Presidentti

Kaleido & skooppi

Kaikilla ikäryhmäpalstoilla kirjoittelee joku henkilö, joka tuntuu aivan neuroottisella tavalla vihaavan Tarja Halosta ja ”herroja”. Kaikki Suomen epäoikeudenmukaisuudet ovat kirjoittajan mielestä Tarja Halosen syytä. Jotkut hänen väitteensä ovat aivan uskomattomia. Punainen sossupresidentti riistää suomalaisia sen kuin vain kerkiää, myy maansa ja suosii rikollisia.

Minä en ole mikään Tarja-fani. Sen sijaan olen fakta-fani. Haluaisin nähdä edes yhden faktan tuon kirjoittajan loputtomissa kyhäelmissä. Valtaosa hänen viesteistään on poistettu.

Minä en aio äänestää Tarja Halosta, mutta joitakin tosiasioita kaipaisin istuvan presidentin haukkumisessa.

17

1207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • repe

Vennamolainen joka "jäi väliin"
      Ja vielä sama viesti monesti eri nikeillä.

• Arja ressukalla oli "vaalikampanjassaan" aiheena T.H:n setalaisuus, lesboismi jne.

Nämä limbot tietysti lisäävät parjauskohteensa äänimäärää.

Monia hengenheimolaisia Arjalla useammallakin foorumilla,
      karjakkoakaan unohtamatta.
      (nyttemmin Arja kuuluu uusherännäisiin)

• matteus

A-Plussan juuri päättyneessä jutussa kerrottiin "totuus" Halosesta?

Johtopäätökset tuntuivat melko yhdenmukaisilta Suomen Kuvalehden tilaam JTO:N analyysin kanssa. Tunteisiin vetoava muumimamma-myytti asetettiin kyseenalaiseksi.

Äänestäjät tarvitsevat faktoja päätöksenteon pohjaksi. Tiedä häntä, ketä tässä enää uskoisi;-)

• kaikilla huipuilla

Ei lepsuudella päästä eteenpäin politiikassa kuten ei muussakaan kilpailutilanteessa.
        Muistatteko kuinka äksy oli Paasikivi. Kekkonen lähetti myllykirjeitä joka suuntaan. Kerran valittiin poikkeuslailla pressaksi, koska ei halunnut kampanjoida.
        Ryti tuomittiin 10 vuodeksi linnaan, koska ei perääntynyt hallitusvastuusta.
        Ja mitä Koivistoon tulee, eikös häntäkin ole pidetty tarkan markan miehenä ja jääräpäisenä mielipiteissään.
        Ahtisaari on kova neuvottelija. Ehkä hän on näissä YK:n tehtävissä enemmän omassa elementissään kuin pressana.
        Jne.
        Kyllä naisenkin pitää olla kivikova, kun noin korkeaan asemaan nousee. Ei pidä odottaa, että muumimamma rupeaa presidentiksi.

• Katleija

Minä kyllä katsoin nuo Halos-luonneanalyysit kehuiksi. Suomen kansahan tykkää tuollaisesta kovasta jätkästä. Tukihan se edeltävä juttukin Halosta.
        Koko eilinen ohjelma oli Halosen mainosta A-piste.

• samaa mieltä
        Katleija kirjoitti:

Minä kyllä katsoin nuo Halos-luonneanalyysit kehuiksi. Suomen kansahan tykkää tuollaisesta kovasta jätkästä. Tukihan se edeltävä juttukin Halosta.

jos kansa tykkää, valinta on Halonen.

En nyt mainokseksi luokittelisi,kyllähän joku ottaa tuonkin todesta.
        Mielipide on yhden esittämä,ja kaikkien mieliksi ei Halonenkaan pysyt olemaan,vaikka hyvä "jätkä" onkin.

• siihen ei
        samaa mieltä kirjoitti:

jos kansa tykkää, valinta on Halonen.

En nyt mainokseksi luokittelisi,kyllähän joku ottaa tuonkin todesta.
        Mielipide on yhden esittämä,ja kaikkien mieliksi ei Halonenkaan pysyt olemaan,vaikka hyvä "jätkä" onkin.

täällä puututa, ei poisteta.

Bilmanni, Skillani, Cöpenicki, Iili ja & ovat ne, jotka saavat kirjoittaa viisaita.

Muita mielipiteitä ei siedetä.

Tervetuloa vaan 70 leppoisaan kahvipöytään.

• siihen ei kirjoitti:

täällä puututa, ei poisteta.

Bilmanni, Skillani, Cöpenicki, Iili ja & ovat ne, jotka saavat kirjoittaa viisaita.

Muita mielipiteitä ei siedetä.

Tervetuloa vaan 70 leppoisaan kahvipöytään.

olen huomannut,että kielteisetkin viestit kyseisestä ehdokkaasta on pysyneet paikoillaan, samoin myös toisten ehdokkaiden kiittävät.
        Niin mielestäni on oltavakin,nämähän ovat mielipiteitä ja jokainen pitäköön omansa.

Ei tässä käännytys työssä olla, olemmehan jo kaikki ajattelevia ikäihmisiä.
        Useammalla on kanta valittu presidentin vaalien suhteen.

Mielipiteeni olen tuonut,jos poistetaan, hyväksyn sen.

• matteus
        kaikilla huipuilla kirjoitti:

Ei lepsuudella päästä eteenpäin politiikassa kuten ei muussakaan kilpailutilanteessa.
        Muistatteko kuinka äksy oli Paasikivi. Kekkonen lähetti myllykirjeitä joka suuntaan. Kerran valittiin poikkeuslailla pressaksi, koska ei halunnut kampanjoida.
        Ryti tuomittiin 10 vuodeksi linnaan, koska ei perääntynyt hallitusvastuusta.
        Ja mitä Koivistoon tulee, eikös häntäkin ole pidetty tarkan markan miehenä ja jääräpäisenä mielipiteissään.
        Ahtisaari on kova neuvottelija. Ehkä hän on näissä YK:n tehtävissä enemmän omassa elementissään kuin pressana.
        Jne.
        Kyllä naisenkin pitää olla kivikova, kun noin korkeaan asemaan nousee. Ei pidä odottaa, että muumimamma rupeaa presidentiksi.

edesmenneiltäkin presidenteiltä.

Kolmea ensimmäistä presidenttiä jotkin aikalaiset luonnehtivat lyhyesti: Sikapää, Sekopää ja Äkäpää. Svinhuvudin nimike oli suora suomennos ja Ståhlberg oli kai se äkäpää. Nämä vanhat "gallup-tulokset" lienevät syntyneet vasta jälkikäteen, sitten kun presidenttien tekemiset ovat tulleet jo tunnetuiksi.

Nykyisin kaikki vaalimainontakin menee markkinoinnin tekniikalla. Miksi ehdokkaat eivät esiintyisi äänestäjillekin aidosti, kukin omana itsenään? Olisin paljon kiinnostuneempi elävien ihmisten rehellisistä persoonista, kuin yksisilmäisten mainosmiesten ja tilastonikkarien roolittamista mallinukeista.

• matteus
        Katleija kirjoitti:

Kyllähän karjuminenkin on joskus paikallaan! Erityisesti tuli mieleen analogia erääseen toiseen poliitikkoon: "Havuja, perkele!"

Ruotsinkielisellä puolella pari ehdokasta yritteli eilen selvitä toisella kotimaisella.

• matteus
        matteus kirjoitti:

edesmenneiltäkin presidenteiltä.

Kolmea ensimmäistä presidenttiä jotkin aikalaiset luonnehtivat lyhyesti: Sikapää, Sekopää ja Äkäpää. Svinhuvudin nimike oli suora suomennos ja Ståhlberg oli kai se äkäpää. Nämä vanhat "gallup-tulokset" lienevät syntyneet vasta jälkikäteen, sitten kun presidenttien tekemiset ovat tulleet jo tunnetuiksi.

Nykyisin kaikki vaalimainontakin menee markkinoinnin tekniikalla. Miksi ehdokkaat eivät esiintyisi äänestäjillekin aidosti, kukin omana itsenään? Olisin paljon kiinnostuneempi elävien ihmisten rehellisistä persoonista, kuin yksisilmäisten mainosmiesten ja tilastonikkarien roolittamista mallinukeista.

Aloin epäillä valikoivaa muistiani ja kysyin Mr. Googlelta.

"Sikapää, Sekapää ja Äkäpää": Eivät suinkaan olleet nimikkeen haltijat presidenttejä, kun saivat "nikkinsä". Aika nuoria miehiä olivat silloin. Äkäpää oli E.G. Palmén ja Sekopää oli N.R. Ursin. - Eikä siitä sen enempää tässä ketjussa.

• reetta2
        Katleija kirjoitti:

Kyllä nyt tekee mieli lainata Matikaisen tokaisua tosin muokattuna; lopettakaa ääliömäinen mainostaminen,........

Mikä ihmeen mainostoimiston haaraosasto tämä 70 palsta on. Jatkuvasti mainostetaan vain yhtä ehdokasta kaikilla mausteilla. Mauttomin mainos mitä olen nähnyt; "kyllä se on kova jätkä tuo muumimamma." Arvoitukseksi jää onko sillä puumunatkin ja poninhäntä! Ken tietää?

Kyllä kaikki ehdokkaat ovat kokeneita, todella osaavia henkilöitä pressan virkaan, jokaisella on omat vahvuudet, ei kukaan ole ylitse muiden asetettavaksi ylivertaiseksi.

Lopettakaa tämä iänikuinen vatkaaminen palstoilla, kyllä TV1,TV2 ja MTV:kin pitävät tiukasti haloslinjaa päällä palstojenkin edestä, samoin lehdet.Ei sitä moskaa voi olla kuulematta ja näkemättä.

Ihmiset ovat kyllästyneitä koko pressan vaalitouhuun ylenmääräisen yhden kehumisen vuoksi, jopa heikkoudetkin on muokattu vahvuuksiksi, vastoin todettua tietoa.

Hyvää Joulua vaan kaikille!

"Lopeta välillä mainostamisen uurastustyö,
        älä liialla kiihkolla ihteäs pilloo.
        olisko siitä kellekään mittään illoo?
        Salli ajatusten rauhassa hiljaa levätä, kellikää mielihyvän tunteissa joulun tienoo."

• Kaino Untamoinen

...ketään. Paras ehdokas olisi ollut Jouko Ahonen. Upseeri ja herrasmies. Tämän periksiantamattoman neuvottelijan taakse asettuisi Suomen koko ay-väki.

EU-neuvotteluista ei tarvitsisi tulla kotiin ilman hyviä sopimuksia.

• Presidentin vaalit on mennyt sirkuspelleilyksi. Tästä hyvä esimerkki eilinen Tarja Halosen tentti. Toimittaja ei olisi voinut älyttömämmin enää toimia. Kyllä joku raja sentään pitäisi olla.

Tuollaiset tivaamiset ovat ihan turhia. Veikko Vannamon sanoin. "Kyllä kansa tietää" ketä hän äänestää, tai on äänestämättä. Ei tuollainen ainakaan uurnille kannusta lähtemään.

Hyvää Uutta Vuotta silti kaikille.

ps. Eiköhän sitä taas pressa saada.

• ajattelin,päälle puhuminen kamalaa.
        Tietenkin tarkoitus on tykittää,mutta pitäisi vastaajankin saada sanansa kuuluviin.
        Ei kivaa. Presidentti kyllä saadaan,,,

• kiristyttää

..ja kysyy hermoja, katselijaltakin.
        Hänen mielestään kai hyvän haastattelijan tunnusmerkkeihin kuuluu päällepäsmäröinti.
        Samanlainen muissakin ohjelmissaan.

• pullaulla
        kiristyttää kirjoitti:

..ja kysyy hermoja, katselijaltakin.
        Hänen mielestään kai hyvän haastattelijan tunnusmerkkeihin kuuluu päällepäsmäröinti.
        Samanlainen muissakin ohjelmissaan.

tätä haastattelusarjaa, mutta olen lukenut aikaisemmista, että haastattelia on liian akressiivinen --ei anna haastateltavalle puheen vuoroa ,ja näin kävi eilen ,ainakin Tarja Haloselle .Olisi antanut hänen sanoa mitä oli kysynytkin . Mielestäni Tarja Halonen pärjäs tosi hyvin --Moni olisi siinä jo menettänyt hermonsa --minä ainakin jo katsoessani sitä .:=)

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      138
      6032
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      184
      3704
    3. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      29
      2673
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      467
      2647
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2335
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      184
      1968
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      129
      1469
    8. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      58
      1274
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      37
      1274
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      1056
    Aihe