Word-lomakkeen käyttö VB:lla tehdyllä ohjelmalla

Jussi

Minkälaista koodia täytyy VB6-ohjelmaan kirjoittaa jotta se avaa olemassaolevan word-lomakkeen ja kirjoittaa lomakkeessa oleviin tekstikenttiin. Ja lopuksi pitäisi vielä saada lomake tulostettua. Jos mahdollista niin word-lomakkeen ei tarvisi edes tulla käyttäjän näkyville.

6

708

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amatöörikoodailija

Mulla on samanlainen ongelma kun pitäis saada ohjelmalla käytettyä wordia, mutta taidot ei ihan riitä. Eikö täältä todellakaan löydy yhtään ammattilaista joka vois auttaa miehiä mäessä?

• jokuvaan

Olen joskus tehnyt VB:lla ohjelman, joka kirjoitti tuloksia Exceliin. Sama toimisi kait Wordin suhteen. En vaan ole Wordin kanssa pelannut, ainakaan lomakkeita.
        Pitäisi perehtyä siihen, mitä ovat Wordin lomakkeet käytännössä.

Millaiseen tapaukseen tuota nyt tarvitsisi?

• Kunde
        jokuvaan kirjoitti:

Olen joskus tehnyt VB:lla ohjelman, joka kirjoitti tuloksia Exceliin. Sama toimisi kait Wordin suhteen. En vaan ole Wordin kanssa pelannut, ainakaan lomakkeita.
        Pitäisi perehtyä siihen, mitä ovat Wordin lomakkeet käytännössä.

Millaiseen tapaukseen tuota nyt tarvitsisi?

Kayta kirjainmerkkeja eli Bookmark koodissa ja piece of case

• Amatöörikoodailija
        Kunde kirjoitti:

Kayta kirjainmerkkeja eli Bookmark koodissa ja piece of case

Mulle ei ainakaan sano kirjanmerkit yhtään mitään. Oisko sulla joku lyhyt esimerkki miten niitä käytetään, niin vois ruveta opettelemaan.

• Kunde
        Amatöörikoodailija kirjoitti:

Mulle ei ainakaan sano kirjanmerkit yhtään mitään. Oisko sulla joku lyhyt esimerkki miten niitä käytetään, niin vois ruveta opettelemaan.

Wordissa vie kursori haluttuun paikkaan ja menusta Lisaa/Kirjainmerkki anna nimi ja lisaa.
        lisaa allaoleva koodi ja testaa.

esimerkissa kirjainmerkit "Etunimi" ja "Sukunimi"
        toimii siten,etta voit kirjoittaa aina uudestaa paalle

Sub Kirjainmerkki()
        Dim Teksti As Range

Set Teksti = ActiveDocument.Bookmarks("Etunimi").Range
        Teksti.Text = "Ville"
        ActiveDocument.Bookmarks.Add Name:="Etunimi", Range:=Teksti

Set Teksti = ActiveDocument.Bookmarks("Sukunimi").Range
        Teksti.Text = "Virtanen"
        ActiveDocument.Bookmarks.Add Name:="Sukunimi", Range:=Teksti
        End Sub

excelissa tarvitset viittauksen word objektiin ja nimet tietenkin tulee muuttujista jne...
        Vaikeeta kun on vain Thaiversio kaytossa...

• johncage

Tässä runko, joka aukaisee wordin, dokumentin ja täyttää dokumenttiin lisätyn fieldin (txt1). Muista lisätä referensseihin Microsoft office- viittaus.

Dim oWord As New Word.Application

oWord.Visible = False
      oWord.Documents.Open "c:\doc.doc"

oWord.ActiveDocument.FormFields("txt1").Result = "tekstiä"

' printtaus
      'oWord.ActiveDocument.PrintOut ...

oWord.Quit
      Set oWord = Nothing

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 536
      8762
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3738
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2241
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      174
      1306
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      976
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      814
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      51
      790
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      764
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      762
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      667
    Aihe