Mulla on condyline 5mg/ml (3,5ml) ja hintaa sille tuli 22,56eur. Riittää kolmeen hoitokertaan.
Millaisia hintoja muilla kondyyn käytettävillä lääkkeillä on?
Mulla on vaan sellanen kolmen millin haavauma.. mut oon jo miettiny siihen laseria tms.. kerran hoidin condylinella pois, sitten meni muutamia kuukausia ja haavauma tuli taas ja nyt oon hoitanu kahdesti sitä eikä meinaa häipätä.
Kannattaiskohan pyytää tällä kertaa jotain toista lääkettä?
kondylooman lääkehoito, hinnat
7
1550
Vastaukset
- Destiny
Aldara-salva on aika tehokasta. Se on kyllä lääkäriltä saatava reseptilääke. Ei auta kaikilla, mulla se kyllä tepsi. Kondyloomaan on kai tulossa jossain vaiheessa rokote. Toivottavasti mahdollisimman pian, sillä se on aika yleinen ja paska sukupuolitauti. Varsinkin, koska se on niin salakavala. Sen voi saada myös mm. vanhemmiltaan lapsena, jos käy paska tsägä. Aiheesta oli hyvä artikkeli noin 3 viikkoa sitten lehdessäkin.
Ei muuta kuin tsemiä ja toivotaan parasta. Ehkä se pelastus tähänkin vitsaukseen saadaan joskus.Joo, kondyloomaan on tulossa rokote, joka annetaan 11-vuotiaille.
Laser on terkoitettu laajoille syyläalueille, ei millekään pikkuhaavaumalle.
- ??+
Mitenkä niin haavauma, ootko varma että sulla on kondylooma? Kondyloomat on syyliä, ei haavoja. Aldara on kallis mutta hyvä lääke, ehkäsyneuvolassa ne penslaa kondyloomat ilmaiseksi.
- viestin aloittaja
Ne voi muuttua haavaumiksi. Eli aluksi siinä on ollut mitä luultavammin pieni syylämäinen muutos joka sittemmin on muuttunut haavaumaksi, niinkun ne saattavat tehdä.
Kävin keväällä lääkärissä ja lääkäri tutki ja oli sitä mieltä että se on kondylooma ja muuttuuhan se penslatessa valkeaksi mikä kuulemma on tae siitä että kyse on kondysta?!
Toisekseen, haavauma ei katoa millään muulla kun tolla penslauksella.. jos silläkään näköjään.
Kaikki sukupuolitautitestit otettiin ja kaikki ne olivat puhtaat. Hiivaakaan se ei ole, papakin oli puhdas.
Siinä lääkäri tosin mokasi ettei ottanut haavaumasta tuolloin näytettä, josta olisi varmuus tullut. Sanoi sitten että tule uudelleen ja otetaan se näyte jos se uusiutuu penslauksesta huolimatta. Pitäisiköhän siis varmuudeksi käydä?
Ai laserjutska siis ei käy tallseen pieneen muutokseen.. hmm.. pitää tyytyä penslaamaan. - viestiketjun aloittaja
viestin aloittaja kirjoitti:
Ne voi muuttua haavaumiksi. Eli aluksi siinä on ollut mitä luultavammin pieni syylämäinen muutos joka sittemmin on muuttunut haavaumaksi, niinkun ne saattavat tehdä.
Kävin keväällä lääkärissä ja lääkäri tutki ja oli sitä mieltä että se on kondylooma ja muuttuuhan se penslatessa valkeaksi mikä kuulemma on tae siitä että kyse on kondysta?!
Toisekseen, haavauma ei katoa millään muulla kun tolla penslauksella.. jos silläkään näköjään.
Kaikki sukupuolitautitestit otettiin ja kaikki ne olivat puhtaat. Hiivaakaan se ei ole, papakin oli puhdas.
Siinä lääkäri tosin mokasi ettei ottanut haavaumasta tuolloin näytettä, josta olisi varmuus tullut. Sanoi sitten että tule uudelleen ja otetaan se näyte jos se uusiutuu penslauksesta huolimatta. Pitäisiköhän siis varmuudeksi käydä?
Ai laserjutska siis ei käy tallseen pieneen muutokseen.. hmm.. pitää tyytyä penslaamaan.Mitkä ovat kondylooman oireet ?
Kondylooman oireina esiintyy kutinaa, kirvelyä, vähäistä veren-vuotoa, haavaumia ja infektioita sukuelimissä. Visvasyyliä voi olla myös peräaukon seudulla ja peräsuolessa.
Kondylooma eli Visvasyylä: Kondylooma on yleisin viruksen aiheuttama sukupuolitauti Suomessa. Sen oireina ovat syylämäiset muodostelmat limakalvoilla, jotka leviävät nopeasti muodostaen erilaisia rykelmiä tai haavaumia. Syylät kutiavat tai erittävät visvaa. Kondylooma voi olla myös pelkkinä limakalvomuutoksina.
Kondylooma muun muassa voi aiheuttaa ajoittaista intensiivistä kutinaa ja haavaumia vulvan ja peräaukon seudussa.
JNE
- happyhappy
Itselleni määrättiin muutama viikko sitten aldaraa neljän viikon kuuri. Ennen hoidon aloitusta olin lukenut täältä kaikenlaisia kauhujuttuja kyseisestä aineesta, itsesasiassa olin jo henkisesti valmistautunut siihen etten kykenisi kävelemään pariin viikkoon :D
Ilokseni kuitenkin totesin että kaikki syylät (pari isompaa, useita pieniä) olivat hävinneet jo kolmannen käytön jälkeen, eli alle viikossa käytön aloittamisesta! Oireetkaan eivät olleet pahoja, mitä nyt vähän käytön aikana öisin kutitti. Välipäivinä käytin vehnänalkioöljyä estämään ihon ärtymistä. Neljän viikon kuurista itselleni jäi maksettavaksi vajaa 60€, mikä tuntui ensin aika hurjalta verrattuna penslausaineisiin, mut tuote osoittautui kuitenkin hintansa arvoiseksi! Suosittelen!- viestiketjun aloittaja
Kävin sitten uudelleen lääkärissä ja otettiin varmuudeksi irtosolunäytteet siitä haavaumakohdasta, välilahasta ja emättimen suulta. Tulokset kahen viikon kuluttua.
Penslaus ilmeisesti kuitenkin vähän auttanut.
Ootan viel varmuudeks nuo tulokset vaikka kondyahan tää on..
Minuukin vähän hirvittää tuo aldara mutkyllä sen kestää.
Laser on yks vaihtoehto kun lääkäri sano että tuon pienenkin voi laserilla poistaa. Funtsataan nyt mitä tehdään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1532617
- 1971890
- 701667
- 921628
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91351- 721021
- 811010
- 95999
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes190924- 67901