naistutkimus ei ole tiedettä

satutätejä

Suomessa on akateemissa piireissäkin jo esitetty väitteitä siitä että esimerkiksi naistutkimus ei ole tiedettä, vaan sukupuolipoliittista propagandaa. Mitään syytä rahoittaa naistutkimusta tms julkisin varoin ei siis ole olemassa. Suomen veronmaksajat eivät tarvitse naistutkimusta.. Naistutkimusta tarvitsevat vain naistutkijat jotka saavat siitä paljon rahaa itselleen. Miksi sitten humanismia tuetaan taloudellisesti ja ylläpidetään? Kysymys on siitä että yliopistot ja muut julkisen sektorin hoiva/sos.turva-alan instituutiot ovat suuri työnantaja monelle akateemiselle tutkijalle. Hoiva/sos.turva ala on elinkeino: verotuksen hyödyntäminen elinkeinona on taloudellisesti kannattava bisnes monille suomalaisille.

5

581

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M135

En osaa sanoa onko naistutkimus tiedettä, mutta se voi olla. Aivan hyvin miestutkimus voi olla tiedettä, tai olla olematta.

Mutta tästä rahoituspuolesta, niin kyllä minä miehenä itse kustantaisin tuollaisen miestutkimuksen täysin itse omasta pussista jos sellaista pitäisi nyt raapustaa. En ottaisi julkisista varoista.

Tässä yhteiskunnassa kuitenkin myös naiset ovat töissä, joten he rahoittavat siten toimintansa veroillaan.

Itse näkisin miestutkimuksen osalta tuollaisen panostuksen miestutkimukseen turhaksi, joten en miestutkimusta ainakaan minä suostuisi rahoittamaan julkisista varoista, koska julkiset varat ovat aika pahasti miinuksella, sairaalassa on liian pitkät jonot tällä hetkellä. Tärkeämpiäkin asioita on olemassa siis kuin miestutkimus. Naistutkimukseen en olisi yhteiskunnan rahoja myöntämässä, enkä omiani.

Miehelle riittää, että tutkii omaa vaimoaan. Se on oikeaa naistutkimusta.

Mutta jos naiset tahtovat omista antamistaan verotuotoista tuollaista tutkimusta harrastaa, niin mielestäni se on naisten oma asia.

Mutta tästä naistutkimuksen kattavuudesta. Saisivat siinä naistutkimuksessa ottaa muidenkin kuin uranaistennäkökulmia näkökulmia huomioon, esimerkiksi kotiäitien ja kotivaimojen mielipiteitä ja hyviä kannanottoja ei ole huomioitu. Muuten, niin kuin tuo nykyisellään näyttää olevan aika suppea tuo naistutkimus. Varsinkin jos jotakin tärkeitä johtopäätöksiä tuon tutkimuksen avulla pitäisi tehdä, niin mielestäni tuo tutkimus ei sellaiseen ole pätevä. Minun mielestäni.

Kirjoitus on keskeneräinen, saatan poistaa tämän viestin vielä.

• lkjh

Itsellänikin on epäilys, että naistutkimus on fundamentalistista feminismiä eikä mitään kunnon tiedettä.

• Miesaate

Ei sitä ainakaan pitäisi tukea julkisista varoista, koska se rohkaisee liikaa kaikenlaisia sortavia ja nöyryyttäviä naissovinisteja ja homoilija-himoilijoita!

• Risu

onko sitten miestutkimus tiedettä?

• Rausku

"Miksi sitten humanismia tuetaan taloudellisesti ja ylläpidetään?"

Mielenkiintoinen hyppy naistutkimuksesta koko humanismin laajan monitieteisen kokonaisuuden harjoittaminseen. No, mielestäni hyvin tehtyä naistutkimusta tarvitaan siinä missä hyvin tehtyä miestutkimustakin. Turhat tieteenhaarat kyllä karsiutuvat kun huomataan, että kukaan ei ole tutkimustuloksista kiinnostunut. Saapa nähdä miten käy.

Humanismi yleensä taas keskittyy ihmisen ymmärtämiseen. Loppujen lopuksi kyse on ihan maalaisjärjen kehittämisestä. Monet nykyajan arkitiedotkin ovat humanistisen ajattelun tulosta. Eikä korkeatasoista ajattelua tietenkään koskaan ole ilman ruohonjuuritason toimintaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      455
      2700
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2535
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      261
      1528
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1164
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      437
      1108
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1068
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      950
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      918
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      879
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      865
    Aihe