Minkälaista koodia täytyy VB6-ohjelmaan kirjoittaa jotta se avaa olemassaolevan word-lomakkeen ja kirjoittaa lomakkeessa oleviin tekstikenttiin. Ja lopuksi pitäisi vielä saada lomake tulostettua. Jos mahdollista niin word-lomakkeen ei tarvisi edes tulla käyttäjän näkyville.
Word-lomakkeen käyttö VB:lla tehdyllä ohjelmalla
6
708
Vastaukset
- Amatöörikoodailija
Mulla on samanlainen ongelma kun pitäis saada ohjelmalla käytettyä wordia, mutta taidot ei ihan riitä. Eikö täältä todellakaan löydy yhtään ammattilaista joka vois auttaa miehiä mäessä?
- jokuvaan
Olen joskus tehnyt VB:lla ohjelman, joka kirjoitti tuloksia Exceliin. Sama toimisi kait Wordin suhteen. En vaan ole Wordin kanssa pelannut, ainakaan lomakkeita.
Pitäisi perehtyä siihen, mitä ovat Wordin lomakkeet käytännössä.
Millaiseen tapaukseen tuota nyt tarvitsisi? - Kunde
jokuvaan kirjoitti:
Olen joskus tehnyt VB:lla ohjelman, joka kirjoitti tuloksia Exceliin. Sama toimisi kait Wordin suhteen. En vaan ole Wordin kanssa pelannut, ainakaan lomakkeita.
Pitäisi perehtyä siihen, mitä ovat Wordin lomakkeet käytännössä.
Millaiseen tapaukseen tuota nyt tarvitsisi?Kayta kirjainmerkkeja eli Bookmark koodissa ja piece of case
- Amatöörikoodailija
Kunde kirjoitti:
Kayta kirjainmerkkeja eli Bookmark koodissa ja piece of case
Mulle ei ainakaan sano kirjanmerkit yhtään mitään. Oisko sulla joku lyhyt esimerkki miten niitä käytetään, niin vois ruveta opettelemaan.
- Kunde
Amatöörikoodailija kirjoitti:
Mulle ei ainakaan sano kirjanmerkit yhtään mitään. Oisko sulla joku lyhyt esimerkki miten niitä käytetään, niin vois ruveta opettelemaan.
Wordissa vie kursori haluttuun paikkaan ja menusta Lisaa/Kirjainmerkki anna nimi ja lisaa.
lisaa allaoleva koodi ja testaa.
esimerkissa kirjainmerkit "Etunimi" ja "Sukunimi"
toimii siten,etta voit kirjoittaa aina uudestaa paalle
Sub Kirjainmerkki()
Dim Teksti As Range
Set Teksti = ActiveDocument.Bookmarks("Etunimi").Range
Teksti.Text = "Ville"
ActiveDocument.Bookmarks.Add Name:="Etunimi", Range:=Teksti
Set Teksti = ActiveDocument.Bookmarks("Sukunimi").Range
Teksti.Text = "Virtanen"
ActiveDocument.Bookmarks.Add Name:="Sukunimi", Range:=Teksti
End Sub
excelissa tarvitset viittauksen word objektiin ja nimet tietenkin tulee muuttujista jne...
Vaikeeta kun on vain Thaiversio kaytossa...
- johncage
Tässä runko, joka aukaisee wordin, dokumentin ja täyttää dokumenttiin lisätyn fieldin (txt1). Muista lisätä referensseihin Microsoft office- viittaus.
Dim oWord As New Word.Application
oWord.Visible = False
oWord.Documents.Open "c:\doc.doc"
oWord.ActiveDocument.FormFields("txt1").Result = "tekstiä"
' printtaus
'oWord.ActiveDocument.PrintOut ...
oWord.Quit
Set oWord = Nothing
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005368762Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5373824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102241Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1741306Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17976Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40814- 51790
Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57762En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36667