UFF HUIJAA !?

T-J

UFF.LLE LAHJOITTAMAT VAATTEET NYYDÄÄN TÄÄLLÄ SUOMESSA JA ONKO TOTTA,ETTÄ NÄISTÄ SAADUISTA RAHOISTA JA UFF.N AVUSTA NENEE VAI N.10% PERILLE JA 90% KULUIHIN? ONKO JOLLAIN VARMAA TIETOA ASISTA?

73

55984

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kklll

      Tästä on ollut tutkimuksia. Ihmiset kyllä tietävät tämän, mutta haluavat päästä eroon vaatteistaan nopeasti ja helposti.

      • suomalaisille

        UFF myy vaatteitaan tosi törkeään hintaan myymälöissään ja mihin se raha meneekään. Usein tavara seisoo siellä kun ihmiset ovat huomanneet että kirpparilta saa halvemmalla. Laskisivat hintojaan kirpputorihintoihin niin me suomalaiset voisimme ostaa sieltä vaatteita halvalla. Kyllä suomalaisissakin on avun tarvitsijoita ja emme me kaikki ole niin rikkaita, että voisimme käytetystä vaatteista ja kengistä maksaa sellaisia sikahintoja. Minä vien perheeni vaatteet kierrätyskeskukseen josta ne varmasti menevät taas johonkin suomalaiseen köyhään lapsiperheeseen.

        Niin miksei olisi vaatekeräyslaatikoita muihin tarpeisiin. Minä haluan lahjoittaa vanhat vaatteeni Suomen köyhimmille.


      • vaatteet
        suomalaisille kirjoitti:

        UFF myy vaatteitaan tosi törkeään hintaan myymälöissään ja mihin se raha meneekään. Usein tavara seisoo siellä kun ihmiset ovat huomanneet että kirpparilta saa halvemmalla. Laskisivat hintojaan kirpputorihintoihin niin me suomalaiset voisimme ostaa sieltä vaatteita halvalla. Kyllä suomalaisissakin on avun tarvitsijoita ja emme me kaikki ole niin rikkaita, että voisimme käytetystä vaatteista ja kengistä maksaa sellaisia sikahintoja. Minä vien perheeni vaatteet kierrätyskeskukseen josta ne varmasti menevät taas johonkin suomalaiseen köyhään lapsiperheeseen.

        Niin miksei olisi vaatekeräyslaatikoita muihin tarpeisiin. Minä haluan lahjoittaa vanhat vaatteeni Suomen köyhimmille.

        menevät kyllä oikeeseen kohteeseen eli Suomalaisille avun tarvitsijoille.Siellä on aivan ilmaisiakin vaatteita.Ei tarvitse aprikoida minne tuotto käytetään.Kierrätyskeskus työllistää pitkäaikaistyöttömiä joille työnsaanti vapailla työmarkkinöilla on vaikeaa.UFF,n toiminta on niin vähemmän avointa,ettei kaikki sen työntekijätkään tiedä minne tuotto menee.


      • Anonyymi
        suomalaisille kirjoitti:

        UFF myy vaatteitaan tosi törkeään hintaan myymälöissään ja mihin se raha meneekään. Usein tavara seisoo siellä kun ihmiset ovat huomanneet että kirpparilta saa halvemmalla. Laskisivat hintojaan kirpputorihintoihin niin me suomalaiset voisimme ostaa sieltä vaatteita halvalla. Kyllä suomalaisissakin on avun tarvitsijoita ja emme me kaikki ole niin rikkaita, että voisimme käytetystä vaatteista ja kengistä maksaa sellaisia sikahintoja. Minä vien perheeni vaatteet kierrätyskeskukseen josta ne varmasti menevät taas johonkin suomalaiseen köyhään lapsiperheeseen.

        Niin miksei olisi vaatekeräyslaatikoita muihin tarpeisiin. Minä haluan lahjoittaa vanhat vaatteeni Suomen köyhimmille.

        uff ei myy törkeään hintaan vaatteitaan ne ovat hyvin halpoja ja kohtuullisen hintaisia vaatteiden originaali hintoihin verrattuna. Oletteko niin köyhä ettei sinulla ole varaa n 5-15€ paitaan joka on halvempi kun kaikissa oikeissa kaupossa. Uffilta saa myös vintage vaatteita ja merkkivaatteita samoihin hintoihin kuin muut siellä olevat vaatteet. Miksi olette tollainen Kamala ämmä ja väitätte vastaan hyvää kauppaa.


      • Anonyymi
        suomalaisille kirjoitti:

        UFF myy vaatteitaan tosi törkeään hintaan myymälöissään ja mihin se raha meneekään. Usein tavara seisoo siellä kun ihmiset ovat huomanneet että kirpparilta saa halvemmalla. Laskisivat hintojaan kirpputorihintoihin niin me suomalaiset voisimme ostaa sieltä vaatteita halvalla. Kyllä suomalaisissakin on avun tarvitsijoita ja emme me kaikki ole niin rikkaita, että voisimme käytetystä vaatteista ja kengistä maksaa sellaisia sikahintoja. Minä vien perheeni vaatteet kierrätyskeskukseen josta ne varmasti menevät taas johonkin suomalaiseen köyhään lapsiperheeseen.

        Niin miksei olisi vaatekeräyslaatikoita muihin tarpeisiin. Minä haluan lahjoittaa vanhat vaatteeni Suomen köyhimmille.

        Samaa mieltä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        uff ei myy törkeään hintaan vaatteitaan ne ovat hyvin halpoja ja kohtuullisen hintaisia vaatteiden originaali hintoihin verrattuna. Oletteko niin köyhä ettei sinulla ole varaa n 5-15€ paitaan joka on halvempi kun kaikissa oikeissa kaupossa. Uffilta saa myös vintage vaatteita ja merkkivaatteita samoihin hintoihin kuin muut siellä olevat vaatteet. Miksi olette tollainen Kamala ämmä ja väitätte vastaan hyvää kauppaa.

        Elätkö jossakin rinnakkaistodellisuudessa.
        Tokmannilta saat 5-15 eurolla ihan UUSIA vaatteita kotiisi.


      • KarjalaisenKyöde

        Kun lukee tämän UFFin virallisen tiedotteen (johon taitaa valtiovaltakin luottaa) niin ihmettelen, että mistä näitä todella kummallisia väitteitä, kuten esim. että 90% UFFin tuloista menee harakoille jne. sikiääkään?

        Nojoo, kyllä minä sen oikeastaan tiedän, mistä ne nousevat: ennakkoluuloista, peloista, unista ja muusta sen sellaisesta, jonka luotettavuusarvo on kyseenalainen.
        Ikävintä tässä on se, että näitä mielikuvituksen tuotteita sitten levitetään totuuksina ja jotkut vielä uskovan.

        Kyllä kyseleminen, epäileminen ja kritiikki on ihan OK, mutta sivistyneen ihmisen pitäisi ainakin pyrkiä pitämään ne erillään mielikuvituksestaan ja omista sisäisistä peloistaan.

        UFFin, kuten kaikkien humanitääristen järjestöjen tulee pyrkiä tehokkuuteen, eli saamaan olemassa olevilla resursseilla mahdollisimman hyvä tulos. Tästä johtuen asioita ei voi aina hoitaa siten, kuin jotkut asioista vähemmän perillä olevat tahot (jotka monesti eivät edes osallistu järjestön tukemiseen) haluaisivat. Ei esim. ole aina järkevää rahdata vaatteita tuhansia kilometrejä. Parempi tulos saadaan välillä sillä, että myydään vaatteet siellä, josta niistä saa hyvän hinnan ja saaduilla rahoilla tehdään hankintoja paikan päällä tai lähellä. (jne...)


      • todellakin
        KarjalaisenKyöde kirjoitti:

        Kun lukee tämän UFFin virallisen tiedotteen (johon taitaa valtiovaltakin luottaa) niin ihmettelen, että mistä näitä todella kummallisia väitteitä, kuten esim. että 90% UFFin tuloista menee harakoille jne. sikiääkään?

        Nojoo, kyllä minä sen oikeastaan tiedän, mistä ne nousevat: ennakkoluuloista, peloista, unista ja muusta sen sellaisesta, jonka luotettavuusarvo on kyseenalainen.
        Ikävintä tässä on se, että näitä mielikuvituksen tuotteita sitten levitetään totuuksina ja jotkut vielä uskovan.

        Kyllä kyseleminen, epäileminen ja kritiikki on ihan OK, mutta sivistyneen ihmisen pitäisi ainakin pyrkiä pitämään ne erillään mielikuvituksestaan ja omista sisäisistä peloistaan.

        UFFin, kuten kaikkien humanitääristen järjestöjen tulee pyrkiä tehokkuuteen, eli saamaan olemassa olevilla resursseilla mahdollisimman hyvä tulos. Tästä johtuen asioita ei voi aina hoitaa siten, kuin jotkut asioista vähemmän perillä olevat tahot (jotka monesti eivät edes osallistu järjestön tukemiseen) haluaisivat. Ei esim. ole aina järkevää rahdata vaatteita tuhansia kilometrejä. Parempi tulos saadaan välillä sillä, että myydään vaatteet siellä, josta niistä saa hyvän hinnan ja saaduilla rahoilla tehdään hankintoja paikan päällä tai lähellä. (jne...)

        tuohtuneen kun laittaa edustajansa puolustelemaan ja selittelemään toimiaan.


      • T-J
        KarjalaisenKyöde kirjoitti:

        Kun lukee tämän UFFin virallisen tiedotteen (johon taitaa valtiovaltakin luottaa) niin ihmettelen, että mistä näitä todella kummallisia väitteitä, kuten esim. että 90% UFFin tuloista menee harakoille jne. sikiääkään?

        Nojoo, kyllä minä sen oikeastaan tiedän, mistä ne nousevat: ennakkoluuloista, peloista, unista ja muusta sen sellaisesta, jonka luotettavuusarvo on kyseenalainen.
        Ikävintä tässä on se, että näitä mielikuvituksen tuotteita sitten levitetään totuuksina ja jotkut vielä uskovan.

        Kyllä kyseleminen, epäileminen ja kritiikki on ihan OK, mutta sivistyneen ihmisen pitäisi ainakin pyrkiä pitämään ne erillään mielikuvituksestaan ja omista sisäisistä peloistaan.

        UFFin, kuten kaikkien humanitääristen järjestöjen tulee pyrkiä tehokkuuteen, eli saamaan olemassa olevilla resursseilla mahdollisimman hyvä tulos. Tästä johtuen asioita ei voi aina hoitaa siten, kuin jotkut asioista vähemmän perillä olevat tahot (jotka monesti eivät edes osallistu järjestön tukemiseen) haluaisivat. Ei esim. ole aina järkevää rahdata vaatteita tuhansia kilometrejä. Parempi tulos saadaan välillä sillä, että myydään vaatteet siellä, josta niistä saa hyvän hinnan ja saaduilla rahoilla tehdään hankintoja paikan päällä tai lähellä. (jne...)

        OLEN LUKENUT JOSKUS LEHDISTÄ KIRJOITUKSIA JA TV OHJELMAN VUOSIA SITTEN,ETTÄ RAHOISTA SUURIN OSA MENEE KULUIHIN JA ITSE JÄRJESTÖLLE,EI AVUN TARVITSIJOILLE... SURULLISTA JOS/KUN NÄIN ON!


      • isay
        T-J kirjoitti:

        OLEN LUKENUT JOSKUS LEHDISTÄ KIRJOITUKSIA JA TV OHJELMAN VUOSIA SITTEN,ETTÄ RAHOISTA SUURIN OSA MENEE KULUIHIN JA ITSE JÄRJESTÖLLE,EI AVUN TARVITSIJOILLE... SURULLISTA JOS/KUN NÄIN ON!

        Silloin vuosia sitten puhuttiin Tanskan UFFista. Samankaltaisia ongelmia oli muutamassa muussakin maassa, mutta Suomessa ei väärinkäytöksiä havaittu.


      • UFFilainen Kertoo:
        KarjalaisenKyöde kirjoitti:

        Kun lukee tämän UFFin virallisen tiedotteen (johon taitaa valtiovaltakin luottaa) niin ihmettelen, että mistä näitä todella kummallisia väitteitä, kuten esim. että 90% UFFin tuloista menee harakoille jne. sikiääkään?

        Nojoo, kyllä minä sen oikeastaan tiedän, mistä ne nousevat: ennakkoluuloista, peloista, unista ja muusta sen sellaisesta, jonka luotettavuusarvo on kyseenalainen.
        Ikävintä tässä on se, että näitä mielikuvituksen tuotteita sitten levitetään totuuksina ja jotkut vielä uskovan.

        Kyllä kyseleminen, epäileminen ja kritiikki on ihan OK, mutta sivistyneen ihmisen pitäisi ainakin pyrkiä pitämään ne erillään mielikuvituksestaan ja omista sisäisistä peloistaan.

        UFFin, kuten kaikkien humanitääristen järjestöjen tulee pyrkiä tehokkuuteen, eli saamaan olemassa olevilla resursseilla mahdollisimman hyvä tulos. Tästä johtuen asioita ei voi aina hoitaa siten, kuin jotkut asioista vähemmän perillä olevat tahot (jotka monesti eivät edes osallistu järjestön tukemiseen) haluaisivat. Ei esim. ole aina järkevää rahdata vaatteita tuhansia kilometrejä. Parempi tulos saadaan välillä sillä, että myydään vaatteet siellä, josta niistä saa hyvän hinnan ja saaduilla rahoilla tehdään hankintoja paikan päällä tai lähellä. (jne...)

        Afrikassa heille ei anneta järkevää tekemistä. Vai onko paperien silppominen palasiksi "kehtiysapua??:

        "So what went wrong in Africa? Probably it could be good illustration the phrase, which we heard at the beginning “you arrived so suddenly” (three months is very short time to prepare at least something).

        There was nothing that we would be able to do in EPF. Just everybody thought how to keep us busy (yes, it was good preparation in Denmark for that) instead of letting us to do something efficient. For example, when I asked why I need to go to some village, I heard the only reason “we thought that you don’t have what to do”. Very efficient time spending, isn’t it? We’ve got some funny jobs that actually not related with development at all like cutting edges of paper."

        http://humanatvind.wordpress.com/

        Lisää tähän heidän koulujen systeemi, että ensin jenkkifirma ostaa sen kiinteistön, ja sitten se vuokrataan sille koululle hirveään ylihintaan. Näin rahanpesusta maksavat UFF lta kamaa ostavat kansalaiset.

        http://www2.citypaper.com/news/story.asp?id=9234


    • Kuorma

      Kaikkihan tietävät että UFFin omistaja sattuu olemaan miljardööri tätä nykyä. Että sillalailla.

      • Kyösti Karjalainen

        Eipä näytä nämä UFFin tiedotteita ja valtiovallan edustajien tietämystä enemmän tietäjät uskalla omilla nimillään näitä totuuxiaan julkaista.


      • voi olla
        Kyösti Karjalainen kirjoitti:

        Eipä näytä nämä UFFin tiedotteita ja valtiovallan edustajien tietämystä enemmän tietäjät uskalla omilla nimillään näitä totuuxiaan julkaista.

        Kuka tahansa ,koska ei itsekkään ole kirjautunut.Onkohan oma lehmä ojassa,kun noin älähti. Demokratiaan kuuluu kritiikki.


      • Kyösti Karjalainen, ESPOO
        voi olla kirjoitti:

        Kuka tahansa ,koska ei itsekkään ole kirjautunut.Onkohan oma lehmä ojassa,kun noin älähti. Demokratiaan kuuluu kritiikki.

        Ei ole oma lehmä ojassa.
        Lähinnä olen tukenut KUAa ja World Wisionia ja Plania ja muutamaa muuta.

        Demokratiaan todella kuuluu kritiikki, siitä olen kanssasi samaa mieltä.
        Vapaus luo toki enemmän vastuuta yksilöihmiselle.
        Tätä seikkaa ei pidä unhoittaman.
        Mielestäni demokratiaan ei kuulu disinformaation ja harhaanjohtavan informaation levitys, siitäkään huolimatta, että sen levittämisestä ei demokratiassa joutuisikaan vastuuseen.


      • Kuorma
        Kyösti Karjalainen, ESPOO kirjoitti:

        Ei ole oma lehmä ojassa.
        Lähinnä olen tukenut KUAa ja World Wisionia ja Plania ja muutamaa muuta.

        Demokratiaan todella kuuluu kritiikki, siitä olen kanssasi samaa mieltä.
        Vapaus luo toki enemmän vastuuta yksilöihmiselle.
        Tätä seikkaa ei pidä unhoittaman.
        Mielestäni demokratiaan ei kuulu disinformaation ja harhaanjohtavan informaation levitys, siitäkään huolimatta, että sen levittämisestä ei demokratiassa joutuisikaan vastuuseen.

        Mutta ethän sinä voi tietää, mikä on oikein ja väärin? Entä jos minä sain tietoni toiselta ihmiseltä? Miksi syytät minua? Tai entä jos sain tietoni televisiosta? Ja mitä verotukseen tulee, omaisuutta ei veroteta niinkään rajusti kuin tuloja. Sanoinko minä, että miehellä on miljarditulot? En, puhuin omaisuudesta(ja ei taida olla miljardia enää Euro-aikana).


      • KarjalaisenKyösti
        Kuorma kirjoitti:

        Mutta ethän sinä voi tietää, mikä on oikein ja väärin? Entä jos minä sain tietoni toiselta ihmiseltä? Miksi syytät minua? Tai entä jos sain tietoni televisiosta? Ja mitä verotukseen tulee, omaisuutta ei veroteta niinkään rajusti kuin tuloja. Sanoinko minä, että miehellä on miljarditulot? En, puhuin omaisuudesta(ja ei taida olla miljardia enää Euro-aikana).

        Kuoma,
        katselin uudestaan kommenttiasi.
        Pyydän anteeksi, jos loukkasin.
        Itseasiassa kommenttini olikin tarkoitetty yleisemmäksi mm. tämän keskustelun alla annettuihin eri tietoihin, mitkä mitä ilmeisimmin eivät virallisen nykytiedon mukaan pidä paikkaansa, tai ei ainakaan sirpaletiedoista tehdyt johtopäätökset.

        Mitä taasen tulee kyseisen johtohenkilön palkkaan, josta puhuit, tunnustan, että siitä en tiedä mitään. Se kuitenkin lienee sellaista tietoa, jonka tarkistaminen on vallan mahdollista.

        Mistä sait tietosi?


      • on ilmeisesti
        KarjalaisenKyösti kirjoitti:

        Kuoma,
        katselin uudestaan kommenttiasi.
        Pyydän anteeksi, jos loukkasin.
        Itseasiassa kommenttini olikin tarkoitetty yleisemmäksi mm. tämän keskustelun alla annettuihin eri tietoihin, mitkä mitä ilmeisimmin eivät virallisen nykytiedon mukaan pidä paikkaansa, tai ei ainakaan sirpaletiedoista tehdyt johtopäätökset.

        Mitä taasen tulee kyseisen johtohenkilön palkkaan, josta puhuit, tunnustan, että siitä en tiedä mitään. Se kuitenkin lienee sellaista tietoa, jonka tarkistaminen on vallan mahdollista.

        Mistä sait tietosi?

        UFF:n Perustaja Morgens Amdi Petersen.Hänestä oli aikanaan paljonkin mediassa.Kuningaskuluttajakin pui scandaalia ohjelmassaan.Kyseessä oli jotain veronkiertoon liittyvää.Netissä on tietoa,tosin ei suomeksi.Saattaa olla että kyseinen tapaus pilasi hyvän asian .eli People to people:n ,UFF:n maineen pitkäksi ajaksi myös täällä meillä.


      • Rikos meneillään.
        on ilmeisesti kirjoitti:

        UFF:n Perustaja Morgens Amdi Petersen.Hänestä oli aikanaan paljonkin mediassa.Kuningaskuluttajakin pui scandaalia ohjelmassaan.Kyseessä oli jotain veronkiertoon liittyvää.Netissä on tietoa,tosin ei suomeksi.Saattaa olla että kyseinen tapaus pilasi hyvän asian .eli People to people:n ,UFF:n maineen pitkäksi ajaksi myös täällä meillä.

        SE on jatkuvaa petosta, Tvind-ryhmän homma. Nyt INTERPOL jahtaa UFFin kattojärjestön hemmoja.


    • Näin on.

      Hesarissa oli joku vuosi sitten juttu, jossa tutkittiin Uffen taustoja. Sen perustaja ja johtaja on salaperäinen tanskalaismiljonääri joka on rikastunut Uffen rahoilla ja ostanut oman saaren Tyynestä merestä.

      • kierrätyskeskus

        Olen rahdannut kassitolkulla hyväkuntoisia vaatteita uffiin, mutta nyt ymmärrän, ettei se mene ainakaan mihinkään hyvään..rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. Hyvä vinkki viedä jatkossa vaatepussukat kierrätyskeskukseen.


      • parempaa tietoa

        Kun ruotsissa Dagens Nyheter teki monen aukeaman jutun ja TV oli salaa kuvannut miten UFF asioita hoidettiin niin ei mennyt kauaa kun koko lafka laitettiin kiinni. Suomessa ei ole vaan kukaan kirjoittanut mitään joten tyhmät vievät tavaransa ja rahansa sinne ja pomot ostelevat kymmenien miljoonien dollarien veneitä ja saaria Floridasta ja Karibialta.


      • sebb
        kierrätyskeskus kirjoitti:

        Olen rahdannut kassitolkulla hyväkuntoisia vaatteita uffiin, mutta nyt ymmärrän, ettei se mene ainakaan mihinkään hyvään..rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. Hyvä vinkki viedä jatkossa vaatepussukat kierrätyskeskukseen.

        Jep. Suuri Puhallus koko elämä. Aina joku kusettaa, jos ei muut, niin itsekukin itseään.
        Jos oltaisiin oikein moraalisia, niin hankkiuduttaisiin eron tästä ihmisen habituksesta ja palattaisiin kiltisti puuhun takaisin.


      • - sanppa
        sebb kirjoitti:

        Jep. Suuri Puhallus koko elämä. Aina joku kusettaa, jos ei muut, niin itsekukin itseään.
        Jos oltaisiin oikein moraalisia, niin hankkiuduttaisiin eron tästä ihmisen habituksesta ja palattaisiin kiltisti puuhun takaisin.

        SEBB lipsautti absoluuttisen totuuden.

        Tärkeää näinä aikoina meillä kulutushysterian paratiisissa kuitenkin on ostaa jo kerran ostettu - oli hyödyke mikä tahansa. Minnekä se avustus lähetetään, kun kansoja tuhoutuu hyvinvoivien paskaan?

        Ekologisempaa myydä täällä, rahat saa siirrettyä ilman bensaa sinne missä sitä tarvitaan.
        .. Ja, millonka ei olis hyväntekeväisyyttä kritisoitu. Moni vaan tahtoo niin kovasti mennä sieltä mistä aita on matalin, sitte se verhotaan hyväntekijöiden pahuuteen. jeje.


      • ei enää uffelle
        parempaa tietoa kirjoitti:

        Kun ruotsissa Dagens Nyheter teki monen aukeaman jutun ja TV oli salaa kuvannut miten UFF asioita hoidettiin niin ei mennyt kauaa kun koko lafka laitettiin kiinni. Suomessa ei ole vaan kukaan kirjoittanut mitään joten tyhmät vievät tavaransa ja rahansa sinne ja pomot ostelevat kymmenien miljoonien dollarien veneitä ja saaria Floridasta ja Karibialta.

        ovat uffella keksineet oivan keinon huijata lisää
        vaatteiden ohella. Paneppas tuulemaan ja siivoa arvokorulipastosi pussita kullat, hopeat, ja muut pienet korut jotka neuvotaan laittamaan kirjekuoreen ja lähettämään uffelle klaukkalaan . . . kyllä uffe hoitaa loput älä huoli ja avustuskohteet saavat osuutensa jos saavat. Muuten jos postikuoressa on useampia koruja niistä varmaan löytyy lajittelijallekin omat. . . kansalaiset älkää menkö retkuun.


      • Anonyymi
        kierrätyskeskus kirjoitti:

        Olen rahdannut kassitolkulla hyväkuntoisia vaatteita uffiin, mutta nyt ymmärrän, ettei se mene ainakaan mihinkään hyvään..rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. Hyvä vinkki viedä jatkossa vaatepussukat kierrätyskeskukseen.

        En ole juuri vienyt minnekään mutta kun katsoin ko. aiheesta tv-ohjelman niin päätin että vien roskiin kaikki mikä joutaa pois, ympäri maailmaa niitä lumppuja kierrätetään ja julmetun kokoiset varastot, terminaaalit esim. Saksassa.
        Kun vien tuonne sekäjätteeseen niin ainakin niistä lämpöä lähtee kun poltetaan oli sitten hyvä tai ei, rekkarallit saa olla.


      • LITLECOW

        MIKSIKÖHÄN UFF:LLÄ EI OLE MINKÄÄNLAISTA TIETOJÄRJESTELMÄÄ,ELI HE EIVÄT PIDÄ MINKÄÄNLAISTA REKISTERIÄ, OLIVAT MUKA HANKKIMASSSA
        NON PROFIT JÄRJESTELMÄÄ, JOKA KATTAISI KAIKEN (VARASTON,PALKAT,ASIAKASREK, JNE)NIIN UFFIN MIELESTÄ SE OLI LIIAN KALLIS!!!VAIKKA YRITYS TEKEE VOITTOA,MUTTA SELVÄÄHÄN SE ON MIKSI EIVÄT HANKKINEET,KOSKA JOS ON JÄRJESTELMÄ, NIIN ON HELPPOA SEURATA MENOJA JA TULOJA,JA EI OLISI ENÄÄ NIIN HELPPOA PISTÄÄ RAHAA TASKUIHIN.JA MYÖS SE ETTÄ UFFIN JOHDON PALKKA KUSTANNUKSET OVAT AIKA ISO LOHKO VUOSITULOISTA, ONKO HEILLÄ SITTEN KYMPPITONNIN KK PALKAT KUN KERRAN VUOSITULOISTA PELKKIIN PALKKOIHIN MENEE 2,7 MILJOONAA, JA TYÖNTEKIJÖITÄ OLI VAIN ALLE 200...


    • gat

      Minua ei oikeastaan haittaa pätkääkään, että joku tienaa lahjoittamillani vaatteilla. Pääasia on se, että vaatteet menevät kierrätykseen ja että niille löytyy uusi omistaja. Enemmän harmittaisi jos vaatteet päätyisivät kaatopaikalle.

    • mozambicana

      Ottamatta suuremmin kantaa UFF:n hyvyytteen tai pahuuteen haluaisin kertoa UFF:n toiminnasta Norjassa. Olin siellä töissä ja työkuvani oli kerätä laatikkoihin lahjoitettuja vaatteita.

      Ensin vaatteet viedään keräyskeskukseen Oslon lähettyvillä, jossa ne pakataan suuriin kontteihin movisäkkeineen päivineen. Kontin sitten kuljetetaan Bulgariaan, jossa varsinainen lajittelukeskus sijaitsee. Paraskuntoiset vaatteet ja kengät lähetetään taikaisin Norjaan, jossa ne myydään joko Trend shopissa (kallis) tai sitten Family Shopissa, jossa hintataso hieman halvempi.

      Keskitasoisia vaatteita (ja talvivaatteita) lähetetään sitten esim Viroon UFF:n kauppoihin myytäväksi. Loput vaattet lähetetään Afrikkaan, Venäjälle jne. Vaatteita ei juuri koskaan anneta ilmaiseksi, juuri tuon ihmisten passivoimisen välttämiseksi. Paikalliset esim. Mosambikissa voivat sitten ostaa vaatteita isossa "paalissa" ja he myyvät niitä paikallisella marketilla.

      On tietysti asia erikseen onko tälläinen vaatteiden rahtaaminen kuinka ympäristöystävällistä ja olen myös kuullut Malawista sellaisen jututun, että halvat käytetyt vaattet markkinoilla ajoivat paikallisen tehtaan konkurssiin.

      • Anj

        Olen myös silloin tällöin laittanut tyytyväisenä vanhoja vaatteita uffin laatikkoon. Minua ei myöskään haittaa, jos joku tai jotkut tästä rikastuvat. Pääasia todellakin, ettei hyvää tavaraa mädätetä kaatopaikalla. Mitä vähemmän uutta valmistetaan sitä vähemmän kuluu energiaa, syntyy saastetta ja jää jätettä. En usko, että uff kuljettaa tavaraa kannattamattomasti, siis niin, että kuljetuksiin kuluisi enemmän energiaa kuin minkä arvoisia vaatteet ovat.

        SPR:n kirppiksille olen nyttemmin vienyt. Ainakin Seinäjoella ottavat aina vastaan hyvää tavaraa.

        Tuohon kenkien olemassaoloon uffin myymälöissä sanoisin ainakin sen, että jos kaukomaan ihmisen suurin ongelma on se, ettei hänellä ole riittävän sävy sävyyn olevia mokka-avokkaita, niin ehkä voidaan löytää kiireellisempiäkin avustuskohteita. Ehkä vähemmän myyviä lämpimiä ja/tai kävelemiseen soveltuvia kenkiä viedään avustuskohteisiin. Itse olen ainakin vienyt tuolta vintiltä isot kasat karmeita, mutta toimivia miesten kävelykenkiä laatikkoon, enkä oikein usko niiden tekevän kauppaansa Suomen myymälöissä.


      • Anonyymi

        Juurin saman ohjelman olet varmaan katsonut eli ei mitään muuta kuin polttoon jos ei ole muita vaihtoehtoja.


    • The M

      Mukava nähdä näin tehokasta lähdekritiikkiä keskustelussa. Puhumattakaan kyseenalaistuksen määrästä. Toivottavasti epäilevät mielenne eivät väsy kun teette päivittäisiä ostoksia missä tahansa kauppaketjussa.

    • marsu

      no lol ei khyl pidä paikkaansa. kato peilii ruskeanreiänritari!!!

    • Kooma11

      uffista vielä sen verran että ne saavat aivan uusiakin vaatteita/kenkiä sinne joiden pitäisi olla oikeissa tavarataloissa...kerran jäi kiinni myyjä kaverille joka ihmetteli asiaa j myyjä tokaisi että "ei kuulu sinulle". Lisäksi joku täällä väitti että tarjoaa apua Suomen kansalaisille ja työllistää köyhiä tai työttömiä - paskanmarjat! Uff ei ota esim. mustalaisia/romaneita töihin. Rotusyrjintää vielä kaikenlisäksi! Tietääkö kukaan, mihin vanhat mutta hyväkuntoiset vaatteet voisi muualle viedä kuin huijaukseen?

      • ellis

        Siis mitä tarkoitat "saa uusia vaatteita/kenkiä joiden pitäisi olla oikeissa tavarataloissa"?


      • Clettis
        ellis kirjoitti:

        Siis mitä tarkoitat "saa uusia vaatteita/kenkiä joiden pitäisi olla oikeissa tavarataloissa"?

        Googletin UFF:n ja päädyin tänne.

        Sen enempää kantaa ottamatta juuri UFF:n toimintamalliin tai tapaan lahjoituksensa kierrättää eteenpäin, haluaisin sanoa muutaman sanan yleisesti hyväntekeväisyyteen liittyen.

        1. Hyväntekeväisyysorganisaatiot ovat järjestöjä, eivätkä saa tuottaa voittoa... mitenkäs tämä istuu UFF:iin?

        2. Telkkarissa yritettiin mustamaalata joskus myös tutkivalla journalismilla Reilua kauppaa, joka on tutkitusti eettinen sekä kansainvälisesti todella arvostettu ja luotettu.

        3. Ihmiset luottava kuuluisaan nimeen. Mikäli itse menisin rahalippaan kanssa keräämään kadunkulmiin vaikka "Pulapäivä"-tekosyyllä rahaa, SPR tai kv Punainen Risti jo nimellään herättää luotettavuutta, mikä on hankalaa pienen organisaation hyväntekeväisyysjärjestön saavuttaa.

        4. Media on skandaalinhakuista. Kannattaa lähtökohtaisesti aina miettiä, miksi juuri tästä uutisoidaan, ja miksi näin. Huono uutinen myy huonommin kuin hyvä. Esim. päivälehtien en ole nähnyt uutisoivan juuri hyväntekeväisyydestä, mikäli se ei liity akuutteihin katastrofeihin tai johonkin "huonoon" asiaan hyväntekeväisyyden tiimoilla.

        5. Se, mihin UFF:n rahat päätyvät - ihan sama. Sen tiedän, että tapaninpäivän 2004 jälkeen tsunamionnettomuudessa tavaransa menettäneille kuten Sauli Niinistölle tarjottiin nimenomaan UFF:n vaatteita päälle. (Saulin mielestä se oli muistaakseni nöyryyttävää joutua pukeutumaan käytettyihin.)

        6. Olen UFF:sta monta vaatetta ostanut, kuten myös hakenut kierrätyskeskuksesta, yksityisiltä kirppareilta ja SPR:n kontista. Ja mitä sitten, tärkeintä on se, että vaate kiertää, eikä kaikki ihmiset kuluta kiihtyvällä tahdilla luonnonvaroja - eli osta aina uutta kaappiinsa.


      • Koo(?)
        ellis kirjoitti:

        Siis mitä tarkoitat "saa uusia vaatteita/kenkiä joiden pitäisi olla oikeissa tavarataloissa"?

        Niin, en tiedä, kysy tuolta Turun UFFista.


      • Kooma11
        Clettis kirjoitti:

        Googletin UFF:n ja päädyin tänne.

        Sen enempää kantaa ottamatta juuri UFF:n toimintamalliin tai tapaan lahjoituksensa kierrättää eteenpäin, haluaisin sanoa muutaman sanan yleisesti hyväntekeväisyyteen liittyen.

        1. Hyväntekeväisyysorganisaatiot ovat järjestöjä, eivätkä saa tuottaa voittoa... mitenkäs tämä istuu UFF:iin?

        2. Telkkarissa yritettiin mustamaalata joskus myös tutkivalla journalismilla Reilua kauppaa, joka on tutkitusti eettinen sekä kansainvälisesti todella arvostettu ja luotettu.

        3. Ihmiset luottava kuuluisaan nimeen. Mikäli itse menisin rahalippaan kanssa keräämään kadunkulmiin vaikka "Pulapäivä"-tekosyyllä rahaa, SPR tai kv Punainen Risti jo nimellään herättää luotettavuutta, mikä on hankalaa pienen organisaation hyväntekeväisyysjärjestön saavuttaa.

        4. Media on skandaalinhakuista. Kannattaa lähtökohtaisesti aina miettiä, miksi juuri tästä uutisoidaan, ja miksi näin. Huono uutinen myy huonommin kuin hyvä. Esim. päivälehtien en ole nähnyt uutisoivan juuri hyväntekeväisyydestä, mikäli se ei liity akuutteihin katastrofeihin tai johonkin "huonoon" asiaan hyväntekeväisyyden tiimoilla.

        5. Se, mihin UFF:n rahat päätyvät - ihan sama. Sen tiedän, että tapaninpäivän 2004 jälkeen tsunamionnettomuudessa tavaransa menettäneille kuten Sauli Niinistölle tarjottiin nimenomaan UFF:n vaatteita päälle. (Saulin mielestä se oli muistaakseni nöyryyttävää joutua pukeutumaan käytettyihin.)

        6. Olen UFF:sta monta vaatetta ostanut, kuten myös hakenut kierrätyskeskuksesta, yksityisiltä kirppareilta ja SPR:n kontista. Ja mitä sitten, tärkeintä on se, että vaate kiertää, eikä kaikki ihmiset kuluta kiihtyvällä tahdilla luonnonvaroja - eli osta aina uutta kaappiinsa.

        Niin, sehän ei istu uffiin etteikö voittoa tuotettaisi. Media uutisoi juuri mm. Pelastusarmeijan ruoka-avusta ja operaatio Ruokakassi-kampanjasta, että mikäli se on mielestäsi huonoa uutisointia tai skandaalia niin...joo, okei. Näkönsä kullakin. Mielestäni skandaali on se että joillain ylipäänsä on varaa ostaa edes vaatetta kun useimmilla ei tällä hetkellä ole varaa edes ruokaan. Uffissa on myös uusia vaatteita, tai ne haetaan halvalla ja myydään kalliilla, tai tietysti saadaan yleensä ilmaiseksi ja myydään siis aivan törkeään hintaan jos niitä nyt katsoo vähänkään hintoja. Samanhintaisia melkein ku muissakin kaupoissa. Niinistölle ei varmasti olisi kelvannut muun (eikä siksi tarjottukaan) järjestön, esimerkiksi pelastusarmeijan, apu ymst. Uff on sentään kuuluisa ja muotitietoisten kansoittama kauppa. Kyllä kelpaa. Varmasti parhaimmat päälle. Sauli Niinistölle. Ei rahaa kehitysmaihin. Heh. Hullunsäälittävänhuvittavansurullista touhua, usein hävettää asua Suomessa.


      • Variola
        Clettis kirjoitti:

        Googletin UFF:n ja päädyin tänne.

        Sen enempää kantaa ottamatta juuri UFF:n toimintamalliin tai tapaan lahjoituksensa kierrättää eteenpäin, haluaisin sanoa muutaman sanan yleisesti hyväntekeväisyyteen liittyen.

        1. Hyväntekeväisyysorganisaatiot ovat järjestöjä, eivätkä saa tuottaa voittoa... mitenkäs tämä istuu UFF:iin?

        2. Telkkarissa yritettiin mustamaalata joskus myös tutkivalla journalismilla Reilua kauppaa, joka on tutkitusti eettinen sekä kansainvälisesti todella arvostettu ja luotettu.

        3. Ihmiset luottava kuuluisaan nimeen. Mikäli itse menisin rahalippaan kanssa keräämään kadunkulmiin vaikka "Pulapäivä"-tekosyyllä rahaa, SPR tai kv Punainen Risti jo nimellään herättää luotettavuutta, mikä on hankalaa pienen organisaation hyväntekeväisyysjärjestön saavuttaa.

        4. Media on skandaalinhakuista. Kannattaa lähtökohtaisesti aina miettiä, miksi juuri tästä uutisoidaan, ja miksi näin. Huono uutinen myy huonommin kuin hyvä. Esim. päivälehtien en ole nähnyt uutisoivan juuri hyväntekeväisyydestä, mikäli se ei liity akuutteihin katastrofeihin tai johonkin "huonoon" asiaan hyväntekeväisyyden tiimoilla.

        5. Se, mihin UFF:n rahat päätyvät - ihan sama. Sen tiedän, että tapaninpäivän 2004 jälkeen tsunamionnettomuudessa tavaransa menettäneille kuten Sauli Niinistölle tarjottiin nimenomaan UFF:n vaatteita päälle. (Saulin mielestä se oli muistaakseni nöyryyttävää joutua pukeutumaan käytettyihin.)

        6. Olen UFF:sta monta vaatetta ostanut, kuten myös hakenut kierrätyskeskuksesta, yksityisiltä kirppareilta ja SPR:n kontista. Ja mitä sitten, tärkeintä on se, että vaate kiertää, eikä kaikki ihmiset kuluta kiihtyvällä tahdilla luonnonvaroja - eli osta aina uutta kaappiinsa.

        Ensiksikin, ihan hyviä ajatuksia.
        MUTTA, viimeinen pointti numero 6 jäi kalvamaan.

        "Ja mitä sitten, tärkeintä on se, että vaate kiertää"

        Palatakseni alkuperäiseen otsikkoon ja viestiin, kyse oli siitä, huijaako hyväntekeväisyysjärjestö?
        (näin sen siis ainakin itse ymmärsin)
        Hyväntekeväisyydessähän ei ole juurikaan kyse kierrättämisestä, vaan hyväntekeväisyydestä.

        Kierrättämällä jotain voidaan toki tehdä hyvää jollekkin toiselle, mutta onko ihmiselle, joka lahjoittaa vanhoja vaatteitaan köyhien hyväksi tärkein pointti kierrättä?
        Itselleni ei ainakaan. Jos tahdon afrikkalaisen kylän saavan vaatteita köyhille lapsille ja/tai ruokaa myytyjen vaatteiden avulla, ei tärkeintä ole se, että vaate jonka lahjoitan kiertää, vaan se, että ne lapset siellä jossain saavat apua.

        Oman mielipiteen ostamiseen uffista toit julki ja perustelit sen aiheesta harhautumalla. Hyväntekeväisyys ja kierrätys kun ovat kaksi aivan eri asiaa.


    • vastauksia
      • .....tyttö...........

        linkin ja kaiken kritiikin perusteella ei oikein osaa sanoa, että luottaako vai ei.ainakin nämä asiat ainakin herättivät huomioni:1.UFF:ää ei omista kukaan yksityinen henkilö.2.joka maassa on oma (luotettava?)tahonsa UFF:n pyörittämiseksi.3.suurin osa vaatteista myydään tukkumyyntinä. ja linkin perusteella kierrätyksen aiheuttamat kulut kustannetaan myyntituloilla(ymmärrän toki).palkoista ei tosin puhuttu mtn. kai nekin jostain revitään? omasta mielestäni olisi kiva että vaateet jaettaisiin asukkaille ilmaiseksi(en nyt tiedä, tekeekö juuri se kohdemaat "riippuvaiseksi avusta"). kuitenkin,vinkki:jos kuulostaa luotettavammalta:LAHJOITA VAATTEET PUNAISELLE RISTILLE.


    • MIEVAAIIINNN

      Kauppojen rahat työntekijöiden palkkoihin. Tulkaa itse lajittelemaan sitä paskaa mitä ihmiset laatikohin tunkevat, kuten kuolleita eläimiä, paskaisia vaatteita, biojätepusseja, ja paskaisia huumeneuloja. Sitä ei kyllä kukaan ilmaiseksi suostu tekemään.
      Muuten tämä asia ei kiinnosta pätkääkään

      • zappa5

        Haitanneko tuo kun samaa paskaa ilmatteksi saatte ja suht kalliilla ja rikkinäisiäkin joukossa myytti. Turhaa täällä työstä valittaa. Eli olkaa ihmiset tarkkoja, kun uffista ostatte. Iivät myöskään suostu ottamaan takaisin rikkonäisiä myymiään vaatteita. Et sillee


      • ei rätei ja lumpui
        zappa5 kirjoitti:

        Haitanneko tuo kun samaa paskaa ilmatteksi saatte ja suht kalliilla ja rikkinäisiäkin joukossa myytti. Turhaa täällä työstä valittaa. Eli olkaa ihmiset tarkkoja, kun uffista ostatte. Iivät myöskään suostu ottamaan takaisin rikkonäisiä myymiään vaatteita. Et sillee

        Asia on kyllä sillä tavalla että minä ostan kaikki vaatteet ihan uusina kaupasta kuin rahoitan jotain epämääräistä keräysfirmaa ostamalla kalliita rättejä. Ja samaa suosittelen muillekin.


    • uffin työläinen

      olen ollut uffin nimissä avustustyäntekijänä mosanbikissä kyllä siel aupu tulee perille! Tottahan se on että kuluihin menee paljon rahaa olikse n.40% menee kuluihin. uffilla on tällä hetkellä yli 130 kohdetta jota se auttaa että vaan lahjoittakaa uffia

      • UFF-nuorempana

        Amdi Petersen,

        joka on yksi järjestön perustajista Tanskassa, ja joka on tehnyt UFF- HUMANA ( Saksassa UFF = HUMANA ) nimimerkkien alla ainakin 150n miljoonan Tanskan kruunun omaisuuden ja joka pakoili Tanskan poliisia yli 20vuotta ja sai linna tuomion. Tanskan viranomaiset ovat mm. melkein 20 vuotta sitten,jolloin myös Suomen kuvalehdessä oli iso artikkeli UFF:stä ja SEN YMPÄRILLE KEITOUTUVASTA TVIND-liikkestä, lakkauttaneet tämän YRITYSRYPPÄÄN kaikki yhteiskunnalliset tuet, joita hakivat muunmuassa koulutukseen ( Tanskassa yksityisluontoisissa kouluissa noin 50 % suorittaa oppivelvollisuuden, periaatteessa kenen tahansa on mahdollista pistää ' koulu ' Tanskassa pystyyn ).

        Siellä painetaan lehtisiä kaupoissa jaettavaksi, että Afrrikassa on tehty 2000 pullaa ja myyty halvalla tarvitseville. Mitä maksaa tehdä Afrikassa 2000 pullaa? Tiedät joka tätä lukee ettei se voi maksaa kuin 10 euroa.

        Ymmärtääkseni vaatteet EIVÄT PELKÄSTÄÄN ( ei etenkään samalta paikkakunnalta )TULE SUOMESTA VAAN ESIM SAKSASSA LAHJOITETTUJA TUODAAN SUOMEEN JA TOISIN PÄIN.


    • Cartman

      Onhan siinä kuluja esim: Keräys-autot, palkat, vuokrat, sähköt ja niin edelleen...

      • kakefin

        Tänään2.11.2009 tv:ssa tuli hyvä dokumentti UFF:n rahankäytöstö ja toimittaja kävi Tanskassa selvittämässä entisten työntekijöiden näkemyksiä ja kokemuksia UFF:n toiminnasta. Jäi tosi paha maku suuhun kun tuli selväksi että meidän ryysyillä rikastuu muutamat järjestön nokkamiehet ja silmänlumeeksi osa varoista toimitetaan kehitysmaihin ja avuntarvitsijoille.
        Ja hävytöntä on että valtion varoista annetaan isolla kauhalla näille koijareille lisää.


      • 4t5t54
        kakefin kirjoitti:

        Tänään2.11.2009 tv:ssa tuli hyvä dokumentti UFF:n rahankäytöstö ja toimittaja kävi Tanskassa selvittämässä entisten työntekijöiden näkemyksiä ja kokemuksia UFF:n toiminnasta. Jäi tosi paha maku suuhun kun tuli selväksi että meidän ryysyillä rikastuu muutamat järjestön nokkamiehet ja silmänlumeeksi osa varoista toimitetaan kehitysmaihin ja avuntarvitsijoille.
        Ja hävytöntä on että valtion varoista annetaan isolla kauhalla näille koijareille lisää.

        me maksamme 2,6 miljoonaa euroa näille saatanan koijareille.
        Voi vittu vittu vittu vittu.


      • outoatoimintaa
        kakefin kirjoitti:

        Tänään2.11.2009 tv:ssa tuli hyvä dokumentti UFF:n rahankäytöstö ja toimittaja kävi Tanskassa selvittämässä entisten työntekijöiden näkemyksiä ja kokemuksia UFF:n toiminnasta. Jäi tosi paha maku suuhun kun tuli selväksi että meidän ryysyillä rikastuu muutamat järjestön nokkamiehet ja silmänlumeeksi osa varoista toimitetaan kehitysmaihin ja avuntarvitsijoille.
        Ja hävytöntä on että valtion varoista annetaan isolla kauhalla näille koijareille lisää.

        Näköjään UFF kuuluu kansainväliseen järjestelmään, jonka toimintatavat ovat hyvin epäilyttävät ja törkeät. Joku haluaa antaa ja kuvittelee antavansa vaatteita ja omaisuuttaan köyhille kehitysmaihin, niin järjestön johtajat sitten vetävät nämä varat itselleen. Siinä se ihmisten ahneus taas huomataan. >O

        Mielenkiintoista lukea tästä ketjusta joidenkin henkilöiden 2-4 vuotta sitten kirjoittamia juttuja.


      • exhumana
        outoatoimintaa kirjoitti:

        Näköjään UFF kuuluu kansainväliseen järjestelmään, jonka toimintatavat ovat hyvin epäilyttävät ja törkeät. Joku haluaa antaa ja kuvittelee antavansa vaatteita ja omaisuuttaan köyhille kehitysmaihin, niin järjestön johtajat sitten vetävät nämä varat itselleen. Siinä se ihmisten ahneus taas huomataan. >O

        Mielenkiintoista lukea tästä ketjusta joidenkin henkilöiden 2-4 vuotta sitten kirjoittamia juttuja.

        http://www.facebook.com/group.php?gid=194419400438&ref=nf#/group.php?gid=194419400438&v=info&ref=nf


      • laiha-moses

      • karikone11
        laiha-moses kirjoitti:

        Antakaa suomen kirkolle kamanne! Menee apu paremmin perille!

        Ilmaiset vaatteet köyhille seuduille tuhoaa paikallisen tuotannon ja lisää työttömyyttä.

        Eräs kansiksen proffa oli tutkinut tätä asiaa helsingin yliopistolla


      • chinamade____
        karikone11 kirjoitti:

        Ilmaiset vaatteet köyhille seuduille tuhoaa paikallisen tuotannon ja lisää työttömyyttä.

        Eräs kansiksen proffa oli tutkinut tätä asiaa helsingin yliopistolla

        Jos niillä menee kaikki aika ja voimavarat menevät siihen, että saisivat vettä ja ruokaa niin hyvät vaatteet varmasti auttavat. Älä sitä huoli että saisivat ne vaatteet ilmaiseksi. UFF on siitä jo tiedottanut, että eivät anna niitä ilmaiseksi etteivät ihmiset passivoidu. UFF:lle on siis niin tärkeää se raha, että ne vaatteet myydään ja rahat ottaa siis... no sehän me tiedetään. Kaikkihan täällä Suomessakin ostetaan muualta..."made in China" että onko tuolla asialla mitään merkitystä, mitä se proffa väittää.


    • Eurokangas

      ...osan pelastusarmeijaan, Hakaniemen torilla ei torimyyjät myy, Hussein hirtetty, talventuloa?

    • örkkkis

      Lehdessä on ollut asiasta keskustelua. En suosittele uff- toimintaa. joo, elikkäs kuljettajat myy hyväkuntoisimmat ja rahastavimmat itse, huonokuntoiset SAATTAVAT joskus päästä perille!

    • jk

      vaikea sanoa

    • Vituttaa

      Mä haluisin lyödä niitä UFF päättäjiä vasaralla päähän, jotka vetelee kesällä jahtien kanssa ja imuttelee shamppanjaa thaikku vaimonsa kanssa.. Vitun Idiootit oikeesti ees pistää mitään Hyväntekeväisyyten jotain, yhtä isoo bisnestä, ja HELVETIN LAITONTA semmosta mutta ei se olekkaan..

    • i.v

      Mielestäni on todella törkeää tomintaa UFF:ltä. Jos itse haluan päästä vaatteista eroon, niin käyn joko heittämässä kierrätyslaatikkoon siinä uskossa että apu menee oikeasti sinne minne kuuluu ja mikäli tiedän että ulkomaan apu onkin kusetusta, niin kyllä tuolla meidän pihalla jököttää oikein hyvän kokoinen roskalaatikko sitten niitä vaatteita varten.

      Onko enää mitään ulkomaa-apua tarjoavaa ketjua johon voi luottaa?
      UFF:lle en varmasti heitä enää yhtäkään rääsyä.

    • jmhfmjhf,

      itte olin tampereen punaisen ristin (KONTTI)ssa töissä voin vakuuttaa että yli puolet vaatteista heitetään pois!!!
      jos et usko mee paikan päälle ja ei tarvii kuin 30min odottaa sielä missä on roski niin tulee monta täynnä kärryä sieltä heitettäväksi!!!

    • No Words

      Itse olin erittäin vaikeassa taloudellisessa tilanteessa pari vuotta sitten,
      Talvitakin hankinta oli kuitenkin ehdoton ... Kiertelin liikkeitä, ja lopulta päädyin UFF:n liikkeeseen. Vanha, käytetty (Luhdan) puolitoppis maksoi kokonaiset 36 euroa (eli viimeiset rahat jotka minulla oli).
      Yritin pyytää allenusta, mutta sitä ei suostusttu antamaan... Mutta pakko oli ostaan, koska en halunnut paleltua.
      Nyt en missään nimessä vie vanhoja vaatteitani "keräyslaatikoihin". En todellakaan hyväksy sitä, että joku "rikastuu" minulle kertyneillä tavaroilla.
      Elin luulossa, että UFF:n periaate on auttaa hädänalaisia. Valikoimaa seuratessa olen kuitenkin huomannut, että esim. käytetyistä, kulahtaneista H&M puseroistakin pyydetään ihan utopistisia hintoja, samalla kun ko. liike myy omissa ALE kampanjassaan periaatteella "saat melkein ilmaiseksi".
      Olen erittäin pettynyt UFF:n toimintaan, ja siihen että hyvää konseptia on käytetty hyväuskoissten ihmisten huijaamiseen :(((

    • kierrätyskeskukset

      Näihin vaan tavarat, eivät mene keinottelijoille:
      http://www.kierrätyskeskus.com/

      • Paitsi että.. :(

        Olen ollut eräässä kierrätyskeskuksessa töissä. Siellä jotkut ahneet ihmiset käy hakemassa parhaimmat tavarat ja vaatteet ilmaiseksi ja vievät kirpputoreille myytäväksi, vaikka tarkoitus olisi että tavara menisi niille jotka oikeasti tarvii sitä..


    • saaraaaltofanforeverXOXO

      En tiedä prosenttimääriä, mutta se on totta että vain hyvin pieni osa tuotoista menee hyväntekeväisyyteen.

      Olen työskennellyt yhdessä hyväntekeväisyysjärjestön kirpputorilla ja tuotteet hinnoiteltiin pomon antaman ohjeistuksen mukaan. Meidän työntekijöidenkin mielestämme hinnat olivat korkeita, vaikka laitoimme tuotteille yleensä alhaisimmat hinnat mitä oli sallittu laitettavan. Ja kyllä, asiakkailta tuli silloin tällöin moitteita hinnoista mutta pomomme mielestä asiakkaat olivat väärässä.

      Tiettyä tavaraa tuli mm. kuolinpesien mukana niin paljon, että meidän työntekijöiden oli pakko viedä paljon hyväkuntoistakin tavaraa ja vaatteita roskikseen, koska myymälä tursusi jo ennestään kyseisiä tavaroita, hintoja ei voinut alentaa eikä varastoon saanut jättää mitään tavaraa odottamaan. Se harmitti todella paljon itseäni koska suuri osa roskikseen heittämistämme tavaroista oli kunnoltaan uudenveroisia, mutta muuta vaihtoehtoa ei todellakaan annettu.

      Yksi syy, miksi hinnat ovat korkeat, johtuvat juuri siitä että tavaraa meni niin paljon roskiin ja roskien kuljetusmaksut olivat todella suuret (en voi kertoa julkisesti lukua tässä). Työntekijöistä suurin osa teki työtä Kelan maksamalla 9 euron päivärahalla eli työntekijöiden palkkauksesta hintojen ei luulisi johtuneen.

      Pomo oli tottakai silminnähden hyvätuloinen, koska aivan uusinta mallia oleva auto, kännykkä jne.

      Suosittelen teitä asiakkaat valittamaan ahkerasti hinnoista ja nimenomaan otatte yhteyttä vaikka paikan nettisivuilla tarjottuihin sähköpostiosoitteisiin, että viesti menee nimenomaan pomoille. Työntekijöille hinnoista kiukuttelu nimittäin ei asiaa muuta, sillä työntekijät eivät saa hinnoista päättää.

      • Anonyymi

        Tämän takia on helpompi äänestää jaloillaan. Nykyään asiakaspalvelu on tehty mahdottomaksi koska työntekijät eivät pysty/halua/tms. osoittaa asiakaspalautetta suoraan johtajalle joka voi tehdä asialle jotain. Aina pitää asiakkaana vaivautua jälkikäteen kirjoittamaan ja lähettämään sähköpostia tai soittamaan maksulliseen asiakaspalveluun. Ei näin! Ei todellakaan näin! Valittamiseen menee liikaa aikaa. Ja onko valittamisesta edes mitään hyötyä? Helpompi vaan vaihtaa liikettä jossa homma toimii paremmin.


    • sdffsdgg

      Niin että kun UFF saa sinun seitsemän vuotta vanhan ja kuluneen paidan, niin se pitää pakata, postittaa ja jaella Ugandassa? Hyvä, sillä silloinhan resursseja ei hukata.

    • Köyhäx1

      Ostan mieluummin kaupasta halvan uuden, kuin käytetyn vanhan uffilta. Vältän tukkuostot ja torakat

    • Anonyymi

      Olen töissä uff:lli

      • Anonyymi

        Kun haluaa hävittää joitakin vaatteita, niin talon sekajätelaatikkoon on paljon lyhyempi matka kuin UFFEEN tai FIDAAN. Tuskin siitä saa marttyyrin mainetta vaikka veisi UFF:ään.


    • Anonyymi

      Miksi UFF- järjestölle lahjoitetaan vieläkin vaatteita?

    • Anonyymi

      Eikö olisi parempi lahjoittaa vaatteita johonkin paikalliseen ja suomalaisia vähävaraisia tukevalle järjestölle kuin UFFILLe, joka tukee vain rikkaita, veroparatiiseissa loisivia oligarkkeja?
      Lue netistä: RYYSYILLÄ RIKKAAKSI ja katso videot, myös, SILMINNÄKIJÄN, video.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe