Eli onko se vapautus sivarista jos sulle myönnetään
esim.B-Paperit psykiatrin vastaanotolla meinaan kun
jotkut puhuu C-Papereista ja jotkut B-Papereista
miten se oikein todellisuudessa on?
B-Paperit
5
1356
Vastaukset
- vapautettu
Minulla on jotkut paperit, en ole koskaan niitä nähnyt.
Jos olet nuori ne saattavat antaa vain lykkäystä.
Tilanteestaan kertominen lääkärille varmaan helpottuu jos lukee mielenterveysongelmista tms..
Sivarin lääkäri kyseli jotain tälläistä..
- Milloin olet huomannut tämän asian?
- Mitä se aiheuttaa?
- Onko sinulla muita oireita?
- Oletko käynyt muualla puhumassa tästä?
- Onko sinulla jotain lääkitystä?
- Haluaisitko saada terapiaa tms. ?
Jos ottaa yhteyttä johonkin lääkäriin jo ennen sivaria ja hommaa lääkityksen, luulisi vapautuksen sivarissa irtoavan helposti..
Yleensä kunnilla on joku mielenterveystoimisto.- Vapautettu
En siis puhunut kuin sivarikeskuksen päivystävän lääkärin kanssa, en käynyt psykiatrilla.
Kannattaa ilmoittaa haluavansa lääkäriin heti kun sivariin joudut, sinulla on siihen oikeus.
Sivarinkeskuksen johtajalle (joka lopullisen vapautuksen kirjoittaa) lääkäri ei saa kertoa mikä sinua vaivaa.
Ensin menin lääkärin juttusille - lääkäri kirjoitti paperin että ehdottaa potilaalle vapautusta - vein lääkärin kirjoittaman paperin sivarikeskuksen johtajalle joka sitten kirjoitti sen vapautuspaperin.
Olin aika hankala siellä ja ne halusivat minusta eroon. Voi olla että kaikkia ne ei päästä noin vähällä..
Tsemppiä.
- --------------
Sivarin papereistaen tiedä, mutta intin puolella B:n-paperit siirtävät sinut helpompiin tehtäviin. Toisaalta, jos itse haluat voit kykysi mukaan olla myös kovemmissa tehtävissä, mutta se mitä minä näin niin B-miehet välttelivät kyllä töitä kaikessa mahdollisessa, paitsi valtaa antavissa toimissa, joissa he purkaavat turhautumistaan muihin. Tämä tietysti luonteesta riippuen.
C-papereita ei saa juuri ketään. Täydelliset vapautuksen on vain todella harvoille. Sekopäille, huumeriippuvaisille jne. Huumeiden käyttäjiä intistä löytyy, eivätkä jää välttämättä kiinni.
Todennäköinen paperi, jonka saa on sellaiset (en muista kirjainta E tai D), jolla siirretään inttiä ja sitten sitä jatketaan. Tätä tehdään niin kauan että päivät tulee täyteen tai että henkilä täyttää sen 30vuotta.
Ainoastaan siis B:stä on hyötyä ja silloinkin saa muiden halveksinnan osakseen. A-miehiä ei oteta helppoihin tehtäviin ollenkaan, ellei henkilöä pidetä jotenkin jälkeen jääneenä älykkyys testien perusteella.- Simo Vaan!
"Täydelliset vapautuksen on vain todella harvoille"
Kyllä mulla on tiedossa tapauksia joissa on katsottu
että jos on riski siihen että siviilipalvelus epäonnistuisi syytä tai toisesta niin on mielummin kirjoitettu vapautus toki varmaan ongelmat täytyy
olla henkisellä puolella.Eli jos sä meet kertomaan
että sä suunnittelet tekeväs itsemurhan harvase päivä niin aika varmasti sieltä tulee vapautus mutta
taitaa tulla myös pakkopaita. - hullu
Simo Vaan! kirjoitti:
"Täydelliset vapautuksen on vain todella harvoille"
Kyllä mulla on tiedossa tapauksia joissa on katsottu
että jos on riski siihen että siviilipalvelus epäonnistuisi syytä tai toisesta niin on mielummin kirjoitettu vapautus toki varmaan ongelmat täytyy
olla henkisellä puolella.Eli jos sä meet kertomaan
että sä suunnittelet tekeväs itsemurhan harvase päivä niin aika varmasti sieltä tulee vapautus mutta
taitaa tulla myös pakkopaita.Suomessa on muutenkin hullut heitteillä.
Lääkärin pitäisi olettaa että potilas puhuu totta. Jotkut on aina tosissaan. Jo pelkästään sivari, joka menee lääkärille selittämään on potentiaalinen ongelmatapaus.
Lääkäri voi silti kysellä että miksi et pystyisi olemaan sivarissa jos olet tähänkin päivään asti työskennellyt/opiskellut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202248
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4232151Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13958Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34790- 44784
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109756Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!14740Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32669