Pyyntö Pimeänkammoiselle

Otto Kumenius

Hei Pimeänkammoinen kommunisti

Kun kirjoituksiasi lukee,väistämättä tulee mieleen aivopesty nuorehko henkilö,joka käyttää historiaa sopulimaisesti hyväkseen.Kun kirjoitat muunneltua totuutta historiasta,toivoisin sinun perehtyvän aiheisiin,joista kirjoitat.

Esität asioita kuten "tutkija",mutta juttusi ovat puolittaisia heittoja,ilman konkreettista näyttöä.Olisi parempi,että tutkisit asioita vähän tarkemmin,ennekuin asioita käsittelet.

Kun viittaat Suomen Valtion tekemiin siviilijuutalaisten luovutuksiin,niin esitä lähde tiedoillesi,Elina Sanan kirjoittama kirja on erittäin kiistanalainen juuri näytön vuoksi.

Elinan Sanan taistolaiset taustat varmaan tunnet,samoin tunnet Hannu Taanilan taustat ja kytkökset Elina Sanaan ja Finlandia-palkintoon.

Kun käsittelet suomalaisten sotilaiden tekemiä sotarikoksia,olisi tieteen ja totuuden nimissä hyvä,jos yksilöisit tekijät ja paikat tarkemmin.
Suomen pelastaneita veteraaneja on tiedoillasi ja taidoillasi turha syyllistää punaisella totuudella.Sota on aina julmaa ja ratsuväki on raakaa.

Kun kirjoitat Huhtiniemen tapauksesta,ota siitäkin selvää ennekuin käsittelet aihetta.

Kun sanot,että jokin tehty toimenpide on laiton,ota selvää mitä laittomuus on.
Suomessa Huhtiniemen tapauksen aikaan vallitsi Sotatila,sotatilaa koskevat lait olivat voimassa,sotaväen rikoslaki myös.Lappeenrantalainen varatuomari Tapanainen,jonka Mannerheim oli määrännyt sotatuomariksi Imatran valtiohotellissa pidetyssä kokouksessa,tuomitsi sotaväen rikoslain mukaan.Rintamakarkuruudesta voitiin tuomita kuolemaan lain mukaan.Ei pidä väittää aivan lonkalta,että on tehty laittomuuksia ,jos tuomiot on annettu voimassa olevan lain mukaan.Väitös vaatii ainakin perustelut pohjakseen.

Kun väität vasemmistolaisia tapetun summittaisesti 1930-luvulla,mainitse paikka ja määrä,samoin lähde niin saat tieteellistä uskottavuutta asiallesi.

Ei pidä väittää oikeaksi asioita,jotka eivät täytä oikeudellista tunnusmerkistöä.

Kommunistisen liikkeen epäuskottavuus perustuu monasti disinformaatioon.Kommunistinen totuus uppoaa hyvin sivistymättömään kansanosaan.Kansansivistyksen taso on nyttemmin Suomessa nousussa ja kommunismin kannatus tasaisessa laskussa.

11

529

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ethän vain ole itse satusetä-Topelius? "..munneltua totuutta..". Nähtävästi et pidä siitä,
      että mennyt aika nähdäänkin nyt toisenlaisessa valossa, kiitos uusimpien tutkimusten!
      Otto-poika, olet ilmiselvästi niitä Pimeyden miehiä!
      vom

• ...

Tässä isäinmaalista luettavaa sinulle:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_sisällissota#Sodan_uhrit

(Weilin Göös: Suomi 85 itsenäisyyden puolustajat, osa Rintamalla, s.211)

Hannu Rautkallio, Elina Sanan kirjan "Luovutetut. Suomen ihmisluovutukset Gestapolle" johdosta. Käsikirjoitus 20.12.2003

Muistaakseni Vanhanen käynnisti jonkinlaisen tutkinnan Sanan teoksen vuoksi..

"Suomessa Huhtiniemen tapauksen aikaan vallitsi Sotatila,sotatilaa koskevat lait olivat voimassa,sotaväen rikoslaki myös."

Miksi paperit sitten hävitettin jos ei ole mitään salailtavaa?

"Kun käsittelet suomalaisten sotilaiden tekemiä sotarikoksia,olisi tieteen ja totuuden nimissä hyvä,jos yksilöisit tekijät ja paikat tarkemmin."

Mm. Koverossa oli tappoleiri

"Kun kirjoitat Huhtiniemen tapauksesta,ota siitäkin selvää ennekuin käsittelet aihetta."

Kannattaa katsoa dokumentteja,oikeistolaiselle voi tehdä kyllä hallaa

"Rintamakarkuruudesta voitiin tuomita kuolemaan lain mukaan.Ei pidä väittää aivan lonkalta,että on tehty laittomuuksia ,jos tuomiot on annettu voimassa olevan lain mukaan.Väitös vaatii ainakin perustelut pohjakseen."

Musitaako joku tapauksen jossa upseeri ampui pari sotilastaan kiukuspäissään,todettiin myöhemmin "syyttömäksi" oiekudessa..Mikäs upseerin nimi nyt olikaan

"Kun väität vasemmistolaisia tapetun summittaisesti 1930-luvulla,mainitse paikka ja määrä,samoin lähde niin saat tieteellistä uskottavuutta asiallesi."

Kuinka useasti esim Kalle tai Liberaali esittävät todisteita?

"Suomessa nousussa ja kommunismin kannatus tasaisessa laskussa."

Aijai,ei pidä puhua asiasta josta ei tiedä..http://www.skp.fi/

• Otto Kumenius

En voi todellakaan kantaa vastuuta Kallen ja Liberaalin tekemisistä ja perusteluista,pyydän sinua ohjaamaan pyyntösi heille.

Minä henkilökohtaisesti pidän totuudesta ja nimenomaan totuudesta.

Dokumenttien katselusta ja niistä tehtävistä johtopäätelmistä voin sanoa vai sen,että ne ovat aika pinnallisia johtuen varmaan kansanradion vähäisistä resurreista.

Jos mennään tuohon tapaus Huhtiniemeen tarkemmin,olen asiaan aika tavalla perehtynyt.
        Tässä muutamia tietojani asiasta.

Asiaa on uutisoitu viime aikoina paljonkin.
        Huhtiniemessä on varmasti haudattuna Sota-aikana sotalakien pohjalla kuolemaan tuomittujen sotilaiden ruumiita,kuinka paljon,sitä ei tiedetä.
        Tilanne tuolloin Suomessa oli kaottinen,pelättiin yleisesti rintaman murtuvan.

Asia selvinnee ensikesänä,jolloin kaivauksia jatketaan.

Asiakirjoja ei ole löydetty Suomen sota-arkistosta,vaikka niiden piti olla tallennettuna arkistoon.On oletettu,että asiakirjat olisivat jääneet sotatuomari Tapanaisen tai häntä tuntevan henkilön haltuun Tapanaisen kuoleman jälkeen.Sitemmin sodan jälkeisen tilanteen kiristyttyä asiakirjat olisivat sotasyyllisyysoikeuden pelossa piiloitettu tai hävitetty.Nämä ovat spekulaatioita.

Asiasta keskusteltiin jo 1970-luvulla, kun Lappeenrannan kaupungin viemärilaitoksen työntekijät löysivät luita viemärikaivannosta Huhtiniemestä.Luita ei lähetetty jatkotutkimuksiin,vaan laitettiin takaisin kaivantoon.Nyt kaivanto avattiin.
        Asiaa tutki myös eräs torivalvoja Koistinen epävirallisesti,nyt jo edesmennyt henkilö.

Olen myös käynyt itse joskus 1980-luvulla paikanpäällä.Olen myös käynyt Sähkölaitoksen valvomon ikkunan luona,josta eräs todistaja on nähnyt kuorma-auton,jonka lavalla oli sotilaiden ruumiita.

Mitä tulee sotahistoriaan ja senjälkeiseen tietoon sota-ajan tapahtumista,kyllä mielestäni totuus on ollut tiedossa,mitään väitettyä suurimittaista tietojen salausta ja pimitystä en ole havainnut.

Tietysti määrätyt asiat ovat salaisia.

Yksi asia minua kiusaa,että tämä nimimerkki Vom pitää ikäisiään "poikina"
        Otin vähän selvää hänestä,kiinnosti mikä hän on miehiään,tiedustelumiehiä kun olen.
        Käytin lähteenä globaalia verkkoa.

Nopea tiedustelu osoitti hänen olevan vasemmistoliiton kannattaja pieneltä paikkakunnalta,pääsi etenemään politiikassa kyseisen pienen paikkakunnan valtuuston varajäseneksi 800 euron vaalibudjetilla.
        Täällä hän esiintyy kommunistina,mutta todellisuudessa on vasemmistoliittolainen.Allekirjoittanut muunmuassa Esko Seppäsen tukilistan EU-parlamenttivaaleissa viime kerralla.

Se siitä,tämä on myös isku vyön alle,sen tunnustan,mutta niinkuin sanottu,kanssapelureita ei pidä aliarvioida edes täällä.

• ...
        Otto Kumenius kirjoitti:

En voi todellakaan kantaa vastuuta Kallen ja Liberaalin tekemisistä ja perusteluista,pyydän sinua ohjaamaan pyyntösi heille.

Dokumenttien katselusta ja niistä tehtävistä johtopäätelmistä voin sanoa vai sen,että ne ovat aika pinnallisia johtuen varmaan kansanradion vähäisistä resurreista.

Jos mennään tuohon tapaus Huhtiniemeen tarkemmin,olen asiaan aika tavalla perehtynyt.

Huhtiniemessä on varmasti haudattuna Sota-aikana sotalakien pohjalla kuolemaan tuomittujen sotilaiden ruumiita,kuinka paljon,sitä ei tiedetä.

Asiakirjoja ei ole löydetty Suomen sota-arkistosta,vaikka niiden piti olla tallennettuna arkistoon.On oletettu,että asiakirjat olisivat jääneet sotatuomari Tapanaisen tai häntä tuntevan henkilön haltuun Tapanaisen kuoleman jälkeen.Sitemmin sodan jälkeisen tilanteen kiristyttyä asiakirjat olisivat sotasyyllisyysoikeuden pelossa piiloitettu tai hävitetty.Nämä ovat spekulaatioita.

Asiasta keskusteltiin jo 1970-luvulla, kun Lappeenrannan kaupungin viemärilaitoksen työntekijät löysivät luita viemärikaivannosta Huhtiniemestä.Luita ei lähetetty jatkotutkimuksiin,vaan laitettiin takaisin kaivantoon.Nyt kaivanto avattiin.
        Asiaa tutki myös eräs torivalvoja Koistinen epävirallisesti,nyt jo edesmennyt henkilö.

Olen myös käynyt itse joskus 1980-luvulla paikanpäällä.Olen myös käynyt Sähkölaitoksen valvomon ikkunan luona,josta eräs todistaja on nähnyt kuorma-auton,jonka lavalla oli sotilaiden ruumiita.

Mitä tulee sotahistoriaan ja senjälkeiseen tietoon sota-ajan tapahtumista,kyllä mielestäni totuus on ollut tiedossa,mitään väitettyä suurimittaista tietojen salausta ja pimitystä en ole havainnut.

Otin vähän selvää hänestä,kiinnosti mikä hän on miehiään,tiedustelumiehiä kun olen.

Nopea tiedustelu osoitti hänen olevan vasemmistoliiton kannattaja pieneltä paikkakunnalta,pääsi etenemään politiikassa kyseisen pienen paikkakunnan valtuuston varajäseneksi 800 euron vaalibudjetilla.
        Täällä hän esiintyy kommunistina,mutta todellisuudessa on vasemmistoliittolainen.Allekirjoittanut muunmuassa Esko Seppäsen tukilistan EU-parlamenttivaaleissa viime kerralla.

Se siitä,tämä on myös isku vyön alle,sen tunnustan,mutta niinkuin sanottu,kanssapelureita ei pidä aliarvioida edes täällä.

"Minä henkilökohtaisesti pidän totuudesta ja nimenomaan totuudesta."

Eli hyväksyt totuuden oli sitten kuinka kauhea tahansa?Ja sinua vastaan?

• Wäinä
        Otto Kumenius kirjoitti:

Kumelius puhuu tasan ottaen ihan asiaa.Kirjansa esipuheessa Sana tuo julki asemansa suhteessa tutkijoihin,Sanan kirja ei hänen oman käsityksensä mukaan täytä tieteellisen tutkimuksen kriteerejä.Myöskään Taanilalla ei ole koulutusta tieteelliseen tutkimukseen.Tämän Taanila toteaa itse monta kertaa vuodessa kirjoituksissaan ja muissa esiintymisissään.
        Rautkallio,joka kai omaa häntää nostaakseen,on arvostellut Sanaa,on itse asiassa tuonut julki samat asiat jo aiemmin.Rautkallion,nyttemmin Lehtisen siivellä,saama julkisuus ei tunnu riittävän Rautkalliolle.
        Oletetaan,että Sana,Taanila,Rautkallio,Lehtinen;Seppälä;kuka tahansa ei täytä tiukan tieteellisen kriteerin tutkijanominaisuuksia.Siis oletetaan.Niin jumalauta,näillä sivuilla vedotaan Pietoloihin,Soltshenitsyhin - romaaneihin,fiktiiviseen maailmaan ja se esitetään ikäänkuin todisteena jostakin.Todisteena tai vastatodisteena väitteille,jotka ovat henkilökohtaisia,subjektiivisiä,sidottu aikaan,paikkaan ja henkilöihin.Siis käsittelypohjaan,mitä mikään tutkimus ei idässä eikä lännessä pidä tutkimuksena.

Kuten alussa sanoin,asiaa. Näillä sivuilla pitkästä aikaa.
        Tuo lopun heitto nyt ei sitä kuitenkaan ollut.

Mitä tulee heittoon syvästä rintaäänestä,se johtui ajatuksesta Kallen sivupersoonoista,kuten sanoinkin.
        Olkoon niin tai näin,tästä voisi kehkeytyä asiallinenkin keskustelu.Eletään joulut ensin.

Siitä Lappeenrannasta.Ei siinä kohtaa tarvittu pikatuomioistuimia,majurin arvoiset miehet pitivät niitä pistoileeneen tiellä,mitä pitkin ne 40 000 miestä pakitti henkensä puolesta,ja lähinnä sen takia,että johto olin valmis uhraamaan kolme neljästä Lappeenrannan ja Imatran takia.
        George Washington aiheutti harmaita hiuksia kenraaleilleen perumalla kuolemantuomioita pelkuruudesta sanomalla;jos jumala antoi miehelle pelkurin jalat,minkä me voimme sille,että hän juoksee.Armahdetuut olivat hyvin nuoria,15-16 vuotiaita.

Yhden asian tahtoisin laittaa tähän mietittäväksi.
        Mielestäni ne miehet,jotka painuivat maan alle ennen sotaa ilmaisivat mielipiteensä rehellisesti.
        Toimivat sen mukaan.Käpykaartilaisille oli selvä,että kiinni jäädessä mahdollisuutta eloonjäämiseen ei ollut.Nämä miehet ottivat riskin aatteensa puolesta.
        Kun sotaa oli käyty se mitä oli käyty,monet näkivät tappion.He luopuivat silloin.Oli vilskettä Munsalan venemarrkinoilla. Ja sitten ne Huhtiniemen miehet,viisi vuotta sotaa käyneet miehet jotka sotaväsymyksessään törmäsivät sotalakeihin.Eivät hekään karkureita olleet.

Rintamakarkurit ovat eri asia,puolella jos toisella.Keskustellaan siintä,miten vahvoja tai heikkoja me olemme nyt,olisiko meistä samoihin housuihin.Idässä tai lännessä.

Käpykaartille on annettu sen halventava nimi toiseksi tulleiden voittajien toimesta.iTSENÄISYYSPÄIVÄNÄ käymme aatteensa puolesta kaatuneiden haudoilla,meidän suvussa se tarkoittaa Tuku-enoa ja kolmea muuta,niitä rivisotilaita Lappeenrannassa.Sata kilometria Villinmiehenrannasta ylös,siellä on vielä muistitietoa Lappeenrannan tiestä.

• Otto Kumenius kirjoitti:

"/Kalle, joka.." , nuku rauhassa yösi! Ei "vom"ia yhtään säväytä "paljastuksesi", joka melko
        hyvin pitää paikkansa! Minä, toisin kuin Sinä, uskallan seistä mielipiteiteni takana. Se on sukuvika, nääs! Jo työelämässä jouduin tekemisiin sellaisen organisaation kuin CIA:n kanssa.
        Aiheutin "toisenlaisilla mielipiteillä" ongelmia läntisen suurvallan turvallisuudelle, joten
        Sinun kanssasi asiointi on todellakin lasten leikkiä! Muuten, Hyvää Jouluntienoota Sinullekin! P.S. Yritä ryhdistäytä, ja tule esiin ottamalla oma nimimerkki!
        vom

• Käsitin että tarkoitat nyt ilmeisestikin minua, vai olenko väärässä?

Voin sanoa sen että olen kyllä lukenut historiaa ja tutustunut myös tarkasti sen eri yksityiskohtiin, joten millä perusteella väität että käytän muka historian tapahtumia jollain tavalla hyväkseni?

Kirjoitan mieluiten aina juuri niistä historian tapahtumista joihin olen itse perehtynyt, jätän mieluummin ne aiheet väliin jotka ovat minulle vähemmän tuttuja.

Ensinnäkin näistä sota-aikana tapahtuneista juutalaisluovutuksista on tullut televisiosta erilaisia dokumentteja joissa on käsitelty tapahtumien yksityskohtia, lisäksi aiheesta on kirjoitettu myös monissa eri lehdissä.

Näistä suomalaisten sotilaiden tekemistä sotarikoksista on myös ollut juttua joissakin lehdissä, mutta tietenkin oikeistolaiset pyrkivät parhaansa mukaan salaamaan tapahtumien totuuden.

Sota on aina julmaa ja juuri sen vuoksi se onkin kaikista suurin rikos ihmiskuntaa kohtaan, mutta siviiliväestöön ja sotavankeihin kohdistuneet sotarikokset eivät ole millään tavalla oikeutettuja, näin ollen en tajua miksi jotkut haluavat puolustella näitä suomalaisia sotarikollisia jotka ovat syyllistyneet sodan aikana väkivaltaisiin ja julmiin tekoihin.

Oletko tietoinen siitä että suomen armeija piti sota-aikana Karjalan alueella vankileirejä joissa tapettiin arviolta tuhansia viattomia venäläisiä?

Tästä tapahtumasta on tietenkin hieman vaikea löytää jotain virallista tietoa sillä puolustusvoimat haluaa salata nämä julmuudet kaikin mahdollisin keinoin suomen kansalta.

Jos aseistakieltäytyjien ja rintamakarkureiden teloitus on muka sallittua, niin miksi suomen armeija ei sitten voi julkaista yksityiskohtaista tietoa näistä Huhtiniemen teloituksista? Entä miksi näitä kaivauksia alueella on pyritty aina estämään?

Suomen oikeistolaiset ja sen lahtariarmeija taitaa pelätä maineensa menettämistä jos tämän tapahtuman taustat saataisiin kansalaisten tietoisuuteen.

Näistä kommunisteihin kohdistuneista vainoista on myös varsin vaikea löytää mitään virallista faktatietoa koska oikeistolaiset ovat salanneet kaiken sellaisen materiaalin joka on jotenkin ikävää heidän näkökulmasta katsottuna, sitä paitsi tuskin 1930-luvun fasistisuomessa on tehty mitään tilastoja kommunisteihin kohdistuneista vainoista.

Ainakin sen tiedän että kotikaupungissani oli kansalaissodan aikana valkoisten pitämä vankileiri jossa valkoiset lahtarit tappoivat vähintäänkin satoja punaisia vankeja, tästä tapahtumasta taitaa löytyä peräti jotain juttua ihan historian kirjoistakin.

Täältä löytyy ainakin jotain tietoa suomalaisiin kommunisteihin kohdistuneista vainoista.

http://www.tiedonantaja.fi/muitaaiheita.php?juttu=051216me04

• Wäinä

Jotenkin minusta tuntuu,että keskustelemme edelleen Kallen kanssa.Ja mikäpä siinä,keskustellaan.Tehdään niin,heti kun juttu näyttää Kallelta,kuulostaa Kallelta ja maistuu Kallelta - lopetamme.Asiahan on mitä parhain keskustelun aiheeksi.

• ...

Tässä vähän joululuettavaa leireistä:(Weilin Göös: Suomi 85 itsenäisyyden puolustajat, osa Rintamalla, s.211)

• Otto Kumenius
        Wäinä kirjoitti:

Jotenkin minusta tuntuu,että keskustelemme edelleen Kallen kanssa.Ja mikäpä siinä,keskustellaan.Tehdään niin,heti kun juttu näyttää Kallelta,kuulostaa Kallelta ja maistuu Kallelta - lopetamme.Asiahan on mitä parhain keskustelun aiheeksi.

Älkää laittako juttujani Kallen piikkiin.En tunne miestä,enkä siis ole Kalle.
        Taas puhuttiin tuhansista kuolleista ja sadoista tapetuista.
        Muutama on 3-16,sata on jo muutama muutama,tuhat on noin kymmenen muutama muutamaa.
        Minua kiinnostaa paikka,aika ja todisteet.
        Tietääkö kukaan,ken oli aikanaan Otto Kumenius ?

• ...
        Otto Kumenius kirjoitti:

Älkää laittako juttujani Kallen piikkiin.En tunne miestä,enkä siis ole Kalle.
        Taas puhuttiin tuhansista kuolleista ja sadoista tapetuista.
        Muutama on 3-16,sata on jo muutama muutama,tuhat on noin kymmenen muutama muutamaa.
        Minua kiinnostaa paikka,aika ja todisteet.
        Tietääkö kukaan,ken oli aikanaan Otto Kumenius ?

"Älkää laittako juttujani Kallen piikkiin.En tunne miestä"

ÄLÄ IKINÄ TUTUSTU!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_sisällissota#Sodan_uhrit

(Weilin Göös: Suomi 85 itsenäisyyden puolustajat, osa Rintamalla, s.211)

Hannu Rautkallio, Elina Sanan kirjan "Luovutetut. Suomen ihmisluovutukset Gestapolle" johdosta. Käsikirjoitus 20.12.2003.

Otto Kumenius vastavakoilija ja maanpakolainen..Isä suomenruotsalainen ja äiti turska

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1242
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      911
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      338
      709
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      112
      659
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56