susi uni

rosalii

ajoin pyörällä, pakkaslumen täyttämää tietä.
Oli pimeää.
Oli siitä muutkin ajaneet, koska oli raiteita.
Pyöräni oli kankea raiteet haittasivat ajamista.
Polkeminen muuttui koko ajan raskaammaksi,
viimein pyöräni pysähtyi.
En ollut päässyt kuin matkani alkuun.
Oli pakko kääntyä, myöntää pyörän- ja oma voimattomuus.
Vaikeasti sain pyöräni kääntymään tulosuuntaan.
Pimeys muuttui ahdistavaksi.
Miksi lähdinkään?
Tiesinhän vaarat, susiakin on liikkeellä ollut.
Nyt näin pimeässä mustia hahmoja, niitä oli viisi. Liikkuivatko ne,,vai olivatko ne pensaiden varjoja?
Ei...silmät kiiluivat. SUSIA ne olivat, ne ympäröivät minut.
Niillä oli menossa jahti.Ovat taitavia metsästäjiä ja laumahierarkia toimii.
Pelkoni muuttui kauhuksi... siis tältäkö tuntuu vaaran uhatessa?
Kauhuni kasvoi, kasvamistaan ja kiiluvat silmät asettuivat tietoiseen suunnitelmalliseen ympyräänsä.

Onneksi alitajuntani antoi armon käydä oikeudesta, ja heräsin. Olisinko kestänyt enempää pelkoa?

20

1293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • renata1

saattavat olla merkki ihmisen alitajuisesta huolesta ja pelosta - itse tiedostamattomasta.
      En ole asiantuntija, mutta kokenut samaa, eli nähnyt vaaraunia, missä joku väijyy, tai vaanii.
      Unessa on yleensä vaikea päästä pakoon ja myöhästelee kaikesta ja laikkialla.

Älä liikaa mieti uniesi merkitystä!
      Sellainen sanontakin on, että kuka uniin uskoo, se varjoaankin pelkää.

Onnellista joulun odotusta Sinulle!

• sitten kaikki johtuikin vessahädästä, kuten tavallista.

• rosalii

ihan olemassa oleva pelko
        susia kohtaan
        ne ovat lisääntyneet, havainnot niiden liikkeistä
        EU;n myötä tullut säädöksiä, että susia pitää suojella
        niitä aktivistit istuttelevat metsiimme,

"asiantuntijat" lausuvat, ettei niitä tarvitse pelätä, että enemmän ihmisä kuolee liikenteessä kuin suden hampaissa

kannatan kyllä monimuotoisuuden varjelemista luonnossa,
        mutta voiko ihminen luottaa eläimen käyttäytymiseen
        minä en ainakaan
        onhan merkkejä susien liikkeistä pihapiireissä ja koirien hätyytelemisestä
        siis on olemassa ihan oikea pelon kohde ja syy

• rosalii kirjoitti:

susia kohtaan

"asiantuntijat" lausuvat, ettei niitä tarvitse pelätä, että enemmän ihmisä kuolee liikenteessä kuin suden hampaissa

minä en ainakaan

Suomen pitäsi olla Brysselin susipuisto.

Susihukka-alueilla koirat pitää teräsverkko-aitauksiin, jos ulkona pitää koiraa.

Pärryytteli winhcesterinsä oleva varmistusta vaille oven pielessä.

Kaatolupaa ei kuulemma ehdi hakea, jos hurtta pihapiiriin jolkottelee.

• capt.cöpenick kirjoitti:

Susihukka-alueilla koirat pitää teräsverkko-aitauksiin, jos ulkona pitää koiraa.

pitää vastavuoroisesti vaatia, että Brüsselissä on oltava susia asukaslukuun nähden yhtä paljon kuin Suomessa. Ei enää vapaamatkustajia EUvostoliitossa susienkaan määrässä!

• Pirre*
        rosalii kirjoitti:

susia kohtaan

minä en ainakaan

kävin yksikseni lenkillä metsäautotietämme n. kolomen kilometrin päähän ja takaisin, ihan hämärissäkin, mutta nyt en uskalla enää mennä niin syvälle metsään yksin; kauhulla olen ajattellut minut saartanutta ja pahasti irvistelevää, pentujaan saalistamaan opettavaa susilaumaa, mieluummin kuolen muuten kuin lihas kerrallaan revittynä...

Miksiköhän ei ole keksitty mitään pelokkeita susia vastaan, justiinsa yllättävien tilanteiden varalle, en viitsisi hirvikivääriä tai haulikkoa kanniskella mukanani lenkillä..:/

• rosalii
        capt.cöpenick kirjoitti:

entäs sitten, kun on ns. pantasusi?

• Pirre*
        sitroen kirjoitti:

pitää vastavuoroisesti vaatia, että Brüsselissä on oltava susia asukaslukuun nähden yhtä paljon kuin Suomessa. Ei enää vapaamatkustajia EUvostoliitossa susienkaan määrässä!

häkkiin, jotta sudet saavat elää rauhassa.

• renata1
        Pirre* kirjoitti:

häkkiin, jotta sudet saavat elää rauhassa.

Villipetoja suojellaan enemmän kuin ihmisiä.
        Terveydenhoitoa ajetaan alas, poliisin virkoja vähennetään ynm.

• Ada
        Pirre* kirjoitti:

kävin yksikseni lenkillä metsäautotietämme n. kolomen kilometrin päähän ja takaisin, ihan hämärissäkin, mutta nyt en uskalla enää mennä niin syvälle metsään yksin; kauhulla olen ajattellut minut saartanutta ja pahasti irvistelevää, pentujaan saalistamaan opettavaa susilaumaa, mieluummin kuolen muuten kuin lihas kerrallaan revittynä...

Miksiköhän ei ole keksitty mitään pelokkeita susia vastaan, justiinsa yllättävien tilanteiden varalle, en viitsisi hirvikivääriä tai haulikkoa kanniskella mukanani lenkillä..:/

...vaikka joku haiseva äijän raato suden pelottajaksi...vaikkapa Essolta...

• Pirre*
        Ada kirjoitti:

...vaikka joku haiseva äijän raato suden pelottajaksi...vaikkapa Essolta...

syötiks.

• Pirre*
        renata1 kirjoitti:

Villipetoja suojellaan enemmän kuin ihmisiä.
        Terveydenhoitoa ajetaan alas, poliisin virkoja vähennetään ynm.

mie..:))

• renata1
        Pirre* kirjoitti:

mie..:))

Muistui mieleeni juuri kuinka jossain Itä-Suomen kunnassa karhu tappoi lenkkipolulla miehen. Taisi olla vielä melkein keskellä kylää.

• Nesteeläinen
        Pirre* kirjoitti:

syötiks.

pedon karkottaja.
        Haisee pontikalle.

• Pirre*
        renata1 kirjoitti:

Muistui mieleeni juuri kuinka jossain Itä-Suomen kunnassa karhu tappoi lenkkipolulla miehen. Taisi olla vielä melkein keskellä kylää.

näin ikävästi kävi, mutta luulisin suurimman syyn tappoon olleen siinä, kun tämä lenkkeilijä läksi jouksemaan pakoon karhua, (oli urheileva kuntoilija) ja ilmeisesti karhulla heräsi silloin saalistusvietti tai sitten karhulla lienee ollut pieni pentu jossain lähistöllä.
        Enpä kyllä usko, että olisin kovin rauhallinen minäkään, jos karhu vastaan köntysteleisi, luultavasti olisin kuollut..sydäriin.:)

Kuulin muuten viime toukokuussa melkoista mörinää metsälenkillämme, ja ihan varmasti se oli, joko karhu tai sitten hirviemo jolla oli pieni vasa mukanaan. En uskaltanut virkkaa lenkki kavereilleni mitään mörinästä, onneksi he eivät kiinittäneet siihen mitään huomiota.

• Kala-mies!
        rosalii kirjoitti:

susia kohtaan

minä en ainakaan

Uniesi "susi" on sinun pelkosi! Se tunnistamaton, tiedostamaton, kenties lapsuuden trauma. Käsittelemätön pelko, joka asuu alitajunnassa ja ilmenee esim. unessa susilaumana. Minulle pelko on pimeässä vaaniva valtava musta möykky, sillä ei ole nimeä, muotoa eikä tunnistettavaa olemusta, mutta se on lamauttava, eikä sitä osaa eikä uskalla ottaa vastaan!

• Ada
        Nesteeläinen kirjoitti:

pedon karkottaja.
        Haisee pontikalle.

...ei minulla ole niin hyviä aineita...

• rosalii
        Kala-mies! kirjoitti:

Uniesi "susi" on sinun pelkosi! Se tunnistamaton, tiedostamaton, kenties lapsuuden trauma. Käsittelemätön pelko, joka asuu alitajunnassa ja ilmenee esim. unessa susilaumana. Minulle pelko on pimeässä vaaniva valtava musta möykky, sillä ei ole nimeä, muotoa eikä tunnistettavaa olemusta, mutta se on lamauttava, eikä sitä osaa eikä uskalla ottaa vastaan!

"sisäinen susikin"....

se kauhun kokemus oli niin todellinen,
        että alitajuntani ei kestänyt ja heräsin.

ehkä on helpompaa, kun pelko "konkretisoituu"... ja sille löytyy kohde.?

• renata1
        rosalii kirjoitti:

"sisäinen susikin"....

se kauhun kokemus oli niin todellinen,
        että alitajuntani ei kestänyt ja heräsin.

ehkä on helpompaa, kun pelko "konkretisoituu"... ja sille löytyy kohde.?

hyllyssä eräs unikirja, joka tulkitsee talviunet ja varsinkin pimeässä, tai hämärässä tapahtuneet
        unessa nähdyt asiat pahaa ennustaviksi. Sitten siinä kirjassa sanotaan kuitenkin, että hiihtäminen aurinkoisella säällä ja onnistunut mäen lasku enteilee hyvää. Asiat alkavat luistaa.
        Hyvin monet ihmiset kertovat näkevänsä enneunia, enkä minä epäilekään.
        Sinun "sutesi" minäkin tulkitsisin piilotajuiseksi huoleksi ja peloksi, aivan niinkuin Kala - mieskin.En missään tapauksessa ole mikään unien tulkitsija, mutta tuntuisi järkevältä selitykseltä tuo kun kokee pelkoa ja kauhua, että sellaista on elämässä - vieläpä tiedostettuakin.
        Olen itse nähnyt pahaa unta, eli juuri uhattuna olemisen kokemuksen ja silloin elin eräänlaista kriisiaikaa elämässäni.

• rosalii
        renata1 kirjoitti:

hyllyssä eräs unikirja, joka tulkitsee talviunet ja varsinkin pimeässä, tai hämärässä tapahtuneet
        unessa nähdyt asiat pahaa ennustaviksi. Sitten siinä kirjassa sanotaan kuitenkin, että hiihtäminen aurinkoisella säällä ja onnistunut mäen lasku enteilee hyvää. Asiat alkavat luistaa.
        Hyvin monet ihmiset kertovat näkevänsä enneunia, enkä minä epäilekään.
        Sinun "sutesi" minäkin tulkitsisin piilotajuiseksi huoleksi ja peloksi, aivan niinkuin Kala - mieskin.En missään tapauksessa ole mikään unien tulkitsija, mutta tuntuisi järkevältä selitykseltä tuo kun kokee pelkoa ja kauhua, että sellaista on elämässä - vieläpä tiedostettuakin.
        Olen itse nähnyt pahaa unta, eli juuri uhattuna olemisen kokemuksen ja silloin elin eräänlaista kriisiaikaa elämässäni.

50v sellaista uuden tason tiedostamista elämässä...
        ja näkökulmien selkiintymistä
        näkee taakse ja eteenpäin
        ja sellaista uudenlaista vastuun heräämistä
        josta aiheuttuu "regressiota", halua palata entiseen turvalliselta tuntuvaan ja tuttuun aikaan.
        tarpominen lumessa... hmm uraisella tiellä...
        ah niin tuttua kuin se onkin, sehän voi tosiaan ilmentää tämän hetken elämän tarpomista
        ei sitä voi kieltääkään
        Kyllä ne unikirjat varmaan jotain osviittoja antavat,...

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      143
      6082
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      184
      3734
    3. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      29
      2693
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      469
      2674
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2335
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      184
      1978
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      129
      1479
    8. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      58
      1284
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      37
      1274
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      1056
    Aihe