Minkälaista koodia täytyy VB6-ohjelmaan kirjoittaa jotta se avaa olemassaolevan word-lomakkeen ja kirjoittaa lomakkeessa oleviin tekstikenttiin. Ja lopuksi pitäisi vielä saada lomake tulostettua. Jos mahdollista niin word-lomakkeen ei tarvisi edes tulla käyttäjän näkyville.
Word-lomakkeen käyttö VB:lla tehdyllä ohjelmalla
6
725
Vastaukset
- Amatöörikoodailija
Mulla on samanlainen ongelma kun pitäis saada ohjelmalla käytettyä wordia, mutta taidot ei ihan riitä. Eikö täältä todellakaan löydy yhtään ammattilaista joka vois auttaa miehiä mäessä?
- jokuvaan
Olen joskus tehnyt VB:lla ohjelman, joka kirjoitti tuloksia Exceliin. Sama toimisi kait Wordin suhteen. En vaan ole Wordin kanssa pelannut, ainakaan lomakkeita.
Pitäisi perehtyä siihen, mitä ovat Wordin lomakkeet käytännössä.
Millaiseen tapaukseen tuota nyt tarvitsisi? - Kunde
jokuvaan kirjoitti:
Olen joskus tehnyt VB:lla ohjelman, joka kirjoitti tuloksia Exceliin. Sama toimisi kait Wordin suhteen. En vaan ole Wordin kanssa pelannut, ainakaan lomakkeita.
Pitäisi perehtyä siihen, mitä ovat Wordin lomakkeet käytännössä.
Millaiseen tapaukseen tuota nyt tarvitsisi?Kayta kirjainmerkkeja eli Bookmark koodissa ja piece of case
- Amatöörikoodailija
Kunde kirjoitti:
Kayta kirjainmerkkeja eli Bookmark koodissa ja piece of case
Mulle ei ainakaan sano kirjanmerkit yhtään mitään. Oisko sulla joku lyhyt esimerkki miten niitä käytetään, niin vois ruveta opettelemaan.
- Kunde
Amatöörikoodailija kirjoitti:
Mulle ei ainakaan sano kirjanmerkit yhtään mitään. Oisko sulla joku lyhyt esimerkki miten niitä käytetään, niin vois ruveta opettelemaan.
Wordissa vie kursori haluttuun paikkaan ja menusta Lisaa/Kirjainmerkki anna nimi ja lisaa.
lisaa allaoleva koodi ja testaa.
esimerkissa kirjainmerkit "Etunimi" ja "Sukunimi"
toimii siten,etta voit kirjoittaa aina uudestaa paalle
Sub Kirjainmerkki()
Dim Teksti As Range
Set Teksti = ActiveDocument.Bookmarks("Etunimi").Range
Teksti.Text = "Ville"
ActiveDocument.Bookmarks.Add Name:="Etunimi", Range:=Teksti
Set Teksti = ActiveDocument.Bookmarks("Sukunimi").Range
Teksti.Text = "Virtanen"
ActiveDocument.Bookmarks.Add Name:="Sukunimi", Range:=Teksti
End Sub
excelissa tarvitset viittauksen word objektiin ja nimet tietenkin tulee muuttujista jne...
Vaikeeta kun on vain Thaiversio kaytossa...
- johncage
Tässä runko, joka aukaisee wordin, dokumentin ja täyttää dokumenttiin lisätyn fieldin (txt1). Muista lisätä referensseihin Microsoft office- viittaus.
Dim oWord As New Word.Application
oWord.Visible = False
oWord.Documents.Open "c:\doc.doc"
oWord.ActiveDocument.FormFields("txt1").Result = "tekstiä"
' printtaus
'oWord.ActiveDocument.PrintOut ...
oWord.Quit
Set oWord = Nothing
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4616065Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.2252183Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3831950- 1231130
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51064- 281031
- 77892
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60874Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel60755- 39754