Arken ei ole Arkki

selventävää tietoo

koska täällä halutaan tietoa näistä seurakunnista ja on epäselvää ovatko ne sama seurakunta niin laitetaan tietoa. Jeesus on näiden seurakuntien perustaja.

Arkki: http://www.arkki.org/index.php?menu=etusivu&page=etusivu

Tervetuloa Arkkiin!

Järvenpään Vapaaseurakunta Arkki on nuorekas ja ulospäin suuntautunut seurakunta.

Uudet toimitilamme antavat hyvät ja joustavat mahdollisuudet monipuoliseen ja kaikille ikäryhmille sopivaan toimintaan. Perusarvomme on Raamatun käytännöllinen opetus ja sen soveltaminen arjen elämään.

Tunnusomaista seurakunnallemme on myös monipuoliset musiikkivoimat ja kansainväliset yhteydet sekä voimistuva lähetystyö. Tavoitteemme on julistaa Hyvää Sanomaa Jeesuksesta Kristuksesta Järvenpäässä ja aina maailmaan ääriin saakka. Erityinen painoarvo on haluttu antaa lapsi-, varhaisnuoriso- ja nuorten työlle.

Paras tapa tulla tutustumaan Arkkiin?
Tule sunnuntaina klo 16 Viikkojuhlaamme! Tilaisuuden päätyttyä kahviomme palvelee seurustelun sakramentin merkeissä.

Tervetuloa!

Paul Raja-aho
Pastori

Arken: http://www.arken.org/default.asp?lang=2

Kaksoisvirta
Saarnaajassa sanotaan: "Hyvä, että pidät kiinni toisesta etkä hellitä kättäsi toisestakaan" (Saarnaaja 7:19). Nämä ovat kuningas Salomon viisauden sanoja. Mutta miten vaikeaa ihmisten onkaan pystyä toteuttamaan tämä neuvo.

Vaikuttaa ettemme ole oppineet kirkkohistorian kuluessa tehdyistä erehdyksistä, sillä teemme samat virheet uudelleen. Kun Jumalalta tulee jotakin uutta, irrotamme heti otteen kaikesta siihen mennessä oppimastamme. Tälläinen käyttäytyminen estää kehitystä ja kypsymistä ja sitä, että kasvaisimme täyteen mittaamme; Jeesuksen Kristuksen kaltaisuuteen.

Evankeliointityön ja parantamispalvelun täytyy kulkea rinta rinnan. Ne eivät ole toistensa vastakohta. Ne tulevat samasta lähteestä: Jumalan sydämestä.

Jumala haluaa meidän saavan osallisuuden erilaisiin asioihin. Hän haluaa antaa täyteydestään. Meidän on avarrettava sydäntämme ajattelemaan Jumalan suurempia ajatuksia. Hänen tiensä eivät ole meidän tiemme eikä Hänen ajatuksensä ole meidän ajatuksiamme. Säilytä se mitä olet oppinut ja opi lisää. Uskalla vstaanottaa uutta ilman, että menetät sen mistä omistat jo kokemusta.

On mahdollista omistaa rakkaus ja laupeus yksilöitä kohtaan ja samalla tehdä laajentuva ja ulospäinsuuntautunutta työtä. Ei tarvitse hellittää otetaan yhdestä, kun kurotttautuu toista kohti. Hesekielin luvussa 47 puhutaan kaksoisvirrasta. Sinne minne virta tuli, sinne tuli elämä, terveys, kasvu ja parantuminen. Missä evankeliointi ja parantamispalvelu kulkevat kuin kaksoisvirta, sinne tulee elämä!

13

5216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olikin

ensimmäinen joka lipesi tähän "torontolaisuuteen" reilu kymmenen vuotta sitten. Sen jälkeen on hajonnut ja pirstoutunut useitakin seurakuntia, kuten tiedämme. Seurakunnan nuorekkuus ja ilmapiiri eivät tietysti kerro opillisesta ja raittiista toiminnasta vielä mitään. Arkilla ja arkkenilla ei suuriakaan eroja tunnu olevan. Menestys-, ja valtateologiaa.

• uuden liiton pappi

niinkuin harhaisilta parjaajilta yleensä. Tunnistan demonisen henkivallan sinussa ja Jeesuksen nimessä vaikene ja lähde tästä onnettomasta ihmisestä, vapauteen Jeesus Kristus meidät vapautti.

• uuden liiton pappi kirjoitti:

niinkuin harhaisilta parjaajilta yleensä. Tunnistan demonisen henkivallan sinussa ja Jeesuksen nimessä vaikene ja lähde tästä onnettomasta ihmisestä, vapauteen Jeesus Kristus meidät vapautti.

perustuen on nämä sanat lausuttu. Jokainen hárhaoppi on tuotava julki, samoin niiden julistajat. Edellä oleva järvenpään arkkia koskeva tieto on jokaisen haettavissa. Eihän nämä salaisuuksia ole. Livets ord ja nämä muut valheseurakunnat ovat myös osoitettu monin tavoin lahkopiirteet täyttäviksi.

• uuden liiton pappi
        vonbulke kirjoitti:

perustuen on nämä sanat lausuttu. Jokainen hárhaoppi on tuotava julki, samoin niiden julistajat. Edellä oleva järvenpään arkkia koskeva tieto on jokaisen haettavissa. Eihän nämä salaisuuksia ole. Livets ord ja nämä muut valheseurakunnat ovat myös osoitettu monin tavoin lahkopiirteet täyttäviksi.

sinun omat mielipiteet ei riitä!

• uuden liiton pappi kirjoitti:

sinun omat mielipiteet ei riitä!

odotatte raamatullisia perusteluita? Kuten olen sanonutkin, ei minun sanomiseni tai sanomatta jättämiseni ole tärkein. Se on, että ihmiset itse etsivät, tutkivat,mikä on totta; näissäkin asioissa. Näinhän he ovat velvolliset tekemäänkin. Kenenkään subjektiiviset sanomiset eivät ole tae mistään. Valhehengillä, demoneilla ja niin edelleen, nimittely ei nyt varmaan kehenkään vaikuta. Näinhän se yleensä on aina näkynyt kun on puhuttu näiden ilmiökristillisyyden peräsimessä touhuajista. Ainoita asioita, mitä he koskaan juuri kykenevät tuottamaan, ovat juuri nämä mainitsemani. Luku-,ja kielitaitoisten kannattaa lukea ruotsinkielisiä tekstejä. Suositeltavaa ja erinomaista lukemista löytyy esim. www.solaschriptura.se , jos nyt tuon osoitteen aivan oikein osasin. Livets ord bakom fasaden jne.

• -http://keskustelu.suomi24....
        vonbulke kirjoitti:

odotatte raamatullisia perusteluita? Kuten olen sanonutkin, ei minun sanomiseni tai sanomatta jättämiseni ole tärkein. Se on, että ihmiset itse etsivät, tutkivat,mikä on totta; näissäkin asioissa. Näinhän he ovat velvolliset tekemäänkin. Kenenkään subjektiiviset sanomiset eivät ole tae mistään. Valhehengillä, demoneilla ja niin edelleen, nimittely ei nyt varmaan kehenkään vaikuta. Näinhän se yleensä on aina näkynyt kun on puhuttu näiden ilmiökristillisyyden peräsimessä touhuajista. Ainoita asioita, mitä he koskaan juuri kykenevät tuottamaan, ovat juuri nämä mainitsemani. Luku-,ja kielitaitoisten kannattaa lukea ruotsinkielisiä tekstejä. Suositeltavaa ja erinomaista lukemista löytyy esim. www.solaschriptura.se , jos nyt tuon osoitteen aivan oikein osasin. Livets ord bakom fasaden jne.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000012647454

• http://www.arkki.org/index....
    • DoctorT

Arken är på finska ARKKI!

Ja teologia Jpäässä ihan sama kuin svedunmaallakin. Jos hiuksia halotaan, onko näillä läheisempiä yhteyksiä nimiensä kautta, sillä ei ole merkitystä.

Teologia ratkaisee ja se on samasta alkulähteestä!

• unohtui tuo vielä

lisätä

• reastråhlmann

On tuttu minulle jo 80-luvun alusta.
      Olin mukana usein eräässä ruotsalaisessa seurakunnassa, mihin hänkin kuului.
      Seurakunnan nimi on Gileadförsamlingen.
      Linda oli silloin nimeltään Graaf.
      Tässä samassa seurakunnassa käy nykyään Ulf Ekman (Livet`s Ord/uskon sana menestysteologisen harhaopin perustaja Ruotsissa) puhumassa.
      Gilead seurakunta on aina ollut harhaoppinen.
      Lindan puheita jo silloin ihmeteltiin, ystäväni Hellevin kanssa, jonka kanssa olemme vapaasanan ylläpitäjiä.

Arken kuuluu näihin uudempiiin äärikarismaattisiin harhaoppien levittäjiin.

• persoonana

kuka hän on ,mitä hän tekee,millainen hän on,
      miten hän rakastaa ja parantaa ,ruumiin ja sielun
      parantaja ,auttaja ja luoja.
      kuolleista herättäjä ja iankaikkisen elämäm
      antaja .kaikki siis ovat saman jeesuksen lapsia
      ja armossa kasvavat jumalan antamaa kasvua .
      palvelevat lahjoillaan seurakuntalaisia
      ja jumalaa sekä opettavat muitakin tuntemaan
      jeesuksen . eikä ole helppoa ja ihanaa että
      kaikissa seurakunnissa parantaja on jeesus amen.
      jumalan sana on lääke koko ruumiille.
      elämän sanat parantavat ja pelastavat .
      menemällä siis seurakuntaan kuulet elämän sanoja !
      ylistys tuo voitot vihollisista .
      koska jumala ei jaa kunniaansa ei siitäkään
      tarvitse huolehtia vaan jumala hoitaa kaiken amen.
      niin vapauttavaa!!!! heitä kaikki murheesi
      hänen päälleen ,hän pitää sinusta huolen .
      siunattua elämää jeesuksen kanssa amen.

• Helar ännu

kirjoituksestasi! Muuta ei tarvitse sanoa kuin Tack Jesus!

Täytyy ymmärtää ihmisten epäluuloja, jotka eivät ole itse kokeneet Jeesuksen läsnäoloa Arkenissa Ruotsissa Ja niinkuin Jesus sanoi Isälleen ristillä Golgatella; " Förlåt dem fader, för de vet inte vad de gör".
        Menen hautaan asti puolustaen Arkenin hyvää työtä Jumalan, Jeesuksen ja pyhän hengen nimissä.
        Toisin oli vielä kuukausi sitten.
        Voisi sanoa että paholainen oli vallannut minut, söi minua sisältäpäin ja olin tien risteyksessä jossa oli kaksi suuntaa joista toinen oli jatkaa tuntemattomaan katkeran ja ahdistuksen kanssa,
        toinen oli yli puhuttu Jumala joka kuulosti aina yhtä kliseemäiseltä höpöphöpöltä antikristiuskovaisen korvissa.
        Valitsin jostain syystä sen jälkeen mainitun.
        Äitini on käynyt raamatunkoulua Arkenissa 4 vuotta ja asettunut sinne kokonaan. Kuukausi sitten hän sai minut ylipuhuttua tulemaan Arkeniin helande dagar -kokoukseen joka kestää kolme päivää. Olin siinä tilanteessa niin rikki sisältä ja rintaani oli asettunut rautapaino joka sattui fyysisestikin samalla kuin ulkoiset painostukset kasvoi ympärilläni ja päätin lähteä. En kuitenkin silloin vielä päässyt kurssille, se oli täynnä. Mutta pääsin tutustumaan nuoreen naiseen joka asui äitini luona väliaikaisesti ja kuuntelin hänen ihmeellistä tarinaa itku kurkussa.
        Kun tulin kotiin otin heti yhteyttä lähimpään lähetyskirkon pappiin, koska sisälläni heräsi mielenkiintoa tätä ihmeellistä Jumalaa kohtaan. Tiedustelin papilta kaiken mitä mietin asiasta ja aloin myös käymään kirkossa sunnuntaisin ja keskiviikkoisin. Otin Jeesuksen ja pyhän hengen vastaan kaksi viikkoa sitten.
        Odotin enemmän enkä tuntenut mitään ihmeellistä ja epäily oli vielä vahvasti läsnä ajatuksissani.
        Varasin uuden matkan Ruotsiin kun tulin kotiin kuukauden päähän pidettävään kokoukseen..Josta palasin eilen.

Kuulin että siellä tapahtuu ihmeitä mutta olin skeptinen. Pelkäsin kahta asiaa: Että romahdan täysin, ja että ei tapahdu mitään koska kaikki on humpuukkia kuin olin ajatellutkin.
        Ensimmäinen pelko toteutui, ja kunnolla! Kaiken kukkuraksi olin unohtanut masennuslääkkeeni kotiin enkä ollut ottanut pilleriä kolmeen pvään kun saavuin sinne. Sivuoireet oli kammottavat, pahaa oloa, päässä heitti ja tunteet nousivat muutenkin pintaan voimakkaasti.
        Nyt ajattelen että tarkoitus oli näin.

En osaa sanoin kuvailla mitä minulle tapahtui näiden kolmen päivän jälkeen, kuin yksi sana :
        Kaunista.. Niin kaunista.. Sain tutustua Jumalaan, Jeesukseen ja pyhään henkeen mahdottoman ihanan tavalla. Jumala lohdutti mua kun itkin sieluni ulos ja täytti mut sen jälkeen puhtaalla pyhällä pyhyydellään. Waves of Glory.. Kiitollisuudella, nöyryydellä, anteeksiannolla...

Arkenin toimet ovat eri kuin esim. tavallisella kirkolla koska sen toimet suuntaa ulospäin ja sen halu auttaa ja parantaa ihmisiä on suuri. Kuten Herramme toivoo ja kaipaa että tulisimme hänen luokseen ja vain rakastaisimme Häntä. Jumalalle mikään ongelma ole parantumaton. Arken toimii Jumalan, Jeesuksen ja pyhän hengen nimissä ja siinä ei ole pahan häivää. Pelkkää hyvää.. Niin kaunista..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      250
      4828
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      93
      2397
    3. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      117
      1530
    4. Mahtavaa, Trump pelasti lentäjän, Irania nöyryytettiin

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011917601.html Taas osoitus kuinka ylivertainen maa USA on Trumpin johdolla.
      Maailman menoa
      321
      940
    5. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      72
      904
    6. Keskiviikkona 8.4.2026 se tapahtuu

Nimittäin tulevana keskiviikkona 8.4.2026 Donald Trump ilmoittaa Naton pääsihteerille että Yhdysvallat eroaa Natosta. N
      NATO
      270
      859
    7. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      115
      802
    8. Rakastin sua niin paljon ettei löydy sanoja sille tunteenpalolle mitä silloin koin

Sellaista tunnetta ei koe kuin ehkä kerran elämässä. Tuntui, että sekoaa, että menee järjiltään. Tuntui että räjähtää si
      Ikävä
      33
      777
    9. Hitto mulla

On sinua ikävä ihana.
      Ikävä
      38
      736
    10. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      67