ja sitten vielä tungetaan sormia joka aukkoon :(

Mies tässä sanoi, ettei kiinnosta miten naista tutkitaan, mutta olisi se hyvä miehenkin tietää, mitä kaikkea nainen joutuu käymään läpi, vaikkapa vain saadakseen e-pillerit, että kelpaa herran sitten huoletta iloitella.
        Se on nimittäin vähintään kerran vuodessa mentävä kaikkein pyhimpänsä lekurille levittämään.

Ei tosiaankaa naisilla helppoa!
        Noo tiedänpähän nyt miksi naiset tai tytöt sitä karttaa :) Ja tiedän taas pakottaa menemään sinne
        Hah! :))

• edessä se on teilläkin,ukot
        poke kirjoitti:

Ei tosiaankaa naisilla helppoa!
        Noo tiedänpähän nyt miksi naiset tai tytöt sitä karttaa :) Ja tiedän taas pakottaa menemään sinne
        Hah! :))

Joo. Kyllä kohtua tutkitaan usein myös takakautta.
        Äijiä meitä taitaa vaan vituttaa, kun melkein joka ukolla on ehtoopuolella noita eturauhasvaivoja ja tiedetäänhän se, missä se sormi sillon on,kun eturauhasta etsitään..
        Ootellaan vaan pojat rauhassa vuoroamme, edessä se on vielä meilläkin..

• pirkko
        edessä se on teilläkin,ukot kirjoitti:

Joo. Kyllä kohtua tutkitaan usein myös takakautta.
        Äijiä meitä taitaa vaan vituttaa, kun melkein joka ukolla on ehtoopuolella noita eturauhasvaivoja ja tiedetäänhän se, missä se sormi sillon on,kun eturauhasta etsitään..
        Ootellaan vaan pojat rauhassa vuoroamme, edessä se on vielä meilläkin..

- se lekuri voi survaista sormensa
        myös teidän perä aukkoonne...
        - meiä isännälle sen oli tehnyt nais lekuri
        ja äijä perhana tuli kiimasena kotiin hässimään
        mua !.......... ; )

• et voi
        nainen myös minä kirjoitti:

perkele mä oon kolme lasta vääntänyt ja eräätkin kerrat käyny gynellä eikä oo kuunaan päivänä peppuun laittanu mitään!
        sulle on nyt sattunu joku pervompi gyne joka tykkää kokeilla persreikää ;)

• Tytsy

Aika ihme sillä eikö gyn. yleensä tutki sitä toista reikää eikä persereikää...Oli varmaankin aika nolo tilanne!

• että te jaksatte
        Tytsy kirjoitti:

Aika ihme sillä eikö gyn. yleensä tutki sitä toista reikää eikä persereikää...Oli varmaankin aika nolo tilanne!

Se on ihan normaalia että gyne tutkii myös peppureiän kautta. Kyllä tässä maailmassa ihmeellisempiäkin juttuja on, kasvaisitte aikuisiksi!

• Mies 40
        pirkko kirjoitti:

- se lekuri voi survaista sormensa
        myös teidän perä aukkoonne...
        - meiä isännälle sen oli tehnyt nais lekuri
        ja äijä perhana tuli kiimasena kotiin hässimään
        mua !.......... ; )

Kyllä pirkko on oikeassa. Minulla on usein tutkittu
        eturauhasta, ja kokemusten mukaan naislääkärin tekemänä se on
        parasta, kun on pienet sormet.
        Joku mieslääkäri survoo sormet niin, että hyvä ettei
        siemenet samantien lennä. Kalu on aina tutkimuksen jälkeen
        limainen ja nolo tilanne housuissa.

• Hoitsu 18-v.
        että te jaksatte kirjoitti:

Se on ihan normaalia että gyne tutkii myös peppureiän kautta. Kyllä tässä maailmassa ihmeellisempiäkin juttuja on, kasvaisitte aikuisiksi!

Se toimenpide on myös toisella nimellä tuseraamista,joka tehdään sairaalassa potilaalle,jolla suoli ei toimi normaalilla tavalla!. =/

• onko näin
        että te jaksatte kirjoitti:

onko todella näin? ei mulle oo ainakaan koskaan tehty niin...siis tutkittu pepureiän kautta....

• m26
        Hoitsu 18-v. kirjoitti:

Se toimenpide on myös toisella nimellä tuseraamista,joka tehdään sairaalassa potilaalle,jolla suoli ei toimi normaalilla tavalla!. =/

pyllynreiän kautta emättimen tunnustelu on aivan totaalisen eri asia kuin tuseeraaminen. Tuseeraaminen on kovettuneen kakkan kaivamista pyllystä! ;)

Tämän tiedän, koska pari exääni oli alalla!!!

• Mies 25
        m26 kirjoitti:

pyllynreiän kautta emättimen tunnustelu on aivan totaalisen eri asia kuin tuseeraaminen. Tuseeraaminen on kovettuneen kakkan kaivamista pyllystä! ;)

m.26.
        -Ovatko he koskaan puhuneet siitä toimenpiteestä eli tuseraamisesta?

• Kandi
        m26 kirjoitti:

Nyt pitää totuuden nimissä hieman korjata asiaa, jotta ei jäisi ihmisille väärä käsitys.
        Siis tuseeraus tulee ranskan kielen sanasta toucher, eli koskettaa, tässä nyt: tunnustella sisältä päin, esim peräsuolesta. Tuseerauksessa tunnustellaan peräsuolen limakalvon pehmeys, mahd. kasvaimet, haavaumat, miehiltä tunnustellaan eturauhasen koko, muoto, aristus, naisilta kohtu ja munasarjat ja ylipäätänsä lantionpohjan aristukset, peräaukon sulkijan lihaksen jänteys, tarkastetaan hanskaan jäävän ulosteen väri ja onko limaa tai verta.
        Eli paljon on selvitettävää tuseerauksella ja se on tärkeä perustoimenpide useissa tutkimustapauksissa.
        Jos epäilette, voitte tutustua esim. anatomian opppikirjoihin ja alalantiossa oleviin rakenteisiin.
        On totta, että useat potilaat ovat hämillään kyseisestä toimenpiteestä, mutta rutiinisti ja oikein tehtynä se on nopea, kivuton sekä usein oleellinen potilaan terveydentilan kartoittamisen kannalta. Pelkää ulosteen kaivamista peräsuolesta tuseeraus siis ei ole.
        Korvakipuisia potilaita siis tuskin kannattanee tuseerata, vatsakipuiset, gynekologiset ja urologiset kyllä.

• Perushoitaja nainen 19-v.
        onko näin kirjoitti:

onko todella näin? ei mulle oo ainakaan koskaan tehty niin...siis tutkittu pepureiän kautta....

Kertokaa kokemuksia,että miltä se tuseeraus-toimenpide on tuntunut,onko se ollut kivuliasta t.n.e?.Itse olen joutunut kyseistä toimenpidettä tekemään,mutta en ole saanut palautetta. =/

• Lähihoitaja N.19-v.
        Perushoitaja nainen 19-v. kirjoitti:

Kertokaa kokemuksia,että miltä se tuseeraus-toimenpide on tuntunut,onko se ollut kivuliasta t.n.e?.Itse olen joutunut kyseistä toimenpidettä tekemään,mutta en ole saanut palautetta. =/

Siis,entinen perushoitaja -ja nykyinen lähihoitaja!. =)

• hoits.
        Lähihoitaja N.19-v. kirjoitti:

Siis,entinen perushoitaja -ja nykyinen lähihoitaja!. =)

Riippuu siitä mitä tarkoitat tuseerauksella?

• Lähihoitaja N.19-v.
        hoits. kirjoitti:

Riippuu siitä mitä tarkoitat tuseerauksella?

Hoits.
        -Tarkoitin tuseeraamisella sitä,että muovikäsine kädessä kaivetaan peräsuolen kautta kaivamalla!. =)

• Kandi
        Lähihoitaja N.19-v. kirjoitti:

Hoits.
        -Tarkoitin tuseeraamisella sitä,että muovikäsine kädessä kaivetaan peräsuolen kautta kaivamalla!. =)

Aika barbaarimainen käsitys sulla tuseeraamisesta, vaikka alalla väität olevankin. Kirjoitin tuohon ylle eilen, mitä tuseeraminen oikeasti on, lue siitä. Se on tosissaankin eri asia kuin "kumihanska kädessä peräsuolen kaivamista" Tuseeraus ei myöskään tarkoita ulosteen kaivamista peräsuolesta, siis toimenpidettä, jota hoitsut tekee. Varsinaisen tuseerauksen siis suorittaa aina lääkäri (tai kandi).

• T

Kerran olen gynekologilla saanut sormen perseeseeni. Ei siinä mitään, olisi vain voinut varoittaa etukäteen.

Mutta nolompi tilanne: tutun tutun tuttu meni oliko se nyt ihan terveyskeskuslääkärille gynekologiseen tutkimukseen ja LÄÄKÄRILLÄ ALKOI SEISTÄ. (Oli aika rintava nainen, mutta silti...)

• näin on

Kyyllä näin voi käydä,itselläni on vastaava tapaus kun nuorena tyttönä kävin kynekolokilla niin eikö se perhanan juippi nusassu ohimennen molempiin reikiin,sanoi tekevänsä retrovakinaalisen syväluotauksen tai jotain..Vasta myöhemmin ymmärsin että mua on käytetty hyväksi,hitsi ku harmittaa..eiks tästä vois nostaa jotain juttua tai jotain?

• Tindu1

Kyllä mä ainakin muistan jo joskus teininä lukeneeni että gynetutkimuksia saatetaan suorittaa kumpaakin kautta. Eikai siinä mitään ihmeellistä ole, jos tilanne niin jostain syystä vaatii. Ootte ihmiset kummaa porukkaa ku kuvittelette että jotain asiaa ei ole olemassa tai ei pidä paikkaansa mikäli ette itse henkilökohtaisesti ole sitä kokeneet.. ;)

• Ördu

Joku vielä viitsii 12 vuoden jälkeen nostella tällaista paskatrollia, hohhoijaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7464
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2156
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1220
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1151
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe