vituttaa

vesku

Ottaa suuresti päähän se että olen jo 23 eikä ole ollut kuin muutamia lyhytaikaisia työpaikkoja. Mulla ei siis ole tarpeeksi työkokemusta.

Ammattikoulun kävin tietoliikenne/elektroniikka alalta mutta opiskelemaltani alalta ei löydy töitä kuin nörteille jotka on syntyneet tietokoneet käsissään. Muita töitä Helsigistä kyllä löytyy mutta nekin ovat vain suuremmaksi osaksi siivousta ja kaiken maailman myyntitöitä proviisio palkoilla.

En tiedä kannattaako jatkaa töiden hakua vai aloittaa opiskelut. Jos mä vaikka joskus valmistuisin siihen uuteen ammattiin olisin sitten lähes 3-kymppinen eikä mulla sittenkään olis sitä työkokemusta.

4

763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyätönnä

      Meikäläinen on VASTA 27 ja kahdessa duunissa intin jälkeen lonninu, kummassakin 4 vuotta. Nyt ajattelin lähteä lukemaan lakia kun ei nuo hanttihommat kiinnosta enää. Onneksi on lukio pohjalla, toisaalta vituttaa sivarit kun ne on vuoden edellä, SAATANAT!

    • nyt

      jos ei meinaa tosiaan mitään löytyä, niin tuo opiskelemaan lähteminen kuulostaa erittäin hyvältä. Opiskelu kannattaa aina oli ala mikä hyvänsä! Sitä kautta voit myös lähteä vaikka ulkomaille vaihtoon tai suorittamaan työharjoittelua ja siitä saa aina varmasti "extrapojoja". Pääasia, että oot tehnyt jotain, etkä vain maleksinut työttömänä; sitä harva työnantaja katsoo hyvällä, vaikkei se sinusta johtuisikaan.

      Ja jos siis päädyt tuohon opiskeluun, niin valitset ne työharjoittelupaikat tällä kertaa vaan hieman paremmin, eli katsot sellaisia paikkoja mistä olisi mahdollista saada myös kesätyö ja sitä kautta jopa vakipaikka. Niin ja vanha et todellakaan ole. Unohdat tuommoset ajatukset ja pyrit määrätietoisesti eteenpäin, oli asia sitten mikä hyvänsä. Positiivinen asenne näkyy ulospäin ja ei taatusti tee pahaa, kun haet työpaikkoja.

      Tsemppiä sulle pohdinnoissas ja mukavaa joulua!:)

    • Valkoturkki

      Opiskelu kartuttaa osaamisen lisäksi kaveripiiriä. Uusien kaverien kautta voi kysyä, että missä yrityksissä löytyy vapaita työpaikkoja ja voisitko laittaa allekirjoittaneesta sanaa eteenpäin?

      Useiden tutkimusten tuloksena (mm. Hesarista lukenut) kerrotaan, että suurin osa yritysten työpaikoista täytetään sisäisellä haulla. Ilmoitusta ei laiteta mihinkään Uratielle tms. Työntekijöille ilmoitetaan: "Tarvitaan tän tyyppisiä työntekijöitä, tietääkö kukaan?"

      Itsekin sain yhden työpaikan kaverin kautta. Kaveripiiri auttaa.

    • turuhaa

      hae rahat muualta...
      lottoa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe