Siis kuuluuko tänä vuonna 60v täyttänyt tähän ryhmään? Vai pitääkö pompata edelliseen? En koskaan kuvitellut eläväni tätä ikää. 15v ollessani manas eräs lääkäri,että saan astman jos allergiaani ei hoideta.
Niinpä tokasin hänelle ettei mun tartte elääkkään kuin 50 vuotiaaksi. Nyt on se astma ollut jo 16 vuotta ja sen kanssa pärjään kunhan otan lääkeitä päivittäin. Tässä iässä on ihan hyvä olla,kun työt olen osaltani tehnyt ja sain tämän uuden tittelin:ELÄKELÄINEN!
Eläkeläinen.
12
639
Vastaukset
- Alamäkeä
Meikäläisen ura.
Ensin pitkäaikaistyötön.
Nyt työttömyyseläkkeellä.
Kolmen vuoden kuluttua pelkkä eläkeläinen, oletuksella, että elän.
Joten pelkkää alamäkeä nämä viimeiset vuodet ovat olleet ja suunta jatkuu vielä yhden asteen verran.
Myötätuntoa kaipaisin!tämä on. Kun ollaan loppusijoituslaatikkoon kaatumassa, vauhti on sitä kovempi mitä pitemmällä ollaan...
- jemina
sitroen kirjoitti:
tämä on. Kun ollaan loppusijoituslaatikkoon kaatumassa, vauhti on sitä kovempi mitä pitemmällä ollaan...
Niinhän se on, mutta mennään sinne päivä kerrallaan. Onhan meillä vielä se viimeinen vapaus; suhtautumistavan voi aina valita.
onneksi alamäessä tarvitsee vähemmän voimia kuin vastamäkeen kiivetessä. - Ajattelepa, että monilla on asiat vielä huonommin.
Auttaisiko, jos lopettaisit hallitsemattoman liukumisen ja päättäisit ryhtyä tekemään jotain erilaista? Miettisit vaikka, miten sinä voisit vielä vaikka vähän parantaa maailmaa.
Saat virtuaalihalauksen lohdutukseksi "naiivilta ikuiselta maailmaparantajalta"optimisti-orvokki kirjoitti:
onneksi alamäessä tarvitsee vähemmän voimia kuin vastamäkeen kiivetessä. - Ajattelepa, että monilla on asiat vielä huonommin.
Auttaisiko, jos lopettaisit hallitsemattoman liukumisen ja päättäisit ryhtyä tekemään jotain erilaista? Miettisit vaikka, miten sinä voisit vielä vaikka vähän parantaa maailmaa.
Saat virtuaalihalauksen lohdutukseksi "naiivilta ikuiselta maailmaparantajalta"Kiitti halauksesta!
Mitenkäs sitä maailmaa parannetaan?
Ainoa tuntemani tapa on vapaalla olevien herrojen olutkerho jossa alkuun jotkut jopa keskustelevat ja myöhemmin puhuvat, ne jotka puhuvat, toistensa ohi.
Onkohan kovinkaan terapeuttista?
Mitenkäs tästä hallitsemattomasta liukumisesta pääsisi eroon?
En oikein haluakaan! Tää on kivaa!
Olisi hienoa omata halosmainen maailmanparantajan ajatusmaailma mutta minulle se on mahdotonta!optimisti-orvokki kirjoitti:
Saat virtuaalihalauksen lohdutukseksi "naiivilta ikuiselta maailmaparantajalta"virtuaalihalauksesta. Saat kunnon virtuaalirutistuksen!
Maailman parantamisen olen lopettanut jo kauan sitten. Ei siitä tullut muuta kuin riitaa. Kaikki haluttiin ymmärtää vain ja ainoastaan toisten aiheettomaksi parjaamiseksi, mikään parannusehdotus ei ollut mitään muuta esitti sen missä muodossa tahansa. Kun pärstäkerroin on kerran muodostettu, se on ja pysyy sellaisena, millaiseksi sen itsekukin on mielessään kerran muodostanut.- mummeliini 2
PELKKÄ eläkelläinen. Eihän me mitään PELKKIÄ olla.
Nosta nyt vain lippu korkealle, äläkä anna masennuksen vallata. Eletään päivä kerrallaan ja koitetaan ottaa päivästä irti aina paremmin niitä possitiivisia asioita.
Joulukin on tulossa ja johan nuo kaikki joulun valotkin saa paljon hyvää aikaan.
Kolme vuotta menee nopeasti ja eihän sitä tiedä, mitä hyvää ehtii niiden kolmen vuoden aikana tapahtua.
Joten älä murehdi mennyttä, ota tulevaisuus vastaan sellaisena kuin se on tullakseen ja aina sieltä ilonpilkahduksiakin löytyy.
Etkä ole kolmen vuoden kuluttua Pelkkä eläkelläinen, olet onnellinen eläkelläinen.
HYVÄÄ YÖTÄ ja HYVÄÄ JOULUA! - kuopus
Koko aikuisikäni olen ollut pätkätyössä. Muutaman vuoden olin yötyössä mutta suurimman ajan olin puolipäivänen. Siksi työeläke on pieni. Kela maksaa lisää. Olen silti tyytyväinen,eipä tartte täytellä työttömyyskorvaus lappuja,ei käydä nimenä työkkärissä. Putkessaolo oli hupasa,kun moni luuli mun olevan kännäämisen takia putkessa. Sain usein selitellä missä putkessa olin. Olenpa nyt IHMINEN enkä nimi työttömyys-listassa.
- Pääsky64
on hyvä työnimi,paras tähän astisista.Vapaus. En jaksasi elää niitä takana olevia aikoja.Kaikki ikäiseni olivat täällä tällä kymmenellä.
Voit rauhassa olla 50.ppisten kanssa kunnes tulet huomaanaan miten vihreitä ne on .Kömmit sitten mielellään 60.ppisten puolelle ja huomaat miten samat asiat meitä yhdistää.
Ihmiset ovat erilaisia täälläkin.
Täällä sitä vasta on toimintaa onkohan seuraavilla tulijoille yhtä huvin järjestetty asiatkun meidän ikäryhmälle.
Samoin minäkin ajattelin että ei voi olla totta,että niin vanha.
Pitää vain huolen ettei sammaloidu,siihen voi vain itse vaikuttaa. - Sens-Ori
Ihminen on luotu eläkeläisen olotilaan: voit valita, mitä teet, milloin teet ja kenen kanssa teet ellet halua tehdä yksin.
Eläkekin riittää - jos ei riitä, voit lotota.
Pahus, kun en aloittanut aikaisemmin. - mummeliini 2
sinulle, mutta mihin lie hävinnyt koko teksti, mutta hällä väliä, pistetään uutta tulemaan.
Mikäpä sen mukavampaa, kun päästä eläkkeelle ja kirjoitella tänne toisten samanlaisten kanssa.
Kirjoittelehan tänne ja noille toisillekin eläkelläisten palstoille, niin ei käy yksitoikkoiseksi.
Nautihan noista vapaaherrattaren päivistä. Ihanaahan tämä on, kun palkka tilille kopsahtaa, ilman, että tarvitsee juosta tuolla oravanpyörässä.- kuopus
Kiitos paljon teille kaikille,jotka otitte osaa tähän porinaani. Jatketaanko aiheesta vielä Joulun jälkeen? Lupsakkaa Joulua kaikille uusille ELÄKELÄISILLE!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2691637Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle371512- 961316
- 181300
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan61217Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101037Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86950Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66925T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43901- 32890