Mikä paras kassajärjestelmä

Eräs kysyjä

Tarvitsisin rautakaupalle kassajärjestelmän, missä paras hinta-laatu suhde? Mielelläni haluaisin sellaisen missä ei ole kuukausittaisia/vuosimaksuja, vaan että kerran kun kaupan teen, niin se on sitten siinä!? Niin ja hinta tietenkin pitäisi olla edullinen. Jos jollain kokemuksia, niin laittakaahan vinkkiä, minkä olette kokeneet hyväksi!?

48

14420

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olekaan

      Kylläpä yrittäjät ovat heppoisin perustein hankkimassa järjestelmää, jolla on strateginen merkitys yrityksen liiketoiminnalle.

      Ei ole ensimmäinen eikä toinen kerta, kun yrittäjä menee ja valitsee ensimmäisen vastaan tulevan kassajärjestelmän ja sanoo sitten että "tämä oli paras", totuus paljastuu sitten myöhemmin.

      Et saa järjestelmiin minkäännäköistä tukea etkä päivitystä, ellet tee huoltosopimusta. Siis sinun on yleensä silloin turha yrittää soitella apua, jos ongelmia tulee (kun niitä tulee).

      Yksi varmatoimisimmista on Winpos:

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4000000000000031&posting=22000000012619574

      Siinäkin on vaan todella paljon puutteita, esim. rautakaupan tarpeisiin. Pistä yhteystietosi niin kerron lisää. (En ole minkään valmistajan jälleenmyyjä).

      • Eläinkauppias

        > Yksi varmatoimisimmista on Winpos:

        Tän on pakko olla vitsi!! Meillä Winpos kaatuilee parhaassa tapauksessa kymmeniä kertoja päivässä, saldot ja hinnat on ihan päin prinkkalaa. Hankittiin viime syksynä eläinkaupalle. EN SUOSITTELE!!!


    • joku vaan

      Paras kassajärjestelmä on sata vuotta vanha kassakone josta puuttuu tarkistuslaskurit.

      Tämä suomalainen yhteiskunta on niin loppuunverotettu, että tuollakin alalla pärjää vain sellainen joka heittää toisinaan kassarullan roskikseen. Tai kerää tilaukset ja auto käy toimittamassa ne suoraan Viron keskusvarastolta.

    • Rautanet

      Yksi kaveri hankki kassa.fi järjestelmän. Kaupan nimi oli rautanet ja on ollut ihan tyytyväinen.

      Firman kotisivuilta saa lisätietoa:
      http://www.crafthouse.fi

      • juusot

        ilmeisesti olet talon leivissä eihän tuo ohjelma missään tapauksessa ole rautakaupan ohjelma..


    • CASSA

      Markkinoilta löytyy hyvin erihintaisia ohjelmia hinnat n. sadasta eurosta tuhansiin euroihin. Ei kannata katsoa pelkästään hintaa, mutta "se vaan on tyhmää maksaa liikaa". Varmista myös tukipalvelun toiminta (ja hinta), tulee sekin päivä, että tarviset tukea. Osassa on pakolliset kuukausi-, vuosi- tai ylläpitomaksut. Ei kassajärjestelmästä ehkä kannata maksaa satoja tai tuhansia euroja. Vertaile eri vaihtoehtoja ja ota koekäyttöön, useimmissa se onnistuu.

      Googlella löytyy muutama hakusanalla: kassaohjelma

      • CASSA

        Kokeile ottaa yhteys kassajärjestelmän tukipalveluun, soita tai laita sähköpostia, jos vastaus kestää kaksiviikkoa -> unohda. Kyllä ohjelmaan pitää saada tukea myös ilman kallista ylläpitosopimusta tms.


      • Kaupan setä
        CASSA kirjoitti:

        Kokeile ottaa yhteys kassajärjestelmän tukipalveluun, soita tai laita sähköpostia, jos vastaus kestää kaksiviikkoa -> unohda. Kyllä ohjelmaan pitää saada tukea myös ilman kallista ylläpitosopimusta tms.

        Kassonelta löytyy ainakin ihan monipuolinen kassajärjestelmä, johon saa liitettyä monenmoista osiota. Ja tällaiselle aloittelevalle yrittäjälle parasta: sen saa myös kuukausipalveluna johon sisältyy tarvittavat aparaatit ohjelmineen. Aika helpolla pääsi alkuun.

        Tuolta firman kotisivulta löytyy tietoa: Kassone


      • Elssa80
        Kaupan setä kirjoitti:

        Kassonelta löytyy ainakin ihan monipuolinen kassajärjestelmä, johon saa liitettyä monenmoista osiota. Ja tällaiselle aloittelevalle yrittäjälle parasta: sen saa myös kuukausipalveluna johon sisältyy tarvittavat aparaatit ohjelmineen. Aika helpolla pääsi alkuun.

        Tuolta firman kotisivulta löytyy tietoa: Kassone

        No, Kassonesta kerrottakoon että aika epäkäytännöllinen tapaus tämäkin!
        Tai no pärjää varmaan vertailuissa peruskassa-ohjelmana.
        Mutta jos meinaat yhdistää siihen laskutusta tms, niin tulee monta "mutta-kun-jos-ei toimi" vastaan. Lisäksi EI kovin käyttäjäystävällinen. Tosi peruskamaa; Kaatuilee aika ajoin ja maksullinen/ pakollinen alkukoulutus aivan turha!

        Menee vaihtoon heti, kun määräaikainen soppari päättyy!


      • Humppamaakari
        CASSA kirjoitti:

        Kokeile ottaa yhteys kassajärjestelmän tukipalveluun, soita tai laita sähköpostia, jos vastaus kestää kaksiviikkoa -> unohda. Kyllä ohjelmaan pitää saada tukea myös ilman kallista ylläpitosopimusta tms.

        Ei kannata haaveilla ilmaisesta tuesta.

        Koska tukea antaa palkkaa saava asiantuntija (tai tuloja haluava yrittäjä), niin jollain tavalla siitä tuesta pitää maksaa - tuotteen hinnassa, ylläpitosopimuksella tai tuntiveloituksella.

        Jos haluaa halvalla päästä, niin kannattaa olla tekniikkaan taipuvainen. Tällöin kannattaa tarkistaa onko järjestelmästä nettidokumentaatiota, -ohjeita tai keskustelupalsta, josta voisi saada tukea ongelman selvittelyyn.


    • Kassa neitonen

      Minulla ja mieheni yrityksessä on käytössä noteshotin kassa. Omassa yrityksessäni on vielä käytössä ilmainen versio, miehelläni on jo toi maksullinen. Tää on kyllä toiminut hyvin ja helposti. Täältä sen latasin: http://www.noteshot.com/tuotteet/laskutus-ja-kassa.html

    • Noutsotti

      Noteshot toimii kassakäytössä tarpeisiini nähden hyvin, mutta laskutus ei ainakaan tässä tapauksessa toimi alkuunkaan.
      Käytössäni on maksullinen versio.

      • mie vaa

        me otettiin käyttöön joku aika sitten toi noteshot, mutta lähinnä laskutuskäyttöön, meillä ainakin juuri laskutus on toiminut loistavasti, tarpeeksi yksinkertainen ja helppokäyttöinen (= nopea laskuttaa), meiltä lähtee päivässä n. 30-50 laskua, n. 25% lähtee nykyisin sähköisessä muodossa. meidän tapauksessa on iso etu että kaikkia tuotteita ei ole pakko naputella tuoterekisteriin, voin kirjottaa tuoteriville mitä haluan ja minkä hinnan haluan, säännöllisesti myytävät tuotteet on tuoterekisterissä viivakoodeineen


    • kaööri.net

      kannattaa kokeilla kasööri.nettiä.
      mulla on siitä ilmaisversio on toiminut hyvin se saattas kelvata rauta kauppaankin kun nuo kaiken maiilmaan laskutukset kin siinä on!!!

    • wadaap

      aldata on paras

    • 5+20

      Laajennetaanpa hieman topiccia, eli mitä sitten pitäisi osata hakea ja vaatia kassajärjestelmältä, jos ei ole aikaisempaa käyttökokemusta juurikaan? Huolto ja tuki on selviö, mutta kuinka monipuolista/-mutkaista ohjelmistoa sitä nyt esim. se rautakauppa tarvitsee? Onko tässä menossa sama keskustelu kuin aina eri systeemeistä puhuttaessa, eli "vaativan superkäytön huippujärjestelmä" on ainoa mitä voi edes harkita, vaikka käyttäjän tarpeisiin todennäköisesti kävisi yksinkertaisempikin systeemi.

    • it-konsultti

      Tyypillisen rautakaupan myynnistä reilusti yli puolet on laskutuskauppaa, käteis/korttikauppaa on vähemmän. Toki liikepaikasta riippuu paljon, mutta tiedän rautakauppoja joissa noin 80-90% myynnistä tulee laskutuskaupalla.

      Tällöin on vähän harhaanjohtavaa edes puhua kassajärjestelmästä, sillä oikeasti kauppa tarvii myymäläjärjestelmän. Tärkeintä on että tarjoukset, myyntitilaukset ja laskutus toimii sekä niihin liittyvä reskontra. Kassaksi kelpaisi periaatteessa vaikka vanha kassakone, mutta jos halutaan varastoa seurata, pitää kassakin saada integroitua järjestelmään, muutenhan varastonseurannasta ei ole mitään hyötyä kun osa tuotteista myydään ohi seurannan.

      Jos puhutaan täyden palvelun rautakaupasta joissa nimikkeiden määrä on luokkaa 10 000 tai enemmän sekä liikevaihto miljoonan tai enemmän, jättäisin noi ilmaiset ja puoli-ilmaiset väliin ja satsaisin sellaiseen järjestelmään ja palveluntarjoajaan, jolta saa oikeasti tukea hommaan. Ihan turha hakata itse päätään seinään tuskaillessa. Hyvien järjestelmien hintalappu on tavallisesti 10 000€ ja siitä ylöspäin laitteineen, asennuksineen ja koulutuksineen. Vähän allekin voi olla, mutta tonnilla-kahdella ei yleensä hyvää saa. Ja jos järjestelmällä ei ole "kuukausimaksua", ei sillä yleensä ole tukeakaan.

      Sen sijaan jos kauppa on 1-2 henkilön pyörittämä pieni sisustusliike parinsadan tuhannen liikevaihdolla tms. on ihan turha hankkia isoa järjestelmää. Kassakone ja joku ilmainen laskutussofta (tai tilitoimiston palvelu) hoitaa homman ihan hyvin.

    • Alle 2 k-eurolla

      "Hyvien järjestelmien hintalappu on tavallisesti 10 000€ ja siitä ylöspäin laitteineen, asennuksineen ja koulutuksineen. Vähän allekin voi olla, mutta tonnilla-kahdella ei yleensä hyvää saa. Ja jos järjestelmällä ei ole "kuukausimaksua", ei sillä yleensä ole tukeakaan."

      Tietäisin heti paikalla luetella kymmenkunta rautakauppaa jotka ovat vuosikausia hoitaneet 3..5 hengen kassa- ja laskutustoimintojaan just tollasella alle parin tonnin softalla. Ja ilman vuosittaisia kuukausimaksujakin vieläpä, jos asiakas ei ole sellaista halunnut ottaa.

      Koskee siis pelkkää softaa, ei PC-laitteita tms. mukana. Mutta keskihyvät uudet läppäri-PC:tkään enää nykyään maksa enää kuin 500€/kpl.
      Usein käyttö alkaa yhdellä pc:llä ja kasvaa siitä. Tämän vuoksi erillistä koulutustakaan on tarvinnut todalla harvoin paikan päällä järjestää.
      Tuosta on pari vuotta aikaa kun olin noiden kanssa tekemisissä, joten eipä tuosta sen enempää.

    • Kassavaihtoa

      >>me otettiin käyttöön joku aika sitten toi noteshot, mutta lähinnä laskutuskäyttöön, meillä ainakin juuri laskutus on toiminut loistavasti, tarpeeksi yksinkertainen ja helppokäyttöinen (= nopea laskuttaa), meiltä lähtee päivässä n. 30-50 laskua, n. 25% lähtee nykyisin sähköisessä muodossa. >>

      Meilläkin oli Noteshot käytössä parisen vuotta sitten verkkokauppamme laskutusta ja käteiskassamyyntiä aloittaessamme. Kyllä tuolla sai laskuja tehdyksi, eikä alkuun ollut suurempia ongelmia.

      Jossakin vaiheessa ohjelma alkoi takkuilla ihan kummallisesti, laskun tulostuminen alkoi kestää minuuttikaupalla, tai keskeytyi johonkin kummalliseen virheilmoitukseen. Ihan normaalit tuotteen selaukset ja ohjelman perustoimintojen käyttelemiset antoivat virheilmoituksia.
      Kiireessä ja asiakkaan odottaessa vieressä nämä satunnaisuudet alkoivat olla painamjaismaisia juttuja.

      Kaikkia neuvoja kokeiltiin mitä Noteshotin neuvonnasta saatiin, mutta virheitä ei vaan saatu loppumaan. Jotakin Microsoftin SQL-serveiin viittaavaa tai jotakin sen suuntaista tietokannan versioiden eroavuutta epäiltiin virheilmoitusten syyksi.

      Vaihdoimme Notehotin kaupalliseen kassa laskutusohjelmaan, josta kärsimme rahana noin 500 euron verran. Oman budjettimme puitteissa edullisimman pään vaihtoehtoja katseltiin ja testattiin ja vertailtiin.

      Ero tässä ohjelmassa oli kuin yöllä ja päivällä. Ohjelma on nopea ja näppärä käytellä, eikä noita järkyttäviä ja selittämättömiä virheilmoituksia ole ollut ikinä. Mainostaa en ko. ohjelmaa viitsi, koska en siitä mitään etua tai palkkaakaan saa. Meille tämä nykyinen ratkaisu on juuri sopiva ainakin meidän omaan toimintaan.

      • jo kerran kusetettu

        Hei,
        olisi mukava tietää tuo ohjelman nimi ,sillä meillä on nyt Solteqin tekso ja maksaapi n. 600,00 per kk ilman sirukorttilukijaa. Sisältää ark. 9-16 asiakastuen ja vain osa päivityksistä on automaattisia. Laajakaista on "pakkoostosolteqinsoneran" 0,5 eli markkinoiden hitain, joten kassatietokonetta ei voi käyttää mihinkään muuhun kuin kassan pyörittämiseen, muuten linja tökkii heti.
        Nyt olisi tarkoitus vaihtaa uuteen pienen yrittäjän kukkarolle sopivan hintaiseen kassakoneeseen sirukorttilukijalla. Pieni nettikauppakin on, mutta sen ei tarvitse olla integroitu kassajärjestelmään.

        Nuo mainitsemanne hinnat tuntuvat järkyttävän edullisilta.
        Onko hinnat todellakin tippuneet 5 vuoden aikana näin paljon ?


      • tulostin rikki

        minulla oli samanlainen tulostus / hidastumis ongelma jossain toisessa ohjelmassa, syykin selvisi lopulta, tulostin tai tietokone oli rikki tai asennettu väärin


    • Kauppias X

      Terve,

      Alalla jonkin aikaa työskelleenä kokemus kassajärjestelmistä on seuraavanlainen:

      WinPOS on toimiva ratkaisu ravintola- ja palvelualla. Sieltä löytyy paljon nopeita kassatoimintoja esim. kahviltuotteiden rahastamiseen. Erikoiskaupassa myös ihan käytännöllinen, jokseen taustatoiminnot ei niinkään siihen soveltuvat. Asiakkaana muistaakaseni Life -ketju, Vantaan Flamingon kylpylä/muita palveluita, JungleJuiceBar.

      Solteqin Tekso puolestaan toimii hyvin muoti/erikoistavarakaupassa. Kahvilapuolen pikatoimintoja ei ole, mutta puolestaan laajempi raportointi ja väri, koko, vartalomalli -lajitelmat. Tuesta saanut myös kiitosta. Asiakkaina muistaakseni: Moda -ketju, Spirit Store, Ponke's ja K-kenkä.

      Crafthousen kassa.fi toimii puolestaan parhaiten pelkkänä kassana (esim. päivittäistavara). Rahastus, tilitys, yksinkertaisuus tässä valttia. Mutta niinkuin ylempänä puhuttu niin muut toiminnot jäävät kehitysasteelle. Asiakkaina muistaakseni Rautanet ja Inglot.

      SKJ eli Suomen Kassajärjestelmät on myös toimiva muotikaupan järjestelmä. Muistaakseni löytyy myös nuo värilajitelmat ja järjestelmä toimii hyvin käyttöjärjestelmästä riippumatta. Asikkaina muistaakseni Click Shoes ja Kirjatori.

      Kaikkien näiden tarjoajien hintaluokka on yleensä 7000-10000€ (sis. ohjelma, laitteet, koulutus, asennukset) yhteen liikkeeseen. Ylläpito luonnollisesti maksullista ja putoaa 50-100€/kk väliin.

      Kaiken kaikkiaan mielestäni Suomi on hieman jäljessä kassa ja -myymäläjärjestelmien kehityksessä. Esim. älypuhelinten lahjakortteja/kantiskortteja näkee vielä vähän, sekä erilaiset tekniikat (RDIF, NFC) ovat vielä lapsenkengissä.

      Toivottavasti tästä oli jotain iloa.

    • Halpa kassa systeemi

      >Kaikkien näiden tarjoajien hintaluokka on yleensä 7000-10000€
      >(sis. ohjelma, laitteet, koulutus, asennukset) yhteen liikkeeseen.
      >Ylläpito luonnollisesti maksullista ja putoaa 50-100€/kk väliin.

      Nuo ovat aivan sairaita hintoja, sairaille kauppiaille jotka haluavat tyhmyyttään maksaa kipeitä summia rahaa.

      Kyse kun on sentään ihan normaaleista PC-laitteista ja niiden oheislaitteista. Tällaisia osaa kytkeä käyttökuntoon ihan kuka tahansa lukiolainen nuorimies tai peruskoulun yläasteen ns. ongelmanuori.

      -Uusi LapTop PC-kone, 15" näytöllä n. 600€
      http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/31b/Kannettavat
      tai vaihtoehtoisesti
      -Uusi PC-pöytäkone, 22" tökittävällä kosketusnäytöllä n. 1.000€
      http://www.verkkokauppa.com/fi/product/26430/dgkdk/Acer-T231Hbmid-23-Full-HD-LCD-kosketusnaytto

      -Lämpöpaperille tulostava kuittitulostin noin 300 €
      -Kassalaatikko noin 100 €
      -Vihreä asiakasnäyttö n. 200 €
      -Kassaohjelma n. 500...1000 €
      _______________________
      Yhteensä: 1700€ ..2100€ alv

      Luottokunnalta saa Ingenico 3380 EMV-sirukorttilukijan 50 € rahalla kouraansa, ja kk-maksu sen perästä 19.80€/kk.
      http://www.luottokunta.fi/fi/vastaanottopalvelut/maksupaatteet/maksupaatteet_pc_ymparistoon

      En siis todellakaan ymmärrä miten joku pösilö, aloittava kaupanpitäjä maksaisi 7000 - 10.000€ summia tuollaisesta kassajärjestelmästä?

      Oikea nykyajan hintaluokka PC-kassajärjestelmälle on tuollainen. Laitteiden kytkemistä ja koulutusta voi ostaa eri hintaan päivän itselleen. Jos ei usko eikä luota siihen että jaksaa ja osaa itse lukea 50 sivuista kassan ohjekirjaa läpi omin avuin.

      • Ohjelmat

    • Piperrykset pois

      "" puolestaan laajempi raportointi ja väri, koko, vartalomalli -lajitelmat.""

      Voisi sanoa että kassan ja myynnin raportoinnit kyllä pelaa aina.. Melkeinpä ihan kaikissa halvoissakin kassajärjestelmissä, ja ihan tyydyttävän hyvin. Raportointi tietokannan myyntitapahtumista on sen verran helppoa, että siitä jää harvoin mitkään asiat kiinni.

      Sen sijaan voisi sanoa että aika harva muotialan kauppa ja aika harva isoistakaan markettiketjuista käyttäisi lainkaan tuollaista "väri, koko, vartalomalli -lajitelmat.." ominaisuutta kassan koodauksissansa.

      Käytännössähän se on kuitenkin se tuotteissa valmiina oleva EAN-viivakoodilappu joka ratkaisee kaiken.

      Miestenpuvuston valmistajalta XL koon ruskea ja XL koon sininen miestentakki saattavat tulla erilllisillä EAN-koodilapuilla koodattuna. Tai sitten molemmissa takeissa on väristä riippumatta sama EAN-koodi.
      Sillä takeissa olevien viivakoodinumeroiden perusteella ne takit kaupan varastointijärjestelmään yleisesti syötetään sisään, ja silloin värivaihtoehdot eivät näy Kassa/ATK:lta katsottuna lainkaan.

      Kun asiakas tulee kyselemään XL-koon ruskeaa miestentakkia, niin kaupanpitäjä ei tosiaan mene katsomaan kassapäätteeltään että onko niitä ruskeita varastossa vai ei. Myyjä kävelee suoraan rekkien luokse ja katsoo asiakkaan kanssa sieltä että onko vai ei.

      Noissa kauppojen kassaohjelmissa on tosiaan valtavan suuri hintavaihtelu. Hyvän käöyttökelpoisen kassan saa parilla tonnilla, ja allekin, kun hiukan karsii ominaisuuksia.

      Tai sitten maksetaan 10.000€ saakka, kun luullaan että "väri, vartalonmalli.." jne ominaisuuksilla olisi omassa kaupassa muka jotakin käyttöä. Vaikka usein näin ei ole asianlaita lainkaan.

      Aika harvan kannattaa alkaa tulostella ja liimata omia erillisiä koodilappuja vaatteisiin tai astioihin, penkinpäällisiin jne. Että sillä saisi sen "ruskea, vihreä, punainen" vaihtoehdon myös otenkin koodattua mukaan, jos sitä erittelyä ei EAN-koodilapulla valmiina tehtaalta tullut.

      • Hifistelyä

        "Lämpöpaperille tulostava kuittitulostin noin 300 €
        -Kassalaatikko noin 100 €
        -Vihreä asiakasnäyttö n. 200 €
        -Kassaohjelma n. 500...1000 €
        _______________________
        Yhteensä: 1700€ ..2100€ alv"

        Kyllähän näihin saa menemään rahaa niin paljon kuin haluaa. Hinnat kuulostavat aika tutuilta. Tuohon meillä lisää viivakoodinlukija n. 200€, MS Office 200€ sekä ulkoinen kovalevy tietojen varmennukseen 200€ (itse en kuitenkaan luota läppärien 24/7 käyttöön niin paljoa). Sirukorttilukija meillä on liitetty kassaan.

        Itse kun perustan toista liikettä joskus tulevaisuudessa, niin haluan kyllä hankkia jonkinsortin palvelimen varmentamaan molempien liikkeiden tiedot. Kuitenkin sama varasto ja samat tuotteet.

        Hifistelyä loppupeleissä, mutta kaikkihan riippuu vain oman liiketoiminnan koosta. Sama melkein pätee noihin väri, koko...raportointiin. Jos haluaa seurata miten keltainen väri tai tietty kengän koko myi viime vuonna ja tehdä ostoja sen perusteella, niin ei se väärin ole.


    • Piperrykset pois

      >Tuohon meillä lisää viivakoodinlukija n. 200€, MS Office 200€ sekä ulkoinen
      >kovalevy tietojen varmennukseen 200€ (itse en kuitenkaan luota läppärien
      >24/7 käyttöön niin paljoa).

      Tai sitten näin:

      Käsimallinen viivakoodilukija 42 € alv
      http://tinyurl.com/3zd55w9

      Laserviivakoodilukija jalustalla 127 € alv
      http://tinyurl.com/9d4v4n5

      Ulkoinen kiintolevy, 2 Terabyteä, 113 € alv
      http://tinyurl.com/95gkdtt

      Open Office, ilmainen suomenkielinen toimistojärjestelmä 0 € alv
      http://www.openoffice.org/fi/

      > Sirukorttilukija meillä on liitetty kassaan.
      Tuossa yllä olleessa linkissä ollut Luottokunnan Ingenico -sirukortinlukija on nimenomaan PC-kassaohjelmaan integroitu malli. Maksu menee suoraan asiakkaan EMV-pinpadille kassalta.

      > Sama melkein pätee noihin väri, koko...raportointiin. Jos haluaa seurata
      > miten keltainen väri tai tietty kengän koko myi viime vuonna ja tehdä ostoja
      > sen perusteella, niin ei se väärin ole.

      Varmaan se kivaa olisi, mutta kysymys on siitä että millä kustannuksella ja millä määrällä isätyötä!

      Jos tuotteissa valmiina mukana tuleva EAN-tarrakoodi ei erittele kokoja ja värejä, niin liimaatko silloin itse omat värejä erottelevat lisälaput tuotteisiin?
      Vai millä muulla tavalla nuo värit ja "vartalonmallit" ym. saat kätevästi kassalla mukaan myynnin raportointiin?

    • KLMNO

      SKJ - Suomen kassajärjestelmät on ehdottomasti paras.

      Erityisesti kun hakee Myymälätieto Oy:n kautta, saa koko paketin just niinkun tarvitsee. Saa väri-laji-valikoimat ja muut valmiina ominaisuuksina, ja verkkokauppa toimii hyvin yhteydessä myymälän ja varaston kanssa. Erityisesti just muotikaupan puolelle. Nyt ovat kehittämässä ravintola- ja leipomoketjuille/myyjille ominaisuuksia.

    • Hintakin merkkaa

      > Saa väri-laji-valikoimat ja muut valmiina ominaisuuksina, ja verkkokauppa toimii hyvin yhteydessä myymälän ja varaston kanssa.

      Kaveri noita joku aika sitten soitteli ja kyseli, ja häneltä kuulemani mukaan hintaa tulee tuolle SKJ-yhdistelmälle ilman mitään räätälöintejä ja koulutuksia kymppitonnin paikkeilla.

      Joillekin se voi olla sopivan hintainen. Itse pidin ensikuulemalta aika kalliina kertainvestointina, kun erilaista webbikauppasoftaa ja kassansoftaakin saa kuitenkin aivan open sourcena, ilmaisenakin.

    • RE:KLMNO

      > Saa väri-laji-valikoimat ja muut valmiina ominaisuuksina, ja verkkokauppa toimii hyvin yhteydessä myymälän ja varaston kanssa.

      Itsellä on ainakin kokemusta, että liittymää verkkokauppaan ei tule saamaan juuri esim. tuolla 10t€ hinnalla. Sillä saa hyvin peruspaketin kassaohjelmistosta ja laitteista. Väri-ja kokolajitelmat yleensä ohjelmista löytyy valmiina, ainoa mikä työllistää pirusti on tuotteiden syöttäminen järjestelmään, jos ei niitä ole valmiina esim. excel listauksena.

      Ja "Erityisesti kun hakee Myymälätieto Oy:n kautta", joka siis tuntuisi olevan vain SKJ:n jälleenmyyjä eikä varsinainen kilpailuttaja....

    • pena06

      kassa.fi järjestelmässä kun kerran tuotteen piippaat ylös ei hintaa voi enää muuttaa joten kuvittele tilanne että urakoitsija on hakemassa tavaraa ja kassalla on rivi myyjä niin eipä satu hinnat kohdalleen tai sovit rakentajan kanssa tietystä hinnoittelusta niin aina pitäisi olla paperit ja nettohinnat antaneen myyjän kassalla lyömässä tavarat ylös ..hintoja kun ei voi kuin hyvityslaskun kautta muuttaa. kunnollista tarjous osiotakaan siinä ei ole eikä myöskään kuitille tule tuote yksiköitä eikä pidemmät tuotteen nimet sovi laskuriville kun se ei osaa jatkaa seuraavalle riville .alennukset näkyvät myös euroina eikä prosentteina..eli jos urakoitsijan kanssa on sovittu esim 20 prosentin alennuksesta kuitista on laskettava prosentti alena näkyy alennus eurot.hyvä ohjelma varmaan johonkin missä ei laskuteta vaan myydään piippaamalla käteis ja korttimaksu myyntiä tekemättä tarjouksia laskuun myyntiä tai tarvitsematta kunnollista selkeää kuittia

    • JaskanRafla
      • EntinenWinposAsiakas

        Noin 99 Winposin asiakasta on täällä aikaisemmin kritisoinut firman asiakaspalvelua. Lisäksi ohjelmiston alkeellisia virheitä, joita ei lupailuista huolimatta vuosienkaan kuluessa koskaan korjata.

        Sinä olet nyt se sadas kommentoija. Ja sulla onkin sitten ollut täysin hyvät kokemukset Winposista ja sen asiakaspalvelusta.
        Lykkyä tykö jatkoillekin sitten vaan.


      • KateBusinesses

        Me tuhlasimme merkittävästi aikaa kassajärjestelmän valintaan ja kilpailuttamiseen. Olisi säästetty kymmeniätuhansia euroja, kun oltaisiin suoraan valittu Winpos, sillä se on edullinen ja teknisesti ylivoimainen.

        Näin vinkkinä, tuhlaatte vain arvokasta aikaa, jos edes pyydätte muilta tarjouksia. Tilaus vaan suoraan sisään ja kassajärjestelmän hankinta on hoidettu ja ammattilaiset huolehtivat järjestelmän moitteettomasta toiminnasta.


      • Vanha-outlookki

        >> kun oltaisiin suoraan valittu Winpos, sillä se on edullinen ja teknisesti ylivoimainen.>>

        Tuo on jo ihan silkkaa mustaa huumoria...

        Ei tarvitse kuin klikata mikä tahansa Winpos-ohjelmisto käyntiin, niin aika nopeasti selviää että tämä on vanhanaikainen, 1990-luvun tuote. Vanhentunutta ja käytössä kömpelöä. Tietokanta on mallia lelu, raporttien tulostus jumittaa koko Windowsin jne.


      • Ravintolan_kassa

        Ennen kassajärjestelmän hankkimista kannattaa kyllä tutustua ihan livenä järjestelmään. Olen käyttänyt useita erilaisia ravintolakassajärjestelmiä ja kyllä niistä eroja löytyy. Kannattaa tehdä pohjatyö hyvin niin ei tarvitse heti kohta hankkia uutta :) Winpos pääsee minun listallani ihan viimeisten järjestelmien joukkoon ;-)


    • exceltunaris

      Kassaohjelma on saman katon alla kuin kirjanpito, laskutus jne. Ei sitten tarvi kopioida puolin ja tosin. Suosittelen Datamikeä: www.datamike.fi

      • Vanhenee-kaikki

        Pikkuisen kun vilkaiseekin Datamikse-ohjelmaa päältä päin, niin siitä paistaa välittömästi että ohjelma on kehitetty joskus 1980...1990 lukujen paikkeilla.

        Ohjelma on auttamattoman vanhanaikainen. Ne keillä sellainen on käytössä, ovat oppineet sen oikkujen kanssa elämään ja saavat hommansa tehtyä. Uuden asiakkaan kannattaa miettiä kaksikin kertaa, että kannatatako vm. 1989 mallista autoa enää toimistolleen ostaa.


    • Kassajärjestelmä

      Suosittelisin pilvipohjaista ERPLY kassajärjestelmää (http://erply.com/fi/), jossa on hinta-laatu suhde kohdallaan.

      ERPLY:n kassajärjestelmän avulla voit hallita myynnin kaikki osa-alueet; kassatoiminnot, tuote- ja varastonhallinnan, asiakasrekisterin, monikanavaisen myynnin ja paljon muuta yhdellä integroidulla järjestelmällä reaaliajassa.

      Järjestelmä toimii kaikilla enitenkäytetyillä alustoilla – uudet ohjelmistoversiot aktivoidaan automaattisesti.

      Katso vaikka opetusohjelmasta heti, miten järjestelmä toimii: https://www.youtube.com/watch?v=xFiam6PB8cs / ohjelmalla on 4 osaa: Kassan esittely, Sovelluksen asentaminen, Lisälaitteiden asennus ja Raportointi.

      Facebook: https://www.facebook.com/ErplySuomi/
      Erplyn maksuton asiakastuki toimii ark. 9-17.

      • Anonyymi

        Asiakaspalvelu on Virossa. Ohjelma on sekava. Kopioitu joku jenkkiversio.


    • koneviidakko

      Hankin pari vuotta sitten SKJ kassajärjestelmän ( nykyiseltä nimeltään JOOMLE) kahdella päätteellä ja taustakoneella. Ennen myyntiä kaikki luonas mutta ei olla vieläkään saatu kaikki pelittämään ja nykypäiväksi pikkuvikaa ja vaivaa koko ajan jota ei luulisi lopppukäyttäjän kohtaavan.
      Olen niin mont kertaa harmitellut että miksi tämän vajaan kymppitonnin järjestelmän hankin ja nyt siitä ei voi luopua kun ei ole varaa ostaa toistakaan tilalle.
      Laitteen jälleenmyyjä kyllä saa kuukausittain ohjelmistomaksut ja vastailee puhelimeen aktiivisesti mutta ns. isompia asioita ei saada kuntoon.
      Alkuperäinen kysyjä varmaan jo koneensa hankkinut mutta avaudun tässä kun otta päähän enkä suosittele tätä kyllä.

      • Kultainen-kassa

        Yhden kassan kassajärjestelmä ei millään maksa kymppitonnia, vaikka olisi laitteetkin jo siinä mukana.

        Jos rahasta on tiukkaa, niin kuin yleensä on, niin olet ostaessasi aika huonosti googlettanut perustietoja. Että millä hintaa toimiva kassajärjestelmä irtoaa eri toimittajilta.


      • Anonyymi

        Siellä on se vanha verkkokauppaviritys mukana mikä varmaan tuonut lisäkustannuksia... Hyväksi koettu taktiikka muuttaa firman tai tuotteen nimeä, kun alkaa epäsuotuisia juttuja löytymään netistä?


    • Anonyymi

      SKJ vai Jeemly vai mikä lie. Huonoja kokemuksia ja aivan luokattoman huono palvelu. Firma jämätänyt 90-luvulle tai onko sinne saakka koskaan päässytkään.

    • Anonyymi

      Suomen Kassajärjestelmien Jeemly on syvältä.

      Asiakaspalvelu epäkohteliasta ja luokatonta. Integrointi muihin (kuin heillä myynnissä oleviin) järjestelmiin ei onnistu edes rahalla.

      Aivan säälittävää. Kierrä kaukaa!

    • Anonyymi

      Jep pari yllä olevaa kommenttia puhuu totta. Sjk jeemly palvelu on kyllä luokatonta. Valitettavasti.

    • Anonyymi

      Käykää laittamassa myös Google arvostelu, on palvelu sitten ollut hyvää tai huonoa. Niitä ihmiset katsovat.

    • Anonyymi

      >>Integrointi muihin (kuin heillä myynnissä oleviin) järjestelmiin
      ei onnistu edes rahalla.>>

      Kyllähän rahalla yleensä saa tämänkin tyyppistä palvelua. Mutta onko maksuhaluja, esimerkiksi 10.000....50.000 € kustannuksen kuittaamiseksi. Riippuen siitä, että kuinka laajoja ja hankalia integrointeja joihinkin muihin järjestelmiin pitää tehdä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe