Suomessa on akateemissa piireissäkin jo esitetty väitteitä siitä että esimerkiksi naistutkimus ei ole tiedettä, vaan sukupuolipoliittista propagandaa. Mitään syytä rahoittaa naistutkimusta tms julkisin varoin ei siis ole olemassa. Suomen veronmaksajat eivät tarvitse naistutkimusta.. Naistutkimusta tarvitsevat vain naistutkijat jotka saavat siitä paljon rahaa itselleen. Miksi sitten humanismia tuetaan taloudellisesti ja ylläpidetään? Kysymys on siitä että yliopistot ja muut julkisen sektorin hoiva/sos.turva-alan instituutiot ovat suuri työnantaja monelle akateemiselle tutkijalle. Hoiva/sos.turva ala on elinkeino: verotuksen hyödyntäminen elinkeinona on taloudellisesti kannattava bisnes monille suomalaisille.
naistutkimus ei ole tiedettä
5
555
Vastaukset
- M135
En osaa sanoa onko naistutkimus tiedettä, mutta se voi olla. Aivan hyvin miestutkimus voi olla tiedettä, tai olla olematta.
Mutta tästä rahoituspuolesta, niin kyllä minä miehenä itse kustantaisin tuollaisen miestutkimuksen täysin itse omasta pussista jos sellaista pitäisi nyt raapustaa. En ottaisi julkisista varoista.
Tässä yhteiskunnassa kuitenkin myös naiset ovat töissä, joten he rahoittavat siten toimintansa veroillaan.
Itse näkisin miestutkimuksen osalta tuollaisen panostuksen miestutkimukseen turhaksi, joten en miestutkimusta ainakaan minä suostuisi rahoittamaan julkisista varoista, koska julkiset varat ovat aika pahasti miinuksella, sairaalassa on liian pitkät jonot tällä hetkellä. Tärkeämpiäkin asioita on olemassa siis kuin miestutkimus. Naistutkimukseen en olisi yhteiskunnan rahoja myöntämässä, enkä omiani.
Miehelle riittää, että tutkii omaa vaimoaan. Se on oikeaa naistutkimusta.
Mutta jos naiset tahtovat omista antamistaan verotuotoista tuollaista tutkimusta harrastaa, niin mielestäni se on naisten oma asia.
Mutta tästä naistutkimuksen kattavuudesta. Saisivat siinä naistutkimuksessa ottaa muidenkin kuin uranaistennäkökulmia näkökulmia huomioon, esimerkiksi kotiäitien ja kotivaimojen mielipiteitä ja hyviä kannanottoja ei ole huomioitu. Muuten, niin kuin tuo nykyisellään näyttää olevan aika suppea tuo naistutkimus. Varsinkin jos jotakin tärkeitä johtopäätöksiä tuon tutkimuksen avulla pitäisi tehdä, niin mielestäni tuo tutkimus ei sellaiseen ole pätevä. Minun mielestäni.
Kirjoitus on keskeneräinen, saatan poistaa tämän viestin vielä. - lkjh
Itsellänikin on epäilys, että naistutkimus on fundamentalistista feminismiä eikä mitään kunnon tiedettä.
- Miesaate
Ei sitä ainakaan pitäisi tukea julkisista varoista, koska se rohkaisee liikaa kaikenlaisia sortavia ja nöyryyttäviä naissovinisteja ja homoilija-himoilijoita!
- Risu
onko sitten miestutkimus tiedettä?
- Rausku
"Miksi sitten humanismia tuetaan taloudellisesti ja ylläpidetään?"
Mielenkiintoinen hyppy naistutkimuksesta koko humanismin laajan monitieteisen kokonaisuuden harjoittaminseen. No, mielestäni hyvin tehtyä naistutkimusta tarvitaan siinä missä hyvin tehtyä miestutkimustakin. Turhat tieteenhaarat kyllä karsiutuvat kun huomataan, että kukaan ei ole tutkimustuloksista kiinnostunut. Saapa nähdä miten käy.
Humanismi yleensä taas keskittyy ihmisen ymmärtämiseen. Loppujen lopuksi kyse on ihan maalaisjärjen kehittämisestä. Monet nykyajan arkitiedotkin ovat humanistisen ajattelun tulosta. Eikä korkeatasoista ajattelua tietenkään koskaan ole ilman ruohonjuuritason toimintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982