Oma varjojen kirja...?

valontuojatar

Niin jos jollain on oma varjojen kirja, niin miten olet tehnyt sen? Haluaisin aika yksityiskohtasia tietoja, kiitos :)

36

17132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjantekijälle

      Vaihe 1: Mene kirjakauppaan tai tavarataloon, osta tyhjä kirja joka ulkonäöltään miellyttää eniten. Löytyy päiväkirja/muistikirjaosastolta. Eri nettikaupoista voi tilata nahkakantisia tyhjiä kirjoja, jotka ulkoisesti muistuttavat sarjassa olevaa opusta, esim. www.epica.com. Vaatii tietysti vähän enemmän ikää ja luottokortin!

      Vaihe 2: Ala piirtämään ja kirjoittamaan.

      • valontuoja

        onko muita osoitteita mistä saaa nahka kirjoja?
        tyhjii siis....

        ;D


      • S^^

        Itse olen tehnyt niin, että olen ostanut jostain alennuksesta suurikantisen kirjan, repinyt kannet irti, päällystänyt nahalla (jota ostin muistaakseni jostain kangaskaupasta) ja kiinnittänyt ompelemalla sivut (jotka värjäsin teellä rusehtaviksi) kanteen.
        Suosittelen tuota tekniikkaa, itselläni siitä tuli hieno :D


      • Anonyymi

        Kirjoittamaan ja pirtämäön MITÄ?


    • velhofanittaja

      Jos aiot tehä semmosen niin sun pitää tehdä sitä joka päivä että saat sen täyteen,sillä en ihan usko et yhtäkkiä keksit loitsuja kirjaan joka on todella paksu..
      Mutta voihan olla että oletkin jo löytänyt.
      Tässä on yksi suomalainen loitsu jonka kopsasin charmed jaksosta!
      Kadotkoon kammotuksen vaihe,ja alkakoon elämän uusi aihe.(ei mikään hyvä)

      • valontuojatar

        Kiitos,kiitos :) Onks kukaa tehny itte sitä kirjaa? Jotenki?


      • Cole-fani
        valontuojatar kirjoitti:

        Kiitos,kiitos :) Onks kukaa tehny itte sitä kirjaa? Jotenki?

        tehny ite semmosen. Hankkisin jostain(kirpparilta) simmosen nahkakantise kirjan(TOSI paksu) jonka sivut oli vähä kellertävii, eli aika vanhoi.
        Sit rupesin kattelee nauhalt Charmedeit ja joka kerta ku siin näytettii sitä kirjaa pysäytin kuvan ja raapustin parhaani mukaa omaani!


      • velhofanittaja
        Cole-fani kirjoitti:

        tehny ite semmosen. Hankkisin jostain(kirpparilta) simmosen nahkakantise kirjan(TOSI paksu) jonka sivut oli vähä kellertävii, eli aika vanhoi.
        Sit rupesin kattelee nauhalt Charmedeit ja joka kerta ku siin näytettii sitä kirjaa pysäytin kuvan ja raapustin parhaani mukaa omaani!

        Moi..
        Kun mää en oo keksinyt mitään loitsuja niin voisko joku joka on ehtinyt kopsata charmedista loitsuja niin voisko joku kertooo mulle??Oisin tosi kiitollinen jos joku vois kertoa.Muistakaa charmedin loitsuja.ja toivoisin että pystyisitte laittamaan ne suomeks..
        Oisin ikikiitollinen jos joku vois kertoo mulle..


      • kulunut
        velhofanittaja kirjoitti:

        Moi..
        Kun mää en oo keksinyt mitään loitsuja niin voisko joku joka on ehtinyt kopsata charmedista loitsuja niin voisko joku kertooo mulle??Oisin tosi kiitollinen jos joku vois kertoa.Muistakaa charmedin loitsuja.ja toivoisin että pystyisitte laittamaan ne suomeks..
        Oisin ikikiitollinen jos joku vois kertoo mulle..

        tossa on sivu mist löyät niitä loitsui.

        http://www.thepowerofcharmed.com/bookofshadows.htm


      • loitsuun

        se loitsu on

        Kadotkoon kammotuksen aihe,
        alkakoot elämässä uusi vaihe

        jotenkin noin....


      • witch12123
        loitsuun kirjoitti:

        se loitsu on

        Kadotkoon kammotuksen aihe,
        alkakoot elämässä uusi vaihe

        jotenkin noin....

        niinpä...oon itekki kiinnostunu nii voisiko joku kertoo mistä sellasen saa
        ?!?!?!?!?!?!?!


      • Melluliini
        velhofanittaja kirjoitti:

        Moi..
        Kun mää en oo keksinyt mitään loitsuja niin voisko joku joka on ehtinyt kopsata charmedista loitsuja niin voisko joku kertooo mulle??Oisin tosi kiitollinen jos joku vois kertoa.Muistakaa charmedin loitsuja.ja toivoisin että pystyisitte laittamaan ne suomeks..
        Oisin ikikiitollinen jos joku vois kertoo mulle..

        Eli mulla on jotain suomeks ja voin laittaa tähä jonku lyhyen.Nää siis on Carmedista.

        Loitsu joka vie aikaisempaan elämään:
        Poista ajan ja paikan kahleet,päästä henki valloilleen.Anna silmieni nähdä menneet,siirrä elämään entiseen.

        Sitte tiedättekö mistä kaupoista sais nahkakantisia tyhjiä kirjoja!?


      • sibasuolejeemua
        Cole-fani kirjoitti:

        tehny ite semmosen. Hankkisin jostain(kirpparilta) simmosen nahkakantise kirjan(TOSI paksu) jonka sivut oli vähä kellertävii, eli aika vanhoi.
        Sit rupesin kattelee nauhalt Charmedeit ja joka kerta ku siin näytettii sitä kirjaa pysäytin kuvan ja raapustin parhaani mukaa omaani!

        ootteko te iha tosissanne? noituus ei oo mitään siskoni on noita tai sabrina teininoita- juttuja.

        ootte iha idiootteja.

        menkää varjojenkirja.com sivulle. siellä on iha oikeeta tietoo..unohtakaa noi charmed jutut.


      • Charmed Fani
        velhofanittaja kirjoitti:

        Moi..
        Kun mää en oo keksinyt mitään loitsuja niin voisko joku joka on ehtinyt kopsata charmedista loitsuja niin voisko joku kertooo mulle??Oisin tosi kiitollinen jos joku vois kertoa.Muistakaa charmedin loitsuja.ja toivoisin että pystyisitte laittamaan ne suomeks..
        Oisin ikikiitollinen jos joku vois kertoo mulle..

        Moro!

        Jos haluat enemmän erilaisia loitsuja Varjojen Kirjaasi,(jos edes teet sellaisen) mene tälle sivulle. http://koti.mbnet.fi/seuraaja/charmed/loitsut/

        Sieltä löydät aika paljo loitsuja. =)


      • eilaksi
        Cole-fani kirjoitti:

        tehny ite semmosen. Hankkisin jostain(kirpparilta) simmosen nahkakantise kirjan(TOSI paksu) jonka sivut oli vähä kellertävii, eli aika vanhoi.
        Sit rupesin kattelee nauhalt Charmedeit ja joka kerta ku siin näytettii sitä kirjaa pysäytin kuvan ja raapustin parhaani mukaa omaani!

        Voivoivoi!! Ei siskoni on noita tai tuommoiset tv-ohjelma-''loitsut'' ole mitään todellisia! Ne on fiktiota, tv.sarjoja! Älkää nyt kultarakkaat sekoittako tv-fantasiaa ja oikeaa elämää.. Wiccalaisuudessa emme taistele demoneja vastaan jokapäivä ja mene alamaailmaan, haloo?


    • ................

      Kannattaa olla varovainen tuon noituudella leikkimisen kanssa(=saatanan palvontaa)

      • valontuojatar

        Ei tää oo saatanan palvontaa. Sun kannattais lukee ensiks saatanan palvonnast ennen ku tuut tänne jotain selittää. Jos teen varjojen kirjan nii se on mun oma asia, ja aika harvoin tollaset kirjat liittyy saatanan palvontaa. Se on vaa kirja mis on loitsuja ja muuta samanlaist...


      • niii
        valontuojatar kirjoitti:

        Ei tää oo saatanan palvontaa. Sun kannattais lukee ensiks saatanan palvonnast ennen ku tuut tänne jotain selittää. Jos teen varjojen kirjan nii se on mun oma asia, ja aika harvoin tollaset kirjat liittyy saatanan palvontaa. Se on vaa kirja mis on loitsuja ja muuta samanlaist...

        En sanoisi saatananpalvonnaksi, jos teet sitä omaksi iloksesi, mutta et niin että uskot noitiin ym juttuihin. Eli iloksi vaan!!


      • valontuojatar
        niii kirjoitti:

        En sanoisi saatananpalvonnaksi, jos teet sitä omaksi iloksesi, mutta et niin että uskot noitiin ym juttuihin. Eli iloksi vaan!!

        En usko tohon noita juttuun tolleen. Mä vaan haluan sen omaks iloks. Ja en ala käyttää sitä. Mul ei oikee oo tekemist koskaa, nii sitä olis kiva väkertää. Et en usko noihin noita juttuihin!


      • asia
        valontuojatar kirjoitti:

        En usko tohon noita juttuun tolleen. Mä vaan haluan sen omaks iloks. Ja en ala käyttää sitä. Mul ei oikee oo tekemist koskaa, nii sitä olis kiva väkertää. Et en usko noihin noita juttuihin!

        Hyvä juttu. Omaksi huviksi voi askarrella mitä vain, minä teen enemmänkin noita taru sormusten herrasta- juttuja. Sitäpaitsi tollanen itsetehty varjojenkirja voi olla tosi näyttävä kun sen tekee huolella. Mulla oli kans jokus tollanen tekemisen puute, mut kouluaikana lukio vien niin paljon aikaa. Tee kirjasi huolella, se voi olla vaikkapa tuollainen ikuisuusprojekti!


      • saatananpalvontaa

        noituus on aivan eri asia kuin saatananpalvonta!!! saatananpalvonnassa me palvomme saatanaa ja ylistämme sitä..!!!! murr korjaa viestisi murrr


      • Rum...

        Noituus ei ole saatanan palvontaa.. Monet ihmiset maailmassa uskovat tähän noituuteen.. Mustan magian noidat palvovat enemmänkin saatanaa.


    • jätettäisiin ne goottimeikit

      ja vaatteet roskasäkkiin ja tultaisiin takas tähän maahan.

      Vai elätkö kuin Buffy? Mielisairaalassa?

      • itse olen buffy

        mielummin elän kuin buffy tai mieli siaraalassa.. tietäisitpä minkälaista elämää siellä vietetään, saatanaa palvon päivin siellä.. kun muutakaan elämää mulla ei ole eikä kukaan tule tervehtiään tai kysymään kuulumisia.
        mielisairaalasta olen päässyt n.kuukausi sitten ja olin siellä 15 vuotta noituuden uskomisesta ja kaikestamuusta joista en haluaisi kertoa..(en halua uudelleen sinne) olen nyttet koe ajalla liekkö joudun takaisin sinne hullujen sekaan HAHAHAHAHAHAHAHAA... itsehän minä olen terve järkinen tietysti.. noituutta jatkan ja saatanaa palvon. Oma varjojen kirja on ja looitsuja, esineitä ym. löytyy yksi huone on täyttä niitä.. olen onnellinen kun elän näin.. vaikka seuraa kaipaisinkin henkimaailmaani jotain elollista kuin minä..


    • pikku-noita

      ei ole yhtä tiettyä varjojen kirjaa, on vain kirja johon kirjoitetaan ja lisätään muistija ja kokemuksia. varjojen kirja toimii päiväkirjana wiccalaisille. eivätkä wiccat ole mustiin pukeutuvia ja paljon meikkaavia hevareita, älkää kuvitelkokkaan. jokainen wicca on samanlainen kuin kuka tahansa muu, paitsi samanlaisuuden erottaa vain uskonto.
      eli varjojen kirja on wiccan oma päiväkirja.

      • noita neiti

        mistä sen varjojen kirjan voi oikein ostaa kun ois kiva saaha semmonen itelle!! kertokaa joku mistä voi ostaa varjojen kirjan!!!!


      • wicca
        noita neiti kirjoitti:

        mistä sen varjojen kirjan voi oikein ostaa kun ois kiva saaha semmonen itelle!! kertokaa joku mistä voi ostaa varjojen kirjan!!!!

        Mistään ei voi ostaa varjoijen kirjaa.. ainakaan mielestäni. Se pitää tehdä itse (se on tehokkain tapa) itse olen ajatellut tehdä sen =)ja HUOM! Wiccalaisuus on uskonto ja elämäntapa.. Wiccalaisuus on jonkinlaisessa yhteydessä luontoon.. se ei siis ole saatananpalvontaa, eikä noituutta.. jos kuvittelet wiccalaisuuden olevan samanlaita mitä olet nähnyt sarjoissa mm. Buffy, siskoni on noita tai sabrina olet todellakin erehtynyt.. =)

        tarkempia tietoja saat sivulta: www.varjojenkirja.com


      • -SMÄ-
        wicca kirjoitti:

        Mistään ei voi ostaa varjoijen kirjaa.. ainakaan mielestäni. Se pitää tehdä itse (se on tehokkain tapa) itse olen ajatellut tehdä sen =)ja HUOM! Wiccalaisuus on uskonto ja elämäntapa.. Wiccalaisuus on jonkinlaisessa yhteydessä luontoon.. se ei siis ole saatananpalvontaa, eikä noituutta.. jos kuvittelet wiccalaisuuden olevan samanlaita mitä olet nähnyt sarjoissa mm. Buffy, siskoni on noita tai sabrina olet todellakin erehtynyt.. =)

        tarkempia tietoja saat sivulta: www.varjojenkirja.com

        hei! olen samaa mieltä ,kun "Wicca" eli wiccalaisuus ei ole saatanan palvontaa, satanistia ym ja olen todella harmissani, kun tv:ee on vääristänyt Wiccalaisuutta, mutta tietenkin Wiccalaisuudessakin on loitsuja esim. esineen suojaus, elementtien kutsuminen ym. , mutta ei mitään lento jutskuja ym.


      • Wicca
        -SMÄ- kirjoitti:

        hei! olen samaa mieltä ,kun "Wicca" eli wiccalaisuus ei ole saatanan palvontaa, satanistia ym ja olen todella harmissani, kun tv:ee on vääristänyt Wiccalaisuutta, mutta tietenkin Wiccalaisuudessakin on loitsuja esim. esineen suojaus, elementtien kutsuminen ym. , mutta ei mitään lento jutskuja ym.

        Onhan wiccalaisuudessa loitsuja.. Sitä paitsi Wiccalaisuudessa on perussääntöjä ja kaiksi tärkeintä niistä ovat: "Tee mitä haluat, kunhan et vahingoita ketään tai mitään" ja kolminkertaisen paluun laki: "Teetpä hyvää tai pahaa, niin saat kaiken takaisin kolminkertaisena" Eli sorry se ei ole saatanan palvontaa.. Vielä kerran sanoen, että varmasti se uppoaa teidän päähänne.. -SMÄ-:kin on aivan oikeassa.. Muakin muuten harmittaa, että tv:ee on vääristänyt Wiccalaisuutta (kuten jotkut muutkin tavalliset ihmiset.) ;)

        Aurinkoista kevättä kaikille! ;)


      • Paris
        Wicca kirjoitti:

        Onhan wiccalaisuudessa loitsuja.. Sitä paitsi Wiccalaisuudessa on perussääntöjä ja kaiksi tärkeintä niistä ovat: "Tee mitä haluat, kunhan et vahingoita ketään tai mitään" ja kolminkertaisen paluun laki: "Teetpä hyvää tai pahaa, niin saat kaiken takaisin kolminkertaisena" Eli sorry se ei ole saatanan palvontaa.. Vielä kerran sanoen, että varmasti se uppoaa teidän päähänne.. -SMÄ-:kin on aivan oikeassa.. Muakin muuten harmittaa, että tv:ee on vääristänyt Wiccalaisuutta (kuten jotkut muutkin tavalliset ihmiset.) ;)

        Aurinkoista kevättä kaikille! ;)

        Olen samaa mieltä siitä että wicca kulttuuria vääristetään televisiossa, vaikka en itse harrastakaan wiccaa. Mutta minäkin haluaisin tehdä itselleni varjojen kirjan.. Olen kiinnostunut magiasta (en tietenkään mustasta magiasta) ja tyhjän paksun kirjan pitäisi varmasti ostaa... Ajattelin vaan sitä kysäistä, että täytyykö noudataa wiccan perinteitä, jos haluaa loitsia tai kerätä itselleen muita tarvikkeita, esim kristalleita. ym.Minulla olisi tiedossa linkki eräälle Charmed sarjan sivustolle, jossa on kaikki Siskoni on noita sarjan loitsut, mutta englannin kielisenä. Osoite on: http://charmed.icemoon.net/index.php?page=loitsut Noin, eipä minulla muuta.. Kiitos jo etukäteen vastauksista.


      • Blckie
        Paris kirjoitti:

        Olen samaa mieltä siitä että wicca kulttuuria vääristetään televisiossa, vaikka en itse harrastakaan wiccaa. Mutta minäkin haluaisin tehdä itselleni varjojen kirjan.. Olen kiinnostunut magiasta (en tietenkään mustasta magiasta) ja tyhjän paksun kirjan pitäisi varmasti ostaa... Ajattelin vaan sitä kysäistä, että täytyykö noudataa wiccan perinteitä, jos haluaa loitsia tai kerätä itselleen muita tarvikkeita, esim kristalleita. ym.Minulla olisi tiedossa linkki eräälle Charmed sarjan sivustolle, jossa on kaikki Siskoni on noita sarjan loitsut, mutta englannin kielisenä. Osoite on: http://charmed.icemoon.net/index.php?page=loitsut Noin, eipä minulla muuta.. Kiitos jo etukäteen vastauksista.

        Magia ei ole mustaa tai valkoista....

        Ja perus juttuhan on että kaikki noidat eivät ole Wiccoja. Se on oma valinta.

        Wiccalaisuus siis on uskonto ja elämäntapa, johon liittyy riittejä ja magiaa. Magiaa ei koskaan pitäisi harjoittaa kevein perustein.

        Jos kiinnostaa lisää, niin edelleen kannattaa katsastaa sivusto http://www.varjojenkirja.com/
        Josta löytyy sekä tietoa Wiccalaisuudesta, yrteistä, riimuista että magiasta kaikille kiinnostuneille.

        ((jos jokin meni pieleen, niin korjatkaa ihmeessä :) ))


      • Night Lee
        Blckie kirjoitti:

        Magia ei ole mustaa tai valkoista....

        Ja perus juttuhan on että kaikki noidat eivät ole Wiccoja. Se on oma valinta.

        Wiccalaisuus siis on uskonto ja elämäntapa, johon liittyy riittejä ja magiaa. Magiaa ei koskaan pitäisi harjoittaa kevein perustein.

        Jos kiinnostaa lisää, niin edelleen kannattaa katsastaa sivusto http://www.varjojenkirja.com/
        Josta löytyy sekä tietoa Wiccalaisuudesta, yrteistä, riimuista että magiasta kaikille kiinnostuneille.

        ((jos jokin meni pieleen, niin korjatkaa ihmeessä :) ))

        oi ihanaa Blckie!! oli piristävää huomata, että et ole tullut tälle sivustolle pätemään asioista joista et mitään ymmärrä :D
        eli siis mitään korjattavaa minulla ei ole, halusin vain kertoa kuinka paljon piristit päivääni :)


      • Night Lee
        -SMÄ- kirjoitti:

        hei! olen samaa mieltä ,kun "Wicca" eli wiccalaisuus ei ole saatanan palvontaa, satanistia ym ja olen todella harmissani, kun tv:ee on vääristänyt Wiccalaisuutta, mutta tietenkin Wiccalaisuudessakin on loitsuja esim. esineen suojaus, elementtien kutsuminen ym. , mutta ei mitään lento jutskuja ym.

        ihanaa että olette samaa mieltä toistenne kanssa ja rakkaus on aina kaunista, mutta kielioppivirheet ei ;) (anteeks.. minussa on potentiaalia ammattipilkunviilaajaksi)

        Itse olen lukenut wiccasta tähän päivään asti laskien noin viitisen vuotta ja siinä samalla olenkin saanut rakennettua hyvin kattavan BOSsin (book of shadows) joka siis todellakin on esimerkiksi wiccalaisen päiväkirja, mutta ei vain wiccalaisen vaan noidan yleensä.. eikä oikeastaan tarvitse olla edes noita.. niin kauan kuin päiväkirja sisältää voimakkaita tunteita ja ajatuksia, voidaan sitä kutsua BOSsiksi, vaikka harvempi niin tietysti tekee :) tämän halusin kertoa, koska siitä tunti olevan epäselvyyttä..

        seuraava korjaus tulee itse viestiin, johon vastaan...

        And I quote: "-- Wiccalaisuudessakin on loitsuja esim. esineen suojaus, elementtien kutsuminen ym. , mutta ei mitään lento jutskuja ym."

        kyllä wiccalaiset lentää, mutteivät fyysisesti, vaan astraalitasolla :)

        lopuksi haluan pyytää anteeksi niiltä, joita mahdollisesti olen loukannut ja haluan vielä muistuttaa, että magia itsessään ei ole vaarallista, vaan ne hölmöt jotka käyttää sitä väärin :)


      • piiuutu
        -SMÄ- kirjoitti:

        hei! olen samaa mieltä ,kun "Wicca" eli wiccalaisuus ei ole saatanan palvontaa, satanistia ym ja olen todella harmissani, kun tv:ee on vääristänyt Wiccalaisuutta, mutta tietenkin Wiccalaisuudessakin on loitsuja esim. esineen suojaus, elementtien kutsuminen ym. , mutta ei mitään lento jutskuja ym.

        Tässä nyt pitänee täsmentää että satanismi ja saatanan palvonta on kaksi täysin eri asiaa.


    • Jamzu

      Itse tein näin:ostin tiimarista ison vihon sitten otin netistä charmed loitsuja ja keksin ite laitan sinne myös demoneita,muita taikaolentoja ja esineitä...kun sivuja alkaa välillä olla vähän teippaan saman kokosta paperia vihkoon..olen tehnyt koulussa siihen nahka kannet..siitä tuli aikas hieno :D

    • jou noita

      Voit tehä sen koneella ja laitat kansioon jos haluat olla laiska. Itse oon ostanut halvan kansion spray maalilla maalannut. Itse tekemä kirjan voit tehä pahvista. Muotoile pahvi kanneiksi tulostus paperia ostat reijität ne ommele narulla kiinni reikiin. Kiinitat kannet kirjaan.koristele sen esim niin että otat esim mustaa roska pussi revit taitat ne kahteen osaan. Laitat sen kannen päälle muovin ja sen päälle leivin paperin ja silitysraudalla silität 1-2 asteella muovi kiinnittyy. Parhaan tuloksen saa jos kaitat liimaa kanteen ja sitten pussi kohta voit laitaa kontakti muovia ja sen silität.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe